Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 29 januari 2022, 12:38   #41
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
stab's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2004
Berichten: 11.299
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Dat is juist NIET aan wetenschap doen. Daar lijdt de echte wetenschap onder, dat dit gekke gedrag gezien wordt als "de wetenschap".

Een beetje zoals Schoof zijn "99% van de wetenschappers" terwijl hij naar 5 clowns op TV kijkt.
Nie vergeten dat die 99% zijn afronding naar beneden is, zenne!
__________________
“They’re Not After Me, They’re After You. I’m Just In the Way.”
Donald J. Trump
stab is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2022, 12:40   #42
alpina
Europees Commissaris
 
alpina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 januari 2003
Berichten: 7.292
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Tot hiertoe heb ik nog geen peterselie met met citroen inmijn neus moeten steken. De 3 vaccinaties doen hun job en ik blijf gezond en ik pak mee wat ik kan, zonder speciaal voorzichtig te zijn. En doe mijn werk zonder masker.
Maar daar heeft het CST niks mee te maken he. Dat dient tot niets, gij hebt dat niet nodig gehad om u 3 X te laten vaccineren en daardoor extra bescherming te genieten. Maar ondertussen zorgt dat ding wel nog altijd voor polarisatie.

Het ergste van alles vind ik dan nog dat zogenaamde linkse en/of liberale politici zeer trots zijn op hun polariserend beleid. Ofwel zijn dat absolute idioten ofwel zijn het in het geheim aanhangers van totalitarisme.
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2022, 12:46   #43
alpina
Europees Commissaris
 
alpina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 januari 2003
Berichten: 7.292
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Gezien de vaccinatiegraad, zal dat wel meevallen in Vlaanderen.
Een aantal anti-vaxxers zal wel scheef bekeken worden natuurlijk.
Ge begrijpt de problematiek niet. Ik ben zelf gevaccineerd, maar ik ben vierkant tegen enige vorm van vaccinplicht (toch in het geval van Corona). In de media en in de politiek worden dit soort opinies echter weggezet als slecht of ontoelaatbaar. Dat is bijzonder schadelijk, dat is een vorm van totalitair denken die wij in het Westen in principe niet toelaten, maar dat is dus de laatste 2 jaar veranderd.

Een voorbeeldje van totalitair denken door een zogenaamde liberaal:
Citaat:
The small fringe minority of people who are on their way to Ottawa who are holding unacceptable views that they are expressing do not represent the views of Canadians who have been there for each other, who know that following the science and stepping up to protect each other is the best way to continue to ensure our freedoms, our rights, our values, as a country,
Hetgene hierboven in het rood staat is het tegenovergestelde van wat in het blauw staat. Die man leeft blijkbaar met het waanidee dat het aan de staat is om de burgers op te leggen hoe ze moeten leven zodat die burgers op die manier "vrij" zijn. We hebben die discussie hier al elders gehad, maar dat is zoals beweren dat je in Saoudi Arabie in een vrij land leeft zolang je maar Moslim bent. Dat is het tegengestelde van vrijheid.

Totaal hypocriet of gewoon dom, ik weet niet in welke categorie ik Trudeau moet zetten.
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2022, 13:06   #44
Jan Janssen
Minister-President
 
Geregistreerd: 10 december 2016
Berichten: 5.165
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alpina Bekijk bericht
Ge begrijpt de problematiek niet. Ik ben zelf gevaccineerd, maar ik ben vierkant tegen enige vorm van vaccinplicht (toch in het geval van Corona). In de media en in de politiek worden dit soort opinies echter weggezet als slecht of ontoelaatbaar. Dat is bijzonder schadelijk, dat is een vorm van totalitair denken die wij in het Westen in principe niet toelaten, maar dat is dus de laatste 2 jaar veranderd.

Een voorbeeldje van totalitair denken door een zogenaamde liberaal:

Hetgene hierboven in het rood staat is het tegenovergestelde van wat in het blauw staat. Die man leeft blijkbaar met het waanidee dat het aan de staat is om de burgers op te leggen hoe ze moeten leven zodat die burgers op die manier "vrij" zijn. We hebben die discussie hier al elders gehad, maar dat is zoals beweren dat je in Saoudi Arabie in een vrij land leeft zolang je maar Moslim bent. Dat is het tegengestelde van vrijheid.

Totaal hypocriet of gewoon dom, ik weet niet in welke categorie ik Trudeau moet zetten.

Hij zegt inderdaad net het tegengestelde, maar het ergste is dat er tussen deze 2 tegenstellingen een dikke leugen staat.
En dat is wat het dus echt op een totalitair regime laat lijken.

Als Joden ons echt ziek zouden maken, dan zou er toch geen probleem zijn om het probleem op te lossen, op welke manier dan ook?

who know that following the science and stepping up to protect each
Jan Janssen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2022, 15:15   #45
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Janssen Bekijk bericht
Hij zegt inderdaad net het tegengestelde, maar het ergste is dat er tussen deze 2 tegenstellingen een dikke leugen staat.
En dat is wat het dus echt op een totalitair regime laat lijken.
Dit.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:23.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be