Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Gemeenteraadsverkiezingen 2006
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Gemeenteraadsverkiezingen 2006 In dit forum kun je alles kwijt dat verband houdt met de gemeenteraadsverkiezingen van 8 oktober 2006.

 
 
Discussietools
Oud 12 oktober 2006, 15:06   #41
MisterXYZ
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 10 mei 2005
Berichten: 2.115
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door satiper Bekijk bericht
De verkiezingen zijn voorbij, en dit geeft ook hier natuurlijk aanleiding tot het nodige gescheld over en weer.
In deze thread zou ik graag hebben, dat diegenen die dit willen, hun conclusies uit deze verkiezingen hier zouden willen neertypen, liefst zonder gescheld.

Mijn mening over de verkiezingen.

Uit interviews met de politici komt vaak het volgende naar voor:
Iedereen is winnaar, zelf zij die verloren, iedereen is verloren, zelfs zij die wonnen.
Dit kan je na elke verkiezing vernemen, het hangt er gewoon van af wie je hoort spreken.

Los van de cijfers die zijn wat ze zijn, denk ik dat het vb op iets meer had gehoopt.
Ondanks de nog steeds groeiende aanhang van vb beginnen de pc partijen al zegekreten te slaken omdat het vb hun groei niet meer zo fors is.

Ik hoop dat pc niet gaat zweven en denken dat nu alles in kannen en kruiken is.
Er heerst nog steeds heel veel ongenoegen.
-Ongenoegen bij vlamingen die vinden dat er teveel geld naar wallonie stroomt.
-Ongenoegen bij vlamingen die vinden dat er teveel toegegeven wordt aan vreemde culturen en de fluwelen handschoen waarmee criminaliteit aangepakt wordt.

Als de aanpak van pc blijft, om dit ongenoegen als onverdraagzaamheid te bestempelen en het het hiermee in één beweging aan de kant te schuiven, dan denk ik dat ze voor de zoveelste maal hun les niet begrepen hebben.
Ik denk dat er nog veel mensen zijn, die liever niet op het vb stemmen omdat ze wel degelijk schrik hebben dat dezen hun aanpak misschien het doel wat voorbij zou schieten.

Toch dienen de pc partijen volgens mij dringend het signaal dat via het vb gegeven wordt, om te zetten in een politiek die door de man in de straat gevraagd wordt.
Volgens mij is dat in het kort, stoppen met een knuffelpolitiek naar de vreemdelingen in onze maatschappij en stoppen met zich als een dweil tov de waalse politici op te stellen.

Indien dit effectief gebeurd zal heel veel wind uit de zeilen van vb genomen worden.
Indien dit niet gebeurd denk ik dat de volgende verkiezingen terug een slag in het gezicht van pc zal zijn.
Er is misschien nog tijd, maar niet echt veel meer, denk ik.

U vergeet nog een zéér belangrijk punt, zoniet het belangrijkste nl
Ongenoegen omdat hier teveel vreemdelingen verblijven, op onze kosten meestal (belastingbetalers)
MisterXYZ is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:19.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be