Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Onrust en terrorisme in Europa
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ...

 
 
Discussietools
Oud 17 januari 2015, 16:25   #61
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Amon_Re's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 februari 2006
Berichten: 19.121
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
2!


Betreffende die 'slippery slope':

we (en daarmee bedoel ik eigenlijk de héle wereldbevolking) zitten met een ernstig probleem, hé?
Yup. Geen enkel idee hoe je dit kan aanpakken zonder zelf te vervallen in barbarisme. Je kan mensen niet doen stoppen met geloven, het enige wat je kan proberen is er de menselijkheid weer in te krijgen, maar vrees dat voor velen het al te laat is daarvoor...
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
politiek België lijkt meer op een inktvis met veel grabbelende armen in de staatskas en inkt spuitend omdat niemand het zou zien.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline  
Oud 17 januari 2015, 16:25   #62
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Amon_Re's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 februari 2006
Berichten: 19.121
Standaard

*dubbel*
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
politiek België lijkt meer op een inktvis met veel grabbelende armen in de staatskas en inkt spuitend omdat niemand het zou zien.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."

Laatst gewijzigd door Amon_Re : 17 januari 2015 om 16:28.
Amon_Re is offline  
Oud 17 januari 2015, 16:43   #63
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.826
Standaard

Homans moet zich beter informeren!




Homans sloeg alweer een mal figuur in de krant De Tijd. Ze beweerde onder meer:

"De overheid had meer kunnen doen", stelt Homans vandaag in De Tijd. "Maar het is niet fair om alles op de overheid af te schuiven. Ook de ouders van die jongeren hebben een verantwoordelijkheid. En de jongeren zelf natuurlijk. Plichten en verantwoordelijkheden moeten altijd gekoppeld zijn aan kansen."
Het argument dat sommige Syriëstrijders zich gediscrimineerd voelen en vinden dat ze hier geen kansen krijgen, verwerpt ze met klem. "Vlaanderen is een heel open samenleving. Wie heeft Brian De Mulder gediscrimineerd?"



Dat mag zo wel zijn, maar dan niet altijd. Zo 'open' is de Vlaanderen dan toch ook niet altijd... Want Homans 'vergat' toch even de uitzending op de VRT een goed half jaar geleden. Ik meen dat alles toen opgenomen was met een verborgen camera. Daar gaf een dame van een interimkantoor zonder enig blozen toe dat ze sollicitaties van mensen met een Arabisch klinkende naam zo goed als in de vuilbak kieperde of tegemoet kwam aan de vraag van bepaalde Vlaamse werkgevers om geen werkzoekende allochtonen te sturen!


Moet er nog zand zijn??

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 17 januari 2015 om 16:49.
Het Oosten is offline  
Oud 17 januari 2015, 17:01   #64
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Amon_Re's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 februari 2006
Berichten: 19.121
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Homans moet zich beter informeren!




Homans sloeg alweer een mal figuur in de krant De Tijd. Ze beweerde onder meer:

"De overheid had meer kunnen doen", stelt Homans vandaag in De Tijd. "Maar het is niet fair om alles op de overheid af te schuiven. Ook de ouders van die jongeren hebben een verantwoordelijkheid. En de jongeren zelf natuurlijk. Plichten en verantwoordelijkheden moeten altijd gekoppeld zijn aan kansen."
Het argument dat sommige Syriëstrijders zich gediscrimineerd voelen en vinden dat ze hier geen kansen krijgen, verwerpt ze met klem. "Vlaanderen is een heel open samenleving. Wie heeft Brian De Mulder gediscrimineerd?"



Dat mag zo wel zijn, maar dan niet altijd. Zo 'open' is de Vlaanderen dan toch ook niet altijd... Want Homans 'vergat' toch even de uitzending op de VRT een goed half jaar geleden. Ik meen dat alles toen opgenomen was met een verborgen camera. Daar gaf een dame van een interimkantoor zonder enig blozen toe dat ze sollicitaties van mensen met een Arabisch klinkende naam zo goed als in de vuilbak kieperde of tegemoet kwam aan de vraag van bepaalde Vlaamse werkgevers om geen werkzoekende allochtonen te sturen!


Moet er nog zand zijn??
Blijkbaar wel. Mensen radicaliseren in de meeste situaties niet vanzelf, net als de meeste mensen niet spontaan lid worden van een cult a la Waco. Een beperkte sociale cirkel hebben kan je een gemakkelijkere prooi maken, maar op zich heeft dit absoluut niets te maken met discriminatie vanwege 'de Vlaming'. De recruteerders gaan proactief te werk en zorgen zélf voor de afzondering.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
politiek België lijkt meer op een inktvis met veel grabbelende armen in de staatskas en inkt spuitend omdat niemand het zou zien.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline  
Oud 17 januari 2015, 17:28   #65
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.826
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Blijkbaar wel. Mensen radicaliseren in de meeste situaties niet vanzelf, net als de meeste mensen niet spontaan lid worden van een cult a la Waco. Een beperkte sociale cirkel hebben kan je een gemakkelijkere prooi maken, maar op zich heeft dit absoluut niets te maken met discriminatie vanwege 'de Vlaming'. De recruteerders gaan proactief te werk en zorgen zélf voor de afzondering.

Zo goed als zeker is dit zo, maar ik kan me voorstellen dat wanneer men na ettelijke sollicitaties erachter komt dat de weigering of afwijzing te maken heeft met zijn afkomst of godsdienst, dat men dan ook een gemakkelijk (ere) prooi wordt voor radicale ideeën.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 17 januari 2015 om 17:56.
Het Oosten is offline  
Oud 17 januari 2015, 17:32   #66
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Karel Martel B's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2010
Berichten: 11.436
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Mensen radicaliseren in de meeste situaties niet vanzelf
Net zoals ze niet vanzelf racist worden?
__________________
Heeft U ook SCHIJT aan de DIVERSITEIT?
Karel Martel B is offline  
Oud 17 januari 2015, 18:31   #67
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Amon_Re's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 februari 2006
Berichten: 19.121
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Zo goed als zeker is dit zo, maar ik kan me voorstellen dat wanneer men na ettelijke sollicitaties erachter komt dat de weigering of afwijzing te maken heeft met zijn afkomst of godsdienst, dat men dan ook een gemakkelijk (ere) prooi wordt voor radicale ideeën.
Dat is dikke bullshit. Dit hier was een student van 18, die solliciteert nog niet eens. En die Abdel (of zoiets) van bij SP.A was verkozene, die is ook geradicaliseerd. Neen, het is veel simpeler dan dat. Kijk hoe cultussen te werk gaan, hoe bendes te werk gaan, er is een grote parallel te trekken met jihadisten.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
politiek België lijkt meer op een inktvis met veel grabbelende armen in de staatskas en inkt spuitend omdat niemand het zou zien.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline  
Oud 17 januari 2015, 18:32   #68
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Amon_Re's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 februari 2006
Berichten: 19.121
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
Net zoals ze niet vanzelf racist worden?
Definieer racist eerst want die term is ondertussen zo vaag geworden dat'm waardeloos is.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
politiek België lijkt meer op een inktvis met veel grabbelende armen in de staatskas en inkt spuitend omdat niemand het zou zien.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline  
Oud 17 januari 2015, 18:35   #69
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.820
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Definieer racist eerst want die term is ondertussen zo vaag geworden dat'm waardeloos is.
Simpel. Je mag ervan uitgaan dat elke uitgesproken zin waarop 'hedde ga problem ofwa" volgt, per definitie rasiestiesh is.
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill
hamac is offline  
Oud 17 januari 2015, 18:43   #70
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.826
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Dat is dikke bullshit. Dit hier was een student van 18, die solliciteert nog niet eens. En die Abdel (of zoiets) van bij SP.A was verkozene, die is ook geradicaliseerd. Neen, het is veel simpeler dan dat. Kijk hoe cultussen te werk gaan, hoe bendes te werk gaan, er is een grote parallel te trekken met jihadisten.
Of het 'bullshit' is wil ik in het midden laten. Maar ik kan me indenken dat als grote broer wordt afgewezen na verschillende sollicitaties en wanneer vast zou komen te staat dat deze afwijzing niets te maken heeft met de al dan niet bekwaamheid van grote broer, dat dan jongere broer daar zo zijn bedenkingen bij kan hebben. Met alle gevolgen van dien.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 17 januari 2015 om 18:47.
Het Oosten is offline  
Oud 17 januari 2015, 18:49   #71
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.060
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Dat hij eruit ziet als een schurk, dat kan niemand ontkennen, maar ik geloof nooit dat die man 18 is.
Volgens mij is die minstens 20 jaar.
Ziet er ook niet onmiddllijk uit als iemand die gaat strijden.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline  
Oud 17 januari 2015, 18:51   #72
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.060
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Volgens mij kan men dat wel. En wel door de 'vervallenverklaring van de Belgische nationalitei't. Na WO II werden een goeie 3000 collaborateurs vervallen verklaard van hun Belgische nationaliteit. De 'vervallenverklaring' is een straf door een Belgische rechtbank uitgesproken.
Die mensen waren wel nog Belgen, ze hadden geen burgerrechten meer.

U iets beter informeren kan helpen.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline  
Oud 17 januari 2015, 18:53   #73
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.060
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Dat geloof ik niet want het is onjuist. Meer nog, van die 3000 kregen slechts ongeveer 10% later de Belgische nationaliteit terug.

Kortom, men kan iemand van zijn Belgische nationaliteit doen vervallen (dus afnemen) in weliswaar uitzonderlijke omstandigheden.
De nationaliteit werd nooit afgenomen, dus niemand kreeg ze terug.
Er werden wel burgerrechten afgenomen, een klein deel kreeg deze rechten terug.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline  
Oud 17 januari 2015, 18:54   #74
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.060
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Zware collaborateurs die niet kwamen opdagen (die verstek lieten gaan) voor hun proces na de oorlog, verloren zelfs automatisch hun Belgische nationaliteit. Ze konden die nog wel recupereren als ze dan toch nog tijdens het proces kwamen opdagen. Er is alleen een discussie over de 10% van hierboven. Sommigen zeggen dat het maar 10% was, anderen denken veel meer oud-collaborateurs uiteindelijk hun Belgische nationaliteit uiteindelijk terugkregen. Want de Belgisch staat bleek achteraf zeer 'vergevingsgezind'.
Belgische staat en vergevingsgezind in één zin? Laat me vooral niet lachen.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline  
Oud 17 januari 2015, 18:57   #75
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Amon_Re's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 februari 2006
Berichten: 19.121
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Of het 'bullshit' is wil ik in het midden laten. Maar ik kan me indenken dat als grote broer wordt afgewezen na verschillende sollicitaties en wanneer vast zou komen te staat dat deze afwijzing niets te maken heeft met de al dan niet bekwaamheid van grote broer, dat dan jongere broer daar zo zijn bedenkingen bij kan hebben. Met alle gevolgen van dien.
Lees dees nu eens zelf, wat je geschreven hebt, en denk eens goed na. Serieus, er is geen causaal verband tussen radicalisering en racisme, in tegendeel, de geradicaliseerde is per definitie 'de racist' en niet omgekeerd.

Of wat ga je vertellen over de 'witte' terroristen? De autochtonen die nu een lange baard laten groeien en ineens in't Arabisch beginnen te brabbelen?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
politiek België lijkt meer op een inktvis met veel grabbelende armen in de staatskas en inkt spuitend omdat niemand het zou zien.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline  
Oud 17 januari 2015, 18:57   #76
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.060
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Het gerecht heeft het VB veroordeeld voor racisme. Daar kunnen we toch niet buiten.

Ik heb het trouwens hier over de fundamentalisten die onze staatsvorm met geweld willen omverwerpen. En ik zeg ook: aanpassen of opkrassen. Dat heb ik altijd gezegd. Maar dat geldt bij mij niet alleen voor islamieten.
Het gerecht heeft het Vlaams Blok veroordeeld, nadat de vregering eerst de wetten aangepast had.

Het huidige VB (Vlaams belang) is nooit veroordeeld.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024

Laatst gewijzigd door reservespeler : 17 januari 2015 om 18:58.
reservespeler is offline  
Oud 17 januari 2015, 19:01   #77
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.060
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Homans moet zich beter informeren!




Homans sloeg alweer een mal figuur in de krant De Tijd. Ze beweerde onder meer:

"De overheid had meer kunnen doen", stelt Homans vandaag in De Tijd. "Maar het is niet fair om alles op de overheid af te schuiven. Ook de ouders van die jongeren hebben een verantwoordelijkheid. En de jongeren zelf natuurlijk. Plichten en verantwoordelijkheden moeten altijd gekoppeld zijn aan kansen."
Het argument dat sommige Syriëstrijders zich gediscrimineerd voelen en vinden dat ze hier geen kansen krijgen, verwerpt ze met klem. "Vlaanderen is een heel open samenleving. Wie heeft Brian De Mulder gediscrimineerd?"



Dat mag zo wel zijn, maar dan niet altijd. Zo 'open' is de Vlaanderen dan toch ook niet altijd... Want Homans 'vergat' toch even de uitzending op de VRT een goed half jaar geleden. Ik meen dat alles toen opgenomen was met een verborgen camera. Daar gaf een dame van een interimkantoor zonder enig blozen toe dat ze sollicitaties van mensen met een Arabisch klinkende naam zo goed als in de vuilbak kieperde of tegemoet kwam aan de vraag van bepaalde Vlaamse werkgevers om geen werkzoekende allochtonen te sturen!


Moet er nog zand zijn??
Er moet geen zand meer zijn. Als ze in de zandbak willen spelen doen ze dat maar in het land van herkomst.

En ja, de allochtonen krijgen hier alle kansen, meer kansen dan de autochtonen.
Het bewijs is er, meisjes van allochtone afkomst stomen door naar het hoger onderwijs.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline  
Oud 17 januari 2015, 19:04   #78
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.060
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Zo goed als zeker is dit zo, maar ik kan me voorstellen dat wanneer men na ettelijke sollicitaties erachter komt dat de weigering of afwijzing te maken heeft met zijn afkomst of godsdienst, dat men dan ook een gemakkelijk (ere) prooi wordt voor radicale ideeën.
Een 18 jarige zal nog niet zoveel sollicitaties op zijn palmares hebben staan.

Och.... ech.... hij ging nog naar school. Dus het sollicitatie-argument pakt hier geen verf.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024

Laatst gewijzigd door reservespeler : 17 januari 2015 om 19:05.
reservespeler is offline  
Oud 17 januari 2015, 19:04   #79
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.060
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
Net zoals ze niet vanzelf racist worden?
De meeste mensen zijn geen racisten, het zijn gewoon realisten.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline  
Oud 17 januari 2015, 19:06   #80
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.826
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Belgische staat en vergevingsgezind in één zin? Laat me vooral niet lachen.
Ik weet wel dat de Vlaamse Beweging na de oorlog de Belgische staat heeft willen voorstellen als een bloeddorstig dier. En ze hebben deze verhaaltjes zelfs lange tijd kunnen verspreiden. Niet te verwonderen. Deze onmiddellijke naoorlogse Vlaamse Beweging stikte zelf van de collaborateurs... Het was eerder een Zwarte Beweging in die tijd. Men ging warempel denken dat de collaborateurs armzalige slachtoffers waren die niets op hun kerfstok hadden en ten onrechte werden gestraft. Dat zij eigenlijk de slachtoffers waren! En een gedeelte van de goedgelovige Vlaming trapte daar nog in ook nog.

Edoch, deze fabel werd in '80 en '90 al doorgeprikt door moderne historici. Onder meer door Bruno De Wever. Die verklaarde dat de repressie soms hard was en in het begin soms met excessen, maar niet harder dan elders en zeker niet onrechtvaardiger dan elders. En dat blijkt ook uit de feiten. Zo werd collaborateur nr.1, Gerard Romsée, al vrijgelaten in 1954! Alhoewel hij tot levenslang werd veroordeeld.Sommige collaborateurs werden zelfs minister... Zoals Hector De Bruyne.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 17 januari 2015 om 19:14.
Het Oosten is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:59.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be