Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 31 augustus 2004, 18:18   #41
Yann
Eur. Commissievoorzitter
 
Yann's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2003
Berichten: 8.563
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door snoodaard
Ieder jaar wat meer barstjes,hier een bevoegdheid,daar een splitsing van een kieskring.Ben je nu echt zo blind dat je niet ziet dat men bezig is met een boedelscheiding?Liever zo een scenario dan een oorlog.
Een trendbreuk is op komst, wanneer de Belgen inzien dat al die splitsingen nog meer communautaire problemen uitlokken
__________________
Michael Freilich, Joods Actueel: ‘Indien de geschiedenis zich zou herhalen met De Wever als burgemeester van Antwerpen, zou ik me zorgen maken over de joodse burgers.'
Yann is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2004, 18:18   #42
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 23 november 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 9.781
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door snoodaard
Ieder jaar wat meer barstjes,hier een bevoegdheid,daar een splitsing van een kieskring.Ben je nu echt zo blind dat je niet ziet dat men bezig is met een boedelscheiding?.
Zo is het.
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2004, 18:20   #43
Tommy_
Schepen
 
Geregistreerd: 10 augustus 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 490
Standaard

Geen problemen meer met een volledige scheiding.
Tommy_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2004, 18:32   #44
Everytime
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 februari 2004
Locatie: Bruxelles
Berichten: 32.898
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
Kan je een deadline geven wanneer Vlaanderen onafhankelijk is?

Wat is nu het meest realistisch: een staat die al 170 jaar bestaat, en bij de rijkste landen ter wereld behoort, of het al bijna evenlang streven naar onafhankelijkheid van enkele tistjes die last hebben van pleinvrees, maar niet van claustrofobie.
Bij de volgende verkiezingen, wanneer het Vlaams Blok de grootste partij van Vlaanderen zal worden. Het is niet wat ik wil en ik zal nooit voor die partij stemmen maar je moet realist blijven. Maar op een andere kant zal die grote scheiding goed zijn, zowel voor de Vlamingen als voor de Franstaligen. We zijn gedwongen samen te leven terwijl we in twee totaal andere werelden leven. Er is geen land ter wereld waar de kloof tussen de gemeenschappen zo groot is als hier. We kennen elkaar niet meer en we willen elkaar niet kennen.

Daarom spuw ik ook op België. Ik heb schaamte van dit Absurdistan.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2004, 18:35   #45
vrijevlaming
Banneling
 
 
vrijevlaming's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 7.535
Standaard

ik heb niet gezegd dat het nog 26 jaar zal duren hé, ik heb enkel gezegd dat het binnen de volgende 26 jaar zeker geklonken is. Maw, het zal maximaal nog 26 jaar duren, maar in mijn ogen veel minder.
vrijevlaming is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2004, 18:37   #46
vrijevlaming
Banneling
 
 
vrijevlaming's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 7.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
Een trendbreuk is op komst, wanneer de Belgen inzien dat al die splitsingen nog meer communautaire problemen uitlokken
droom maar verder jongen, blijf maar met uw hoofd in de wolken lopen. Juist het tegenovergestelde is aan het gebeuren: steeds meer mensen zien in dat het zo niet verder meer kan, en dat de zaken hier veel te vierkant lopen. Er komt een einde aan belgenland, en het is niet eens zover meer. Zelfs de mensen van B-plus hebben dit ingezien, maar blijkbaar willen de bubbers nog niet wakker worden. Face it bubbers, you lose!
vrijevlaming is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2004, 18:38   #47
Yann
Eur. Commissievoorzitter
 
Yann's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2003
Berichten: 8.563
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime
Bij de volgende verkiezingen, wanneer het Vlaams Blok de grootste partij van Vlaanderen zal worden. Het is niet wat ik wil en ik zal nooit voor die partij stemmen maar je moet realist blijven. Maar op een andere kant zal die grote scheiding goed zijn, zowel voor de Vlamingen als voor de Franstaligen. We zijn gedwongen samen te leven terwijl we in twee totaal andere werelden leven. Er is geen land ter wereld waar de kloof tussen de gemeenschappen zo groot is als hier. We kennen elkaar niet meer en we willen elkaar niet kennen.

Daarom spuw ik ook op België. Ik heb schaamte van dit Absurdistan.
Vanwaar kwam jij nu weer?
__________________
Michael Freilich, Joods Actueel: ‘Indien de geschiedenis zich zou herhalen met De Wever als burgemeester van Antwerpen, zou ik me zorgen maken over de joodse burgers.'
Yann is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2004, 18:39   #48
Yann
Eur. Commissievoorzitter
 
Yann's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2003
Berichten: 8.563
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming
ik heb niet gezegd dat het nog 26 jaar zal duren hé, ik heb enkel gezegd dat het binnen de volgende 26 jaar zeker geklonken is. Maw, het zal maximaal nog 26 jaar duren, maar in mijn ogen veel minder.
En wat als Vlaanderen in 2030* nog niet onafhankelijk is?

(*= blijkbaar de zoveelste nieuwe deadline)
__________________
Michael Freilich, Joods Actueel: ‘Indien de geschiedenis zich zou herhalen met De Wever als burgemeester van Antwerpen, zou ik me zorgen maken over de joodse burgers.'
Yann is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2004, 18:41   #49
Tommy_
Schepen
 
Geregistreerd: 10 augustus 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 490
Standaard

Euhm, wakker komen dat is zo. 1 hoeveel Vlamingen hebben de hoofdstad graag? Niet veel. 2 de Walen en Vlamingen leven niet met elkaar enkel naast elkaar. 3 lees een voor een maand enkel maar Waalse kranten en kijk enkel naar Waalse TV en op geen enkele manier contact hebben met Vlaamse of wereld informatiestroom. En erna eens die maand vergelijken. Eens zien hoe goed noord en zuid overeenkomt.
Tommy_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2004, 18:42   #50
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 10 december 2003
Berichten: 8.043
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime
"La Belgique s'évapore". Dat heeft De Gucht ook gezegd. Zijn toespraak verbaast me dus niet. Die man moet de VLD verlaten en naar het Vlaams Blok gaan, volgens mij.
Sorry, maar een carrièrejager en hypocriete tweezak als Degucht is m.i. niet welkom bij het VB
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2004, 18:45   #51
Everytime
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 februari 2004
Locatie: Bruxelles
Berichten: 32.898
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
Vanwaar kwam jij nu weer?
Die "we" gaat over de Franstaligen en de Vlamingen. Als je dat niet kan begrijpen...........
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2004, 18:51   #52
Yann
Eur. Commissievoorzitter
 
Yann's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2003
Berichten: 8.563
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommy_
Euhm, wakker komen dat is zo. 1 hoeveel Vlamingen hebben de hoofdstad graag? Niet veel.
Ik wel. Ik vind Brussel een prachtige stad. Heb er al een paar zaken gedaan, en dat is altijd zeer goed meegevallen. De Brusselaars zijn minder achterdochtig dan de Vlamingen.

Volgens uw stelling kan je ook beweren: hoeveel Brusselaars hebben de Vlamingen graag... Niet veel. Dat wordt dus een probleem bij de Vlaamse onafhankelijkheid.

Citaat:
2 de Walen en Vlamingen leven niet met elkaar enkel naast elkaar.
Dat is ook niet waar. Er zijn veel Vlamingen die op vakantie in Wallonië gaan en omgekeerd.

Citaat:
3 lees een voor een maand enkel maar Waalse kranten en kijk enkel naar Waalse TV en op geen enkele manier contact hebben met Vlaamse of wereld informatiestroom. En erna eens die maand vergelijken. Eens zien hoe goed noord en zuid overeenkomt.
Ik kijk soms naar de RTBF.

Je moet je eigen ervaringen niet projecteren op ALLE Vlamingen, want dat is niet correct.
__________________
Michael Freilich, Joods Actueel: ‘Indien de geschiedenis zich zou herhalen met De Wever als burgemeester van Antwerpen, zou ik me zorgen maken over de joodse burgers.'
Yann is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2004, 18:52   #53
Yann
Eur. Commissievoorzitter
 
Yann's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2003
Berichten: 8.563
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime
Die "we" gaat over de Franstaligen en de Vlamingen. Als je dat niet kan begrijpen...........
En? Hoe was het weer in Frankrijk vandaag?
__________________
Michael Freilich, Joods Actueel: ‘Indien de geschiedenis zich zou herhalen met De Wever als burgemeester van Antwerpen, zou ik me zorgen maken over de joodse burgers.'
Yann is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2004, 18:53   #54
Everytime
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 februari 2004
Locatie: Bruxelles
Berichten: 32.898
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommy_
Euhm, wakker komen dat is zo. 1 hoeveel Vlamingen hebben de hoofdstad graag? Niet veel. 2 de Walen en Vlamingen leven niet met elkaar enkel naast elkaar. 3 lees een voor een maand enkel maar Waalse kranten en kijk enkel naar Waalse TV en op geen enkele manier contact hebben met Vlaamse of wereld informatiestroom. En erna eens die maand vergelijken. Eens zien hoe goed noord en zuid overeenkomt.
Uiteraard. Bovendien, over TV gesproken, de Franstaligen kijken veel meer naar Franse TV (TF1, France 2, France 3,........) dan naar "hun eigen" zenders (RTBF, RTL,.....). Ze hebben dus nog minder interesse voor hun regio/land dan de Vlamingen.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2004, 18:57   #55
Tommy_
Schepen
 
Geregistreerd: 10 augustus 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 490
Standaard

Het blijft de meeste Vlamingen hebben Brussel niet graag. Ik heb veel naar Brussel geweest, zelfs in gewoond, nu veel minder omdat die stad me niet meer boeit en vuil is(altijd wat geweest). Tuurlijk hebben ze ons niet graag we spreken Vlaams. Geen probleem voor de Vlaamse onafhankelijkheid Brussel moet er niet bij vind ik. De Vlamingen gaan niet naar Wallonie voor de Walen en omgekeerd. Wil ook niet zeggen dat we met elkaar leven. Het feit blijft we leven naast elkaar en niet samen.
Tommy_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2004, 18:58   #56
vrijevlaming
Banneling
 
 
vrijevlaming's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 7.535
Standaard

yanntje, ga eens de straat op en vraag aan de mensen op straat eens om enkele presentatoren, nieuwsankers , of iets dergelijks van in wallonië. Doe hetzelfde in Wallonië over vlaanderen. Laat ze eens populaire tvprogrammas noemen van langs de overkant (buiten het nieuws natuurlijk ) Doe tal van dit soort tests over vannalles en nog wat, en als je eerlijk bent zal je moeten toegeven dat vlamingen en walen nog bitter weinig van elkaar afweten. Waarom wil je dit nu niet inzien?

Het is niet omdat mensen ergens op vakantie gaan dat er een sterke overeenstemming is tussen die volkeren. Veel mensen gaan ook naar spanje, ga je nu ook beweren dat het vlaamse volk sterk overeenkomt met het spaanse?
vrijevlaming is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2004, 19:05   #57
Yann
Eur. Commissievoorzitter
 
Yann's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2003
Berichten: 8.563
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming
yanntje, ga eens de straat op en vraag aan de mensen op straat eens om enkele presentatoren, nieuwsankers , of iets dergelijks van in wallonië. Doe hetzelfde in Wallonië over vlaanderen. Laat ze eens populaire tvprogrammas noemen van langs de overkant (buiten het nieuws natuurlijk ) Doe tal van dit soort tests over vannalles en nog wat, en als je eerlijk bent zal je moeten toegeven dat vlamingen en walen nog bitter weinig van elkaar afweten. Waarom wil je dit nu niet inzien?

Het is niet omdat mensen ergens op vakantie gaan dat er een sterke overeenstemming is tussen die volkeren. Veel mensen gaan ook naar spanje, ga je nu ook beweren dat het vlaamse volk sterk overeenkomt met het spaanse?
Het ziet ernaar uit dat jij die tests dus wèl al gedaan hebt. Wat waren de resultaten?
__________________
Michael Freilich, Joods Actueel: ‘Indien de geschiedenis zich zou herhalen met De Wever als burgemeester van Antwerpen, zou ik me zorgen maken over de joodse burgers.'
Yann is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2004, 19:08   #58
vrijevlaming
Banneling
 
 
vrijevlaming's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 7.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
Het ziet ernaar uit dat jij die tests dus wèl al gedaan hebt. Wat waren de resultaten?
maakt het eigenlijk uit wat ik daarop antwoord? Gelijk wat ik zou antwoorden geven jullie er toch een draai aan dat het in jullie voordeel uitkomt. Als je eens goed nadenkt weet je maar al te goed wat de resultaten zijn.
Zoals everytime hier zegt: Vlamingen/walen kijken meer naar de nederlandse/franse tv dan naar de waalse/vlaamse.
vrijevlaming is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2004, 19:09   #59
Yann
Eur. Commissievoorzitter
 
Yann's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2003
Berichten: 8.563
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommy_
Het blijft de meeste Vlamingen hebben Brussel niet graag. Ik heb veel naar Brussel geweest, zelfs in gewoond, nu veel minder omdat die stad me niet meer boeit en vuil is(altijd wat geweest). Tuurlijk hebben ze ons niet graag we spreken Vlaams. Geen probleem voor de Vlaamse onafhankelijkheid Brussel moet er niet bij vind ik. De Vlamingen gaan niet naar Wallonie voor de Walen en omgekeerd. Wil ook niet zeggen dat we met elkaar leven. Het feit blijft we leven naast elkaar en niet samen.
Zo simpel zit het allemaal niet in elkaar. Vlaanderen onafhankelijk is niet alleen ideologisch te verklaren, ook economisch. En de flamingante politici weten dat maar al te goed. Geen wonder dat de Vlaams Blokkers tegenwoordig ook Brussel aandoen, bij het propageren van hun verkiezingsslogans. Die worden natuurlijk in het Frans vertaald, en het separatisme wordt uit alle brochures gecensureerd. Logisch, als je weet dat de overgrote meerderheid Franstalig is.

Men gaat niet over één nacht ijs. Wat u betreft is een onafhankelijk Vlaanderen te doen zonder Brussel, voor de meesten echter niet...
__________________
Michael Freilich, Joods Actueel: ‘Indien de geschiedenis zich zou herhalen met De Wever als burgemeester van Antwerpen, zou ik me zorgen maken over de joodse burgers.'
Yann is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2004, 19:10   #60
Dimitri
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 5 november 2002
Berichten: 12.386
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
En wat als Vlaanderen in 2030* nog niet onafhankelijk is?

(*= blijkbaar de zoveelste nieuwe deadline)
Dan is Ossaerts voorspelling toch uitgekomen en hebben de Belgicisten een staatsgreep gepleegd, de grenzen gesloten en andersdenkenden naar de Limburgse goelags gestuurd.
Dimitri is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:40.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be