Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes... > Sport
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Sport Van voetbal tot worstelen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 24 oktober 2015, 23:05   #21
Adam Smith
Minister-President
 
Adam Smith's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2007
Locatie: Brabant, NL, EU
Berichten: 5.871
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
Een ploeg van naam en faam ?

Als er al 24 mogen meedoen ?
Als je hoog op een sokkel staat, dan kan je hard vallen. Eigen was het EK in 2012 al een teken aan de wand, maar het WK 2014 verbloemde te veel.

Anderzijds blijkt het ook te kloppen, dat winnende ploegen meer mee zit. Nogmaals tussen 2002 en 2014 waren we goed en hadden we af en toe ook geluk; nu zijn we minder, maar ontberen we soms ook geluk.
__________________
  • "Es wird niemals so viel gelogen wie vor der Wahl, während des Krieges und nach der Jagd." Otto von Bismarck
Adam Smith is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2015, 00:20   #22
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.848
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adam Smith Bekijk bericht
Als je hoog op een sokkel staat, dan kan je hard vallen. Eigen was het EK in 2012 al een teken aan de wand, maar het WK 2014 verbloemde te veel.

Anderzijds blijkt het ook te kloppen, dat winnende ploegen meer mee zit. Nogmaals tussen 2002 en 2014 waren we goed en hadden we af en toe ook geluk; nu zijn we minder, maar ontberen we soms ook geluk.
Wie is we ?
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2015, 13:21   #23
Eyjafjallajökull
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 23.526
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Wie is we ?
En vooral, kunnen we ons mathematisch nog plaatsen ?
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2015, 03:39   #24
Adam Smith
Minister-President
 
Adam Smith's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2007
Locatie: Brabant, NL, EU
Berichten: 5.871
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Wie is we ?
Ik ben een Nederlander, wat denk jij wat ik bedoel?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
En vooral, kunnen we ons mathematisch nog plaatsen ?
Dat heet een laatste strohalm, aangezien het heel lang geleden was, dat België zich daarvoor wist te plaatsen sinds dit jaar, jullie fans vast niet onbekend. Echter uit in Turkije hadden we de 3e plaats al uit handen gegeven.
__________________
  • "Es wird niemals so viel gelogen wie vor der Wahl, während des Krieges und nach der Jagd." Otto von Bismarck
Adam Smith is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2015, 03:56   #25
Gamla
Europees Commissaris
 
Gamla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 november 2012
Berichten: 6.699
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adam Smith Bekijk bericht
Ik ben een Nederlander, wat denk jij wat ik bedoel?



Dat heet een laatste strohalm, aangezien het heel lang geleden was, dat België zich daarvoor wist te plaatsen sinds dit jaar, jullie fans vast niet onbekend. Echter uit in Turkije hadden we de 3e plaats al uit handen gegeven.
Het Nederlandse elftal is gewoon veel beter dan het Belgische.
Die wereldgoal van van Persie. Zo'n goal maken 'wij' nooit.
Nederland heeft pech gehad. Dat is alles.
__________________
Ex Gladio Libertas
Gamla is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2015, 14:19   #26
Eyjafjallajökull
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 23.526
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gamla Bekijk bericht
Het Nederlandse elftal is gewoon veel beter dan het Belgische.
Die wereldgoal van van Persie. Zo'n goal maken 'wij' nooit.
Nederland heeft pech gehad. Dat is alles.
Pech ?

Als je in 6 wedstrijden tegen godbetert (pun intended) IJsland, Tsjechië en Turkije slechts één punt weet te sprokkelen, heeft dat nog weinig met pech te maken, maar alles met een gebrek aan kwaliteit.

Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2015, 00:42   #27
Adam Smith
Minister-President
 
Adam Smith's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2007
Locatie: Brabant, NL, EU
Berichten: 5.871
Standaard

@Eyjafjallajökull en @Gamla: als Nederlander vind ik het zelf een combinatie van beide. Na het WK bleven we te lang met ons hoofd in de wolken, dachten we het klusje wel even te klaren, maar ook dachten we te lang het komt wel goed. Kortom EK 2012 was snel vergeten, waar al tekenen zichtbaar was dat de opvolging van Robben, Sneijder, Van Persie en Van der Vaart, voor het eerst sinds de periode tussen 1978 en 1988 weer eens moeizaam zou worden.
Ook was er pech, of beter het zat ook nooit eens mee; blijkbaar te veel mazzel gehad tussen 2004-2014... Blessures legden ook bloot dat de Nederlandse top akelig smal is, wat er onder zit is ofwel minder of nog te jong.
Die laatste duels onder hoogspanning, omdat ze in de periode daar voor ook te veel hadden laten, hielpen ook niet echt voor het relatief onervaren Oranje (door blessures).

Toch had ook dit Oranje in deze groep bij de eerste 3 moeten eindigen en hebben we dus feitelijk een wanprestatie geleverd. Plaatsen voor het WK zal niet meevallen, maar gelukkig is onze voorbereiding voor dat toernooi al begonnen .
__________________
  • "Es wird niemals so viel gelogen wie vor der Wahl, während des Krieges und nach der Jagd." Otto von Bismarck
Adam Smith is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2015, 00:58   #28
Gamla
Europees Commissaris
 
Gamla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 november 2012
Berichten: 6.699
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adam Smith Bekijk bericht
@Eyjafjallajökull en @Gamla: als Nederlander vind ik het zelf een combinatie van beide. Na het WK bleven we te lang met ons hoofd in de wolken, dachten we het klusje wel even te klaren, maar ook dachten we te lang het komt wel goed. Kortom EK 2012 was snel vergeten, waar al tekenen zichtbaar was dat de opvolging van Robben, Sneijder, Van Persie en Van der Vaart, voor het eerst sinds de periode tussen 1978 en 1988 weer eens moeizaam zou worden.
Ook was er pech, of beter het zat ook nooit eens mee; blijkbaar te veel mazzel gehad tussen 2004-2014... Blessures legden ook bloot dat de Nederlandse top akelig smal is, wat er onder zit is ofwel minder of nog te jong.
Die laatste duels onder hoogspanning, omdat ze in de periode daar voor ook te veel hadden laten, hielpen ook niet echt voor het relatief onervaren Oranje (door blessures).

Toch had ook dit Oranje in deze groep bij de eerste 3 moeten eindigen en hebben we dus feitelijk een wanprestatie geleverd. Plaatsen voor het WK zal niet meevallen, maar gelukkig is onze voorbereiding voor dat toernooi al begonnen .
Ik ga Nederland op het EK missen.

Die potstampers van 'ons' zijn saai. Het is niet om aan te zien. Jan Mulder zei ooit iets in die zin en hij had gelijk.
Nu zit hij het Belgische elftal op te hemelen omdat hem dat financieel goed uitkomt.
__________________
Ex Gladio Libertas
Gamla is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2015, 01:24   #29
Adam Smith
Minister-President
 
Adam Smith's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2007
Locatie: Brabant, NL, EU
Berichten: 5.871
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gamla Bekijk bericht
Ik ga Nederland op het EK missen.

Die potstampers van 'ons' zijn saai. Het is niet om aan te zien. Jan Mulder zei ooit iets in die zin en hij had gelijk.
Nu zit hij het Belgische elftal op te hemelen omdat hem dat financieel goed uitkomt.
Ik hoop voor België, dat ze het waar gaan maken, maar bij sommigen bespeur ik een 'ollandsachtige hybris; jullie hebben ons daar decennia mee om de oren geslagen .

Jullie hebben zeker een kans, maar dat geldt ook voor Duitsland, Spanje, Frankrijk, Engeland... Misschien ga ik wel een keer een wedstrijd bij jullie kijken, als tegenprestatie voor al die Belgen, die afgelopen toernooien Nederland gesteund hebben in Nederlandse Café's. Sterker in de periode, dat Vermaelen, Vertonghen, Mertens, Alderweireld, Dembele, Chadli etc. allemaal in Nederland speelden, had ik een leuk gesprek met één die Belgische gasten, ik moest hem in 2008 (tijdens de rust van Nederland-Frankrijk (eindstand 4-1) overtuigen dat jullie wel een rooskleurige toekomst hadden.

Wat betreft Jan Mulder, hij zit ook vaak genoeg bij Nederlandse voetbalprogramma's en wedstrijden, Jan/Johan Boskamp trouwens ook, Mulder werd ook prompt geconfronteerd met de uitspraken van Kompany, op de avond dat België zich plaatste en Nederland niet (toen hij het daaropvolgende weekend bij Studio Voetbal zat). Als iemand een Nederbelg is, dan is het onze favoriete Groningse oud-Anderlecht-speler, zijn periode bij Ajax is nooit geworden zoals hij het zich had voorgesteld.
__________________
  • "Es wird niemals so viel gelogen wie vor der Wahl, während des Krieges und nach der Jagd." Otto von Bismarck
Adam Smith is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2015, 01:52   #30
Gamla
Europees Commissaris
 
Gamla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 november 2012
Berichten: 6.699
Standaard

Adam, weet je nog toen Nederland op het WK in 1978 de finale verloor van Argentinië? Ik moet daar altijd aan terugdenken.
En die reactie van Neeskens toen hij in de kleedkamer, een soort kelder, door een raampje de wedstrijd zat te volgen.
Goh, wat was ik blij zeg. Nederland verloor. Ik was toen nog een kind.

Ik kan me nu wel, met enige zin voor overdrijving, voor m'n kop slaan.

https://www.youtube.com/watch?v=kXYBE1mKCKw

Leuk om Van De Kerkhof terug te zien.
__________________
Ex Gladio Libertas
Gamla is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2015, 03:47   #31
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.773
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
Pech ?

Als je in 6 wedstrijden tegen godbetert (pun intended) IJsland, Tsjechië en Turkije slechts één punt weet te sprokkelen, heeft dat nog weinig met pech te maken, maar alles met een gebrek aan kwaliteit.

En daarmee is alles gezegd.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2015, 04:10   #32
Adam Smith
Minister-President
 
Adam Smith's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2007
Locatie: Brabant, NL, EU
Berichten: 5.871
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
En daarmee is alles gezegd.
Ik hoop, voor jullie, dat jullie spelers hun grote bek wel waar maken. Decennialang hebben jullie pas en te onpas op hybris gewezen, nou ik heb een aantal 'Rode Duivels' naar Belgische maatstaven 'Hollandse' antwoorden horen geven over het winnen van de titel. Van mij mogen ze dat doen, maar het maakt een aantal Belgen of wel afgunstig dan wel hypocriet.
Ja nu staan wij, terecht na onze geflopte kwalificatie, aan de kantlijn, maar toen de rollen waren omgedraaid wezen Belgen Nederland ook graag op overmoed etc. Hoewel ik voor jullie hoop dat 2016 jullie 1988 wordt.
__________________
  • "Es wird niemals so viel gelogen wie vor der Wahl, während des Krieges und nach der Jagd." Otto von Bismarck
Adam Smith is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2015, 14:54   #33
vuggie
Parlementsvoorzitter
 
vuggie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 juni 2009
Berichten: 2.364
Standaard

Het grootste probleem is de KNVB zelf.

Louis van Gaal gaf het Nederlandse voetbal een goede en moderne speelwijze waarmee de spelers van deze tijd goed uit de voeten konden en een derde plek in Brazilië het resultaat was.

Maar de KNVB moest en zou het ouderwetse Hollandse, lees Ajax spel weer in Oranje terug hebben en haalde daarom dinosaurus Hiddink binnen die tezamen met Blind, en dat is ie, de klok minstens 20 jaar terug zette.

Hiddink is alweer gewieberd waardoor nog meer opvalt hoe slecht Blind is.

Over de Rode Duivels, wat een klasbakken team hebben die nu zeg en wat zou het gaaf zijn wanneer 16 voor België zou mogen betekenen wat 88 voor Nederland betekent.

Een ongekende zegetocht door vijandelijk gebied die je kleinkinderen over 50 jaar nog met een glimlach op hun gezicht verder vertellen.
__________________
I want to light the lights of patriotism.
Lech Walesa
vuggie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2015, 16:06   #34
Adam Smith
Minister-President
 
Adam Smith's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2007
Locatie: Brabant, NL, EU
Berichten: 5.871
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vuggie Bekijk bericht
Het grootste probleem is de KNVB zelf.

Louis van Gaal gaf het Nederlandse voetbal een goede en moderne speelwijze waarmee de spelers van deze tijd goed uit de voeten konden en een derde plek in Brazilië het resultaat was.

Maar de KNVB moest en zou het ouderwetse Hollandse, lees Ajax spel weer in Oranje terug hebben en haalde daarom dinosaurus Hiddink binnen die tezamen met Blind, en dat is ie, de klok minstens 20 jaar terug zette.

Hiddink is alweer gewieberd waardoor nog meer opvalt hoe slecht Blind is.

Over de Rode Duivels, wat een klasbakken team hebben die nu zeg en wat zou het gaaf zijn wanneer 16 voor België zou mogen betekenen wat 88 voor Nederland betekent.

Een ongekende zegetocht door vijandelijk gebied die je kleinkinderen over 50 jaar nog met een glimlach op hun gezicht verder vertellen.
Zo modern is die speelwijze nu ook weer niet, maar het is wel een speelwijze dat momenteel beter aansluit de kwaliteiten van de huidige lichting van het Nederlands elftal. En uiteindelijk gaat het in de eerste plaats om resultaten. Het WK systeem is voor mij ook niet zaligmakend, maar ook de 'Hollandse School' zal moeten veranderen; de huidige variant is zo geperfectioneerd, dat het voorspelbaar werd.
__________________
  • "Es wird niemals so viel gelogen wie vor der Wahl, während des Krieges und nach der Jagd." Otto von Bismarck
Adam Smith is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2015, 17:48   #35
vuggie
Parlementsvoorzitter
 
vuggie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 juni 2009
Berichten: 2.364
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adam Smith Bekijk bericht
Zo modern is die speelwijze nu ook weer niet, maar het is wel een speelwijze dat momenteel beter aansluit de kwaliteiten van de huidige lichting van het Nederlands elftal. En uiteindelijk gaat het in de eerste plaats om resultaten. Het WK systeem is voor mij ook niet zaligmakend, maar ook de 'Hollandse School' zal moeten veranderen; de huidige variant is zo geperfectioneerd, dat het voorspelbaar werd.
Het is ouderwets, ingehaald en inderdaad voorspelbaar. Met nostalgie win je geen prijzen, met innovatie wel.

Het spel in Brazilië was modern en razendsnel.

Juist door 5 verdedigers met 2 snelle en voetballende backs die zo extra middenvelders en/of aanvallers kunnen worden, kon Nederland een soort ijshockey voetbal spelen waar iedereen zich stuk op liep.

Van Marwijk begon er al mee door één middenvelder vooral verdedigende taken te geven waardoor de backs meer ademruimte kregen.

Van Gaal paste het aan tot een nieuw concept en je ziet aan Man U dat het ook in de beste profcompetitie ter wereld modern voetbal en een vaste plaats bovenin de ranglijst oplevert.
__________________
I want to light the lights of patriotism.
Lech Walesa
vuggie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2015, 02:32   #36
Adam Smith
Minister-President
 
Adam Smith's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2007
Locatie: Brabant, NL, EU
Berichten: 5.871
Standaard

@vuggie: dat Nederland toen startte met 5-3-2 en indien nodig overging op 4-3-3 was nieuw voor Nederland, maar beide tactieken zijn niet nieuw. Onder van Marwijk speelde we 4-2-3-1, dat zowel als 5-3-2 is een manier om de defensie te ontlasten, toch vraag ik me af waar de Nederlandse verdedigers van weleer zijn gebleven; aan meevoetballen heb je pas wat als de primaire taak, in dit geval verdedigen, ook wordt beheerst.
__________________
  • "Es wird niemals so viel gelogen wie vor der Wahl, während des Krieges und nach der Jagd." Otto von Bismarck
Adam Smith is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2015, 03:02   #37
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.773
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adam Smith Bekijk bericht
Ik hoop, voor jullie, dat jullie spelers hun grote bek wel waar maken. -).
Die gaan het niet waarmaken.
Ze gaan misschien wel ver komen maar de titel is te hoog gegrepen.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2015, 16:56   #38
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vuggie Bekijk bericht
Het is ouderwets, ingehaald en inderdaad voorspelbaar. Met nostalgie win je geen prijzen, met innovatie wel.

Het spel in Brazilië was modern en razendsnel.

Juist door 5 verdedigers met 2 snelle en voetballende backs die zo extra middenvelders en/of aanvallers kunnen worden, kon Nederland een soort ijshockey voetbal spelen waar iedereen zich stuk op liep.

Van Marwijk begon er al mee door één middenvelder vooral verdedigende taken te geven waardoor de backs meer ademruimte kregen.

Van Gaal paste het aan tot een nieuw concept en je ziet aan Man U dat het ook in de beste profcompetitie ter wereld modern voetbal en een vaste plaats bovenin de ranglijst oplevert.
Met Wilmops ook niet hoor. Nu ja, zo lang onze voorbeeldbelg Kompany zijn portretrechten betaald krijgt en door kan sluizen naar het buitenland, is iedereen tevreden.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2015, 16:56   #39
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vuggie Bekijk bericht
Het is ouderwets, ingehaald en inderdaad voorspelbaar. Met nostalgie win je geen prijzen, met innovatie wel.

Het spel in Brazilië was modern en razendsnel.

Juist door 5 verdedigers met 2 snelle en voetballende backs die zo extra middenvelders en/of aanvallers kunnen worden, kon Nederland een soort ijshockey voetbal spelen waar iedereen zich stuk op liep.

Van Marwijk begon er al mee door één middenvelder vooral verdedigende taken te geven waardoor de backs meer ademruimte kregen.

Van Gaal paste het aan tot een nieuw concept en je ziet aan Man U dat het ook in de beste profcompetitie ter wereld modern voetbal en een vaste plaats bovenin de ranglijst oplevert.
Met Wilmops ook niet hoor. Nu ja, zo lang onze voorbeeldbelg Kompany zijn portretrechten betaald krijgt en door kan sluizen naar het buitenland, is iedereen tevreden.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2015, 19:30   #40
vuggie
Parlementsvoorzitter
 
vuggie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 juni 2009
Berichten: 2.364
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adam Smith Bekijk bericht
@vuggie: dat Nederland toen startte met 5-3-2 en indien nodig overging op 4-3-3 was nieuw voor Nederland, maar beide tactieken zijn niet nieuw. Onder van Marwijk speelde we 4-2-3-1, dat zowel als 5-3-2 is een manier om de defensie te ontlasten, toch vraag ik me af waar de Nederlandse verdedigers van weleer zijn gebleven; aan meevoetballen heb je pas wat als de primaire taak, in dit geval verdedigen, ook wordt beheerst.
Volgens mij is dat de prijs van aanvallend voetbal willen spelen.

In Nederland zien we verdedigers bijvoorbeeld heel anders dan in Italië.

Daar wordt het niet onderschat.
__________________
I want to light the lights of patriotism.
Lech Walesa
vuggie is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:09.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be