Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Gemeenteraadsverkiezingen 2006
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Gemeenteraadsverkiezingen 2006 In dit forum kun je alles kwijt dat verband houdt met de gemeenteraadsverkiezingen van 8 oktober 2006.

 
 
Discussietools
Oud 11 oktober 2006, 16:42   #21
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 3 oktober 2003
Locatie: Zou ik ook graag weten
Berichten: 14.746
Standaard

Tuurlijk dat. Een Nederlander of Fransman heeft geen enkel belang bij het aanvragen van de Belgische nationaliteit en zal dat dus zelden doen.
Hij kan als EU-burger perfect in ons land leven en ook eventueel stemmen als hij wil.
Tegendradigaard is offline  
Oud 11 oktober 2006, 16:58   #22
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 3 oktober 2003
Locatie: Zou ik ook graag weten
Berichten: 14.746
Standaard

Als ik voort de cijfers van objectief mag gebruiken... wie gaat mij tegenhouden dan zeggen ze dat er tussen 10 en 15 % van de vreemdelingen in Antwerpen wonen.
Als we dan 10 �* 15 % nemen van 269.121 nieuwe stemgerechtigde Belgen...... kom ik op op een cijfer van tussen de 26.912 en 40.368 nieuwe stemgerechtigde Belgen in Antwerpen alleen.

De spa won 47.160 stemmen bij tov van 2006......
We komen dicht in de buurt.
Tegendradigaard is offline  
Oud 11 oktober 2006, 17:00   #23
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 3 oktober 2003
Locatie: Zou ik ook graag weten
Berichten: 14.746
Standaard

Leuk hoe de curve niet belgen daalt op de objectief site trouwens...
al maken ze in Brussel nog altijd bijna 30 % van de bevolking uit...
Nationaal net geen 10 %.

Ik zou zeggen geef die ook nog een BElgische IK..
Tegendradigaard is offline  
Oud 11 oktober 2006, 21:57   #24
jules
Staatssecretaris
 
jules's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 oktober 2003
Locatie: Antwerpen en zo
Berichten: 2.565
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard Bekijk bericht
Lokatie : dorpje in de Kempen ???????
hoog tijd dat ik mijn domicilie eens verzet naar mijn woonplaats, ik weet het.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard Bekijk bericht
En hoeveel van die Nederlanders hadden een Belgisch paspoort ?
jules is offline  
Oud 12 oktober 2006, 07:26   #25
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 31 oktober 2003
Berichten: 10.341
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard Bekijk bericht
Er werd hier al verwezen naar hoeveel nieuwe Belgen er bij zijn gekomen sinds 2000 en ik heb het even opgezocht, aangezien niemand mij de cijfers blijkt te kunnen of willen geven.
..en ziehier de cijfers......

Totaal nationaliteitsverwervingen

jaar 2000 : aantal 61.980
jaar 2001 : aantal 62.982
jaar 2002 : aantal 46.417
jaar 2003 : aantal 33.709

Dat geeft voor die 4 jaar : 205.088 nieuwe Belgen.

Voor alle duidelijkheid wil ik nog de cijfers geven van de -12 jarigen die dus nog niet kunnen stemmen maar dat vanaf 2008 wel zullen kunnen = 2.233 aantal.

Als we die aftrekken van die 205.088 - 2.233 = 202.855 nieuwe Belgen die sinds 2000 stemgerechtigd zijn geworden.
Grappig komende van een website die ik je de dag ervoor gaf , je zei iets van "niemand mij de cijfers blijkt te kunnen of willen geven." ?

hier bijvoorbeeld :
http://forum.politics.be/showthread.php?t=63049


En moest ik jou zijn zou ik nog wat leren lezen :

[SIZE=1]als gevolg van Belg worden ouder (art12) [/SIZE]
Deze vergeet je compleet en het gaat hier om -18jarigen (ja die bestaan ook men gaat niet plots van 12 naar stemgerechtigd) dat zijn er 58700

Dan heb je categorie

[SIZE=1]oude verklarings-[/SIZE][SIZE=1]procedure (art12bis.§1)[/SIZE][SIZE=1]Nieuwe verklaringsprocedure (art12bis.§2 en §3)[/SIZE]
[SIZE=1]naturalisatie (art24)[/SIZE]

Dit gaat om mensen die hier MINSTENS 7 jaar wonen en dan de procedure inzetten, die duurt een 2 jaar nog eens 2 a 3 jaar tot verkiezingen en dus gata het hier om mensen die al minstens 10 jaar in belgie wonen.

Wie ook tot deze groep behoren zijn mensen die niet als belg ingeschreven zijn bij de geboorte maar bijvoorbeeld als marokaan, turk, italiaan of fransman . Deze wonen en leven hun hele leven al in belgie en nemen dan de belgische nationaliteit aan (een formaliteit dus) zo iemand beschouw ik niet als een "nieuwe belg" dit is nog eens 110 000 personen waarvan een groot deel dus al heel zijn leven in belgie woont.

Van de 150 000 stemgerechtigde personen die de belgische nationaliteit kregen zijn er dus 67 000 die hier minder dan 10 jaar zijn, en zijn er dus mogelijk tot 110 000 die hier al heel hun leven gewoond hebben.


Citaat:
Dat komt bijna overeen met de helft van een stad zoals Antwerpen.....
En laten we nu iets relevanter kijken voor belgie, 7,6miljoen stemgerechtigden de laatste 6 jaar zijn daar 145 000 (6/4e van 150 000-80 000 die heel hun leven in belgie woonden) nieuwe kiezers bijgekomen via migratie . Dat is 1,9% dat is dus de maximale impact die die kunnen hebben op verkiezingen, 1,9%


Citaat:
Het (neven)effect hebt U nu al kunnen bewonderen.......
Ja prachtig toch, VB dat achteruit gaat? niet dat dat de enige reden is hoor.
__________________
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."



-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline  
Oud 12 oktober 2006, 07:27   #26
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 31 oktober 2003
Berichten: 10.341
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard Bekijk bericht
Leuk hoe de curve niet belgen daalt op de objectief site trouwens...
al maken ze in Brussel nog altijd bijna 30 % van de bevolking uit...
Nationaal net geen 10 %.

Ik zou zeggen geef die ook nog een BElgische IK..
Je beseft toch dat de helft van die niet belgen fransen, italianen en nederlanders zijn? Ja ik weet nederlanders kunnen lastig zijn maar niet overdrijven.
__________________
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."



-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline  
Oud 12 oktober 2006, 07:30   #27
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 31 oktober 2003
Berichten: 10.341
Standaard

[quote=Tegendradigaard;2071666]Als ik voort de cijfers van objectief mag gebruiken... wie gaat mij tegenhouden dan zeggen ze dat er tussen 10 en 15 % van de vreemdelingen in Antwerpen wonen.[/qoute]

Bron?


Citaat:
Als we dan 10 �* 15 % nemen van 269.121 nieuwe stemgerechtigde Belgen...... kom ik op op een cijfer van tussen de 26.912 en 40.368 nieuwe stemgerechtigde Belgen in Antwerpen alleen.

De spa won 47.160 stemmen bij tov van 2006......
We komen dicht in de buurt.
ANtwerpen provincie is 1,2 miljoen stemmers, dat is dus (zelfs met jouw opgedreven cijfers EN elkeen die van nationaliteit veranderde of hij nu heel zijn leven hier woonde of niet) dan is dat tussen de 2 a 3% . en zoals ik hierboven al toonde is tegen de 1% realistischer.
__________________
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."



-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich

Laatst gewijzigd door k9 : 12 oktober 2006 om 07:34.
k9 is offline  
Oud 12 oktober 2006, 07:30   #28
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 31 oktober 2003
Berichten: 10.341
Standaard

Vraagke trouwens: wat is een "nieuwe" belg en wat is een "oude" belg ?
k9 is offline  
Oud 12 oktober 2006, 07:32   #29
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 31 oktober 2003
Berichten: 10.341
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard Bekijk bericht
Tuurlijk dat. Een Nederlander of Fransman heeft geen enkel belang bij het aanvragen van de Belgische nationaliteit en zal dat dus zelden doen.
Hij kan als EU-burger perfect in ons land leven en ook eventueel stemmen als hij wil.
, ken je zon mensen in zo een situatie? In sommige gevallen heeft het wel degelijke nut, qua werk, gezinssituatie en belastingen kan het voordelig zijn om je als belg te laten registreren. Dus die zitten daar wel degelijk bij hoor, het zal geen grote groep zijn, maar ze bestaan wel.
__________________
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."



-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:56.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be