Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 26 oktober 2010, 20:22   #4401
Sunny
Banneling
 
 
Geregistreerd: 5 augustus 2010
Berichten: 1.763
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andy Bekijk bericht
1) Definieer 'redden van de economie'. Als uw antwoord is wat ik verwacht dat het is, dan zal slechts een deel van dat rap-gebeuren die economie willen redden. Met name dat deel dat zich bezig houdt met commerciële rap, itt de meer politiek geörienteerde rap. Dat andere deel zal veel meer zien in een andere economie.

2) Wie gaat de economie dan wel redden volgens u? Zijn dat de mensen die voorheen zot liepen van de CD&V en VB, en nu massaal het N-VA aanbidden als ware het het Nieuwe Gouden Kalf? Zijn dat de mensen die in vanaf 2007 de ene put na de andere sloegen en ons nu beloven die putten terug te dichten? Zijn dat de mensen die het ministerie van Financiën bewust lieten verrotten, of de mensen die Justitie bewust verwaarloosden? Of misschien de mensen die instaan voor Openbare Zakkenvullerij Werken en Mobiliteit?
Dat zijn mensen met kwalificaties. Uitzonderlijk zeldzaam te vinden tussen de NL-FR-onkundige importkansarmen en school drop outs (in de hoofdzakelijke allochtone middens).
Sunny is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2010, 20:25   #4402
Andy
Minister-President
 
Andy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 mei 2007
Berichten: 3.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sunny Bekijk bericht
Dat zijn mensen met kwalificaties. Uitzonderlijk zeldzaam te vinden tussen de NL-FR-onkundige importkansarmen en school drop outs (in de hoofdzakelijke allochtone middens).
Wat houdt die mensen tegen de economie te redden? Hebben we onvoldoende bekwame bankiers? Hebben we te weinig ervaren volk in de HRM-departementen?
__________________
Studies show that those who rely on the [corporate] media for their information have a poor understanding of the issues and are unable to discern misrepresentations in political advertising.
Andy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2010, 20:35   #4403
Sunny
Banneling
 
 
Geregistreerd: 5 augustus 2010
Berichten: 1.763
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andy Bekijk bericht
Wat houdt die mensen tegen de economie te redden?
Hun onwil om het heft in eigen handen te nemen. Hun religie/cultuur : die houdt hen vast in een mentalliteit van fatalisme (insh' allah). Hun prioriteiten : eerst de taal van het heimweeland leren spreken voor de jaarlijkse retourtjes, is belangrijker voor hen dan de talen van het uitkeringsland. Hun gemakzucht : handig toch die uitkeringen, we hokken samen met een paar generaties, en dan lukt het ook nog wel. Why bother anyway?

Citaat:
Hebben we onvoldoende bekwame bankiers?
Nee

Citaat:
Hebben we te weinig ervaren volk in de HRM-departementen?[/
Wat er niet in zit, ga je d't niet uitkrijgen, ook niet met een leger HRMs.
Sunny is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2010, 20:39   #4404
Andy
Minister-President
 
Andy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 mei 2007
Berichten: 3.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sunny Bekijk bericht
Hun onwil om het heft in eigen handen te nemen. Hun religie/cultuur : die houdt hen vast in een mentalliteit van fatalisme (insh' allah). Hun prioriteiten : eerst de taal van het heimweeland leren spreken voor de jaarlijkse retourtjes, is belangrijker voor hen dan de talen van het uitkeringsland. Hun gemakzucht : handig toch die uitkeringen, we hokken samen met een paar generaties, en dan lukt het ook nog wel. Why bother anyway?
Met 'die mensen' refereerde ik naar de mensen met kwaliteiten en ervaring. In uw woorden, naar autochtonen. Waarom redden zij de economie dan niet? Waarom sloegen zij putten in de overheidsfinanciën? Waarom ontketenden zij een klimatologische en vele milieucrisissen die ze maar niet oplossen? Gaat dat om onwil, onkunde of nog iets anders?
Citaat:
Nee


Wat er niet in zit, ga je d't niet uitkrijgen, ook niet met een leger HRMs.
Zover was ik al mee. Voor u is de allochtoon een verloren ras. Het vijfde wiel aan de wagen.
__________________
Studies show that those who rely on the [corporate] media for their information have a poor understanding of the issues and are unable to discern misrepresentations in political advertising.
Andy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2010, 20:45   #4405
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Spijtig dat degene die zeggen dat bepaalde mensen de allochtonen op 1 groep gooien de woorden van diezelfde mensen net op 1 hoop gooien en nooit duidelijk lezen wat iemand zegt maar de woorden zelf gewoon veralgemeend.
Kan je daar een concreet voorbeeld van geven?

Laatst gewijzigd door artisjok : 26 oktober 2010 om 20:45.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2010, 20:50   #4406
Sunny
Banneling
 
 
Geregistreerd: 5 augustus 2010
Berichten: 1.763
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andy Bekijk bericht
Met 'die mensen' refereerde ik naar de mensen met kwaliteiten en ervaring. In uw woorden, naar autochtonen. Waarom redden zij de economie dan niet? Waarom sloegen zij putten in de overheidsfinanciën? Waarom ontketenden zij een klimatologische en vele milieucrisissen die ze maar niet oplossen? Gaat dat om onwil, onkunde of nog iets anders?
Ik had het over de import kansarmen van de linkse partijen. De economische gelukszoekers die in feite uitkeringszoekers zijn, en natuurlijk nuttig kiesvee voor de linkse partijen. Ik had het niet over hoog opgeleidde allochtonen : die laten Belgie links liggen wegens fiskaal niet interessant.
Verder mag je tevreden zijn dat de autochtonen de economie en de SZ nog dermate rechthouden, dat ze de allochtone gelukszoekers die sito presto richting OCMW lopen, een uitkering kunnen geven. Maar lang zal dat niet meer duren.

http://www.gva.be/antwerpen/ocmw-ant...-niet-aan.aspx
Citaat:
Zover was ik al mee. Voor u is de allochtoon een verloren ras. Het vijfde wiel aan de wagen
.
Die uitlating laat ik aan u over. Ik lees wel regelmatig in de media dat men het over verloren generaties heeft.

Laatst gewijzigd door Sunny : 26 oktober 2010 om 20:53.
Sunny is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2010, 21:03   #4407
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN
 
Eberhard Leclerc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2009
Locatie: Kraainem
Berichten: 28.377
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sunny Bekijk bericht
...Ik had het niet over hoog opgeleidde allochtonen : die laten Belgie links liggen wegens fiskaal niet interessant.
Pssssssst....!

Zijn trouwens nogal wat hoog opgeleide allochtonen die in Belgie een uitzonderlijk dik belegde boterham verdienen. De veertigduizend EU ambtenaren bv, de honderduizend (en) in het hoogbetaalde circus eromheen.

O ja, en het groeit met de maand.

Maar goed hoe zou de provinciaal het kunnen weten hè, als hij nooit in Brussel komt.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2010, 21:06   #4408
Sunny
Banneling
 
 
Geregistreerd: 5 augustus 2010
Berichten: 1.763
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Pssssssst....!

Zijn trouwens nogal wat hoog opgeleide allochtonen die in Belgie een uitzonderlijk dik belegde boterham verdienen. De veertigduizend EU ambtenaren bv, de honderduizend (en) in het hoogbetaalde circus eromheen.

O ja, en het groeit met de maand.

Maar goed hoe zou de provinciaal het kunnen weten hè, als hij nooit in Brussel komt.
EU-ers vallen niet onder de classificatie allochtoon. * KNIP * Gelieve niet persoonlijk te worden

Laatst gewijzigd door Arnold Layne : 27 oktober 2010 om 08:39.
Sunny is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2010, 21:09   #4409
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN
 
Eberhard Leclerc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2009
Locatie: Kraainem
Berichten: 28.377
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sunny Bekijk bericht
EU-ers vallen niet onder de classificatie allochtoon.
Allochtoon = 1)iemand die in het buitenland geboren is
2)iemand waarvan tenminste één van de ouders in het buitenland geboren is.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2010, 21:13   #4410
Sunny
Banneling
 
 
Geregistreerd: 5 augustus 2010
Berichten: 1.763
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Allochtoon = 1)iemand die in het buitenland geboren is
2)iemand waarvan tenminste één van de ouders in het buitenland geboren is.
Niemand beschouwt EU-ers als allochtonen behalve plattelandsrappers uit het boerengehucht Qrainemme
Sunny is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2010, 21:22   #4411
Andy
Minister-President
 
Andy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 mei 2007
Berichten: 3.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sunny Bekijk bericht
Ik had het over de import kansarmen van de linkse partijen. De economische gelukszoekers die in feite uitkeringszoekers zijn, en natuurlijk nuttig kiesvee voor de linkse partijen. Ik had het niet over hoog opgeleidde allochtonen : die laten Belgie links liggen wegens fiskaal niet interessant.
België is fiscaal erg interessant. U als loontrekkende beseft dat misschien niet, maar voor Belgische en buitenlandse investeerders zijn wij een belastingparadijs. Er is een fiscale reden waarom onze banken zoveel geld in spaarboekskes en portefeuilles hadden steken. België is een aantrekkelijk land voor rijken en schatrijken.
Citaat:
Verder mag je tevreden zijn dat de autochtonen de economie en de SZ nog dermate rechthouden, dat ze de allochtone gelukszoekers die sito presto richting OCMW lopen, een uitkering kunnen geven. Maar lang zal dat niet meer duren.

http://www.gva.be/antwerpen/ocmw-ant...-niet-aan.aspx
.
De budgetten van het OCMW zijn peanuts in vergelijking met de dingen die ik opsomde: de overheidsdeficieten, de klimatologische en milieuproblemen, de gebreken van FOD's Financiën, Justitie en Openbare Werken. Legt u die mislukkingen ook uit met uw deus ex machina allochtoon?
Citaat:
Die uitlating laat ik aan u over. Ik lees wel regelmatig in de media dat men het over verloren generaties heeft.
Niet zo bescheiden. U was het die zei dat zij de economie niet zouden (kunnen) heropbouwen, niet ik. Als u iets denkt of meent, zeg dat dan ook. Daar dient die vrijheid van meningsuiting uiteindelijk voor.
__________________
Studies show that those who rely on the [corporate] media for their information have a poor understanding of the issues and are unable to discern misrepresentations in political advertising.
Andy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2010, 21:26   #4412
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN
 
Eberhard Leclerc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2009
Locatie: Kraainem
Berichten: 28.377
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sunny Bekijk bericht
Niemand beschouwt EU-ers als allochtonen ...
http://statbel.fgov.be/fr/statistiqu...fres/index.jsp

http://www.cbs.nl/nl-NL/menu/home/default.htm
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2010, 21:42   #4413
Sunny
Banneling
 
 
Geregistreerd: 5 augustus 2010
Berichten: 1.763
Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andy Bekijk bericht
België is fiscaal erg interessant. U als loontrekkende beseft dat misschien niet, maar voor Belgische en buitenlandse investeerders zijn wij een belastingparadijs. Er is een fiscale reden waarom onze banken zoveel geld in spaarboekskes en portefeuilles hadden steken. België is een aantrekkelijk land voor rijken en schatrijken.
Et alors? Als die rijken en superrijken niet investeren in (nieuwe) bedrijven, vallen jobs weg.Op termijn kan je dan overleven op boomschors zoalsin het communistisch paradijs N-Korea.

Citaat:
De budgetten van het OCMW zijn peanuts in vergelijking met de dingen die ik opsomde: de overheidsdeficieten, de klimatologische en milieuproblemen, de gebreken van FOD's Financiën, Justitie en Openbare Werken. Legt u die mislukkingen ook uit met uw deus ex machina allochtoon?
9 miljard euro per jaar vergooid aan onproductievelingen die levenslang meer gaan kosten dan ze gaan bijdragen, en dan het ik het nog niet over de degeneratie van ons SZ, onze steden met hun torenhoge allochtone criminaliteit, ons voormalig kwaliteitsonderwijs. Die afbraak is zo immens dat de kost van de bankencrisis erbij verbleekt.



Citaat:
Niet zo bescheiden. U was het die zei dat zij de economie niet zouden (kunnen) heropbouwen, niet ik. Als u iets denkt of meent, zeg dat dan ook. Daar dient die vrijheid van meningsuiting uiteindelijk voor.
Ik zei dat wel op andere manier. Als je citeert, doe het dan goed.
Sunny is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2010, 21:54   #4414
Andy
Minister-President
 
Andy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 mei 2007
Berichten: 3.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sunny Bekijk bericht
Et alors? Als die rijken en superrijken niet investeren in (nieuwe) bedrijven, vallen jobs weg.Op termijn kan je dan overleven op boomschors zoalsin het communistisch paradijs N-Korea.
Waarmee u uw eigen stelling 'dat de autochtone kwalitatieve bevolking massaal het land verlaat', dus verlaat.
Citaat:
9 miljard euro per jaar vergooid aan onproductievelingen die levenslang meer gaan kosten dan ze gaan bijdragen, en dan het ik het nog niet over de degeneratie van ons SZ, onze steden met hun torenhoge allochtone criminaliteit, ons voormalig kwaliteitsonderwijs. Die afbraak is zo immens dat de kost van de bankencrisis erbij verbleekt.
Die cijfers zou ik wel eens willen zien. En dan vooral de cijfers dat het zou gaan om levenslange onproductievelingen. Dat lijkt me een bijzonder moeilijk te bewijzen iets. Zeker voor Vlamen. Stel u voor: een degelijke studie die aanvat met een definitie van 'onproductieveling'. Dan een bron bedenkt om dat gebrek aan productiviteit te meten (hoe meet je iets dat niet bestaat?). En vervolgens een telling en classificatie naar herkomst in de derde generatie, en een extrapolatie van die dingen naar het levenslange.

Laat me iets weten als je daarvoor een begin van bewijs tegenkomt.
Citaat:
Ik zei dat wel op andere manier. Als je citeert, doe het dan goed.
Dat is juist. U zei letterlijk "T' zijn uw analfabete kansarmen niet die de economie gaan redden." Ik parafraseerde tot een "Zover was ik al mee. Voor u is de allochtoon een verloren ras. Het vijfde wiel aan de wagen". Ik ben niet zeker of mijn parafrase minder gortig was dan uw letterlijke uitspraak.
__________________
Studies show that those who rely on the [corporate] media for their information have a poor understanding of the issues and are unable to discern misrepresentations in political advertising.

Laatst gewijzigd door Andy : 26 oktober 2010 om 21:57.
Andy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2010, 22:09   #4415
Sunny
Banneling
 
 
Geregistreerd: 5 augustus 2010
Berichten: 1.763
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andy Bekijk bericht
Waarmee u uw eigen stelling 'dat de autochtone kwalitatieve bevolking massaal het land verlaat', dus verlaat.
Die stelling heb jij uit je grote teen gezogen en schrijf je mij toe.
Alé hups, leren lezen wat er staat.


Citaat:
Die cijfers zou ik wel eens willen zien. En dan vooral de cijfers dat het zou gaan om levenslange onproductievelingen. Dat lijkt me een bijzonder moeilijk te bewijzen iets. Zeker voor Vlamen. Stel u voor: een degelijke studie die aanvat met een definitie van 'onproductieveling'. Dan een bron bedenkt om dat gebrek aan productiviteit te meten (hoe meet je iets dat niet bestaat?). En vervolgens een telling en classificatie naar herkomst in de derde generatie, en een extrapolatie van die dingen naar het levenslange.Laat me iets weten als je daarvoor een begin van bewijs tegenkomt.
Laat jij maar weten na hoe veel jaar de azielige uitkeringstrekkers uitkeringsonafhankelijk worden. Hun terwerkstelling in de gesubsidieerde/gepoliticeerde economie tel ik niet mee : ze blijven de belastingbetaler geld kosten.


Citaat:
Dat is juist. U zei letterlijk "T' zijn uw analfabete kansarmen niet die de economie gaan redden." Ik parafraseerde tot een "Zover was ik al mee. Voor u is de allochtoon een verloren ras. Het vijfde wiel aan de wagen". Ik ben niet zeker of mijn parafrase minder gortig was dan uw letterlijke uitspraak.
Wel ja, parafraseer maar als dat u oplucht.
Sunny is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2010, 22:12   #4416
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Allochtoon = 1)iemand die in het buitenland geboren is
2)iemand waarvan tenminste één van de ouders in het buitenland geboren is.
De definitie van allochtoon volgens de stad Antwerpen.

Zijn allochtoon - alle mensen met een vreemde nationaliteit behalve West - Europeanen , en ook Belgen met een vreemde voor én achternaam.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2010, 05:42   #4417
Eigenzinnig
Banneling
 
 
Geregistreerd: 22 december 2009
Berichten: 12.329
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sunny Bekijk bericht
Niemand beschouwt EU-ers als allochtonen behalve plattelandsrappers uit het boerengehucht Qrainemme
Ach..gun die gasten ook toch eens een 'gewassen en geschoren' referentie met een legitieme directiewagen en dito bankrekening..

Verder is dat taalgezeik over allochtonen overbodig..iedereen weet dat dit niet slaat op pakweg de amerikaanse militairen in Kleine Brogel..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2010, 06:28   #4418
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sunny Bekijk bericht
Niemand beschouwt EU-ers als allochtonen behalve plattelandsrappers uit het boerengehucht Qrainemme
Het is correct dat velen bij het woord "allochtonen" denken aan niet-EU-ers.

Bedenk evenwel; indien een krant over een studie bericht; allochtoon dan wel degelijk betekent niet-Belg; of van niet-Belgische afkomst.

In de studie van Jan Hertogen bijvoorbeeld, waarin beweerd werd dat over tien jaar de allochtonen in de meerderheid zouden zijn in de grote steden; wordt "allochtoon" gedefinieerd als iemand waarvan de voorouders tot de derde generatie niet-Belg is.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2010, 10:38   #4419
illwill
Secretaris-Generaal VN
 
illwill's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 september 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 23.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Kan je daar een concreet voorbeeld van geven?
Zodra jij op mijn vragen antwoord.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus
Er zijn momenteel nog geen concrete bewijzen, maar ik ben er vrijwel zeker van dat het weer een inside job is.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2010, 10:55   #4420
Flanelcondoom
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 februari 2009
Locatie: Lemuria
Berichten: 15.636
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Zodra jij op mijn vragen antwoord.
Dt-fout.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:24.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be