Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Onrust en terrorisme in Europa
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ...

 
 
Discussietools
Oud 17 januari 2015, 19:10   #81
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.065
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Dat is dikke bullshit. Dit hier was een student van 18, die solliciteert nog niet eens. En die Abdel (of zoiets) van bij SP.A was verkozene, die is ook geradicaliseerd. Neen, het is veel simpeler dan dat. Kijk hoe cultussen te werk gaan, hoe bendes te werk gaan, er is een grote parallel te trekken met jihadisten.
Inderdaad, het begint bij dat samenhokken op hoeken van de straat, nadien zoeken ze anonimiteit op. Wat daar allemaal besproken wordt????

Hier is ook zo'n samenkomsthuis, politie en staatsveiligheid zijn op de hoogte en rijden hier regelmatig langs met dienst- en anonieme voertuigen.

Ik vrees echter dat dit huis een afleidingsmanoeuvre is en dat de echte samenkomsten elders gehouden worden.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is nu online  
Oud 17 januari 2015, 19:12   #82
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.065
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Of het 'bullshit' is wil ik in het midden laten. Maar ik kan me indenken dat als grote broer wordt afgewezen na verschillende sollicitaties en wanneer vast zou komen te staat dat deze afwijzing niets te maken heeft met de al dan niet bekwaamheid van grote broer, dat dan jongere broer daar zo zijn bedenkingen bij kan hebben. Met alle gevolgen van dien.
Nu is het grote broer, straks is het nonkel en morgen is het overgrootvader.
Excuses genoeg zou ik zo zeggen.

Volgens mij hoort deze bevolkingsgroep hier niet thuis.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024

Laatst gewijzigd door reservespeler : 17 januari 2015 om 19:13.
reservespeler is nu online  
Oud 17 januari 2015, 19:15   #83
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.839
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Nu is het grote broer, straks is het nonkel en morgen is het overgrootvader.
Excuses genoeg zou ik zo zeggen.

Volgens mij hoort deze bevolkingsgroep hier niet thuis.
Dat zei men vroeger ook van de Italianen in Limburg. En er zullen er wel enkelen zijn die dat nu nog zeggen.

Ze horen hier thuis als ze zich aanpassen, zich conformeren aan onze leefgewoonten. Doen ze dat niet, ja dan horen ze hier niet thuis.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 17 januari 2015 om 19:22.
Het Oosten is offline  
Oud 17 januari 2015, 19:27   #84
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.065
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Dat zei men vroeger ook van de Italianen in Limburg. En er zullen er wel enkelen zijn die dat nu nog zeggen.

Ze horen hier thuis als ze zich aanpassen, zich conformeren aan onze leefgewoonten. Doen ze dat niet, ja dan horen ze hier niet thuis.
De cultuur van de Italianen botst niet zo hevig met onnze cultuur.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is nu online  
Oud 17 januari 2015, 19:31   #85
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.839
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
De cultuur van de Italianen botst niet zo hevig met onnze cultuur.
Er is toch heel wat 'gebotst' geworden in die tijd als ik de ouderen mag geloven...
Het Oosten is offline  
Oud 17 januari 2015, 19:33   #86
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.065
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Er is toch heel wat 'gebotst' geworden in die tijd als ik de ouderen mag geloven...
U begrijpt het woord cultuur en culturele achtergrond blijkbaar niet goed.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is nu online  
Oud 17 januari 2015, 19:38   #87
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.839
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
U begrijpt het woord cultuur en culturele achtergrond blijkbaar niet goed.
U maakt een denkfout volgens mij. U denkt: ja maar de Italianen waren katholiek en in Limburg waren ze dat ook. En het waren toch Europeanen. En dus, zoveel verschil zal dat niet gemaakt hebben. Wel, dat denkt u dan maar misschien, maar u denkt wel fout! Er was wel een degelijk verschil.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 17 januari 2015 om 19:39.
Het Oosten is offline  
Oud 17 januari 2015, 19:44   #88
Wapper
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Wapper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 juni 2014
Locatie: 't Steen
Berichten: 15.456
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Homans moet zich beter informeren!
Homans sloeg alweer een mal figuur in de krant De Tijd. Ze beweerde onder meer:
[..]
Dat mag zo wel zijn, maar dan niet altijd. Zo 'open' is de Vlaanderen dan toch ook niet altijd... Want Homans 'vergat' toch even de uitzending op de VRT een goed half jaar geleden. Ik meen dat alles toen opgenomen was met een verborgen camera. Daar gaf een dame van een interimkantoor zonder enig blozen toe dat ze sollicitaties van mensen met een Arabisch klinkende naam zo goed als in de vuilbak kieperde of tegemoet kwam aan de vraag van bepaalde Vlaamse werkgevers om geen werkzoekende allochtonen te sturen!


Moet er nog zand zijn??
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Ze horen hier thuis als ze zich aanpassen, zich conformeren aan onze leefgewoonten. Doen ze dat niet, ja dan horen ze hier niet thuis.
Zou het misschien daarom zijn dat bepaalde Vlaamse werkgevers pukkels krijgen van allochtone kandidaten?
Moet er nog zand zijn, hypocriet?
Wapper is offline  
Oud 17 januari 2015, 19:50   #89
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.839
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wapper Bekijk bericht
Zou het misschien daarom zijn dat bepaalde Vlaamse werkgevers pukkels krijgen van allochtone kandidaten?
Moet er nog zand zijn, hypocriet?
Er werkten nochtans heel wat moslims bij Ford-Genk.

http://www.radio1.be/programmas/vand...laamse-moslims

Deze mensen horen hier wél thuis. Niet? En dus de fanatieker hier en ook de schijheilige, dat bent u eigenlijk.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 17 januari 2015 om 19:58.
Het Oosten is offline  
Oud 17 januari 2015, 19:51   #90
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.065
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
U maakt een denkfout volgens mij. U denkt: ja maar de Italianen waren katholiek en in Limburg waren ze dat ook. En het waren toch Europeanen. En dus, zoveel verschil zal dat niet gemaakt hebben. Wel, dat denkt u dan maar misschien, maar u denkt wel fout! Er was wel een degelijk verschil.
Natuurlijk is er een verschil.
Ik werk al bijna 38 jaar tussen "vreemden" uit ik weet niet hoeveel verschillende landen.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is nu online  
Oud 17 januari 2015, 20:14   #91
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.839
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Het gerecht heeft het Vlaams Blok veroordeeld, nadat de vregering eerst de wetten aangepast had.

Het huidige VB (Vlaams belang) is nooit veroordeeld.
Niet zeveren: het VB = het VB.
Het Oosten is offline  
Oud 17 januari 2015, 21:30   #92
Wapper
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Wapper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 juni 2014
Locatie: 't Steen
Berichten: 15.456
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Er werkten nochtans heel wat moslims bij Ford-Genk.

http://www.radio1.be/programmas/vand...laamse-moslims

Deze mensen horen hier wél thuis. Niet? En dus de fanatieker hier en ook de schijheilige, dat bent u eigenlijk.
Tiens, meneer wordt gepakt op zijn eigen contradicties, en nu wordt plots Ford Genk erbij gehaald. Goed geprobeerd

P.S. U bedoelde toch niet schijtheilige? Dat zou ik namelijk kunnen opvatten als een persoonlijke aanval.
Gelieve dit snel uit te klaren vooraleer ik mij tot de moderatie wend.
Wapper is offline  
Oud 17 januari 2015, 22:26   #93
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.839
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Natuurlijk is er een verschil.
Ik werk al bijna 38 jaar tussen "vreemden" uit ik weet niet hoeveel verschillende landen.
Dan weet u het dus.
Het Oosten is offline  
Oud 17 januari 2015, 22:34   #94
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.320
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Niet zeveren: het VB = het VB.
Maakt niet uit.
Geen van beide partijen werd veroordeeld.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 17 januari 2015, 22:46   #95
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.320
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Er werkten nochtans heel wat moslims bij Ford-Genk.

http://www.radio1.be/programmas/vand...laamse-moslims

Deze mensen horen hier wél thuis. Niet? En dus de fanatieker hier en ook de schijheilige, dat bent u eigenlijk.
Of er heel wat moslims bij Ford werkten weet ik niet. Ik kende wel persoonlijk een Turkse moslim die daar aan het werk werd geholpen door de BOB van Hasselt. Hij was betrokken in drugshandel maar werd niet vervolgd omdat zijn vrouw tipgeefster was, en het kopstuk van de bende waar haar man deel van uitmaakte met haar hulp de bak kon worden ingedraaid.

Na enkele jaren liet Mehmed zich een gouden handdruk geven en begon hij een bordeel met Poolse vrouwen tussen Hasselt en Genk.

Zijn vier zonen zouden ter gelegener tijd bij de politie aan een job geholpen worden, maar wel op voorwaarde dat ze hun diploma middelbaar onderwijs haalden. Waar geen énkele van de bevoorrechte "jongeren" in slaagde.
Kemal, de oudste zoon, bewees wel op een andere manier wat een stoere bink hij was. Hij verbrijzelde in het bijzijn van zijn vrienden de vitrine van de "Hemi". De bekendste en duurste kledingzaak voor heren in de streek.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 17 januari 2015, 23:36   #96
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.475
Standaard

in plaats van die idioot te laten vertrekken en de deur achter hem dicht te trekken...
Skobelev is offline  
Oud 19 januari 2015, 09:56   #97
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.271
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Natuurlijk kan ,als het moet, de vervallenverkaring van de Belgische nationaliteit als de betrokkene maar één nationaliteit heeft. Het is een ernstige straf. De persoon in kwestie verdient niet meer deel uit te maken van onze maatschappij wegens ernstige misdragingen tegen de staat. Zoals na WO II met bepaalde collaborateurs. En die collaborateurs hadden zeker niet allen een dubbele nationaliteit.

Het kan dus wel, als men het maar wilt. Zoals in vroege jaren na WO II.

Bovendien, heel wat van die terroristen hebben de dubbele nationaliteit. Die kan men zeker hun Belgische nationaliteit ontnemen. Maar men doet het niet voor zover ik weet.
HET KAN NIET. Echt gast, je kan iemand niet staatloos maken. Jij mag hier nu nog verder je potje blijven liegen. De feiten blijven dat je dat NIET kan.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline  
Oud 19 januari 2015, 10:02   #98
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.839
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
HET KAN NIET. Echt gast, je kan iemand niet staatloos maken. Jij mag hier nu nog verder je potje blijven liegen. De feiten blijven dat je dat NIET kan.
We onderscheiden twee soorten staatloosheid: de iure en de facto. De iure staatlozen worden juridisch – dus volgens de wetten van een land – niet als staatsburgers beschouwd. In sommige gevallen bezit de betrokkene wel een officiële nationaliteit, maar is die nationaliteit niet effectief. Deze toestand wordt de facto staatloosheid genoemd. Een de facto staatloze zal dan in de praktijk niet alle rechten genieten waarover staatsburgers normaal beschikken, zoals het recht om naar het land terug te keren en er te verblijven.

Het kan allemaal. Als men maar wil.
Het Oosten is offline  
Oud 19 januari 2015, 10:22   #99
hagel
Banneling
 
 
Geregistreerd: 6 november 2014
Berichten: 1.799
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Homans moet zich beter informeren!




Homans sloeg alweer een mal figuur in de krant De Tijd. Ze beweerde onder meer:

"De overheid had meer kunnen doen", stelt Homans vandaag in De Tijd. "Maar het is niet fair om alles op de overheid af te schuiven. Ook de ouders van die jongeren hebben een verantwoordelijkheid. En de jongeren zelf natuurlijk. Plichten en verantwoordelijkheden moeten altijd gekoppeld zijn aan kansen."
Het argument dat sommige Syriëstrijders zich gediscrimineerd voelen en vinden dat ze hier geen kansen krijgen, verwerpt ze met klem. "Vlaanderen is een heel open samenleving. Wie heeft Brian De Mulder gediscrimineerd?"



Dat mag zo wel zijn, maar dan niet altijd. Zo 'open' is de Vlaanderen dan toch ook niet altijd... Want Homans 'vergat' toch even de uitzending op de VRT een goed half jaar geleden. Ik meen dat alles toen opgenomen was met een verborgen camera. Daar gaf een dame van een interimkantoor zonder enig blozen toe dat ze sollicitaties van mensen met een Arabisch klinkende naam zo goed als in de vuilbak kieperde of tegemoet kwam aan de vraag van bepaalde Vlaamse werkgevers om geen werkzoekende allochtonen te sturen!


Moet er nog zand zijn??
Als Vlaanderen een open samenleving was, dan was de migratiesituatie niet zo verziekt geraakt.
Zelf meegemaakt: we vroegen aan ons dienstenchequebureau een vervangende poetsvrouw, want onze vroegere was langdurig ziek gevallen. Dat was mogelijk, maar er was toch een heel gekronkel aan de telefoon: 'Ja, we hebben wel iemand, iemand goed hoor, maar ja, ik wil het u wel zeggen: ze is zwart.' Ons antwoord: 'En dan?' Een heel gekronkel weer om zich er uit te draaien, allemaal niet zo evident en zo. Wel, onze zwarte poetsvrouw komt hier nu een paar maanden, doet haar werk, zij content dat ze werk heeft en af en toe extraatjes krijgt, en wij tevreden.
Waarom zegt een dienstenchequebureau in 'la Flandre profonde' zoiets? Inderdaad, omdat een heel deel van hun klanten neen zou gezegd hebben. Open Vlaanderen?
Laatst kwam mijn partner op zijn werk te weten dat de blanke arbeiders die zaken moeten herstellen steevast één job doorschuiven naar de enige Marokkaan in hun team: het ontstoppen van de toiletten. Dat willen ze niet doen. En dan verwonderd zijn dat de man nooit naar een personeelsfeestje komt.
Of wat te denken van die vrouwelijke leerkracht die in een hele babbelende klas er net die Marokkaanse puber uitpikt, en zegt dat hij niet wil luisteren omdat zij een vrouw is, maar dat hier een andere cultuur geldt.
Of de Marokkaanse kapper van mijn partner die zijn beklag deed over de manier waarop de politie hem aanpakte omdat ze meenden dat hij zich fout zou gaan parkeren (hij was het zelfs niet van plan): een onbeleefdheid en haast tegen de muur gezet, tot hij uiteindelijk kon duidelijk maken dat hij gewoon iets wilde afzetten in zijn zaak.
Of een leerkracht die tegen een vijftienjarige zwarte jongen die kwaad geworden was omdat ze hem zeiden dat hij bij de vuilbak moest gaan staan omdat hij neger was, als antwoord van de leerkracht kreeg: "Ge zult later nog van die zaken moeten horen. Daarom moet ge niet zo kwaad worden. Als ge dat iedere keer zult doen..."
Of... Ik kan mijn lijstje van recente zaken waar ik zelf de laatste tijd in mijn omgeving werd geconfronteerd nog gerust wat langer maken. Als Homans echter beweert dat Vlaanderen open is, dan weet dat mens werkelijk niet wat een open samenleving is. Nu ja, dat verwondert me in feite ook niet.
hagel is offline  
Oud 19 januari 2015, 10:30   #100
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hagel Bekijk bericht
Als Vlaanderen een open samenleving was, dan was de migratiesituatie niet zo verziekt geraakt.
Zelf meegemaakt: we vroegen aan ons dienstenchequebureau een vervangende poetsvrouw, want onze vroegere was langdurig ziek gevallen. Dat was mogelijk, maar er was toch een heel gekronkel aan de telefoon: 'Ja, we hebben wel iemand, iemand goed hoor, maar ja, ik wil het u wel zeggen: ze is zwart.' Ons antwoord: 'En dan?' Een heel gekronkel weer om zich er uit te draaien, allemaal niet zo evident en zo. Wel, onze zwarte poetsvrouw komt hier nu een paar maanden, doet haar werk, zij content dat ze werk heeft en af en toe extraatjes krijgt, en wij tevreden.
Waarom zegt een dienstenchequebureau in 'la Flandre profonde' zoiets? Inderdaad, omdat een heel deel van hun klanten neen zou gezegd hebben. Open Vlaanderen?
Laatst kwam mijn partner op zijn werk te weten dat de blanke arbeiders die zaken moeten herstellen steevast één job doorschuiven naar de enige Marokkaan in hun team: het ontstoppen van de toiletten. Dat willen ze niet doen. En dan verwonderd zijn dat de man nooit naar een personeelsfeestje komt.
Of wat te denken van die vrouwelijke leerkracht die in een hele babbelende klas er net die Marokkaanse puber uitpikt, en zegt dat hij niet wil luisteren omdat zij een vrouw is, maar dat hier een andere cultuur geldt.
Of de Marokkaanse kapper van mijn partner die zijn beklag deed over de manier waarop de politie hem aanpakte omdat ze meenden dat hij zich fout zou gaan parkeren (hij was het zelfs niet van plan): een onbeleefdheid en haast tegen de muur gezet, tot hij uiteindelijk kon duidelijk maken dat hij gewoon iets wilde afzetten in zijn zaak.
Of een leerkracht die tegen een vijftienjarige zwarte jongen die kwaad geworden was omdat ze hem zeiden dat hij bij de vuilbak moest gaan staan omdat hij neger was, als antwoord van de leerkracht kreeg: "Ge zult later nog van die zaken moeten horen. Daarom moet ge niet zo kwaad worden. Als ge dat iedere keer zult doen..."
Of... Ik kan mijn lijstje van recente zaken waar ik zelf de laatste tijd in mijn omgeving werd geconfronteerd nog gerust wat langer maken. Als Homans echter beweert dat Vlaanderen open is, dan weet dat mens werkelijk niet wat een open samenleving is. Nu ja, dat verwondert me in feite ook niet.
Woont Uw partner of Uzelf in Marokko?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER
zonbron is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:13.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be