Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 23 november 2017, 19:46   #121
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.576
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
De Linkebekenaren is niet één of enkele, de Linkebekenaren is een volk. Wanneer dat volk beslist om niet langer deel uit te maken van Vlaanderen, welke wet kan dit dan nog verhinderen?
Wacht maar tot wij hier in Ronse de vrijstaat uitroepen !
Het volk beslist ! Wie kan dat nog verhinderen ? Toch die bonenklakkers van Oudenaarde niet, of die mortschijters van Brakel ?

Geen wet kan onze wil tot onafhankelijkheid verhinderen !
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2017, 19:51   #122
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Wacht maar tot wij hier in Ronse de vrijstaat uitroepen !
Het volk beslist ! Wie kan dat nog verhinderen ? Toch die bonenklakkers van Oudenaarde niet, of die mortschijters van Brakel ?

Geen wet kan onze wil tot onafhankelijkheid verhinderen !
Dat ontbrak eigenlijk nog, het dorps-nationalisme
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2017, 19:56   #123
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.425
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Dat ontbrak eigenlijk nog, het dorps-nationalisme
Deze uitspraak is kwetsend voor mijn democratisch zelfbeschikkingsrecht
__________________
“Toen ze (Sihame El Khaouakibi) over haar werk vertelde, wist ik meteen: dit hebben we ook in Brussel nodig,” zei Jambon daarover.
https://www.bruzz.be/analyse/mist-ro...jft-2021-04-13
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2017, 19:59   #124
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Deze uitspraak is kwetsend voor mijn democratisch zelfbeschikkingsrecht
Je mag in Brussel gaan betogen als het u niet aanstaat.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2017, 20:13   #125
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.576
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Je mag in Brussel gaan betogen als het u niet aanstaat.
Wacht maar... wij gaan bussen inleggen naar brussel om daar te betogen voor onze rechten ! Als die klootzakken uit catalonië denken dat ze dat mogen, dan mogen wij als autochtone vlaamse stedelingen (sorry hoor, wij zijn geen dorp...) dat zeker !!!
We gaan geen 5 vliegtuigen sturen, gezien we een goede verbinding hebben via de E429 naar Brussel.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2017, 20:17   #126
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
De Linkebekenaren is niet één of enkele, de Linkebekenaren is een volk. Wanneer dat volk beslist om niet langer deel uit te maken van Vlaanderen, welke wet kan dit dan nog verhinderen?
Inderdaad, als dat zo is, dan is dat zo. Ik heb daar geen probleem mee hoor. Ik ben een Antwerpenaar en woon al een 25j in West-Vlaanderen en niemand die me daarvan ga kunnen tegenhouden hoor.

Ze spreken in Antwerpen wel eens minachtend over de boerekes als ze het over de West-Vlamingen hebben, maar geef mij de West-Vlamingen maar, die hunne nek past tenminste nog in hun hemden en in plaats van bluffen en grote smoelen op zetten kunnen ze werken. Die zijn niet te beroert om hun handen uit de mouwen te steken, die boerekes.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2017, 20:20   #127
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Wacht maar... wij gaan bussen inleggen naar brussel om daar te betogen voor onze rechten ! Als die klootzakken uit catalonië denken dat ze dat mogen, dan mogen wij als autochtone vlaamse stedelingen (sorry hoor, wij zijn geen dorp...) dat zeker !!!
We gaan geen 5 vliegtuigen sturen, gezien we een goede verbinding hebben via de E429 naar Brussel.
Doe ze de groeten in Brussel.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2017, 20:40   #128
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.425
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Inderdaad, als dat zo is, dan is dat zo. Ik heb daar geen probleem mee hoor. Ik ben een Antwerpenaar en woon al een 25j in West-Vlaanderen en niemand die me daarvan ga kunnen tegenhouden hoor.

Ze spreken in Antwerpen wel eens minachtend over de boerekes als ze het over de West-Vlamingen hebben, maar geef mij de West-Vlamingen maar, die hunne nek past tenminste nog in hun hemden en in plaats van bluffen en grote smoelen op zetten kunnen ze werken. Die zijn niet te beroert om hun handen uit de mouwen te steken, die boerekes.
Om te beginnen zullen de Linkebekenaren al eens proberen hun eigen taal te spreken in de gemeenteraad.
__________________
“Toen ze (Sihame El Khaouakibi) over haar werk vertelde, wist ik meteen: dit hebben we ook in Brussel nodig,” zei Jambon daarover.
https://www.bruzz.be/analyse/mist-ro...jft-2021-04-13
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2017, 20:43   #129
Gwylan
Minister-President
 
Gwylan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juni 2010
Locatie: Het Zuidelijker Zwerk
Berichten: 5.881
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Wacht maar tot wij hier in Ronse de vrijstaat uitroepen !
Het volk beslist ! Wie kan dat nog verhinderen ? Toch die bonenklakkers van Oudenaarde niet, of die mortschijters van Brakel ?

Geen wet kan onze wil tot onafhankelijkheid verhinderen !
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  Renaix Belgique.jpg
Bekeken: 55
Grootte:  537,0 KB
ID: 107828

Zeer terzijde : dit forum laat mij toe om her en der het bestaan van een stukje België/Belgique te vernemen, waar ik voorheen nooit van had gehoord. Ik wil overigens aannemen dat die dorpjes wellicht typischer Belgisch zijn dan de enkele stukjes België die ik uit ervaring ken (nou ja), zegge Bruxelles, de omgeving van Gent, het stukje kust nabij Oostende, en de omgeving van Liège.

Google en Street View zijn daarbij nuttige en leerrijke hulpmiddelen.

Zo ook wat Ronse/Renaix betreft, dat kennelijk (zie mijn screenshot) midden de velden en erg «op de buiten» ligt. Ik merk daar overigens niet al te veel industie, dus over enige zelfstandigheid kan ongetwijfeld enkel als grapje gesproken worden. Maar van mij mag volkomen onafhankelijkheid, hoor.

Men kan dan in Ronse/Renaux alvast beginnen met het kiezen van een eenduidige naam, bijvoorbeeld. Mag ik Renonxe voorstellen ?

Laatst gewijzigd door Gwylan : 23 november 2017 om 20:47.
Gwylan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2017, 21:28   #130
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Wacht maar tot wij hier in Ronse de vrijstaat uitroepen !
Het volk beslist ! Wie kan dat nog verhinderen ? Toch die bonenklakkers van Oudenaarde niet, of die mortschijters van Brakel ?

Geen wet kan onze wil tot onafhankelijkheid verhinderen !
Ik denk alleen dat ge nog een eindje te gaan hebt voor je zover bent. Met Vlaanderen of Catalonië spreken we over een volk met een gezicht, een volk dat vertegenwoordigd is door een regering. Ronse behoort tot een volk. Maar ik heb er geen probleem mee hoor als ze zelfstandig willen worden, ze moeten dan wel zien dat ze onafhankelijk op eigen poten kunnen staan.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2017, 21:39   #131
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Wacht maar tot wij hier in Ronse de vrijstaat uitroepen !
Het volk beslist ! Wie kan dat nog verhinderen ? Toch die bonenklakkers van Oudenaarde niet, of die mortschijters van Brakel ?

Geen wet kan onze wil tot onafhankelijkheid verhinderen !
Het moet economisch kunnen bestaan hé.

Laatst gewijzigd door Garry : 23 november 2017 om 21:40.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2017, 05:53   #132
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.679
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
Bijlage 107828

Zeer terzijde : dit forum laat mij toe om her en der het bestaan van een stukje België/Belgique te vernemen, waar ik voorheen nooit van had gehoord. Ik wil overigens aannemen dat die dorpjes wellicht typischer Belgisch zijn dan de enkele stukjes België die ik uit ervaring ken (nou ja), zegge Bruxelles, de omgeving van Gent, het stukje kust nabij Oostende, en de omgeving van Liège.

Google en Street View zijn daarbij nuttige en leerrijke hulpmiddelen.

Zo ook wat Ronse/Renaix betreft, dat kennelijk (zie mijn screenshot) midden de velden en erg «op de buiten» ligt. Ik merk daar overigens niet al te veel industie, dus over enige zelfstandigheid kan ongetwijfeld enkel als grapje gesproken worden. Maar van mij mag volkomen onafhankelijkheid, hoor.

Men kan dan in Ronse/Renaux alvast beginnen met het kiezen van een eenduidige naam, bijvoorbeeld. Mag ik Renonxe voorstellen ?
Renonxe? Uitgesproken 'Renonks' zoals 'Bruksell' of 'Aukserr'?
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2017, 07:39   #133
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Om te beginnen zullen de Linkebekenaren al eens proberen hun eigen taal te spreken in de gemeenteraad.
Zijn ze eigenlijk al genaturaliseerd?
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2017, 07:45   #134
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Veel te braaf die Britten. Moesten sommigen van de forummers hier hebben gezeten in Downing Street 10 ...
dan was Schotland nu wsl al onafhankelijk
net als Catalonië na de verkiezing
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2017, 07:51   #135
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Omdat de selectieve verontwaardiging er toch met stip aan rechterzijde is... Rechts is voor meer blauw op straat, voor nultolerantie, voor een strenge aanpak,... En dat leidt dan vaak tot politiegeweld dat dan in het beste geval met de mantel der liefde wordt toegedekt - als het al niet wordt toegejuicht.

Heb jij voor het gewelddadige politie-optreden bij het referendum in Catalonië al ooit eens geklaagd over de Spaande politie? Het was nochtans verre van de eerste keer dat ze zwaar over de schreef gingen. En dat werd zelfs hier op het forum al herhaaldelijk aangekaart (vreedzame betogers die tot in de metro achtervolgd worden en daar beschoten met rubberkogels bijvoorbeeld). Met vanuit rechterzijde vaak de opmerking dat ze nog harder hadden mogen optreden. Sta me toe op de selectieve hypocrisie te wijzen.

Idem dito voor het extremistische en racistische gedachtegoed dat er blijkbaar heerst onder een deel van de Spaanse politie... Dat is ook hier een groot en gekend probleem, maar eentje dat steevast wordt geminimaliseerd en vergoelijkt door de meerderheid van de rechterzijde.
ja, ik schreef toevallig deze zomer, naar aanleiding van een gestolen GSM en de aangifte daarvan al een aantal blogposts over militaristische houding van de politie in Madrid.

je stelling dat als je rechts bent, moet je die excessen van de politie er maar bij nemen is grote flauwe kul. willekeur en 'neem het niet zo nauw' is en blijft een meer linkse politieke instelling.

net de politie moet zich rigoureus aan de wet houden ten allen tijde, en men zou best ook alle politiemensen ten allen tijde verplicht een bodycam laten dragen.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2017, 07:53   #136
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Maar er is niets te dialogeren als het over secessie (éénzijdige onafhankelijkheid) gaat.

Spanje heeft al duidelijk gezegd dat het ertegen is, de EU is ertegen, zowat alle landen zijn er tegen.

Waarover zou jij dan willen dat ze gaan dialogeren?
je moet wat bijlezen hoor Dadeemelee, zelfs Rajoy heeft al aangekondigd te willen dialogeren over meer autonomie voor Catalonië en ook fiscale autonomie zoals Baskenland dat heeft toe te kennen aan Catalonië, tot en met dialoog over de nodige aanpassingen in de Spaanse grondwet...

t moet toch zijn dat er iets scheelde precies
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2017, 07:55   #137
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Renonxe? Uitgesproken 'Renonks' zoals 'Bruksell' of 'Aukserr'?
Losse-en-Gelaisse of Nouillorc.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2017, 07:56   #138
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.679
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Losse-en-Gelaisse of Nouillorc.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2017, 07:57   #139
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Losse-en-Gelaisse of Nouillorc.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2017, 07:58   #140
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Wacht maar... wij gaan bussen inleggen naar brussel om daar te betogen voor onze rechten ! Als die klootzakken uit catalonië denken dat ze dat mogen, dan mogen wij als autochtone vlaamse stedelingen (sorry hoor, wij zijn geen dorp...) dat zeker !!!
We gaan geen 5 vliegtuigen sturen, gezien we een goede verbinding hebben via de E429 naar Brussel.
Zijn jullie dan ook klootzakken?
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:48.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be