Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2007
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer...

 
 
Discussietools
Oud 4 september 2007, 19:16   #1
deryz
Staatssecretaris
 
deryz's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Locatie: Merksem
Berichten: 2.826
Standaard "N-VA laten vallen zou weinig veranderen"

"N-VA laten vallen zou weinig veranderen"
CdH-voorzitster Joëlle Milquet vindt dat de discussie over de toekomst van de Belgische instellingen er niet makkelijker op wordt door de N-VA links te laten liggen. "De CD&V zelf is ook radicaler geworden. En bij de VLD is het niet veel beter", stelt ze in een interview met Télé-Moustique dat woensdag verschijnt. Het weekblad had ook een onderhoud met N-VA-voorzitter Bart De Wever.

Op de vraag of het niet beter is dat CD&V de N-VA laat vallen, antwoordt Milquet dat dat weinig zoden aan de dijk brengt. "N-VA speelt een radicale rol wanneer het gaat om institutionele thema's, maar bij de CD&V zelf is ook een radicalisering vast te stellen. En afgaande op wat ik hoor rond de onderhandelingstafel is dat ook bij de VLD het geval. Ze hebben de verkiezingen verloren met een 'minder Vlaamse en minder liberale' premier en willen zich nu Vlaamser en liberaler opstellen", stelt Milquet.

De cdH-voorzitster stelt vast dat de nieuwe generatie Vlaamse christendemocraten - na acht jaar oppositie - zich op Vlaanderen terugplooit en nu plots vaststelt dat er met Franstaligen moet gepraat worden. "Dat hebben ze totaal onderschat. De compromiscultuur is bij hen verdwenen", luidt het.

Over Bart De Wever heeft Milquet veel lof. "Hij droomt van separatisme, maar het is niet de man die binnenkomt en zegt: 'hallo, ik ben hier gekomen om de scheiding te voltrekken'. Hij is zich bewust van een aantal contraintes. Die onderhandelingen dienen ook juist om elkaar te overtuigen, om het radicalisme in de standpunten te milderen, om uit te leggen dat het federaal kader waarin we werken zowel voor ons als voor hen voordelen heeft", dixit Milquet.

In een ander interview herhaalt De Wever zijn wens om het land te splitsen. "Ik steek dat niet weg dat het einddoel de onafhankelijkheid van de gewesten is. Zo passen we het land aan aan een al bestaande realiteit", klinkt het. Volgens De Wever kan Brussel de hoofdstad blijven van Vlaanderen, maar ook van Wallonië en Europa. De Wever distantieert zich in het interview van het Vlaams Belang. Die partij werpt een smet op de Vlaamse beweging, meent hij. De N-VA-voorzitter verdedigt ook de beslissing om naar de begrafenis van Karel Dillen te gaan.
"Ik heb dat gedaan uit erkentelijkheid voor de man die ondanks zijn ziekte naar de begrafenis van mijn vader is gekomen. Ik wist dat linkse partijen en de Franstaligen hiervan gebruik zouden maken om me af te schilderen als fascist. Maar ik zou er niet aan twijfelen om het opnieuw te doen. De dood overstijgt politieke tegenstellingen. Mocht mevrouw Milquet morgen overlijden, zou ik ook naar haar begrafenis gaan".

bron: gva

- - -
ipv de krachten te willen bundelen, blijft de wever inhameren op het vlaams belang, je zou al gaan denken dat die geen onafhankelijk vlaanderen wil...
__________________
http://www.vlaamseonafhankelijkheid.be/
Petitie voor Vlaanderen!
deryz is offline  
Oud 4 september 2007, 19:37   #2
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2005
Berichten: 34.995
Standaard

Citaat:
Bart De Wever mag en moet op dat zinnetje worden afgerekend (01/09/07 - De Morgen)

De Morgen zit met zorgen sinds het paarse beleid democratisch afgestraft werd door de Vlaamse kiezers die resoluut kozen voor partijen die pleiten voor meer Vlaamse autonomie. Het zij zo. Paul Goossens, die de Europese desk van nieuwsagentschap Belga leidt en voordien als hoofdredacteur De Morgen naar het faillisement leidde, gaat een stapje verder in een paginalange scheldtirade tegen Bart De Wever en de N-VA. Hij doet dat n.a.v. een uitspraak van Bart De Wever over Herman Decroo. De Belga-medewerker onthoudt de lezers wel dat Decroo als toenmalig Kamervoorzitter Vlaams-nationalisten vergeleek met mentaal gehandicapten. Wat volgt is – om het in de beeldspraak van Goossens te houden – een oproep tot jihad tegen de N-VA. De N-VA is nota bene de auteur van het hoofdstuk "verplichte inburgering" in het Vlaams regeerakkoord. Toch plaatst "journalist" Goossens de N-VA op één lijn met het VB.

"Het is niet omdat die man Nederlands praat dat hij Vlaming is." Die woorden had Philip Dewinter kunnen uitspreken, want ze passen perfect in een gedachtegoed dat altijd en systematisch naar uitsluiting en liquidatie leidt. Het zinnetje geeft al een idee van hoe het er in het Vlaanderen van de promotoren van de onafhankelijkheid kan aan toe gaan. Ook als je de taal spreekt, generaties lang op Vlaamse grond woont, alle pensenkermissen afdweilt en veertig jaar door Vlamingen verkozen werd, dan nog dreigt de Vlaamse fatwa. De ayatollah die het vonnis uitsprak, is geen kopstuk van het Vlaams Belang, wel iemand die beweert dat hij er op wezenlijke punten van verschilt. Op maandag 27 augustus werd die ballon doorgeprikt. Met één zinnetje werd duidelijk dat het Vlaamse eindstation van De Wever heel dicht bij dat van Dewinter ligt.

Bart De Wever mag en moet op dat zinnetje worden afgerekend. Niet omdat hij de kroon in moeilijkheden bracht, het formatieberaad verder in het moeras praatte of een prominent Open Vld'er schoffeerde, wel omdat hij - in minder dan vijf seconden - duidelijk maakte hoe benepen zijn Vlaanderen is en hoe arbitrair en onverdraagzaam zijn definitie van de Vlaming is. Als zelfs een De Croo, die al twintig jaar een pronkstuk in het museum van de Vlaamse identiteit is, door De Wever wordt geëxcommuniceerd, hebben alle andersdenkenden en zeker de allochtonen reden om zich te verontrusten. Inburgeren en Nederlands praten? Mooi, maar De Wever & co. hebben andere criteria om de ware Vlaming te ontdekken....

Paul Goossens, Europese desk nieuwsagentschap Belga
http://www.n-va.be/programma/nieuws/...il.asp?ID=1017

BDW mag vooral zijn zegje doen als hij zegt wat het establishment graag wil horen - tegen het VB ingaan, dus. Als hij datzelfde establishment echter tegen de haren in strijkt, is de liefde al snel over en is hij een ordinaire separatist die niet beter is dan het VB en maar best gemeden wordt. Ik vind het vooral jammer dat hij zich op deze wijze steeds maar weer blijft laten gebruiken als nuttige idioot...
Zwartengeel is offline  
Oud 4 september 2007, 19:42   #3
Kortaf
Europees Commissaris
 
Kortaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 mei 2007
Locatie: Op tijd weg
Berichten: 7.588
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bart De Wever Bekijk bericht
De N-VA-voorzitter verdedigt ook de beslissing om naar de begrafenis van Karel Dillen te gaan.
...
Mocht mevrouw Milquet morgen overlijden, zou ik ook naar haar begrafenis gaan".
Schitterend, Bart!

Weer stof voor verontwaardiging bij onze medelanders...

Laatst gewijzigd door Kortaf : 4 september 2007 om 19:42.
Kortaf is offline  
Oud 4 september 2007, 22:39   #4
barteke
Burgemeester
 
barteke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 maart 2007
Locatie: brabant
Berichten: 521
Standaard

Citaat:
"Dat hebben ze totaal onderschat. De compromiscultuur is bij hen verdwenen", luidt het.
muhaha
barteke is offline  
Oud 4 september 2007, 23:53   #5
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
HAMC's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2007
Berichten: 19.593
Standaard

BDW kan het gewoon niet laten, hij moet en zal het VB bashen. Speciaal om hun te kloten zou die gerust Belgie instand houden. Minister van staat Shiltz.. uhm, De Wever.
__________________




Verschaeve
HAMC is offline  
Oud 5 september 2007, 01:38   #6
evilbu
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
evilbu's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 augustus 2006
Locatie: Dietse Drugsvrije Republiek
Berichten: 10.589
Standaard

Citaat:
"Het is niet omdat die man Nederlands praat dat hij Vlaming is." Die woorden had Philip Dewinter kunnen uitspreken, want ze passen perfect in een gedachtegoed dat altijd en systematisch naar uitsluiting en liquidatie leidt.
Lijkt me wel erg agressief tegenover De Wever hoor.
__________________
Steun Oranje-Blauw!
evilbu is offline  
Oud 5 september 2007, 06:36   #7
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door deryz Bekijk bericht
De cdH-voorzitster stelt vast dat de nieuwe generatie Vlaamse christendemocraten - na acht jaar oppositie - zich op Vlaanderen terugplooit en nu plots vaststelt dat er met Franstaligen moet gepraat worden. "Dat hebben ze totaal onderschat. De compromiscultuur is bij hen verdwenen", luidt het.
Ik denk dat de Franstaligen onderschat hebben wat er de afgelopen jaren in Vlaanderen is veranderd: ze dachten dat de Vlamingen wel eens te meer zouden plooien, net zoals dat zovele malen is gebeurd onder Verhofstadt. Waarom zouden we immers een compromiscultuur moeten aanhangen die ons weinig of niets oplevert?
Jan van den Berghe is offline  
Oud 5 september 2007, 06:38   #8
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door deryz Bekijk bericht
ipv de krachten te willen bundelen, blijft de wever inhameren op het vlaams belang, je zou al gaan denken dat die geen onafhankelijk vlaanderen wil...
U weet toch dat er DW een paar zwakke punten heeft, nl. Morel en het Vlaams Belang. Als een van de twee ter sprake komt, reageert hij altijd als hond met razernij. Ongetwijfeld spelen er persoonlijke zaken in zoiets, daar het het redelijk zwaar overstijgt.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 5 september 2007, 06:39   #9
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf Bekijk bericht
Schitterend, Bart!

Weer stof voor verontwaardiging bij onze medelanders...
Waarom dan wel? In de dood zijn we allemaal gelijk en op zulke momenten is er geen tijd of ruimte meer voor andere zaken.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 5 september 2007, 07:48   #10
100% VLAMING
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 5 maart 2004
Berichten: 799
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
U weet toch dat er DW een paar zwakke punten heeft, nl. Morel en het Vlaams Belang. Als een van de twee ter sprake komt, reageert hij altijd als hond met razernij. Ongetwijfeld spelen er persoonlijke zaken in zoiets, daar het het redelijk zwaar overstijgt.
Tja, moest morgen één van uw kopmannen overlopen naar de N-VA, met héél veel tralala, + voor dat die persoon overloopt steelt hij zéér belangrijke computerbestanden (zoals de ledenlijst).

Men richt een website op, om VB'ers actief te doen overlopen naar de N-VA. Men gaat elke maand brieven zitten schrijven en boekskes zitten sturen, naar al de leden van de VB, om toch maar eens te laten zien hoe slecht jullie discours wel niet is voor Vlaanderen en dergelijke.

Hoe zouden Filip, Frank en Gerolf reageren denkt ge?

Het VB, en vooral de leden, zijn altijd bezig over de Godsvrede. Daar heb ik geen probleem mee, ik ben er zelfs voorstander van, maar stop dan bijvoorbeeld al eens met dat Welkomecho.
__________________
Racism is a weapon of mass destruction
100% VLAMING is offline  
Oud 5 september 2007, 08:21   #11
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 100% VLAMING Bekijk bericht
Tja, moest morgen één van uw kopmannen overlopen naar de N-VA, met héél veel tralala, + voor dat die persoon overloopt steelt hij zéér belangrijke computerbestanden (zoals de ledenlijst).

Men richt een website op, om VB'ers actief te doen overlopen naar de N-VA. Men gaat elke maand brieven zitten schrijven en boekskes zitten sturen, naar al de leden van de VB, om toch maar eens te laten zien hoe slecht jullie discours wel niet is voor Vlaanderen en dergelijke.

Hoe zouden Filip, Frank en Gerolf reageren denkt ge?

Het VB, en vooral de leden, zijn altijd bezig over de Godsvrede. Daar heb ik geen probleem mee, ik ben er zelfs voorstander van, maar stop dan bijvoorbeeld al eens met dat Welkomecho.
En jij gelooft écht dat hier de hond gebonden ligt tussen Morel en de Wever?

Verwisselen N-VA-leden zo gemakkelijk de partij van De Wever voor die van Morel?

Tja... in dat geval.....
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:11.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be