Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 21 april 2024, 07:45   #1
revenge
Burger
 
Geregistreerd: 14 december 2007
Berichten: 124
Standaard De telenet Maffia

Met deze brief wil ik graag mijn diepe teleurstelling en frustratie uiten over de recente ervaringen met Telenet. Als trouwe klant ben ik geconfronteerd met een reeks problemen die illustreren hoezeer het bedrijf tekortschiet in zijn verantwoordelijkheid jegens zijn klanten.

Enkele maanden geleden werd Telenet wettelijk verplicht om een sociaal tarief aan te bieden. In plaats van deze verandering openlijk en transparant te communiceren, blijft het bedrijf op zijn website opvallend stil hierover. De reactie die we kregen was: "We moeten onze infrastructuur veranderen, maar we doen alvast een toegemoetkoming van 10 euro in afwachting." Echter, tot mijn verbijstering merkte ik op dat er in plaats daarvan een extra bedrag van 3 euro in rekening werd gebracht. Deze praktijk is niet alleen misleidend, maar ook onethisch.

Deze problemen hebben echter verstrekkende gevolgen gehad voor mijn familie. Mijn moeder overleed enkele maanden geleden, na maandenlang uren aan de telefoon te hebben doorgebracht met de helpdesk, voordat het juiste advies kon worden verkregen. Dit was een onnodige belastende situatie die veel stress met zich meebracht. Bovendien werd mijn stiefvader, een kwetsbare 92-jarige man, zonder telefoon en tv achtergelaten, wat hem geïsoleerd en hulpeloos liet voelen.

Als klap op de vuurpijl ontvingen we onlangs een afrekening voor het abonnement van mijn overleden moeder, terwijl het abonnement al maanden geleden had moeten worden stopgezet. Dit gebrek aan empathie en respect voor de situatie is schokkend en onaanvaardbaar.

Het is van cruciaal belang dat Telenet zijn verantwoordelijkheid jegens zijn klanten serieus neemt en zich inspant om een eerlijke en betrouwbare dienstverlening te bieden. Ik vraag dan ook om een grondig onderzoek naar deze kwestie en een passende oplossing voor de geleden schade.
revenge is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2024, 18:59   #2
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 17.075
Standaard



Ik heb ook zo'n site gevonden met resencies over bedrijven.

"Crapuul bedrijf " Was nog wel een grappige opmerking. 1 ster van de 5.

Engie, ze geven nooit thuis. De helpdesk is waardeloos. Fransen boecht. De hulplijn is in t Frans. Zulke zever...
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2024, 22:15   #3
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.311
Standaard

Nationaliseren. Kritieke infrastructuur. Glasvezel is nationale veiligheid. Zoals water, electriciteit, energievoorziening.
__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine)

Laatst gewijzigd door Nr.10 : 25 april 2024 om 22:16.
Nr.10 is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2024, 11:27   #4
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.381
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door revenge Bekijk bericht
Met deze brief wil ik graag mijn diepe teleurstelling en frustratie uiten over de recente ervaringen met Telenet. Als trouwe klant ben ik geconfronteerd met een reeks problemen die illustreren hoezeer het bedrijf tekortschiet in zijn verantwoordelijkheid jegens zijn klanten.

Enkele maanden geleden werd Telenet wettelijk verplicht om een sociaal tarief aan te bieden. In plaats van deze verandering openlijk en transparant te communiceren, blijft het bedrijf op zijn website opvallend stil hierover. De reactie die we kregen was: "We moeten onze infrastructuur veranderen, maar we doen alvast een toegemoetkoming van 10 euro in afwachting." Echter, tot mijn verbijstering merkte ik op dat er in plaats daarvan een extra bedrag van 3 euro in rekening werd gebracht. Deze praktijk is niet alleen misleidend, maar ook onethisch.

Deze problemen hebben echter verstrekkende gevolgen gehad voor mijn familie. Mijn moeder overleed enkele maanden geleden, na maandenlang uren aan de telefoon te hebben doorgebracht met de helpdesk, voordat het juiste advies kon worden verkregen. Dit was een onnodige belastende situatie die veel stress met zich meebracht. Bovendien werd mijn stiefvader, een kwetsbare 92-jarige man, zonder telefoon en tv achtergelaten, wat hem geïsoleerd en hulpeloos liet voelen.

Als klap op de vuurpijl ontvingen we onlangs een afrekening voor het abonnement van mijn overleden moeder, terwijl het abonnement al maanden geleden had moeten worden stopgezet. Dit gebrek aan empathie en respect voor de situatie is schokkend en onaanvaardbaar.

Het is van cruciaal belang dat Telenet zijn verantwoordelijkheid jegens zijn klanten serieus neemt en zich inspant om een eerlijke en betrouwbare dienstverlening te bieden. Ik vraag dan ook om een grondig onderzoek naar deze kwestie en een passende oplossing voor de geleden schade.
Mijn ervaring leerde me ondertussen dat, als je de helpdesk nodig hebt voor dergelijke gevallen (overlijden, opzeggen abo...), je beter gewoon een aangetekende brief stuurt dan belt.
Vermeld in die brief duidelijk alle datums, klantnummers, adressen... die van belang kunnen zijn.

Enkel dan heb je iets om op terug te vallen.
Aan de telefoon kunnen ze je beloven wat ze willen maar je hebt niks op papier en een paar dagen later kan een andere helpdesk-sukkel weer heel andere dingen vertellen.

Aangetekend aanschrijven en verder niet van wakker liggen.
Komen ze dan later met onterechte afrekeningen heb je altijd iets om op terug te vallen. En dan kan je ze opnieuw aangetekend aanschrijven en ze vertellen waar ze fout zitten en verwijzen naar je eerste brief.
Als je gewoon gebeld hebt heb je niet meer te vertellen dan: "Ja, maar die aan de telefoon zei dit en dat..."

En ja, ik weet het. Het zou niet mogen. En aangetekende brieven versturen kost ook geld. En je moet er voor naar het postkantoor.
Maar dat is net waar zulke bedrijven op rekenen. Mensen doen dat niet. En dus kunnen ze hun gang gaan.

't Kost efkes een paar euro maar als ze je maanden teveel aanrekenen kost dat ook geld...

Maar de werkwijze van Telenet en andere vergelijkbare bedrijven is in deze niet vaak niet correct.
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2024, 11:52   #5
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 21.103
Standaard

Herkenbaar. Ik ben ook weg gegaan bij Telenet na een erbarmelijke klantenservice waarvan ik de “fout” aan moedwil toedicht om meer geld te kunnen ontvangen.

Nu Vikings, niets last en ast rapper moet kan ik voor 10 euro meer aan de snelheid van Fiber mee. Wat met gsm abo bij op nog geen 60 euro komt.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2024, 12:14   #6
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.558
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Niet dat Proximus beter is hoor. Zelfs met een aangetekend schrijven (bevattende een standaard brief en een overlijdensacte) duurt het 6 maand voor de nabestaanden bevestiging krijgt dat de overledene afgesloten gaat worden wegens onbetaalde rekeningen. En dat de achterstallen + retributie X gaan kosten.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2024, 12:23   #7
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.381
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Niet dat Proximus beter is hoor. Zelfs met een aangetekend schrijven (bevattende een standaard brief en een overlijdensacte) duurt het 6 maand voor de nabestaanden bevestiging krijgt dat de overledene afgesloten gaat worden wegens onbetaalde rekeningen. En dat de achterstallen + retributie X gaan kosten.
Maar dan kan je met die aangetekende tenminste aktie ondernemen. (klachtendienst firma, ombudsman, advocaat,...)

Als je niet meer gedaan hebt dan met een helpdesker praten heb je niets in handen.
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2024, 13:28   #8
gunter5148
Europees Commissaris
 
gunter5148's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juli 2020
Berichten: 7.898
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Nationaliseren. Kritieke infrastructuur. Glasvezel is nationale veiligheid. Zoals water, electriciteit, energievoorziening.
au contraire; meer concurrentie toestaan.

De infrastructuur zelf is eigendom van de bevolking, maar ZEKER NIET van de "staat" want die verkloot nog meer dan telenet zelf. Maar ze hielden wel samen de pen vast toen de wetgeving werd geschreven die concurrentie moet fnuiken.

Dus, de bevolking wordt eigenaar van de infrastructuur (1 aandeel per inwoner die netto bijdraagt aan het systeem), en iedereen mag die infrastructuur gebruiken (met hoofdelijke aansprakelijkheid van de bestuurders van dat bedrijf) om telecom-diensten aan te bieden.

Of iets in die trend...
__________________
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2024, 17:09   #9
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.786
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door revenge Bekijk bericht
Met deze brief wil ik graag mijn diepe teleurstelling en frustratie uiten over de recente ervaringen met Telenet. Als trouwe klant ben ik geconfronteerd met een reeks problemen die illustreren hoezeer het bedrijf tekortschiet in zijn verantwoordelijkheid jegens zijn klanten.

Enkele maanden geleden werd Telenet wettelijk verplicht om een sociaal tarief aan te bieden. In plaats van deze verandering openlijk en transparant te communiceren, blijft het bedrijf op zijn website opvallend stil hierover. De reactie die we kregen was: "We moeten onze infrastructuur veranderen, maar we doen alvast een toegemoetkoming van 10 euro in afwachting." Echter, tot mijn verbijstering merkte ik op dat er in plaats daarvan een extra bedrag van 3 euro in rekening werd gebracht. Deze praktijk is niet alleen misleidend, maar ook onethisch.

Deze problemen hebben echter verstrekkende gevolgen gehad voor mijn familie. Mijn moeder overleed enkele maanden geleden, na maandenlang uren aan de telefoon te hebben doorgebracht met de helpdesk, voordat het juiste advies kon worden verkregen. Dit was een onnodige belastende situatie die veel stress met zich meebracht. Bovendien werd mijn stiefvader, een kwetsbare 92-jarige man, zonder telefoon en tv achtergelaten, wat hem geïsoleerd en hulpeloos liet voelen.

Als klap op de vuurpijl ontvingen we onlangs een afrekening voor het abonnement van mijn overleden moeder, terwijl het abonnement al maanden geleden had moeten worden stopgezet. Dit gebrek aan empathie en respect voor de situatie is schokkend en onaanvaardbaar.

Het is van cruciaal belang dat Telenet zijn verantwoordelijkheid jegens zijn klanten serieus neemt en zich inspant om een eerlijke en betrouwbare dienstverlening te bieden. Ik vraag dan ook om een grondig onderzoek naar deze kwestie en een passende oplossing voor de geleden schade.
Vooreerst veel sterkte gewenst.

https://www.ombudsmantelecom.be/nl/

Klachten bij de ombudsman halen meestal resultaat, zeker als je eerst intern bij Telenet klacht hebt ingediend.

Een overlijden is geen reden voor automatische beëindiging van een contract. Dikwijls is er een problematiek dat men de juist klantengegevens en facturatieadres niet meer kent omdat alle facturen in een digitaal zwart gat terecht komen.
__________________


Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger en De Mier uitlevering aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op viktor Orban kunnen stemmen.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2024, 10:52   #10
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.381
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Klachten bij de ombudsman halen meestal resultaat, zeker als je eerst intern bij Telenet klacht hebt ingediend.
Niet "zeker als" maar "enkel indien".

Ze zijn daar zeer streng op.
Heb je een klacht over een bedrijf moet je dat eerst met het bedrijf zelf proberen uit te klaren.
Rechtstreeks naar de ombudsman stappen werkt niet.
Meer nog: het bedrijf in kwestie kan zo'n actie later gebruiken om te argumenteren dat de klant "hen nooit van zijn klacht op de hoogte heeft gesteld" of "hij de voorziene werkwijze niet heeft gevolgd".

De ombudsman is immers niet de klachtendienst van alle belgische bedrijven.

Dus: shit met Telenet (of een ander bedrijf): eerst klagen bij dat bedrijf.
En als blijkt dat er geen (aanvaardbare) oplossing uit de bus komt: dan pas (en enkel dan pas) naar de ombudsman stappen.
__________________
It's just a ride.

Laatst gewijzigd door BigF : 2 mei 2024 om 10:53.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:44.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be