Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord
 
Discussietools
Oud 3 juni 2014, 22:38   #21
Troubadour
Parlementslid
 
Geregistreerd: 5 december 2013
Berichten: 1.567
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
We zijn daar een tijdbommeke aan 't gaar stoven....
Achja, de tofkes die een op hol geslagen monopolist kan uithalen ...
Troubadour is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2014, 00:56   #22
fbpolitics
Gouverneur
 
fbpolitics's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 januari 2012
Berichten: 1.265
Standaard

Ik zal het korter stellen. En ter herhaling: dit is een theoretische situatie -met een werkelijke korf.
Stel dat de overheid de BTW verlaagt op alle producten die in de korf zitten, en ter compensatie de BTW verhoogt op alle producten die niet in de korf zitten. De spilindex wordt niet overschreden, maar de kleine man zal het niet lang meer uithouden.
Kan u dit ontkennen?

Met het voorstel van BDW om de rest van de wereld te volgen, nl. onderhandelingen tussen overheid en privé, zal de kleine man er altijd geraken.
EN dat is precies wat de overheid wil vermijden, want door de index heeft de overheid greep op de privé, die het anders zal kwijtspelen waardoor de overheid zijn eigen boontjes moet kunnen doppen.

PS: in uw voorbeeld stelt u een prijsstijging van 10% voor het brood. Dit stelt u gelijk aan 10% stijging in door de index.
U vergeet wel dat van deze 10% indexstijging er meer dan de helft naar de staat terugvloeit via allerhande taxen...
Dus het brood stijgt wel 10%, maar uw nettoloon met moeite 5%.


Trouwens, even ter herhaling:
Citaat:
Hoe werkt dus de index, naar mijn mening?
De overheid wordt gretig, wilt meer winsten, en verhoogt allerlei taxen, of vindt nieuwe taxen uit.
Bijgevolg moet de (kleine) ondernemende man zijn prijzen laten stijgen om de kosten te kunnen dragen, waardoor volgend hierop de inflatie kan worden overschreden.
En iedere overschrijding van de spilindex = meer BTW voor BE.

Het is dus niet omgekeerd, zijnde de (kleine) ondernemer die de prijzen laat stijgen, waarbij de overheid dan zijn kans mooi ziet om taxen te verhogen, of nieuwe in te voeren.
Waarom niet? Omdat de (kleine) ondernemer onderhevig is aan de vrije markt, de concurrentie, dat prijsdrukkend werkt !
__________________
- Om onze vrijheid die onder luid applaus blijvend wordt ontnomen terug te krijgen, zal een enorm grote meerderheid vallen.
Het enige doel is de coronapas, de schande, die te allen prijze blijvend zal en moet worden ingevoerd.

- Als iedere Belg gelijk is voor de wet, waarom hebben de Walen dan superieure rechten nodig?
- rood + groen = SAMEN bruin links. Dank u bruin links voor de geslaagde integratie. Hoe lang nog?

Laatst gewijzigd door fbpolitics : 4 juni 2014 om 00:57.
fbpolitics is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2014, 02:04   #23
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 17.061
Standaard

LOL, dit is het verhaal in het kort.

http://www.youtube.com/watch?v=HfpO-WBz_mw

De banken hebben te veel macht.
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2014, 14:09   #24
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fbpolitics Bekijk bericht
Ik zal het korter stellen. En ter herhaling: dit is een theoretische situatie -met een werkelijke korf.
Stel dat de overheid de BTW verlaagt op alle producten die in de korf zitten, en ter compensatie de BTW verhoogt op alle producten die niet in de korf zitten. De spilindex wordt niet overschreden, maar de kleine man zal het niet lang meer uithouden.
Kan u dit ontkennen?
Als de index niet werkt, kan hij moeilijk de kloof tussen rijk en arm vergroten he !

De situatie die je aanhaalt is identiek met die waar er geen index is.

Citaat:
Met het voorstel van BDW om de rest van de wereld te volgen, nl. onderhandelingen tussen overheid en privé, zal de kleine man er altijd geraken.
EN dat is precies wat de overheid wil vermijden, want door de index heeft de overheid greep op de privé, die het anders zal kwijtspelen waardoor de overheid zijn eigen boontjes moet kunnen doppen.
Daar ben ik het mee eens, maar dat maakt de stelling:

" een proportionele index koppeling maakt de kloof tussen rijk en arm groter" niet juister he.

Citaat:
PS: in uw voorbeeld stelt u een prijsstijging van 10% voor het brood. Dit stelt u gelijk aan 10% stijging in door de index.
U vergeet wel dat van deze 10% indexstijging er meer dan de helft naar de staat terugvloeit via allerhande taxen...
Dus het brood stijgt wel 10%, maar uw nettoloon met moeite 5%.
Zelfs dat is niet waar

Tenminste als alle taxen proportioneel zijn.

Miljaar, zeg, hoe weinig rekenkunde kan men meester zijn !

Ok, laat ons zeggen dat Jan 100 Euro "bruto" verdient, en een brood 1 Euro kost. Jan betaalt 30% belastingen, en op het brood betaalt hij 20% belastingen.

Jan houdt dus 70 Euro over, kan daarmee 70 broden kopen, en in totaal gaan er 30 Euro + 35 Euro naar de staat = 65 Euro.

Index + 10%.

Jan verdient nu 110 Euro, en betaalt daarop 30%, hij houdt dus 77 Euro over. Een brood kost nu 1.1 Euro.... hij kan nog altijd 70 broden kopen !
Nu gaat er 33 + 38.5 Euro naar de staat = 71.5 Euro ; dat is 10% meer dan vroeger.

Alle getallen in Euro zijn gewoon 10% groter geworden en al hun verhoudingen hetzelfde gebleven.

Jan had eerst 70 Euro netto over, en nu 77 Euro. Dus 10% meer.


Het is gewoon de eenheid "Euro" die gekrompen is, dat is al.

Laatst gewijzigd door patrickve : 4 juni 2014 om 14:14.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2014, 15:09   #25
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ok, laat ons zeggen dat Jan 100 Euro "bruto" verdient, en een brood 1 Euro kost. Jan betaalt 30% belastingen, en op het brood betaalt hij 20% belastingen.
Ik heb mij hier gemist. De getallen kloppen als je 50% op het brood betaalt.
Maar het principe is hetzelfde
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2014, 15:41   #26
Clicquot
Lokaal Raadslid
 
Clicquot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 januari 2011
Berichten: 382
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door N-Vb Bekijk bericht
[...]
besluit: meer werken = meer verdienen = meer geld = meer koopkracht = meer vraag = prijzen stijgen = index stijgt = producten stijgen in prijs = je hebt dus meer gewerkt maar je hebt niet meer producten in je winkelmandje[...]
In uw verhaaltje vergeet je te vermelden dat het loon van het koppeltje dus ook steeg en dat ze dus maw nog evenveel handoeken kunnen kopen dan 'de week' voordien... tenzij er dus echt veel vraag en schaarste is in handdoeken bij die marktkramer. Dus, what's your point? Ook marktkramer worden, eentje die wel kan lezen en schrijven, gegarandeerd succes.
Clicquot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2014, 19:56   #27
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door N-Vb Bekijk bericht
besluit: meer werken = meer verdienen = meer geld = meer koopkracht = meer vraag = prijzen stijgen = index stijgt = producten stijgen in prijs = je hebt dus meer gewerkt maar je hebt niet meer producten in je winkelmandje
Je vergeet: meer werken = meer productie = meer producten = meer aanbod = prijzen dalen.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2014, 22:03   #28
N-Vb
Minister-President
 
N-Vb's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2013
Locatie: Vlaanderen, België, Europa
Berichten: 4.345
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Je vergeet: meer werken = meer productie = meer producten = meer aanbod = prijzen dalen.
bij landbouwproducten is dat idd zo

maar is dat ook bij schoenen Torfs? dalen de prijzen daar ook?
N-Vb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2014, 22:10   #29
^_^
Gouverneur
 
Geregistreerd: 4 juni 2014
Berichten: 1.490
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door N-Vb Bekijk bericht
een marktkramer die niet kan lezen en schrijven verkoopt handdoeken aan 1 euro per stuk

een jong koppel koopt 10 handdoeken = 10 euro

omdat ze een kindje verwachten gaat de man zaterdag en zondag wat bijverdienen in de horeca, hij verdient zo nog 100 euro bij per maand

hij beslist om voor hun kindje nog 10 handdoeken bij te kopen

op de markt aangekomen laat hij 10 handdoeken inpakken en vraagt hoeveel het is

de marktkramer, die nog altijd niet kan lezen en schrijven, zegt 15 euro

de vader zegt, raar vorige week waren ze toch maar 1 euro en nu 1,5 euro

waarop de marktkramer zegt:
"de lonen zijn gestegen en daardoor is de index gestegen en zijn de handdoeken duurder"

dat noemen ze de wet van vraag en aanbod
Uw verhaal stopt maar het is nog niet af.

=> Die marktkramer denkt dat hij wegkomt met die prijstoename van 50%, maar twee kramen verder heeft iemand dat in de mot, en die biedt vanaf nu handdoeken aan aan 1,2 Euro per stuk => Uwe marktkramer verkoopt nog nul handdoeken.

Aanbod zonder vraag
^_^ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2014, 07:11   #30
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door N-Vb Bekijk bericht
bij landbouwproducten is dat idd zo

maar is dat ook bij schoenen Torfs? dalen de prijzen daar ook?
Ik heb het in het algemeen, het is de wet van Say: alle productie kan altijd worden gekocht door de inkomsten van die productie.

Als Torfs 10 keer meer schoenen zal maken, dan zullen de prijzen van zijn schoenen inderdaad dalen.
(ofwel zal 'em ermee blijven zitten...)

Bekijk het anders zo:

er is een zekere hoeveelheid geld in omloop. Met die hoeveelheid geld moet alles dat er is gekocht worden, of dat nu veel of weinig is. Als het veel is, zullen de prijzen van de aparte dinges laag moeten zijn, want anders is er niet genoeg geld om het te kopen (en zal men de prijzen verlagen tot het gekocht wordt). Als er weinig is, zullen de prijzen van de aparte dinges hoog zijn, want er is veel geld en weinig om te kopen.

Maar de totale prijs van alles dat gemaakt is, is gelijk aan de hoeveelheid geld in omloop, want daar werd het mee gekocht (er is nog de omloopsnelheid, maar dat is geen steeds toenemende grootheid).

Het enige dat dus systematische algemene prijsverhogingen kan veroorzaken, zijn:

- minder productie (met dezelfde hoeveelheid geld is er nu minder te koop) maw negatieve economische groei, recessie.

- geld bijdrukken

Er kunnen TIJDELIJKE veranderingen komen door mensen die gaan sparen, of die hun spaargeld opdoen en dergelijke. Maar op langere termijn zijn er maar twee manieren. En aangezien we tot hier toe meestal groei gekend hebben, komen prijsstijgingen door het MASSIEF BIJDRUKKEN van geld.

Laatst gewijzigd door patrickve : 5 juni 2014 om 07:20.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2014, 11:36   #31
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 17.061
Standaard

Citaat:
het MASSIEF BIJDRUKKEN van geld.
En dit voorrecht is in handen van 1 instituut. (de centrale bank) Precies alsof daar geen misbruik van gemaakt kan worden. Ze drukken bij wanneer ze willen.
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2014, 12:43   #32
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
En dit voorrecht is in handen van 1 instituut. (de centrale bank) Precies alsof daar geen misbruik van gemaakt kan worden. Ze drukken bij wanneer ze willen.
Uiteraard. Daar is misbruik van gemaakt sinds het bestaat !

Een heel goed boek over de essentie van wat 'geld' eigenlijk is.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2014, 13:24   #33
N-Vb
Minister-President
 
N-Vb's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2013
Locatie: Vlaanderen, België, Europa
Berichten: 4.345
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ^_^ Bekijk bericht
Uw verhaal stopt maar het is nog niet af.

=> Die marktkramer denkt dat hij wegkomt met die prijstoename van 50%, maar twee kramen verder heeft iemand dat in de mot, en die biedt vanaf nu handdoeken aan aan 1,2 Euro per stuk => Uwe marktkramer verkoopt nog nul handdoeken.

Aanbod zonder vraag


heb je al eens gehoord van prijsafspraken?

handelaars gaan zichzelf niet kapotmaken door tegen elkaar de prijzen te verlagen,
cf pomphouders, bakkers, bouwondernemingen
integendeel, ze steunen elkaar nog
vergelijk ook de advocaten, ze hebben een minimumtarief
N-Vb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2014, 00:59   #34
fbpolitics
Gouverneur
 
fbpolitics's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 januari 2012
Berichten: 1.265
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Als de index niet werkt, kan hij moeilijk de kloof tussen rijk en arm vergroten he !

Daar ben ik het mee eens, maar dat maakt de stelling:

" een proportionele index koppeling maakt de kloof tussen rijk en arm groter" niet juister he.
Er zijn procenten, en er zijn absolute getallen.
Men zegt dus niet: "het is vandaag 10% warmer dan gisteren". Maar: "het is vandaag x graden warmer dan gisteren".

Persoon A heeft 100€.
Persoon B heeft 1000€.
Verschil persoon A en persoon B = 1000€ - 100€ = 900€

Index -> stijging met 10%
Persoon A heeft 100€ + 100€.10% = 100€ + 10€ = 110€
Persoon B heeft 1000€ + 1000€.10% = 1000€ + 100€ = 1100€
Verschil persoon A en persoon B = 1100€ - 110€ = 990€

In absolute cijfers is het verschil tussen persoon A en persoon B met 10% gestegen.

.
__________________
- Om onze vrijheid die onder luid applaus blijvend wordt ontnomen terug te krijgen, zal een enorm grote meerderheid vallen.
Het enige doel is de coronapas, de schande, die te allen prijze blijvend zal en moet worden ingevoerd.

- Als iedere Belg gelijk is voor de wet, waarom hebben de Walen dan superieure rechten nodig?
- rood + groen = SAMEN bruin links. Dank u bruin links voor de geslaagde integratie. Hoe lang nog?
fbpolitics is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2014, 06:52   #35
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fbpolitics Bekijk bericht
Er zijn procenten, en er zijn absolute getallen.
Men zegt dus niet: "het is vandaag 10% warmer dan gisteren". Maar: "het is vandaag x graden warmer dan gisteren".

Persoon A heeft 100€.
Persoon B heeft 1000€.
Verschil persoon A en persoon B = 1000€ - 100€ = 900€

Index -> stijging met 10%
Persoon A heeft 100€ + 100€.10% = 100€ + 10€ = 110€
Persoon B heeft 1000€ + 1000€.10% = 1000€ + 100€ = 1100€
Verschil persoon A en persoon B = 1100€ - 110€ = 990€

In absolute cijfers is het verschil tussen persoon A en persoon B met 10% gestegen.

.
.... en aangezien dat verschil nu 10% minder waard is, is het hetzelfde gebleven in koopkracht he, slimme.

De Euro's VOOR en NA zijn immers niet dezelfde. De Euro "voor" kon een brood kopen voor 1 eenheid, en de Euro "na" kon een brood kopen voor 10% meer.

Als iemand 10 Euro heeft, en een ander 100 Euro, dan is het verschil "90". Gaan we dat in Frankskes uitdrukken, dan heeft de eerste 400 en de tweede 4000. Het verschil is nu "3600" ! Zienekeer: het verschil is van 90 naar 3600 gestegen !! 40 keer meer !!

Laatst gewijzigd door patrickve : 6 juni 2014 om 06:52.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2014, 06:57   #36
^_^
Gouverneur
 
Geregistreerd: 4 juni 2014
Berichten: 1.490
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door N-Vb Bekijk bericht
heb je al eens gehoord van prijsafspraken?

handelaars gaan zichzelf niet kapotmaken door tegen elkaar de prijzen te verlagen,
cf pomphouders, bakkers, bouwondernemingen
integendeel, ze steunen elkaar nog
vergelijk ook de advocaten, ze hebben een minimumtarief
U mag gerust mee op de markt gaan staan, en prijsafspraken maken met die marktkramer. En ik doe niet mee.

Dus in plaats van dat wij elk 10 handdoeken verkopen, verkoop ik er 30 , en jullie nul.

Mijn winst aan 10 * 1.5 Euro - 10 * 0.2 Euro = 13 Euro
Mijn winst aan 30 * 1 Euro - 30 * 0.2 Euro = 24 Euro
^_^ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2014, 09:52   #37
N-Vb
Minister-President
 
N-Vb's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2013
Locatie: Vlaanderen, België, Europa
Berichten: 4.345
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ^_^ Bekijk bericht
U mag gerust mee op de markt gaan staan, en prijsafspraken maken met die marktkramer. En ik doe niet mee.

Dus in plaats van dat wij elk 10 handdoeken verkopen, verkoop ik er 30 , en jullie nul.

Mijn winst aan 10 * 1.5 Euro - 10 * 0.2 Euro = 13 Euro
Mijn winst aan 30 * 1 Euro - 30 * 0.2 Euro = 24 Euro


en als ik dan 0,9 euro per handdoek vraag?

waarom denk je dat in een regio alle tankstations ongeveer dezelfde tarieven hebben?
antwoord: ze gaan elkaar niet doodconcurreren hé
N-Vb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2014, 10:52   #38
Conscience
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 5 oktober 2006
Locatie: Istanbul & Flanders
Berichten: 2.966
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Ik snap dat niet. Als je het hier zo een beetje mag geloven, weet de meerderheid van de bevolking niet eens wat de index exact betekent, maar als je die dan wil afschaffen staan ze op de achterste poten omdat de "betrouwbare" Johan Vande lanotte gezegd heeft dat dat slecht is voor de mensen.

De Vlaming krijgt toch echt de leiders die het verdient hoor. Ik vraag me op tv altijd af waar ze die idioten vinden om te interviewen in programmas als de ideale wereld en man bijt hond, maar uiteindelijk moet ik gewoon tot de constatatie komen dat ze waarschijnlijk niet al te hard moeten zoeken. Je kan de meeste mensen gewoon alles wijsmaken.
Spot on.

Als je zegt dat de indexaanpassing een indicatie is van een verarmende economie weet 99,5% daar niks op te zeggen dan 'onzin'.
Conscience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2014, 12:04   #39
^_^
Gouverneur
 
Geregistreerd: 4 juni 2014
Berichten: 1.490
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door N-Vb Bekijk bericht
en als ik dan 0,9 euro per handdoek vraag?

waarom denk je dat in een regio alle tankstations ongeveer dezelfde tarieven hebben?
antwoord: ze gaan elkaar niet doodconcurreren hé
U hebt gelijk, maar past dit nog wel in Uw eigen voorbeeld in de OP? ( wat ik eigenlijk bedoelde in de eerste plaats eigenlijk )
^_^ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2014, 13:09   #40
N-Vb
Minister-President
 
N-Vb's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2013
Locatie: Vlaanderen, België, Europa
Berichten: 4.345
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ^_^ Bekijk bericht
U hebt gelijk, maar past dit nog wel in Uw eigen voorbeeld in de OP? ( wat ik eigenlijk bedoelde in de eerste plaats eigenlijk )
ik begrijp u ook wel,
wat ik wil zeggen is dat de arbeider altijd gejost is,
dat de rijken altijd rijker worden, en altijd maar blijven klagen,
en dat de arbeiders door harder te werken weinig meer kunnen kopen
omdat door hun extra vraag de prijzen stijgen zodat je weer bij af staat
de index is dus eigenlijk maar een doekje voor het bloeden
beter zou het zijn de winstmarges te beperken.


als 1 marktkramer, of meerdere
of 1 schoenenverkoper, of meerdere
of 1 tankstation, of meerdere (hier heb je wel een prijzenregulatie)
of 1 bakker, of meerdere

merken dat de mensen geld hebben, omdat ze harder gewerkt hebben,
zaterdags, zondags,
om hun kroost wat meer luxe te geven, bvb pateekes zondags,
zullen de prijzen onmiddellijk stijgen,
want die handelaars willen altijd zo weinig mogelijk werken voor zo veel mogelijk geld, wat natuurlijk normaal is

maar als je dan vraagt wat de reden van die prijsstijging is, zeggen ze :

de lonen zijn gestegen, de index is gestegen, de dollar is gestegen, het meel is gestegen, de melk is gestegen,

wat ze niet zeggen is dat hun winstmarge stijgt omwille van hun gestegen graaizucht

doorgaans worden de basisproducten zoals hierboven iemand aanhaalt idd juist goedkoper, of ze worden geproduceerd in het buitenland (china) aan zeer lage prijzen,

maar hier blijven de schoenen even duur om de schoenenverkopers elkaar niet doodconcurreren

daarom zou het wenselijk zijn de winsten afhankelijk te maken van de produceerprijs bvb max 300 %

ik ben benieuwd wat Schoenen Torfs daarop te zeggen heeft,
70 winkels maar zijn schoenen blijven stijgen en volgend jaar heeft hij 71 winkels

daarom: vermogensbelasting en winstmargebeperking

Laatst gewijzigd door N-Vb : 6 juni 2014 om 13:12.
N-Vb is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:54.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be