Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 23 januari 2019, 19:59   #1081
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Nogal wiedes, u zit ook klem.
Neen, eerder wat "draaierig" van steeds hetzelfde te moeten herhalen...
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2019, 20:00   #1082
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Ik dacht begrepen te hebben dat dat al wel in bepaalde scholen, in stilte gebeurde om kosten uit te sparen.
U hebt verkeerd begrepen. Wel werd enkele jaren geleden geëxperimenteerd met zulke lessen op enkele scholen in Limburg. Na de proeftijd werd het project afgevoerd. Vooral met de reden dat het katholiek pedagogisch project niet mocht verwateren.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2019, 20:01   #1083
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Neen, eerder wat "draaierig" van steeds hetzelfde te moeten herhalen...
U draait ook: Uw redenering is immers "Ze dragen een hoofddoek, dus dringen ze hun geloof op. Hoe weet u dat? Wel, ze dragen een hoofddoek." Uw redenering gaat niet verder dan dat. Pure cirkelredenering.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2019, 20:03   #1084
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Moslims staan nog niet zo ver dat ze kunnen eisen dat alles in onze maatschappij halal is. Dat ze dat wel zouden willen, moeten we niet aan twijfelen en dat zal erger en erger worden!
Toon mij nu maar eens aan dat de doorsnee moslim in België wil dat heel onze maatschappij slechts halalvoedsel aanbiedt. U gaat voortdurend uit van intenties die u veronderstelt, die u toeschrijft aan die groep. Daarbij maakt u natuurlijk de grote fout die groep als een monolithisch blok voor te stellen, net alsof iedere moslim ook een IS-strijder is, net alsof iedere Turkse bakker om de hoek een zwaard achter de toonbank heeft liggen om u de keel af te snijden. U gaat voortdurend van dergelijke intenties uit. Onbewezen. Niet meer dan stemmingmakerij.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2019, 20:04   #1085
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Tijdens hun ramadan-komedie slaan ze links en rechts al wel iemand neer die nog wel durft eten op straat, op dat moment. Nog zoiets...
Waar is Vlaanderen is "links en rechts"?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2019, 00:47   #1086
Oma
Europees Commissaris
 
Oma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2010
Berichten: 6.646
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
U wil eigenlijk geen discussie. U wil gewoon een bende ja-knikkers die instemmen met uw visie op islam en moslims. Niet meer, niet minder.
Wat een arrogantie te menen kunnen bepalen of zelfs te kunnen weten wat IK zou willen.
Hou jij je maar bezig met ontcijferen van wat er woordelijk staat geschreven want dat begrijpen lukt niet eens..

Dit wordt nu bedoeld met zinloos tijdverlies en het IQ van een randdebiel, een waarzegger spelen en een kristallen bol menen te bezitten waarmee stellig kan voorspeld worden wat anderen willen, denken, bedoelen en zelfs schrijven
MAAR
anderzijds na 55 pagina's en uitgebreide uitleg nog steeds niet kunnen begrijpen waar de kopvod voor staat en hoe islam wordt opgedrongen in onze maatschappij, je verdient sharia, de gestoorde gedachtengang heb je al mee....beneden alle peil en veel te laag niveau om nog 1 minuut van mijn kostbare tijd te verliezen aan zulke baarlijke nonsens.
__________________
Drie dingen kunnen maar kort verborgen blijven:
de zon, de maan en de waarheid.
Oma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2019, 11:29   #1087
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Zo kan je op alles commentaar hebben.
De enige reden dat mijn buurman van mijn vrouw afblijft is omdat hij mij fysiek niet aankan.
Maar wat nog niet is, is wellicht op komst?
Ik moet dus, voor het te laat is, mijn buurman kopje kleiner maken.


Misschien...

Heb jij last van iemand die thuisonderwijs volgt?


Willen alle moslims dat?


Reageren alle moslims op die manier?


Blader eens door FB of Twitter. Hoe de rest van de niet-moslimwereld reageert op de meest banale zaken maakt veel duidelijk.


Ja, dat vraag ik.
Want ik weet dat er zijn die problemen veroorzaken maar ik weet ook dat er nog steeds meer zijn die dat niet doen.
Dus ben ik niet bereid om ze allen zomaar over dezelfde kam te scheren.
Dat is dus gewoon het ontkennen van problemen omdat "niet iedereen in de groep zo is". Goed voor jou dan...
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2019, 11:32   #1088
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Toon mij nu maar eens aan dat de doorsnee moslim in België wil dat heel onze maatschappij slechts halalvoedsel aanbiedt. U gaat voortdurend uit van intenties die u veronderstelt, die u toeschrijft aan die groep. Daarbij maakt u natuurlijk de grote fout die groep als een monolithisch blok voor te stellen, net alsof iedere moslim ook een IS-strijder is, net alsof iedere Turkse bakker om de hoek een zwaard achter de toonbank heeft liggen om u de keel af te snijden. U gaat voortdurend van dergelijke intenties uit. Onbewezen. Niet meer dan stemmingmakerij.
Noem jij dat maar gerust "stemmingmakerij"...
Geef me liever eens een paar voorbeelden van landen waar veel moslims aanspoelen en waar de maatschappij daar geen enkel probleem mee heeft!
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2019, 11:33   #1089
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
U hebt verkeerd begrepen. Wel werd enkele jaren geleden geëxperimenteerd met zulke lessen op enkele scholen in Limburg. Na de proeftijd werd het project afgevoerd. Vooral met de reden dat het katholiek pedagogisch project niet mocht verwateren.
Misschien hebt u mij hier verkeerd begrepen: ik had het niet over bepaalde lessen maar over halal op school voor iedereen... zonder dat kinderen en ouders dat weten.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2019, 11:36   #1090
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
U draait ook: Uw redenering is immers "Ze dragen een hoofddoek, dus dringen ze hun geloof op. Hoe weet u dat? Wel, ze dragen een hoofddoek." Uw redenering gaat niet verder dan dat. Pure cirkelredenering.
Als je met dergelijke praatjes moet afkomen kan ik enkel maar denken dat ik gelijk heb! Buiten mezelf is er niemand die een negatieve indruk krijgt bij het zien van veel hoofddoekjes op straat? Waarom is er dan al zo lang gezever over?
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2019, 12:02   #1091
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Vrouwen in nood worden best geholpen: pak de situatie aan waar het probleem zich stelt. En het prille menselijke leven moet hier niet het gelag betalen.
Wie bent u om te beslissen wat vrouwen mogen of niet?
Wat moet uw hulp voorstellen, verplicht dat kind krijgen en dan afstaan voor adoptie?
Vrouwen mogen zelf beslissen, u heeft er gewoon geen zaken mee.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2019, 12:04   #1092
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Dus volgens u zijn die gasten van IS geen krengen ?
Wat zijn ze dan wel ?
Volledig gestoord dat wel, psychisch zwak en gevaarlijk, maar daarom is nog niet iedere vrouw met hoofddoek een kreng.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2019, 12:14   #1093
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
U beschrijft hier in de eerste plaats een cultureel gegeven: mensen van Turkse of Marokkaanse afkomst klitten samen. Dat het op zich in de eerste plaats weinig met de islam te maken heeft, laat de soms heel scherpe opdeling zien tussen Turken en Marokkanen. Alhoewel ze dezelfde godsdienst delen (soennitische islam, maar dan wel van een andere rechtsschool), vinden ze elkaar niet in de moskee. De muren tussen die groepen blijven hoog, heel hoog.
Nee hoor, zo zit het niet.
Turken waren vanaf het begin goed georganiseerd, met opvanghuizen voor de eerste migranten, en gebedshuizen. Veel moslims vinden het belangrijk om in de buurt van hun gebedshuis te wonen, en daarom zie je veel Turkse of Marokkaanse gelovigen in dezelfde wijken. Dat heeft dus wel met religie te maken, en om die gebedshuizen, ontwikkelt zich dan een aanbod van winkels en vzw's.

Hetzelfde zie je bij Marokkanen alhoewel daar veel minder samenhang is, en vanaf het begin de migratie minder georganiseerd verliep. Maar ook daar spelen gebedshuizen een cruciale rol, en ontstonden wijken rond die gebedshuizen.
Waarom niet samen? De opvattingen onderling verschillen, Turken hebben vaak ook een ontmoetingsruimte aan de moskee, je kunt er praten, biljarten en thee drinken. Marokkanen vinden dat maar niets, voor hen zijn Turken geen goede gelovigen, niet streng genoeg in de leer, wat voor moskees aangesloten op het dyanet wel klopt.


Turken lachen dan weer om Marokkanen, omdat die " nog met hun handen eten alsof Mohammed een probleem maakt van een vork".
Met andere woorden, de religieuze opvattingen zorgen voor verschil in gebedshuizen, en dat verklaart waarom je Turkse en Marokkaanse wijken hebt.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2019, 12:17   #1094
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Daar ging het niet over.
Wat ik mij afvroeg is wat iemand bedoelt als hij zegt dat hij bij een confrontatie met een hoofddoek (wat ook de reden of betekenis van die hoofddoek mag zijn) de islamitische godsdienst opgedrongen krijgt.

Want dat moet dan bij uiterlijke kenmerken van andere religies (hoe vredelievend of kwaadaardig ook) toch ook zo zijn?

En dat is een heel andere discussie als die waar het gaat over de achterliggende betekenis van dat kenmerk.

Dus; waarom krijg je bij het zien van een hoofddoek de islam opgedrongen en is dat op dat moment een probleem maar krijg je bij uiterlijke kenmerken van andere godsdiensten die godsdienst niet opgedrongen en is dat dus ook geen probleem?
Vanwaar het verschil in opdringen van een godsdienst?

Waarom moet een mens innerlijk een grotere strijd voeren in het aanschijn van een hoofddoek de islam te weerstaan dan dat hij moet doen wanneer hij een kruisbeeld ziet om het christendom te weerstaan?
Is de Islam dan zoveel verleidelijker dan een andere godsdienst?
Misschien post 1034 eens lezen? U negeert dit, maar blijft dan wel dezelfde vragen stellen.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2019, 12:21   #1095
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Toon mij nu maar eens aan dat de doorsnee moslim in België wil dat heel onze maatschappij slechts halalvoedsel aanbiedt. U gaat voortdurend uit van intenties die u veronderstelt, die u toeschrijft aan die groep. Daarbij maakt u natuurlijk de grote fout die groep als een monolithisch blok voor te stellen, net alsof iedere moslim ook een IS-strijder is, net alsof iedere Turkse bakker om de hoek een zwaard achter de toonbank heeft liggen om u de keel af te snijden. U gaat voortdurend van dergelijke intenties uit. Onbewezen. Niet meer dan stemmingmakerij.
Hoppa daar gaan we weer... nee Jan, de meeste mensen weten wel dat onder moslims verschillen zijn, maar u negeert graag wat iemand stelt...ongeacht welke stroming, voedsel moet halal zijn, en dus speelt die discussie in scholen en omdat moslims daar grote groepen zijn, kiezen scholen soms gemakshalve dan maar voor halal voor iedereen.
Kiezen ouders daarvoor? Nee.
Maar omwille van grote groepen gelovigen op scholen is het wel dit resultaat. Halal voor iedereen.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2019, 12:38   #1096
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
net alsof iedere Turkse bakker om de hoek een zwaard achter de toonbank heeft liggen om u de keel af te snijden.
De Stad Gent heeft meermaals moeten bemiddelen in de prijzenoorlog die telkens uitbarstte onder Turkse bakkers. Telkens bleek de scheidingslijn te zitten tussen Turkse en Koerdische bakkers. Een interessant gegeven lijkt me toch.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2019, 13:03   #1097
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
De Stad Gent heeft meermaals moeten bemiddelen in de prijzenoorlog die telkens uitbarstte onder Turkse bakkers. Telkens bleek de scheidingslijn te zitten tussen Turkse en Koerdische bakkers. Een interessant gegeven lijkt me toch.
Echt? Wist ik niet...
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2019, 13:10   #1098
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Echt? Wist ik niet...
Er werd overeengekomen dat een Turks brood niet minder mocht kosten dan 15 BEF (ja, het is al een tijdje geleden). Maar het duurde nooit lang of her en der werden terug broden verkocht aan 10 BEF of minder. Het waren telkens ofwel de Turken ofwel de Koerden die en bloc de overeenkomst doorbraken.

Laatst gewijzigd door Elio di Supo : 24 januari 2019 om 13:10.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2019, 16:09   #1099
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.333
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Misschien post 1034 eens lezen? U negeert dit, maar blijft dan wel dezelfde vragen stellen.
U bedoelt deze?

Citaat:
Erdogan staat in ieder geval voor de richting die Turkije uitgaat maar dat is een andere discussie.
Over de hoofddoek, die staat voor onderscheid. Tussen goede , gelovige en eerbare vrouwen en ongelovige, minder eerzame of goede vrouwen.
De hoofddoek staat ook voor de verantwoordelijkheid van vrouwen, betreffende het gedrag van mannen.
Door dat onderscheid worden vrouwen zonder hoofddoek anders behandeld dat vrouwen met hoofddoek, dus ja, iedere vrouw die dat onderscheid mee ondersteunt door een hoofddoek te dragen, zorgt dat vrouwen zonder hoofddoek worden lastig gevallen, omdat ze die mentaliteit steunt door zich er aan te onderwerpen.

Vrouwen die zich hier geen zorgen over maken vormen al een minderheid, juist omdat veel vrouwen dit proces van dichtbij meemaken of zien.

Mannen die dit minimaliseren, door voor te stellen dat je de kerken moet afdekken " want dat is toch ook een religieus symbool" vormen onderdeel van de problematiek.
Ze tonen een gebrek aan kennis, minimaliseren het probleem en lijken grensoverschrijdend gedrag tegenover vrouwen niet ernstig te nemen. Daar heb ik geen respect voor, u wel?
Sorry hoor maar die post gaat net als alle andere weer over het achterliggende idee bij de hoofddoek.
Ik lees nergens in die post ook maar iets over waarom de hoofddoek ons de islam zou opdringen.

Kort samengevat uit uw post:

- de hoofddoek staat voor onderscheid tussen gelovig en ongelovig, goed en slecht, man en vrouw... Ik zou niet weten hoe de uiting van dat onderscheid ons de islam opdringt.

-vrouwen die de hoofddoek dragen werken mee aan de instandhouding van dat onderscheid... Ik zou niet weten hoe het bestaan van zulke vrouwen ons de islam opdringt.

-vrouwen die daar geen problemen mee hebben vormen een minderheid... Of ze nu een minderheid of meerderheid vormen maakt volgens mij niets uit als het gaat over opdringen. Als ik per dag 1 vrouw tegenkom met een hoofddoek denk ik: "He, een moslima die, in weerwil van alle symboliek en betekenis achter die hoofddoek, er toch eentje wil dragen", kom ik er honderd tegen denk ik "He, honderd moslimas die, in weerwil van alle symboliek en betekenis achter die hoofddoek, er toch eentje willen dragen". Nooit denk ik:"Dju toch, ik kwam vandaag honderd hoofddoeken tegen. Laat ik morgen toch maar eens naar de moskee gaan en alvast voor mijn vrouw ook zo'n hoofddoek gaan kopen."

-mannen die dit minimaliseren vormen een deel van het probleem...
Moet jij mij eens vertellen waar ik ooit het onderscheid tussen vrouw en man heb verdedigd, waar ik ooit de man boven de vrouw heb gesteld, waar ik ooit grensoverschrijdend gedrag tov vrouwen heb goedgekeurd, waar ik ooit al die problematiek heb geminimaliseerd,...
Ik zal u helpen: nergens deed ik dat.

Ik vroeg mij alleen af waarom men het steeds heeft over het opdringen van de islam door het dragen van een hoofddoek.
En telkens weer wordt ik om de oren geslagen met uitleg over de symboliek achter de hoofddoek, over de bedoeling van die hoofddoek, over de gevolgen van die hoofddoek,...
Maar dat heeft niks te maken met het feit dat zo'n hoofddoek ons de islam opdringt.

Stel; ik kom een moslim tegen die mij op allerlei manieren begint te bedreigen als ik me niet wil bekeren tot de islam. Dan krijg ik de islam opgedrongen. Als ik aan het gemeenteloket niet geholpen wordt door iemand met een hoofddoek; dan krijg ik de islam opgedrongen. Als mijn kinderen geen keuze hebben en naar een school moeten waar de islam onderwezen wordt, dan krijg ik de islam opgedrongen. Als ik geen varkensvlees meer kan kopen omdat moslims dat niet willen, dan krijg ik de islam opgedrongen.

Kortom; ik krijg de islam opgedrongen als ik, door me niet te bekeren tot de islam, problemen ondervind en mijn leven niet meer kan leiden zoals ik wil.
Als ik op straat een hoofddoek tegenkom ondervind ik hiervan geen problemen en kan ik mijn leven nog steeds leiden zoals ik wil.
Van het opdringen van de islam door een hoofddoek te ontmoeten is dus volgens mij geen sprake.
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2019, 16:43   #1100
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 17.055
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
U bedoelt deze?



Sorry hoor maar die post gaat net als alle andere weer over het achterliggende idee bij de hoofddoek.
Ik lees nergens in die post ook maar iets over waarom de hoofddoek ons de islam zou opdringen.

Kort samengevat uit uw post:

- de hoofddoek staat voor onderscheid tussen gelovig en ongelovig, goed en slecht, man en vrouw... Ik zou niet weten hoe de uiting van dat onderscheid ons de islam opdringt.

-vrouwen die de hoofddoek dragen werken mee aan de instandhouding van dat onderscheid... Ik zou niet weten hoe het bestaan van zulke vrouwen ons de islam opdringt.

-vrouwen die daar geen problemen mee hebben vormen een minderheid... Of ze nu een minderheid of meerderheid vormen maakt volgens mij niets uit als het gaat over opdringen. Als ik per dag 1 vrouw tegenkom met een hoofddoek denk ik: "He, een moslima die, in weerwil van alle symboliek en betekenis achter die hoofddoek, er toch eentje wil dragen", kom ik er honderd tegen denk ik "He, honderd moslimas die, in weerwil van alle symboliek en betekenis achter die hoofddoek, er toch eentje willen dragen". Nooit denk ik:"Dju toch, ik kwam vandaag honderd hoofddoeken tegen. Laat ik morgen toch maar eens naar de moskee gaan en alvast voor mijn vrouw ook zo'n hoofddoek gaan kopen."

-mannen die dit minimaliseren vormen een deel van het probleem...
Moet jij mij eens vertellen waar ik ooit het onderscheid tussen vrouw en man heb verdedigd, waar ik ooit de man boven de vrouw heb gesteld, waar ik ooit grensoverschrijdend gedrag tov vrouwen heb goedgekeurd, waar ik ooit al die problematiek heb geminimaliseerd,...
Ik zal u helpen: nergens deed ik dat.

Ik vroeg mij alleen af waarom men het steeds heeft over het opdringen van de islam door het dragen van een hoofddoek.
En telkens weer wordt ik om de oren geslagen met uitleg over de symboliek achter de hoofddoek, over de bedoeling van die hoofddoek, over de gevolgen van die hoofddoek,...
Maar dat heeft niks te maken met het feit dat zo'n hoofddoek ons de islam opdringt.

Stel; ik kom een moslim tegen die mij op allerlei manieren begint te bedreigen als ik me niet wil bekeren tot de islam. Dan krijg ik de islam opgedrongen. Als ik aan het gemeenteloket niet geholpen wordt door iemand met een hoofddoek; dan krijg ik de islam opgedrongen. Als mijn kinderen geen keuze hebben en naar een school moeten waar de islam onderwezen wordt, dan krijg ik de islam opgedrongen. Als ik geen varkensvlees meer kan kopen omdat moslims dat niet willen, dan krijg ik de islam opgedrongen.

Kortom; ik krijg de islam opgedrongen als ik, door me niet te bekeren tot de islam, problemen ondervind en mijn leven niet meer kan leiden zoals ik wil.
Als ik op straat een hoofddoek tegenkom ondervind ik hiervan geen problemen en kan ik mijn leven nog steeds leiden zoals ik wil.
Van het opdringen van de islam door een hoofddoek te ontmoeten is dus volgens mij geen sprake.
BigF, als de mensen aan de macht allemaal atheïsten zijn dan zal de bevolking volgen.

Als de mensen aan de macht allemaal theïstisch zijn dan zal de bevolking volgen.

Dus onze politici moeten duidelijkheid scheppen en ik wil de koppen van onze partijvoorzitters wel eens zien.

Ben je nu een atheïst of theïstisch? En dan volgt het klootjesvolk wel.

De domme sossen gaven de islam te veel krediet. 5 jaar en een totaal gelovig land als Rusland is atheïstisch geworden. Wat zijn dat voor rommel religies?
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:04.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be