Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 27 november 2020, 23:05   #101
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Dat hebben 'wij Vlamingen' eigenlijk volledig in eigen handen; en m.i. is 't eerder een kwestie van (wel of niet) willen dan van (wel of niet) kunnen.

Het gaat wel wat investering vragen, vrees ik; handen uit de mouwen steken, kaap'ren varen, bloed zweet en tranen als in den goeien ouwen tijd van toen, ...


Mijn keuze is al gemaakt.

Niemand houdt u tegen.
Bent u nog zo naief om dat te geloven???

Natuurlijk kunnen wij ieder voor zich best zelf ons leven richten en leiden, maar daar zijn andere middelen om een volk als geheel tegen te houden... en dat gaat niet alleen op voor de Hitlers, de Mao's, de Stalins en andere despoten... Bekijk de hele geschiedenis en je ziet genoeg...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2020, 23:37   #102
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.372
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht

1) Bent u nog zo naief om dat te geloven???

2) Natuurlijk kunnen wij ieder voor zich best zelf ons leven richten en leiden,

3) maar daar zijn andere middelen om een volk als geheel tegen te houden... en dat gaat niet alleen op voor de Hitlers, de Mao's, de Stalins en andere despoten...

4) Bekijk de hele geschiedenis en je ziet genoeg...
1) Ik weet het niet, eigenlijk. Kan dat gemeten worden?

2) Voil?*, véél méér dan dat is er eigenlijk niet nodig, hé.

3) Ik begrijp die zin niet goed. Voor zover ik weet lopen de Hitlers, de Mao's en de Stalins hier niet meer rond. Welke andere despoten had u nog in gedachten?

4) Erger nog: zeker als men de héle geschiedenis wil bekijken, ziet men meestal véél te véél.
__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg

Laatst gewijzigd door djimi : 27 november 2020 om 23:38.
djimi is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2020, 05:27   #103
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Prof Bekijk bericht
Nogmaals daar gaat het mij niet om.
Het gaat erom hoe de Vlamingen de onnozelaars zijn, en die feestvierders ons vierkant uitlachen.
Ze hebben groot gelijk van ons uit te lachen. Wij zijn in een zodanig Kafkaiaanse wereld terecht gekomen waar "vreugde en feesten" verboden is.

Gans het land is omgevormd tot het klooster in The Name of the Rose.

De inquisiteurs zijn daar, want er zou wel eens wat volk plezier kunnen maken.

Wat is er verkeerd aan dat feest ? Stel dat er daar besmetten tussen zitten, en dat die 100 Joden het opdoen. Wat is daar het probleem mee ? Komen die morgen bij U thuis op de koffie en hebt ge schrik dat ze U aansteken misschien ?

Van die 100 zieke Joden gaat er misschien 1 sterven. Daar zijn we dan al van af. En die 99 anderen zijn binnen een paar weken immuun. Dan kunnen ze nadien zoveel feesten als ze willen, dan zijn ze niet gevaarlijk meer voor niemand.

Waar zit hem het probleem ?
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2020, 05:31   #104
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Huwelijk is belangrijk bij de Joden. Zeker bij de orthodoxe Joden. Ik begrijp alleen niet dat volwassen Joodse mensen in een grote groep de wetten van het land stiekem omzeilden of dit probeerden. Van studenten zou men dat nog kunnen verwachten maar hier...?
Omdat men op een zeker moment de waanzin beu is, en ons land (en vele buurlanden) zijn omgevormd tot dwaze dictaturen op basis van hysterische waanzin die de zotste regels uitvaardigen.

Zoals ik net schreef, concreet gezien is er geen enkel probleem met dat feest. Natuurlijk was het een persoonlijk risico voor wat oudere mensen om eraan deel te nemen, en ik zou hen dat voor hun eigen welzijn afraden, maar uiteindelijk is het enkel de persoon zelf die kan beslissen over goed geinformeerde risico's. Misschien was deelnemen aan dat feest voor sommigen belangrijker dan nog een jaar leven. Dat is een persoonlijke keuze.

Zij misdeden niemand iets met wat ze daar gedaan hebben. Het is een zoveelste irreversiebel vernietigd moment van vreugde.

Het zou perfect geweest zijn mochten alle Joden in Antwerpen corona opdoen. Dan zijn die nadien immuun (of dood). Wat wil je meer dan een ongevaarlijke Jood ?

Laatst gewijzigd door patrickve : 28 november 2020 om 05:32.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2020, 06:45   #105
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De Rode Willem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 11.420
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
1) Ik weet het niet, eigenlijk. Kan dat gemeten worden?

2) Voil?*, véél méér dan dat is er eigenlijk niet nodig, hé.

3) Ik begrijp die zin niet goed. Voor zover ik weet lopen de Hitlers, de Mao's en de Stalins hier niet meer rond. Welke andere despoten had u nog in gedachten?
2
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2020, 06:45   #106
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De Rode Willem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 11.420
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
1) Ik weet het niet, eigenlijk. Kan dat gemeten worden?

2) Voil?*, véél méér dan dat is er eigenlijk niet nodig, hé.

3) Ik begrijp die zin niet goed. Voor zover ik weet lopen de Hitlers, de Mao's en de Stalins hier niet meer rond. Welke andere despoten had u nog in gedachten?
2
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2020, 08:38   #107
Jan Janssen
Minister-President
 
Geregistreerd: 10 december 2016
Berichten: 5.165
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht

Waar zit hem het probleem ?
Het probleem zit hem enkel in het feit dat als 5 Vlaamse jongeren bijeenkomt (noemen ze al feestende jongeren) dat ze moord en brand schreeuwen en hier niet.
In een artikel stond ook dat een kind dag 13 jaar word dat het gewoon moet in die religie om een groot feest te geven( Bar Mitswa) en dat we daar begrip voor moesten hebben. Maar bij ons werden de communies volledig afgelast in mei/juni en later in september mocht in de kerk alleen de ouders aanwezig zijn en bij sommige de meter en Peter, maar daar mocht dan al zeker niet aangetrouwde bij zijn en zeer zeker geen grootmoeder of grootvader.

Dus het komt erop neer dat onze cultuur/religie minderwaardig is aan andere.


“Markowitz heeft het er wel moeilijk mee dat nu de hele Joodse gemeenschap met de vinger wordt gewezen. “Ik vind zulke feesten niet kunnen. En ik ben niet de enige. Ik ken veel families die de bar mitswa van hun zoon wegens corona wél in intieme kring vieren: met het gezin en hooguit de grootouders er nog bij. De bar mitswa op de dertiende verjaardag van je zoon niet vieren, is geen optie.”
Jan Janssen is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:05.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be