Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Politics.be > Suggesties & Mededelingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Suggesties & Mededelingen In dit forum kan iedere forumgebruiker terecht met voorstellen ter verbetering (van de sfeer) van dit forum. Je vindt er ook de officiële mededelingen terug van Politics.be.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 28 maart 2005, 10:17   #1
Willem
Provinciaal Statenlid
 
Willem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 november 2003
Berichten: 737
Standaard Meerkeuze polls

Ik vind het jammer dat je bij meerkeuze polls geen juiste uitslag krijgt.

Stel, er zijn 3 opties: A, B en C. 10 mensen stemmen: A krijgt 5 stemmen, B krijgt 10 stemmen en C krijgt 5 stemmen, want de meesten vinken 2 vakjes aan.

Het forum rekent met de noemer 20 stemmen ipv 10 stemmen. Zo wil optie B in de huidige situatie slechts 50% geven, terwijl iedereen, dus 100% van de stemmers, op optie B heeft gestemd.

Ik kan me niet voorstellen dat de huidige berekening nuttig kan zijn voor gelijk welke poll, de voorgestelde berekening juist wel.

Mijn voorstel: verander in de software de noemer totaal uitgebrachte stemmen door het aantal stemmers. Dat zou 1 variabele moeten zijn.

Wat denken jullie?
__________________
Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2005, 10:58   #2
Jeroen
 
 
 
Geregistreerd: 15 juli 2004
Berichten: 4.011
Standaard

50% van de stemmen is wel op optie B en zo werkt het dus ook.
Er wordt gekeken naar de stemmen niet de stemmers, niks mis mee naar mijn bescheiden mening.
Jeroen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2005, 13:23   #3
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
stab's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2004
Berichten: 11.299
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jeroen
50% van de stemmen is wel op optie B en zo werkt het dus ook.
Er wordt gekeken naar de stemmen niet de stemmers, niks mis mee naar mijn bescheiden mening.
Lijkt mij toch eerder als je voor 2 opties stemt, dat je dan je stem verdeelt over die 2 opties.
__________________
“They’re Not After Me, They’re After You. I’m Just In the Way.”
Donald J. Trump
stab is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2005, 10:26   #4
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Raven's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2004
Locatie: Nabij het Reigersnest
Berichten: 10.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Willem
Ik vind het jammer dat je bij meerkeuze polls geen juiste uitslag krijgt.

Stel, er zijn 3 opties: A, B en C. 10 mensen stemmen: A krijgt 5 stemmen, B krijgt 10 stemmen en C krijgt 5 stemmen, want de meesten vinken 2 vakjes aan.

Het forum rekent met de noemer 20 stemmen ipv 10 stemmen. Zo wil optie B in de huidige situatie slechts 50% geven, terwijl iedereen, dus 100% van de stemmers, op optie B heeft gestemd.

Ik kan me niet voorstellen dat de huidige berekening nuttig kan zijn voor gelijk welke poll, de voorgestelde berekening juist wel.

Mijn voorstel: verander in de software de noemer totaal uitgebrachte stemmen door het aantal stemmers. Dat zou 1 variabele moeten zijn.

Wat denken jullie?
Dan krijg je wel van die toestanden dat er in totaal voor 150% gestemt is... Nou weet ik wel dat in sommige landen zoeits evident is...
__________________
NEE tegen assimilatie! NEE tegen racisme!
Raven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2005, 13:46   #5
Iwein
Burgemeester
 
Iwein's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2005
Berichten: 577
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven
Dan krijg je wel van die toestanden dat er in totaal voor 150% gestemt is... Nou weet ik wel dat in sommige landen zoeits evident is...
Ik denk dat het niet gaat om de koek van 100 te verdelen. Ik begrijp het probleem wel.

Vraag: Wat eet u graag?
a) chocolade
b) biefsteak
c) de stront van koning Albert II

3 personen stemmen: I eet graag chocolade en biefsteak, II eet graag biefsteak en III eet graag chocolade en stront van Albert. Dat geeft 2 stemmen voor steak, dus 67% van de forumgangers eet graag steak. 33% likt graag de reet af van Albert en 67% lust wel chocolade.

Wat er nu is, zou zijn: 40% eet graag chocolade, 40% graag steak en 20% graag koningsstront. Die uitslag is helemaal niet correct. Stab en Willem hebben gelijk.
__________________
Iwein is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:35.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be