Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2014
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2014 Alles over de regionale, federale en Europese verkiezingen van 2014

 
 
Discussietools
Oud 23 juli 2014, 21:26   #1
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.766
Standaard Ledencongres en stemrecht leden.

Donderdag 24 juli houdt N-VA een ledencongres over haar deelname aan de Vlaamse Regering. Om stemgerechtigd te zijn moet je 3 maanden lid zijn.

Nu had ik een vraag over zulke ledencongressen... wat weerhoudt partijen er eigenlijk van om hun militanten massaal lidkaarten van andere partijen te laten kopen, en ongunstig te laten stemmen?

Voor €12.50 (€5 voor jonger dan 30) kan je al lid worden van N-VA. Ik heb geen zin om de ledenprijzen van alle andere partijen te gaan checken, maar ik vermoed dat deze in dezelfde grootteorde zullen liggen.

Grote partijen hebben toch ruimschoots voldoende middelen om voor enkele duizenden van hun leden lidkaarten van een andere partij te betalen en hen zo te proberen saboteren?
TheFourHorsemen is offline  
Oud 23 juli 2014, 21:43   #2
Troubadour
Parlementslid
 
Geregistreerd: 5 december 2013
Berichten: 1.567
Standaard

Je maakt een overzicht van het aantal nieuwe leden per x-hoeveelheid tijd. Je haalt er iedereen uit met een lidmaatschap uit periodes met statistisch abnormaal veel toetredingen. Probleem opgelost.

Laatst gewijzigd door Troubadour : 23 juli 2014 om 21:48.
Troubadour is offline  
Oud 23 juli 2014, 21:49   #3
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Karel Martel B's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2010
Berichten: 11.435
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
en ongunstig te laten stemmen?
Three men can't keep a secret.

Als dat uitkomt, en dat gaat uitkomen, dan krijgt die partij bakken stront over zich.
__________________
Heeft U ook SCHIJT aan de DIVERSITEIT?
Karel Martel B is offline  
Oud 23 juli 2014, 21:51   #4
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.810
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Donderdag 24 juli houdt N-VA een ledencongres over haar deelname aan de Vlaamse Regering. Om stemgerechtigd te zijn moet je 3 maanden lid zijn.

Nu had ik een vraag over zulke ledencongressen... wat weerhoudt partijen er eigenlijk van om hun militanten massaal lidkaarten van andere partijen te laten kopen, en ongunstig te laten stemmen?

Voor €12.50 (€5 voor jonger dan 30) kan je al lid worden van N-VA. Ik heb geen zin om de ledenprijzen van alle andere partijen te gaan checken, maar ik vermoed dat deze in dezelfde grootteorde zullen liggen.

Grote partijen hebben toch ruimschoots voldoende middelen om voor enkele duizenden van hun leden lidkaarten van een andere partij te betalen en hen zo te proberen saboteren?
En de uitslag is voorspelbaar: een stalinistische 'ja!!' voor Triestige Geert.
Een grote farce zulk congres van de NVA.

En bij andere partijen is het meestal maar net zo.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 23 juli 2014 om 21:56.
Het Oosten is offline  
Oud 23 juli 2014, 21:51   #5
IanVD
Parlementsvoorzitter
 
IanVD's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 januari 2014
Berichten: 2.321
Standaard

Omdat je die partij dan ook financieel steunt misschien?
__________________
Politics used to be mainly about irrelevancies, now it's mostly about irrelevant people.
IanVD is offline  
Oud 23 juli 2014, 21:53   #6
IanVD
Parlementsvoorzitter
 
IanVD's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 januari 2014
Berichten: 2.321
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
En de uitslag is voorspelbaar: een stalinistische 'ja!!' voor Triestige Geert.
Wat is het verschil tussen een stalinistische ja en een normale ja voor u?
__________________
Politics used to be mainly about irrelevancies, now it's mostly about irrelevant people.
IanVD is offline  
Oud 23 juli 2014, 21:53   #7
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Karel Martel B's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2010
Berichten: 11.435
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
En de uitslag is voorspelbaar: een stalinistische 'ja!!' voor Triestige Geert.
Tja, de leden zijn nu eenmaal bang dat Herr Osten anders weer gaat trollen "Ze kunnen het niet! Ze durven het Niet! Mijn pik is stijf!"
__________________
Heeft U ook SCHIJT aan de DIVERSITEIT?
Karel Martel B is offline  
Oud 23 juli 2014, 22:14   #8
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.766
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IanVD Bekijk bericht
Omdat je die partij dan ook financieel steunt misschien?
Als men met dat geld een partij in diskrediet kan brengen, dan lijkt me dat goed geïnvesteerd geld.
TheFourHorsemen is offline  
Oud 23 juli 2014, 22:15   #9
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.766
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Troubadour Bekijk bericht
Je maakt een overzicht van het aantal nieuwe leden per x-hoeveelheid tijd. Je haalt er iedereen uit met een lidmaatschap uit periodes met statistisch abnormaal veel toetredingen. Probleem opgelost.
Bij een snel groeiende partij is dit toch veel moeilijker te bepalen? Het ledenaantal van N-VA is toch zeer sterk gegroeid, dus hoe haal je er dan (puur hypothetisch) de "valsen" uit?
TheFourHorsemen is offline  
Oud 23 juli 2014, 22:52   #10
IanVD
Parlementsvoorzitter
 
IanVD's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 januari 2014
Berichten: 2.321
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Als men met dat geld een partij in diskrediet kan brengen, dan lijkt me dat goed geïnvesteerd geld.
Dan worden de oorspronkelijke leden het beu, kunnen ze zich niet meer vinden in de nieuwe koers die de partij uitvaart en splitsen ze zich af. Waardoor enkel de infiltranten overblijven, die natuurlijk terug naar hun oorspronkelijke partij willen. Maar kan deze partij wel leven met de publiciteit omtrent de 'overlopers'?
__________________
Politics used to be mainly about irrelevancies, now it's mostly about irrelevant people.
IanVD is offline  
Oud 23 juli 2014, 22:53   #11
Marnik
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 11 augustus 2013
Berichten: 786
Standaard

In Nederland was er een tijdje terug door jongeren een beweging opgezet om lid te worden van de Nederlandse 'trado's' en ze van binnenuit te verplichten te veranderen. Een beetje zoals ts zegt, dus.
Marnik is offline  
Oud 23 juli 2014, 22:56   #12
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.766
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IanVD Bekijk bericht
Dan worden de oorspronkelijke leden het beu, kunnen ze zich niet meer vinden in de nieuwe koers die de partij uitvaart en splitsen ze zich af. Waardoor enkel de infiltranten overblijven, die natuurlijk terug naar hun oorspronkelijke partij willen. Maar kan deze partij wel leven met de publiciteit omtrent de 'overlopers'?
De mogelijke openbaarmaking van het plan is inderdaad het beste tegenargument voor de hypothese die ik had gemaakt.
TheFourHorsemen is offline  
Oud 23 juli 2014, 22:57   #13
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.766
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marnik Bekijk bericht
In Nederland was er een tijdje terug door jongeren een beweging opgezet om lid te worden van de Nederlandse 'trado's' en ze van binnenuit te verplichten te veranderen. Een beetje zoals ts zegt, dus.
Straf, dat wist ik niet. Blijkbaar ben ik dus niet de enige bij wie de gedachte opkwam (hoewel ik er allesbehalve voorstander van ben).
TheFourHorsemen is offline  
Oud 24 juli 2014, 04:59   #14
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN
 
Eduard Khil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2012
Locatie: Hemel
Berichten: 35.531
Standaard

je moet zes maand lid zijn eer je kan stemmen. Dat wil zeggen dat je op nieuwjaar dus een lidkaart moest gekocht hebben om vanavond te stemmen.
Bovendien wordt ieder nieuw lid gescanned: vreemd verleden of een verleden bij een andere partij is al voldoende om u eens op de rooster te leggen.
__________________
MAMBO VOORSPELT MILJARDEN DODEN DOOR HET COVIDVACCIN IN DE KOMENDE PAAR JAAR. MILJARDEN!


Eduard Khil is offline  
Oud 24 juli 2014, 05:19   #15
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Donderdag 24 juli houdt N-VA een ledencongres over haar deelname aan de Vlaamse Regering. Om stemgerechtigd te zijn moet je 3 maanden lid zijn.

Nu had ik een vraag over zulke ledencongressen... wat weerhoudt partijen er eigenlijk van om hun militanten massaal lidkaarten van andere partijen te laten kopen, en ongunstig te laten stemmen?

Voor €12.50 (€5 voor jonger dan 30) kan je al lid worden van N-VA. Ik heb geen zin om de ledenprijzen van alle andere partijen te gaan checken, maar ik vermoed dat deze in dezelfde grootteorde zullen liggen.

Grote partijen hebben toch ruimschoots voldoende middelen om voor enkele duizenden van hun leden lidkaarten van een andere partij te betalen en hen zo te proberen saboteren?
Inderdaad, ik heb mij dat ook al afgevraagd. Ik wist niet dat het zo goeiekoop was. Mijn lidmaatschap van een communistische vakbond was veel duurder (maar ik kreeg dat dan wel terug van de belastingen ).
patrickve is offline  
Oud 24 juli 2014, 05:54   #16
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.239
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Donderdag 24 juli houdt N-VA een ledencongres over haar deelname aan de Vlaamse Regering. Om stemgerechtigd te zijn moet je 3 maanden lid zijn.

Nu had ik een vraag over zulke ledencongressen... wat weerhoudt partijen er eigenlijk van om hun militanten massaal lidkaarten van andere partijen te laten kopen, en ongunstig te laten stemmen?

Voor €12.50 (€5 voor jonger dan 30) kan je al lid worden van N-VA. Ik heb geen zin om de ledenprijzen van alle andere partijen te gaan checken, maar ik vermoed dat deze in dezelfde grootteorde zullen liggen.

Grote partijen hebben toch ruimschoots voldoende middelen om voor enkele duizenden van hun leden lidkaarten van een andere partij te betalen en hen zo te proberen saboteren?
Liefhebber van samenzweringstheorieën ?
Alsof een andere partij geld gaat weggooien om een onnozele stemming van haar concurrent wat te beïnvloeden...
Die ledencongressen met stemming zijn folklore, laat die mensen die daar happy door worden gerust. Basisdemocratie op zijn Agalev's
En nadien mogen al die happy leden nog frieten met stoofvlees eten op kosten van de partij. Dolle pret.
Pandareus is offline  
Oud 24 juli 2014, 05:59   #17
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.239
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
je moet zes maand lid zijn eer je kan stemmen. Dat wil zeggen dat je op nieuwjaar dus een lidkaart moest gekocht hebben om vanavond te stemmen.
Bovendien wordt ieder nieuw lid gescanned: vreemd verleden of een verleden bij een andere partij is al voldoende om u eens op de rooster te leggen.
straks ga je het zelf nog geloven ook...
er zijn hopen mensen vanuit het blok overgekomen zijn
totaal ongeloofwaardig dat men die mensen allemaal 'op de rooster' legde. Wie zou dat trouwens doen ? Een lokaal voorzittertje ?
Pandareus is offline  
Oud 24 juli 2014, 06:08   #18
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Die ledencongressen met stemming zijn folklore, laat die mensen die daar happy door worden gerust.
Zoals alle verkiezingen dus.

Citaat:
ppy leden nog frieten met stoofvlees eten op kosten van de partij. Dolle pret.
Daar zit het verschil dus met de echte verkiezingen.
patrickve is offline  
Oud 24 juli 2014, 06:55   #19
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN
 
Eduard Khil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2012
Locatie: Hemel
Berichten: 35.531
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
straks ga je het zelf nog geloven ook...
er zijn hopen mensen vanuit het blok overgekomen zijn
totaal ongeloofwaardig dat men die mensen allemaal 'op de rooster' legde. Wie zou dat trouwens doen ? Een lokaal voorzittertje ?

ieder nieuw lid wordt gescand. Dat is gewoon zo, ik weet het omdat ik er zelf nog aan meegewerkt heb.
Wel enkel in de mate van het mogelijke en legale uiteraard.


Mensen die nog actief zijn geweest in een partij werden nog veel meer gecontroleerd (ook gemakkelijker te controleren) Velen zijn nooit binnengekomen (maar daar schrijven ze in de pers natuurlijk niet over)
__________________
MAMBO VOORSPELT MILJARDEN DODEN DOOR HET COVIDVACCIN IN DE KOMENDE PAAR JAAR. MILJARDEN!


Eduard Khil is offline  
Oud 24 juli 2014, 07:38   #20
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.766
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Liefhebber van samenzweringstheorieën ?
Alsof een andere partij geld gaat weggooien om een onnozele stemming van haar concurrent wat te beïnvloeden...
Die ledencongressen met stemming zijn folklore, laat die mensen die daar happy door worden gerust. Basisdemocratie op zijn Agalev's
En nadien mogen al die happy leden nog frieten met stoofvlees eten op kosten van de partij. Dolle pret.
Samenzweringstheorieën? Ik denk niet dat zoiets gebeurt hoor, ik vroeg me gewoon af of het theoretisch mogelijk was.

Wat is de "rechtskracht" van zo'n stemming eigenlijk?
TheFourHorsemen is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:31.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be