Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 24 oktober 2020, 16:55   #121
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Dat is het net. Iets zo evident als snelheidsbeperking is overal een verkeersregel die iedereen aanvaardt. Inclusief Amerikanen in hun weidse land.

Bij ons zijn misdadigers als JMDD erin geslaagd hier een voortdurende controverse rond in stand te houden door dat soort maatregelen als extremistisch groen af te schilderen.

Met als verifieerbaar resultaat dat we zowat kampioen blijven van verkeersslachtoffers.

De onderliggende agressie in uw betoog toont aan hoe grondig snelheidspaus Dedecker zijn werk heeft gedaan.
Dalibor, de huidige verkeersregels worden al niet gecontroleerd... Hoe groot is de pakkans...
En dan afkomen met dwaze regels zoals in heel Bruxelles enkel 30km/uur snelheid...

Mijn man en ik waren op de Duitse snelwegen waar er veel minder snelheidsbeperkingen waren; maar daar waar ze waren waren ze nuttig en nodig en werden ze gerespecteerd of men liep tegen de lamp...
Hier, op de dwaaste plaatsen wordt de snelheid beperkt en daar waar nodig kijken de mensen er niet meer naar...
Dat is het probleem...

Ik heb nooit het betoog van Dedecker gehoord; maar die aversie tegen het verkeersbeleid in ons land bestaat al veel langer dan vanaf dat Dedecker zijn mond heeft open gedaan...

Laatst gewijzigd door marie daenen : 24 oktober 2020 om 16:57.
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2020, 17:46   #122
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwinp Bekijk bericht
Een hoog IQ vind u belangrijker dan een rechtschapen leven lijden ? uw keuze intelligentie is voor mij geen vrijgeleide om simpelere zielen in het zak te zetten
lees wat ik schreef en wat de poster waar ik op reageerde schreef
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2020, 17:49   #123
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Voor hetgeen ik van hem in De Kamer heb onthouden, is dat ook zo.

De stijl, platvloerse taal en zijn presens dus...zoal ik al zei
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2020, 18:01   #124
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Een fan van wie??? Alsof ik mijn tijd verdoe met fan te zijn...
JMD of course
Misschien eens volgen ?
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2020, 18:04   #125
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Oei, andersdenkenden moeten zeker in complottheoriën geloven...
Nog zo een stopwoordje waarmee ze denken andersdenkenden de mond te snoeren zonder dat ze zelfs maar met het minste bewijs afkomen...
Maar mens toch ik hoef dat zelfs niet te doen ...ge etaleert dat zelf constant
Ge hebt zelf net impliciet gezegd dat 'liegenbeesten media' zo machtig zijn dat ze de objectieve werkelijkheid compleet kunnen wijzigen
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2020, 18:07   #126
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Leg uit...

Wat valt eraan uit te leggen marie
De man heeft zich zo belachelijk gemaakt door corona als het zoveelste complot te omschrijven
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2020, 18:09   #127
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON Bekijk bericht
Zowat de enige politieker in het parlement die de vinger op de wonde durft leggen en gewoon in verstaanbare taal zegt waar het echt over gaat, ook al doet het bij velen pijn.
Ne man naar mijn hart, daar moesten er meer van zijn het zou een stuk beter gaan in dit apenland .
2
__________________
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven.
Robert Lieberman
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2020, 18:11   #128
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fcal Bekijk bericht
Professor Lysenko met zijn farao-graan had altijd gelijk tijdens Stalin.
De aarde is geen planeet maar een pannenkoek, zo staat het nu eenmaal in de Koran.
Moet ik jou daar dan bij rekenen ? Is dat wat ge beweert

Pas op hé...ik zei klimaatontkenner worst case stijl vs
Ge hebt 101 soorten die daar van alles over beweren : politiek misbruik, niet zo erg, niet noodzakelijk bewezen dat de mens daar achter zou zitten, etc
Maar er is maar 1 ( zover ik weet) die zo gek is/was te gaan beweren dat er helemaal niks aan de hand zou zijn
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2020, 18:16   #129
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.246
Standaard

Men let iets te weinig op sommige van zijn woorden : 'ik zal zelf beslissen wanneer...'


Vertaal dat als : mijn parlementair medewerker is nu aan het berekenen welk moment voor JM ideaal is om zijn kap over de haag te gooien.

Hij valt nog onder de oude regels van het parlement, door zijn ancienniteit. Hij zal dus een 'uittredingsvergoeding' kunnen claimen van tussen de 24 en de 48 maanden loon + forfaitaire kostenvergoeding. (samen ongeveer 9.500 euro per maand). Als hij niet direct op pensioen gaat, maar wel die vergoeding claimt, dan gaat hij dus gewoon verder zijn riante vergoeding krijgen de komende jaren, en daarbovenop nog enkele jaren extra pensioensrechten door opbouwen. (het kamerreglement maakt dat dit cumulatief is). Nog leuker : dit is perfect cumuleerbaar met zijn wedde als burgemeester.

Wees er dus maar zeker van dat een neringdoener als JMDD er in 2021 niet voor zal kiezen van direct op pensioen te gaan, maar eerst nog zijn uittredingsvergoeding gaat opzuipen.

Daarna kan hij dan levenslang 75% van zijn parlementaire wedde als pensioen trekken, en dat cumuleren met zijn burgemeesterswedde.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2020, 18:27   #130
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwinp Bekijk bericht
kijk hé 0 jaar geleden was de infrastructuur nog nefaster dan nu, ik ken verschillende kinderen uit mijn tijd die 'verongelukt' zijn.

Dat men nu méér investeert in verkeersveiligheid voor (fietsende) kinderen is alleen maar toe te juichen, maar vroeger reageerden de ouders van verongelukte kinderen véél pragmatischer op het leven en het sterven, nu willen 'sommigen' via een vzw nationale invloed hebben op het verkeersbeleid..

sorry, maar slachtoffers mogen niet de nieuwe regels bepalen...

Dat ge daar over moogt discussieren balans opmaken, kritiek leveren op bepaalde maatregelen...okay tot daar aan toe

Maar die zin op zich is toch gewoon te waanzinnig voor woorden.
Moest dat niet zo zijn dan was er geen enkel bord, geen enkel regel, geen enkel licht dat ooit zijn intrede had gedaan

Btw dat is niet van gisteren hé
"Toen de fiets en de auto aan het einde van de negentiende eeuw hun intrede deden in Nederland, kwam er behoefte aan betere bewegwijzering. Nu was niet alleen de route belangrijk, maar kwam ook de veiligheid in het geding. Vanaf 1894 verzorgde de Algemene Nederlandsche Wielrijders-Bond (ANWB) op kosten van haar leden de bewegwijzering in Nederland. Dat was uitzonderlijk, omdat in veel andere landen de verkeersborden door de overheid werden geplaatst."

praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2020, 18:28   #131
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Men let iets te weinig op sommige van zijn woorden : 'ik zal zelf beslissen wanneer...'


Vertaal dat als : mijn parlementair medewerker is nu aan het berekenen welk moment voor JM ideaal is om zijn kap over de haag te gooien.

Hij valt nog onder de oude regels van het parlement, door zijn ancienniteit. Hij zal dus een 'uittredingsvergoeding' kunnen claimen van tussen de 24 en de 48 maanden loon + forfaitaire kostenvergoeding. (samen ongeveer 9.500 euro per maand). Als hij niet direct op pensioen gaat, maar wel die vergoeding claimt, dan gaat hij dus gewoon verder zijn riante vergoeding krijgen de komende jaren, en daarbovenop nog enkele jaren extra pensioensrechten door opbouwen. (het kamerreglement maakt dat dit cumulatief is). Nog leuker : dit is perfect cumuleerbaar met zijn wedde als burgemeester.

Wees er dus maar zeker van dat een neringdoener als JMDD er in 2021 niet voor zal kiezen van direct op pensioen te gaan, maar eerst nog zijn uittredingsvergoeding gaat opzuipen.

Daarna kan hij dan levenslang 75% van zijn parlementaire wedde als pensioen trekken, en dat cumuleren met zijn burgemeesterswedde.
Vind je dat voor de politici van andere partijen even laakbaar? Of alleen voor mensen van rechts?
__________________
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven.
Robert Lieberman
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2020, 18:37   #132
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Dalibor, de huidige verkeersregels worden al niet gecontroleerd... Hoe groot is de pakkans...
En dan afkomen met dwaze regels zoals in heel Bruxelles enkel 30km/uur snelheid...

Mijn man en ik waren op de Duitse snelwegen waar er veel minder snelheidsbeperkingen waren; maar daar waar ze waren waren ze nuttig en nodig en werden ze gerespecteerd of men liep tegen de lamp...
Hier, op de dwaaste plaatsen wordt de snelheid beperkt en daar waar nodig kijken de mensen er niet meer naar...
Dat is het probleem...

Ik heb nooit het betoog van Dedecker gehoord; maar die aversie tegen het verkeersbeleid in ons land bestaat al veel langer dan vanaf dat Dedecker zijn mond heeft open gedaan...
mmm pakkans miniem ? Zou ik toch ook niet stellen

Voor de rest hebt ge grotendeels ergens gelijk hoor en dat ongenoegen dat hier al zo lang heerst wordt optimaal door die man benut
Ik zou zelfs zeggen : goed zo ware het niet dat je tussen de lijnen kunt lezen dat hij in feite voorstanders is van koning auto, zoals het vroeger was ( een steeds weer terugkomend issues....de mens wordt wat oud, vrees ik) en dus helemaal niet ergens een meter breed wilt opgeven
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2020, 18:42   #133
stuyckp
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 juli 2011
Locatie: Hoevenen
Berichten: 15.767
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Men let iets te weinig op sommige van zijn woorden : 'ik zal zelf beslissen wanneer...'


Vertaal dat als : mijn parlementair medewerker is nu aan het berekenen welk moment voor JM ideaal is om zijn kap over de haag te gooien.

Hij valt nog onder de oude regels van het parlement, door zijn ancienniteit. Hij zal dus een 'uittredingsvergoeding' kunnen claimen van tussen de 24 en de 48 maanden loon + forfaitaire kostenvergoeding. (samen ongeveer 9.500 euro per maand). Als hij niet direct op pensioen gaat, maar wel die vergoeding claimt, dan gaat hij dus gewoon verder zijn riante vergoeding krijgen de komende jaren, en daarbovenop nog enkele jaren extra pensioensrechten door opbouwen. (het kamerreglement maakt dat dit cumulatief is). Nog leuker : dit is perfect cumuleerbaar met zijn wedde als burgemeester.

Wees er dus maar zeker van dat een neringdoener als JMDD er in 2021 niet voor zal kiezen van direct op pensioen te gaan, maar eerst nog zijn uittredingsvergoeding gaat opzuipen.

Daarna kan hij dan levenslang 75% van zijn parlementaire wedde als pensioen trekken, en dat cumuleren met zijn burgemeesterswedde.
En met hem vele andere.
Waarom alleen op hem kappen ?
Val het systeem aan en niet de persoon.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2020, 18:43   #134
stuyckp
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 juli 2011
Locatie: Hoevenen
Berichten: 15.767
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
Vind je dat voor de politici van andere partijen even laakbaar? Of alleen voor mensen van rechts?
tkomt van panda, dus mensen van rechts hebben nergens recht op.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2020, 18:46   #135
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
tkomt van panda, dus mensen van rechts hebben nergens recht op.
't zijn allemaal fascisten.
__________________
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven.
Robert Lieberman
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2020, 19:51   #136
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.246
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
En met hem vele andere.
Waarom alleen op hem kappen ?
Val het systeem aan en niet de persoon.
Dit is de enige klootzak in het parlement die ons ZO hard in ons gezicht zit uit te lachen dat hij nu al komt stoefen dat hij 'stopt' in het parlement binnen een jaartje of zo, terwijl hij nog minstens twee jaar dikke poen gaat blijven scheppen. To add insult to injury laat hij er in het interview nog aan toevoegen dat zijn stiel 'nutteloos' is. Hij gaat dus nog een jaar lang verder 'nutteloos' zijn zakken vullen in de kamer, en dan nog een jaartje of twee 'nutteloos' zijn vergoeding opslurpen.

En dat allemaal omdat Sanderke Loones te zwak was, en via een huurling stemmetjes moest ronselen voor zijn lijst...

Ze hebben hem gekocht bij N-VA, wij betalen de rekening, en hij bolt het af.

Die gast is een pouffiasse, een uitzuip-hoer.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2020, 20:15   #137
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Dit is de enige klootzak in het parlement die ons ZO hard in ons gezicht zit uit te lachen dat hij nu al komt stoefen dat hij 'stopt' in het parlement binnen een jaartje of zo, terwijl hij nog minstens twee jaar dikke poen gaat blijven scheppen. To add insult to injury laat hij er in het interview nog aan toevoegen dat zijn stiel 'nutteloos' is. Hij gaat dus nog een jaar lang verder 'nutteloos' zijn zakken vullen in de kamer, en dan nog een jaartje of twee 'nutteloos' zijn vergoeding opslurpen.

En dat allemaal omdat Sanderke Loones te zwak was, en via een huurling stemmetjes moest ronselen voor zijn lijst...

Ze hebben hem gekocht bij N-VA, wij betalen de rekening, en hij bolt het af.

Die gast is een pouffiasse, een uitzuip-hoer.
Dus. Je mag hem niet zo graag?
__________________
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven.
Robert Lieberman

Laatst gewijzigd door DewareJakob : 24 oktober 2020 om 20:16.
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2020, 21:20   #138
denkimi
Banneling
 
 
Geregistreerd: 24 juni 2020
Berichten: 3.700
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Dat is het net. Iets zo evident als snelheidsbeperking is overal een verkeersregel die iedereen aanvaardt. Inclusief Amerikanen in hun weidse land.

Bij ons zijn misdadigers als JMDD erin geslaagd hier een voortdurende controverse rond in stand te houden door dat soort maatregelen als extremistisch groen af te schilderen.

Met als verifieerbaar resultaat dat we zowat kampioen blijven van verkeersslachtoffers.

De onderliggende agressie in uw betoog toont aan hoe grondig snelheidspaus Dedecker zijn werk heeft gedaan.
kijk, u mag natuurlijk uw eigen mening hebben, maar u moet er zich wel van bewust zijn dat u voor de overgrote meerderheid van de bevolking als een extremist overkomt. en extremisten horen het beleid niet te bepalen.
denkimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2020, 21:48   #139
edwinp
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 april 2020
Berichten: 3.908
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht

Dat ge daar over moogt discussieren balans opmaken, kritiek leveren op bepaalde maatregelen...okay tot daar aan toe

Maar die zin op zich is toch gewoon te waanzinnig voor woorden.
Moest dat niet zo zijn dan was er geen enkel bord, geen enkel regel, geen enkel licht dat ooit zijn intrede had gedaan

Btw dat is niet van gisteren hé
"Toen de fiets en de auto aan het einde van de negentiende eeuw hun intrede deden in Nederland, kwam er behoefte aan betere bewegwijzering. Nu was niet alleen de route belangrijk, maar kwam ook de veiligheid in het geding. Vanaf 1894 verzorgde de Algemene Nederlandsche Wielrijders-Bond (ANWB) op kosten van haar leden de bewegwijzering in Nederland. Dat was uitzonderlijk, omdat in veel andere landen de verkeersborden door de overheid werden geplaatst."

Slachtoffers mogen nergens de regels maken, dat ks bij justitie nog steeds zo, ik begrijp niet dat ge dit abnormaal vind
edwinp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2020, 21:53   #140
edwinp
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 april 2020
Berichten: 3.908
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Dat is het net. Iets zo evident als snelheidsbeperking is overal een verkeersregel die iedereen aanvaardt. Inclusief Amerikanen in hun weidse land.

Bij ons zijn misdadigers als JMDD erin geslaagd hier een voortdurende controverse rond in stand te houden door dat soort maatregelen als extremistisch groen af te schilderen.

Met als verifieerbaar resultaat dat we zowat kampioen blijven van verkeersslachtoffers.

De onderliggende agressie in uw betoog toont aan hoe grondig snelheidspaus Dedecker zijn werk heeft gedaan.
Dus iedereen die ooit een (snelheids)overtreding heeft begaan is een misdadiger ? u begrijpt toch dat 2/3 van de chauffeurs ooit of regelmatig overtredingen begaat ? door iedereen aanvaardt ?
edwinp is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:52.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be