Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2007
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer...

Bekijk resultaten enquête: Hoe zal de ontknopeing zijn aan het eind van het spel?
De koning kondigt de komst van een oranje -blauwe regering aan. 10 33,33%
De koning kondigt het einde van belgie aan en benoemt een noodkabinet om de scheiding te regelen. 4 13,33%
De koning benoemt een formateur voor een nieuwe paarse regering. 10 33,33%
De VB'ers gaan massaal naar het parlement om de onafhankelijkheid van Vlaanderen uit te roepen. 6 20,00%
Aantal stemmers: 30. Je mag niet stemmen in deze enquête

 
 
Discussietools
Oud 8 november 2007, 10:22   #41
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eddy B Bekijk bericht
Ik pleit, net als jij, voor een directe stemming. Nochtans kan ik er mee leven als gebeurt wat BDW stelde : als voor het TOTAALPAKKET een lepeltje suiker wordt gevraagd, om de bittere pil door te slikken, ben ik bereid om dat te geven.

DAT houdt NIET in dat er voor BHV een prijs wordt betaald. Dat houdt wél in dat men méér kan binnenhalen door voor het geheel ook een beetje toe te geven. DAT heb ik altijd verdedigd, en zal dat blijven doen.

Maar net als iedereen kijken we bang uit naar wat die suiker zou kunnen zijn, maar enkele dingen staan vast : BHV ZAL gesplitst worden en er zal géén Vlaamse grond verhuizen. Kijk er mijn posts maar op na.

BTW ik zei : HIER ben je een leugenaar, doelend op je uitspraak over mij.
En op welke punten wilt u dan toegeven? Uitbreiding Brussel? Uitbreiding faciliteiten? Wat is volgens u dan wel aanvaardbaar om de Franstaligen te behagen?
Jan van den Berghe is offline  
Oud 8 november 2007, 12:49   #42
I amsterdam
Minister-President
 
I amsterdam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2007
Berichten: 5.368
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Dan gaat iedereen op de knieën, beste vriend. Immers, ALLE partijen (zelfs Open-VLD) zijn naar de verkiezingen getrokken met een bepaald, soms heel welomlijnd aantal punten. ALLE Vlaamse partijen wensten een staatshervorming. ALLE Franstalige partijen wensten dat niet. Van in het begin waren de stellingen heel duidelijk.

Als Milquet door de knieën zakt, dan gaat ook de MR en het FDF door de knieën. Als de N-VA onder lat kruipt, doen de CD&V en Open-VLD het ook. Er is immers een gelijklopende lijn bij al die partijen. Wat er ook van zij en wie ook toegeeft, bij de eerstvolgende verkiezing wordt diegene die door de knieën is gegaan ongenadig afgestraft.
De Vlamingen zijn al 177 jaar op de knieen gegaan.
Vanaf gisteren is dat veranderd.
Het lijkt me logisch dat de rollen nu eens omgedraaid worden en dat de komende jaren de Franstaligen aan de beurt zijn om dat te doen.
I amsterdam is offline  
Oud 8 november 2007, 13:40   #43
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.312
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door I amsterdam Bekijk bericht
De Vlamingen zijn al 177 jaar op de knieen gegaan.
Vanaf gisteren is dat veranderd.
Het lijkt me logisch dat de rollen nu eens omgedraaid worden en dat de komende jaren de Franstaligen aan de beurt zijn om dat te doen.
De logica van een Nederlander kan je maar beter niet vergelijken met deze van verbelziekte Vlamingen....
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:26.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be