Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Debatclub > Algemeen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Algemeen Hier kan een gesloten groep deelnemers debatteren over allerhande onderwerpen. Indien je wil deelnemen dan moet je toegang vragen bij de moderator via je control panel.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 16 juni 2009, 20:48   #81
Nestor Burma
Banneling
 
 
Geregistreerd: 26 april 2009
Berichten: 4.914
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Je kunt zo iedereen gaan citeren die iets gezegd heeft wat toevallig in je kraam past, ongeacht hun kennis, relevantie of voorgeschiedenis.
Dit IS relevant. Of denk je dat "onze" geldschepping en staatsschuld van de vliegende sigaren komen?
Nestor Burma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2009, 00:19   #82
Geert C
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 november 2007
Berichten: 15.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Zij die geen dt-fouten maken bepalen dat.
Oh dear.
__________________
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2009, 00:21   #83
Flanelcondoom
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 februari 2009
Locatie: Lemuria
Berichten: 15.636
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Daar kan ik mij uitlullen.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2009, 00:21   #84
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter
 
roger verhiest's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 november 2007
Locatie: 2100 Meneghem
Berichten: 9.288
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nestor Burma Bekijk bericht
Dit IS relevant. Of denk je dat "onze" geldschepping en staatsschuld van de vliegende sigaren komen?
Het vliegend spaghettimonster heeft er duidelijk iets mee te maken !
__________________


Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2009, 00:21   #85
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter
 
roger verhiest's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 november 2007
Locatie: 2100 Meneghem
Berichten: 9.288
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Daar kan ik mij uitlullen.
Doen! (aub )
__________________


Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2009, 00:28   #86
Flanelcondoom
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 februari 2009
Locatie: Lemuria
Berichten: 15.636
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest Bekijk bericht
Doen! (aub )
Er is namelijk een verschil tussen dt-fouten en verkeerde hersenkoppelingen bij snel typen. Dit eerste duidt op onkunde, gebrek aan onderwijs, ouders die kijken naar FC de Kampioenen, fysieke trauma ten hoogte van de hypothalamus, een voorliefde voor Carapils, overmatige interesse in voetbal en een zus die 56 sterretjes heeft in haar gezicht.
(het overmatig interesse sloeg zowel op de voetbal als op de zus)

Het tweede gebeurt wanneer men onoplettend/machinaal een tekst invoert en de hersenen een verkeerde koppeling maken en dus een verkeerd impuls doorgeven aan de vingers.
Er zijn meer typische voorbeelden van machinale fouten. Inversie van letters, het door mij gedocumenteerd Vraagtekenfenomeen (interessant fenomeen overigens), en zoals in dit geval ofwel een assignatie van een gelijkaardige medeklinker, ofwel een associatie met een gelijkaardig woord die een letter verschilt.

Laatst gewijzigd door Flanelcondoom : 17 juni 2009 om 00:29.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2009, 00:33   #87
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter
 
roger verhiest's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 november 2007
Locatie: 2100 Meneghem
Berichten: 9.288
Standaard

Dus ofwel dyslexie, ofwel gewoon de typische waarnemingspsychologische fenomenen zoals het in de eerste plaats woorden herkennen ipv letters zoals ::

ki beh navgaad negen stingeog reem, ki nagan nepsla
__________________


Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2009, 00:39   #88
Nestor Burma
Banneling
 
 
Geregistreerd: 26 april 2009
Berichten: 4.914
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest Bekijk bericht
Het vliegend spaghettimonster heeft er duidelijk iets mee te maken !
Californië is bankroet en straks volgt de rest van "onze" plutocratieën. De feiten zijn er, spaghettivreter.
Nestor Burma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2009, 00:40   #89
Flanelcondoom
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 februari 2009
Locatie: Lemuria
Berichten: 15.636
Standaard

Ik heb vandaag geen goesting meer, ik ga slapen.

En dat heeft er zeker mee te maken, maar ik zou het geen dyslexie noemen. Iedereen treft het eens. Ik weet niet of u vaak MSN Messenger gebruikt, maar daardoor kan men het zien.
Het gebeurt bij het overzetten van gedachte in een code dat bruikbaar is voor de vingers zodat deze kunnen typen. Na jaren typervaring gebeurt dit machinaal.
Net zoals bij spreken. Men denkt niet langer na over welke geluiden met moet produceren, of welke toetsen in te duwen, maar men doet het gewoon.
En net zoals men eens een verspreking kan krijgen, waarbij een voor de spraakmotoriek ingewikkelde situaties fouten geeft, krijgt men ook vertypingen.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2009, 11:11   #90
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter
 
roger verhiest's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 november 2007
Locatie: 2100 Meneghem
Berichten: 9.288
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nestor Burma Bekijk bericht
Californië is bankroet en straks volgt de rest van "onze" plutocratieën. De feiten zijn er, spaghettivreter.
California is een deelstaat van een federaal land en kan dus niet failliet zijn.
Failliete landen zijn (resp. waren recent) Argentinië, Ijsland en Estland, waarbij Estland een pertinente zaak is omdat het een deelstaat van de EU is.

In de meeste dictaturen zit het faillissement bij voorbaat ingebakken - doordat ze van in het begin het staatsvermogen voor onuitputtelijk houden zijn ze in wezen aangewezen op een voortdurende oorlogvoering om hun financiering
gewoon bij de buurstaten te gaan roven.. de staat uitbreiden om het faillissement te voorkomen. Men ziet dat in een "wild kapitalisme" ook gebeuren
daar noemt men het verschijnsel "een agressieve commerciële politiek voeren"
de lijst mislukkingen is navenant (Enron, fortis...)

Het streven naar stabiliteit en een aangepaste groei (aan de bevolkingsontwikkeling e.d.) zou elk regime voor faillissementen kunnen bewaren.
__________________


Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2009, 19:06   #91
<!-- / message -->
Parlementslid
 
<!-- / message -->'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 september 2008
Berichten: 0
Standaard

Dat zullen de Vlaams Nationalisten niet graag horen. Die zijn in de waan dat ze Wallonië kunnen droogleggen. Dat daarmee het forceren van een bankroet van Wallonië mogelijk is.
__________________
<!-- / message --> is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2009, 19:16   #92
Flanelcondoom
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 februari 2009
Locatie: Lemuria
Berichten: 15.636
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door <!-- / message --> Bekijk bericht
Dat zullen de Vlaams Nationalisten niet graag horen. Die zijn in de waan dat ze Wallonië kunnen droogleggen. Dat daarmee het forceren van een bankroet van Wallonië mogelijk is.
Je avatar is toepasselijk. Leeg omhulsel met weinig inhoud, en helemaal vanboven kurk.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2009, 19:37   #93
<!-- / message -->
Parlementslid
 
<!-- / message -->'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 september 2008
Berichten: 0
Standaard

Dank voor compliment. Die van u is ook perfect en u op het lijf geschreven. Het illustreert "opinions are like pretty assholes".
__________________
<!-- / message --> is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2009, 20:01   #94
globalmedia
Minister-President
 
globalmedia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 januari 2009
Berichten: 4.327
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Je avatar is toepasselijk. Leeg omhulsel met weinig inhoud, en helemaal vanboven kurk.
niemand houd van flanelcondoom
__________________
De waarheid is niet meer dan de leugen die de mensen van je verwachten.’ (Gerrit Komrij)
globalmedia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2009, 20:03   #95
Flanelcondoom
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 februari 2009
Locatie: Lemuria
Berichten: 15.636
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door globalmedia Bekijk bericht
niemand houd van flanelcondoom
Maar iedereen houdt wel van Flanelcondoom.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2009, 20:05   #96
globalmedia
Minister-President
 
globalmedia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 januari 2009
Berichten: 4.327
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Maar iedereen houdt wel van Flanelcondoom.
ben je wel gevoelig voor he
__________________
De waarheid is niet meer dan de leugen die de mensen van je verwachten.’ (Gerrit Komrij)
globalmedia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2009, 20:09   #97
<!-- / message -->
Parlementslid
 
<!-- / message -->'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 september 2008
Berichten: 0
Standaard

Flanelcondoom vond de kurk een goede vondst. En zou dat, uit trots voor een goede vondst, vroeg of laat zo gebracht hebben. Onbeduidend egocentrisme. Het is Flanelcondoom reeds vergeven.
__________________
<!-- / message --> is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2009, 20:38   #98
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.447
Standaard

De reden waarom ik bij dit topic kwam is doordat ik vaststel dat het merendeel van de mensen een totaal foute stelling innemen met betrekking tot een bepaalde materie. Ze zijn slecht geïnformeerd en kennen de feiten absoluut niet, laat staan dat ze er een goed oordeel over kunnen vellen. Maar ze hebben wel allemaal hun eigen mening - hun eigen "waarheid" -zonder enige kennis van zaken weliswaar.

Ten tweede omdat pocilici vaak met praatjes afkomen die alleen maar dienen om stemmen te winnen en de mensen daar intrappen.

Ten derde omdat in België alles enkel en alleen om geld lijkt te draaien.
In Duitsland is er een mooi evenwicht tussen natuur en economie en de gemiddelde Duitser heeft nog nog enigzins een milieubewustzijn, iets wat bij de gemiddelde Belg (zeker de Vlaming) volledig lijkt te ontbreken. Die enggeestige drang naar geld lijkt me een slechte leidraad.

Tenslotte is er ook nog het gebrek aan politieke moed van onze politici (naam het maar politieke lafheid). Hemel en aarde moet bewegen voor er een beslissing wordt genomen.
Daarmee samenhangt eveneens de politieke correctheid die niet toelaat dat ze zaken gezegd worden zoals ze zijn, laat staan dat men er iets aan doet. Men mag vb niet zeggen "een Marokaan is gemiddeld het meest betrokken bij criminaliteit". Doe je dat wel, dan wordt je vervolgens langs neergesabeld en heb je een proces aan je been.
In Nederland is men daar veel direkter in en dat laat hun toe sneller een oplossing te vinden voor de problemen. In België probeert men eerst 10 jaar het probleem te ontkennen om dan uiteindelijk tot hetzelfde resultaat te komen.
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2009, 20:48   #99
Pieter B
Staatssecretaris
 
Pieter B's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 december 2006
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 2.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Ten derde omdat in België alles enkel en alleen om geld lijkt te draaien.
In Duitsland is er een mooi evenwicht tussen natuur en economie en de gemiddelde Duitser heeft nog nog enigzins een milieubewustzijn, iets wat bij de gemiddelde Belg (zeker de Vlaming) volledig lijkt te ontbreken. Die enggeestige drang naar geld lijkt me een slechte leidraad.
In alle westerse landen draait alles om geld. En wanneer men zich met het milieu bezig houd is dat enkel een lange termijn visie om later nog meer geld te hebben.

Het is trouwens ook niet zo dat Belgen niet met het milieu bezig zijn. Het is niet omdat een infantiele partij als groen geen stemmen krijgt dat Belgen plots niet milieu bewust zouden zijn. Belgen horen bij de beste sorteerders van de wereld. We hebben onlangs de eerste windmolens van een windmolenpark in zee in gebruik genomen.

Je 2 andere stellingen zijn niet zo dom maar ik begrijp niet goed waarom je het slecht vind dat mensen een mening hebben. Als jij vindt dat het een slechte mening is dan kan je hen toch gewoon proberen overtuigen. Ik vind mensen zonder mening veel erger.
__________________
Pieter B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2009, 21:07   #100
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieter B Bekijk bericht
In alle westerse landen draait alles om geld. En wanneer men zich met het milieu bezig houd is dat enkel een lange termijn visie om later nog meer geld te hebben.

Het is trouwens ook niet zo dat Belgen niet met het milieu bezig zijn. Het is niet omdat een infantiele partij als groen geen stemmen krijgt dat Belgen plots niet milieu bewust zouden zijn. Belgen horen bij de beste sorteerders van de wereld. We hebben onlangs de eerste windmolens van een windmolenpark in zee in gebruik genomen.

Je 2 andere stellingen zijn niet zo dom maar ik begrijp niet goed waarom je het slecht vind dat mensen een mening hebben. Als jij vindt dat het een slechte mening is dan kan je hen toch gewoon proberen overtuigen. Ik vind mensen zonder mening veel erger.
Sta me toe even te reageren. Ten eerste is het goed dat mensen meningen hebben en daarover gediscussieerd wordt en heb ik daar absoluut niets tegen. Waar ik het hier over heb is over mensen compleet foute dingen zeggen, die pertinent onwaar zijn of hun mening baseren op foute gegevens en dus ook tot de foute conclusie of mening komen en die vervolgens gaan rondbazuinen als waarheid. Desinformatie dus.

Wat betreft die windmolens, ik vrees dat dit enkel en alleen te maken heeft met de verplichtingen vanuit Europa, namelijk de 20-20-20 doelstelling waarbij tegen 2020 20% van de energie duurdame energie moet zijn. Duitsland zit nu reeds ongeveer aan dat percentage.

Wat betreft sorteren, inderdaad daar zijn we goed in, maar dat zegt mi niet veel of weinig over de milieuvriendelijkheid van de Belg. We sorteren beter en beter, maar we produceren ook steeds meer afval. Voorkomen is nog steeds beter dan genezen. Afval voorkomen is dan ook in de eerste plaats de boodschap. Als ik morgen uit plastic borden en met plastic bestek eet en ik sorteer dit daarna goed, ben ik dan milieuvriendelijk?
Ik denk het niet.

Ik vind overigens het PMD systeem niet goed, thans belandt er veel in die zak wat er niet thuishoort en verdwijnen zaken die er wel thuishoren bij het restafval. Men zou gewoon met een kleurcode moeten werken; bv een blauwe bol voor alle PMD verpakkingsmaterialen zodat het systeem eenduidig een eenvoudig wordt.

Hebt u ook al een gekeken naar het succes van de roetfilter in Nederland en Duitsland en vergeleken met de situatie hier?

Laatst gewijzigd door Blue Sky : 29 juni 2009 om 21:08.
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:28.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be