Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 4 maart 2007, 18:39   #1
carlgustaaf
Banneling
 
 
carlgustaaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juli 2005
Berichten: 10.858
Standaard vlaams belang en de richtlijn Bolkestijn

Men hoort hier veel over de VB klappen, veel goed, en veel slecht, hangt er vanaf wie er aan het woord is.Maar voor mij is er veel niet duidelijk.Ik zou bvb wel eens willen weten wat de juiste positie van Het Vlaams Belang is, tegenover de richtlijn Bolkestein.
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2007, 19:00   #2
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
King of beggars and fleas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 14.324
Standaard

de partijtop is denk ik voor

de basis tegen maar durft het niet voluit
__________________
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2007, 19:44   #3
PAJOT
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 juni 2003
Berichten: 6.792
Standaard

Europees parlement huldigt ‘Werk voor eigen volk eerst’-principe

18.01.2006 15.13u - De Vlaams Belang-delegatie in het Europees Parlement is verheugd over de massale verwerping van de richtlijn inzake de toegang tot de markt voor havendiensten.

Zoals Koen Dillen tijdens het debat dinsdag opmerkte, heerste er een déj�* vu-gevoel over het voorstel van de Europese Commissie: nadat het Europees Parlement het voorstel al in 2003 wegstemde, kwam de Commissie opnieuw met een tekst waarvan bij voorbaat vaststond dat er geen meerderheid voor kon worden gevonden, noch in het Parlement, noch in de betrokken sector.

De zelfafhandeling bij het laden en lossen is de voornaamste reden waarom de richtlijn werd verworpen. Het Vlaams Belang stelt met tevredenheid vast dat een meerderheid in het Europees Parlement zich heeft uitgesproken voor het principe van het werk voor eigen volk eerst.

Volgende maand komt in principe de richtlijn over de liberalisering van de dienstensector, de zgn. Bolkestein-richtlijn ter stemming in de plenaire vergadering. Ook daar is de kans groot dat het "werk voor eigen volk eerst"-principe aan de basis ligt van een verwerping. De bepaling dat rechtbanken van het land van oorsprong bevoegd zullen zijn in juridische conflicten met buitenlandse aanbieders van diensten, is immers vragen om sociale en juridische dumping. Het ziet ernaar uit dat de Commissie-ezel zich tweemaal achter elkaar tegen dezelfde steen stoot.

Frank Vanhecke
Voorzitter Vlaams Belang
_________________________________________

Die richtlijn is ook voor mij een grote bron van ergernis.

Als Oost-Europeanen, en weet ik wie nog, hier kunnen komen werken aan loonvoorwaarden van ginder zie ik het zelf als een zware discriminatie ...
Ze verdienen immers stukken minder om hetzelfde werk te presteren enkel en alleen omdat ze buitenlander zijn.

Het zet de poorten trouwens open voor een nieuwe lading vreemdelingen
PAJOT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2007, 19:53   #4
ilfalco
Minister-President
 
Geregistreerd: 19 mei 2004
Berichten: 5.796
Standaard

Citaat:
de partijtop is denk ik voor

de basis tegen maar durft het niet voluit
puuut fout...
ilfalco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2007, 10:46   #5
Lao Tzu
Provinciaal Gedeputeerde
 
Lao Tzu's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2007
Locatie: Antwerpen
Berichten: 825
Standaard

Officiële nota van de Vlaams Belang Studiedienst.

Het Vlaams Belang is gekant tegen de richtlijn-Bolkestein, die een volledige vrijmaking wil van de dienstensectoren in alle Europese lidstaten. Wij vrezen voor zogenaamde 'sociale dumping' uit Oost-Europese landen. In september 2004 ligt de richtlijn van EU-commissaris Bolkestein voor ter bespreking in het vernieuwde Europees Parlement en in de Raad van Ministers.

Het Vlaams Belang heeft altijd de vrijwaring van de nationale stelsels van de sociale zekerheid verdedigd. De uitbouw en financiering van sociale zekerheid is een volkseigen domein, dat het meest doelmatig en kosteneffectief wordt ontwikkeld in overeenstemming met de nationale kenmerken en klemtonen van de verschillende natiestaten, lidstaten van de EU. De richtlijn-Bolkestein gaat aan deze bekommernis van onze partij voorbij en is onzes inziens dan ook geen goede maatregel.

De richtlijn-Bolkestein is een economische beleidslijn ter versterking van de interne Europese dienstenmarkt. Er is dan ook geen unanimiteit nodig tussen de lidstaten. Verschillende nationale staten dreigen zo het kind van de rekening te worden. Vlaanderen heeft nog geen rechtstreekse stem in de Raad van Ministers en het Europese Parlement. De open economie van Vlaanderen, met een potentieel (na splitsing van de unitaire, Belgische sociale zekerheid) sterk en rechtvaardig stelsel van sociale zekerheid, is een mogelijk slachtoffer van beleidsvoorstellen, zoals de richtlijn-Bolkestein. Wij hebben ons altijd verzet tegen besluitvorming inzake volksverbonden beleidsdomeinen - zoals de sociale zekerheid - in de schoot van de EU die voorbijgaat aan unanimiteit of tenminste minimale consensus.
__________________
Lao Tzu is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2007, 16:03   #6
ilfalco
Minister-President
 
Geregistreerd: 19 mei 2004
Berichten: 5.796
Standaard

Ziezo dat is ook weer duidelijk.
ilfalco is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:44.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be