Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 21 januari 2021, 09:39   #81
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Janssen Bekijk bericht
Hoe ga je hier de grenzen sluiten. Als je het goed wil doen, dan mag je ook geen vrachtvervoer doorlaten en niet beginnen zeveren over dat is essentieel en dat is niet essentieel. Dat werkt alleen als je ze volledig sluit.
Inderdaad als je het goed wil doen is het heel pijnlijk. Maar het is dan ook geen pijn van lange duur.
Naar ik mocht horen leek misschien de helft van de mensen alhier daar voorstander van...maar de andere helft stond op zijn achterste poten.
Resultaat is dat er nu niemand nog amper een poot heeft om op te staan.
Het zijn keuzes die men maakt......en onze samenlevingen kozen voor de trage lange pijn.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 21 januari 2021 om 09:39.
fred vanhove is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2021, 09:40   #82
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Inderdaad als je het goed wil doen is het heel pijnlijk. Maar het is dan ook geen pijn van lange duur.
Maar er moest helemaal geen pijn zijn. Niks pijnlijk. Gewoon laten waaien. Iedereen trekt zijn plan, die die dood gaan gaan dood, de anderen blijven feesten. Zij die zich willen opsluiten, sluiten zich op. Vrijheid. Keuze.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2021, 09:42   #83
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Maar "het laten waaien" was nog veel korter en kordater geweest.
Dat hebben ze nergens gedaan en kan jij alleen maar naar gissen wat daarvan de uitkomst was geweest.

Gezien ze het in geen enkel land continent hebben geprobeerd klasseer ik die mening bij onzin.

Zelfs de landen die maatregelen namen maar heel lakse zitten ook nog steeds in de shit.

Diegenen die deden wat ook ik had gedaan leven al weer bijna een jaar normaal.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 21 januari 2021 om 09:44.
fred vanhove is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2021, 09:43   #84
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Maar er moest helemaal geen pijn zijn. Niks pijnlijk. Gewoon laten waaien. Iedereen trekt zijn plan, die die dood gaan gaan dood, de anderen blijven feesten. Zij die zich willen opsluiten, sluiten zich op. Vrijheid. Keuze.
Zever voor in de cinema. Niet de moeite om te lezen. Mag je overal twee minuten blijven mee zitten en je mag ophoepelen.

Alleen op dit wereldberoemde forum kom je daar mee weg

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 21 januari 2021 om 09:48.
fred vanhove is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2021, 10:00   #85
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Dat hebben ze nergens gedaan en kan jij alleen maar naar gissen wat daarvan de uitkomst was geweest.
Welnee, dat is gemakkelijk een bovengrens te geven, he. We weten nu hoeveel mensen het gehad hebben (ongeveer een vijfde of een kwart van de bevolking).

Veronderstel dat alle doden, eh, dood waren, en veronderstel bovendien dat allen die naar het ziekenhuis moesten, ook dood waren. Doe dat maal 5. Trek dat af van de 11 miljoen mensen. Genoeg volk blijft over dat kon feesten. Meer konden er niet dood gaan he.

Waarschijnlijk geraak je nog niet aan 1 miljoen doden. Blijven er nog 10 miljoen over die kunnen feesten. DAt is toch wat telt ?

In werkelijkheid gaan het er veel minder zijn natuurlijk maar het is om U te zeggen dat zelfs het absolute maximum van de grote ramp de moeite niet was om voor het gros van de mensen om een vinger te verleggen hiervoor.

Wat er nu gebeurd is met die 10 miljoen mensen die niet dood zouden zijn, is veel en veel erger dan hadden we zelfs 1 miljoen doden gehad, want daar hadden die 10 miljoen geen last van (in tegendeel).

Laatst gewijzigd door patrickve : 21 januari 2021 om 10:02.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2021, 11:30   #86
Oma
Europees Commissaris
 
Oma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2010
Berichten: 6.650
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
proficiat. echt, zo veel onzin in 1 post verzamelt, chapeau
Dan kun jij vást al die onzin ook weerleggen ipv hete lucht te blazen?
Argumenten? Feiten?
Kijk, ik heb geen last van de onbekende nevenwerkingen als gij vrijwillig proefkonijn wil spelen voor een experimenteel vaccin, het is jouw leven...geweest...
__________________
Drie dingen kunnen maar kort verborgen blijven:
de zon, de maan en de waarheid.
Oma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2021, 11:46   #87
denkimi
Banneling
 
 
Geregistreerd: 24 juni 2020
Berichten: 3.700
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Hadden wij het aangepakt zoals het moest zoals landen als deze het gedaan hebben hadden we dat al lang weer kunnen doen. De korte maar harde pijn. Maar dat gaat hier niet.....onze 'vrijheid' gaat boven alles. Mij niet gelaten...blijven we wel nog wat aanmodderen

Hier is het van veel willen maar weinig kunnen.

Er zijn nog wel landen waar een korte maar zeer kordate aanpak heeft geloond. Ze leven daar al heel lang weer normaal.

Draai of keer het hoe je wil....het zijn de landen met de kordaatste aanpak die het pleit winnen.....

https://asia.nikkei.com/Spotlight/Th...reakout-moment
Ik vraag mij af hoe jij het niet geloven in de werking van het vaccin in uw hoofd in overeenstemming brengt met het willen opleggen van strenge maatregelen.

Die 2 zijn volledig contradictorisch. Ofwel neem je maatregelen om het uit te stellen tot er een vaccin is, ofwel geloof je niet in een vaccin en dan is elke maatregel die verder gaat dan het tijdelijk ontlasten van de ziekenhuizen nutteloos.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Dat hebben ze nergens gedaan en kan jij alleen maar naar gissen wat daarvan de uitkomst was geweest.

Gezien ze het in geen enkel land continent hebben geprobeerd klasseer ik die mening bij onzin.

Zelfs de landen die maatregelen namen maar heel lakse zitten ook nog steeds in de shit.

Diegenen die deden wat ook ik had gedaan leven al weer bijna een jaar normaal.
Wist je dat de wereld groter is dan west europa?

Zowat heel azie en afrika hebben weinig tot geen maatregelen genomen.
denkimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2021, 12:10   #88
Herselt
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 17 augustus 2020
Berichten: 49
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Dat hebben ze nergens gedaan en kan jij alleen maar naar gissen wat daarvan de uitkomst was geweest.

Gezien ze het in geen enkel land continent hebben geprobeerd klasseer ik die mening bij onzin.

Zelfs de landen die maatregelen namen maar heel lakse zitten ook nog steeds in de shit.

Diegenen die deden wat ook ik had gedaan leven al weer bijna een jaar normaal.
Kijk eens goed naar de figuur hieronder. Welk van de lijnstukken A, B en C is even lang als lijnstuk 1?

Herselt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2021, 12:49   #89
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht




Zowat heel azie en afrika hebben weinig tot geen maatregelen genomen.
Vooreerst is weinig tot geen maatregelen niet helemaal hetzelfde.

Uiteraard moet men niet veel maatregelen nemen als er geen of amper besmettingen of zieken zijn zoals dit het geval is in veel Afrikaanse landen.

Omtrent Afrika zou ik me toch iets beter informeren mocht ik jou zijn Ge komt er niet binnen en ge moogt er niet buiten.

https://www.nrc.nl/nieuws/2020/12/28...chten-a4025427

Maatregelen
Vrijwel alle Afrikaanse landen kennen strenge maatregelen, die (soms) met harde hand worden gehandhaaft. In de meeste landen geldt een verbod op vervoer. De grenzen zijn gesloten


https://www.nasf.nl/corona-in-afrika/

https://coronavirustest.nu/non-covid...aring-senegal/

https://coronavirustest.nu/non-covid...aring-ghana-2/

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 21 januari 2021 om 13:00.
fred vanhove is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2021, 12:58   #90
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht
Ik vraag mij af hoe jij het niet geloven in de werking van het vaccin in uw hoofd in overeenstemming brengt met het willen opleggen van strenge maatregelen.

Die 2 zijn volledig contradictorisch. Ofwel neem je maatregelen om het uit te stellen tot er een vaccin is, ofwel geloof je niet in een vaccin en dan is elke maatregel die verder gaat dan het tijdelijk ontlasten van de ziekenhuizen nutteloos.
Er zijn maatregelen en maatregelen. Als men de strengste maatregelen had genomen en die gehandhaafd of de mensen ze gewoon opgevolgd gedurende een goede maand was er nu niks meer aan de hand.

Kijk maar .....hier leven ze weer heel normaal.....vaccins zullen ook wel worden gebruikt maar echt op zitten wachten moeten ze niet.

https://asia.nikkei.com/Spotlight/Th...reakout-moment

Maar t'ja hier blijft men altijd op zoek naar het achterpoortje.....met alle gevolgen van dien.

Modder nog maar paar jaartjes verder aan. Ik heb er weinig last van en heb tijd

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 21 januari 2021 om 13:02.
fred vanhove is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2021, 13:14   #91
vanderzapig
Europees Commissaris
 
vanderzapig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2013
Berichten: 6.914
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
De werkelijke bedoeling staat zelfs in graniet gebeiteld op enkele zuilen en wordt regelmatig bevestigd in de media door uitspraken van dat soort machtswellustelingen met veel poen die ballonnetjes oplaten over de geplande genocide door (experimentele) vaccinatie maar die natuurlijk niet geloofd worden door bange voorstanders van vaccinatie die menen zo hun redding en terugkeer naar het normale leven te kunnen vinden.
Bedoel je de Georgia Guidestones?

Die tekst lijkt eerder goedbedoelde raad voor de overlevenden van een nucleaire oorlog. Ik zou daar niets sinisters achter zoeken.
vanderzapig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2021, 14:17   #92
Oma
Europees Commissaris
 
Oma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2010
Berichten: 6.650
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Er zijn maatregelen en maatregelen. Als men de strengste maatregelen had genomen en die gehandhaafd of de mensen ze gewoon opgevolgd gedurende een goede maand was er nu niks meer aan de hand.

Kijk maar .....hier leven ze weer heel normaal.....vaccins zullen ook wel worden gebruikt maar echt op zitten wachten moeten ze niet.

https://asia.nikkei.com/Spotlight/Th...reakout-moment

Maar t'ja hier blijft men altijd op zoek naar het achterpoortje.....met alle gevolgen van dien.

Modder nog maar paar jaartjes verder aan. Ik heb er weinig last van en heb tijd
Zou er dan eerst niet eens een medische noodzaak moeten zijn om maatregelen op te mógen leggen?
En die is er niet en werd nog steeds NIET bewezen met wetenschappelijke feiten...dus is élke maatregel ónwettig want er werd niet eens een medische noodzaak aangetoond. Punt.

En ALS mijn tante kl*ten had, dán was ze waarschijnlijk mijn oom?
Wat voor zin heeft het om te veronderstellen?!

Iedereen vólgde de maatregelen wél op want ze wilden de BOETE vermijden maar toch bleven ze bewéren dat mensen zelf schuldig waren dat het virus....ah, neen, toen waren het al besméttingen, geen virus meer ....bleef verspreiden omdat ze zogezegd de maatregelen niet zouden willen opvolgen.
__________________
Drie dingen kunnen maar kort verborgen blijven:
de zon, de maan en de waarheid.
Oma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2021, 14:27   #93
Oma
Europees Commissaris
 
Oma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2010
Berichten: 6.650
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig Bekijk bericht
Bedoel je de Georgia Guidestones?

Die tekst lijkt eerder goedbedoelde raad voor de overlevenden van een nucleaire oorlog. Ik zou daar niets sinisters achter zoeken.
Yep, uitleg als een ander...zolang het je maar gerust stelt....
Een cijfer plakken op overlevenden vind ik pas sinister maar dat soort hanteert altijd 'hide in plain sight' want dat wordt toch niet begrepen en vooral niet geloofd door wat zij 'het menselijk afval' noemen...
__________________
Drie dingen kunnen maar kort verborgen blijven:
de zon, de maan en de waarheid.
Oma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2021, 17:01   #94
Jan Janssen
Minister-President
 
Geregistreerd: 10 december 2016
Berichten: 5.165
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Maar in Australie feesten ze er lustig op los, dacht ik, dus samenkomen voor een prikje is niet anders dan samenkomen in een discotheek, nee ?
Ja, dus in principe zou dan daar ook geen probleem moeten zijn om ook tijdens de vaccinatie geen verhoging te zien en na de vaccinatie dus helemaal niet. Als dat wel gebeurd dan moeten ze mij toch eens iets uitleggen.
Jan Janssen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2021, 18:17   #95
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Janssen Bekijk bericht
Ja, dus in principe zou dan daar ook geen probleem moeten zijn om ook tijdens de vaccinatie geen verhoging te zien en na de vaccinatie dus helemaal niet. Als dat wel gebeurd dan moeten ze mij toch eens iets uitleggen.
Zoveel is zeker ! Als het begint te stijgen na een vaccinatie campagne gaat het wel heel grappig worden Dan zijn ze bij Pfizer grapjassen van de bovenste plank en hebben gewoon het virus in hun fleske gedaan he
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2021, 20:52   #96
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Bon, het slechte nieuws begint binnen te komen:

https://www.lequotidiendumedecin.fr/...utm_source=qdm

Citaat:
Dans une étudel non revue par les pairs, des chercheurs sud-africains concluent que le variant « est largement résistant aux anticorps neutralisants provoqués en réponse ?* une infection par des souches en circulation précédemment ». Les données suggèrent que « la plupart des individus infectés avec des souches précédentes du SARS-CoV-2 auront une réponse de neutralisation minimale ou non détectable contre le variant 501Y.V2 », poursuivent-ils.
Terwijl wij ons concentreren op de BRITSE variant en de mutatie N501Y, is eerder de mutatie E484K problematisch, want blijkbaar geen anti-lichamen respons....

We vaccineren nu tegen covid-19, en covid-20 is nu binnen

Wordt vervolgd

Laatst gewijzigd door patrickve : 21 januari 2021 om 20:58.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2021, 00:00   #97
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
stab's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2004
Berichten: 11.299
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Bon, het slechte nieuws begint binnen te komen:

https://www.lequotidiendumedecin.fr/...utm_source=qdm



Terwijl wij ons concentreren op de BRITSE variant en de mutatie N501Y, is eerder de mutatie E484K problematisch, want blijkbaar geen anti-lichamen respons....

We vaccineren nu tegen covid-19, en covid-20 is nu binnen

Wordt vervolgd
Geen probleem, hé; zelfde aanpak als voor covid 19: maatregelen HOOGSTENS om plek te behouden/voorzien in de hospitalen; ivermectine, ubiquinone , hcq als medicatie.
Vaccinatie (?)
Maar de politiek (de overheid) gaat daar wel iets anders van maken, vrees ik
__________________
“They’re Not After Me, They’re After You. I’m Just In the Way.”
Donald J. Trump
stab is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2021, 00:12   #98
Demper
Secretaris-Generaal VN
 
Demper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 40.872
Standaard

Hilarisch toch deze crisis.

Ik ben van mening dat ze nu moeten doorduwen.
De politiek moet nu de voet op het gaspedaal zetten.

Massa's faillissementen. Depressies. Eenzaamheid.
Totale economische ravage.
Eventsector volledig kapot maken.
Restaurants en cafes de genadeslag geven.

Veel neveneffecten van deze rap-rap vaccins en overlijdens.

De achterlijken, de schapen in de kudde, zullen het enkel zo leren.
Nu is het moment daar.
Grijp de kans aub.
Toon het volk hoe achterlijk ze zijn.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Demper heeft gelijk.
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2021, 00:25   #99
Weyland
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 15 mei 2011
Berichten: 9.428
Standaard

Er zijn er zelfs die de grenssluitingen binnen de EU toejuichen en er een champagnefles lijken bij te ontkurken. Hoe kan men nu zo gek zijn?
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2021, 00:26   #100
Oma
Europees Commissaris
 
Oma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2010
Berichten: 6.650
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Hilarisch toch deze crisis.

Ik ben van mening dat ze nu moeten doorduwen.
De politiek moet nu de voet op het gaspedaal zetten.

Massa's faillissementen. Depressies. Eenzaamheid.
Totale economische ravage.
Eventsector volledig kapot maken.
Restaurants en cafes de genadeslag geven.

Veel neveneffecten van deze rap-rap vaccins en overlijdens.

De achterlijken, de schapen in de kudde, zullen het enkel zo leren.
Nu is het moment daar.
Grijp de kans aub.
Toon het volk hoe achterlijk ze zijn.
Tja, dan heeft deze vermeende crisis toch 1 voordeel: de schapen worden uitgedund zodat dan de kritische overlevenden zich kunnen verenigen en achter de schuldigen van deze genocide aangaan...
En je kunt vaststellen: zelfs al vallen gevaccineerden als vliegen, dan nog wordt geloof gehecht aan de politieke huichelaars en criminele viro-lógen en wijzen de schaapjes naar vuile spuiten of onbekwame verpleegsters die geen spuit kunnen vullen om het experimentele vaccin, de big farma winst en hun eigen vrijwillige ondergang te verdedigen.
__________________
Drie dingen kunnen maar kort verborgen blijven:
de zon, de maan en de waarheid.
Oma is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:28.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be