Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2007
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer...

 
 
Discussietools
Oud 8 december 2007, 13:08   #61
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Zelfs het VB is tegen de hereniging der Nederlanden.
Men is niet tegen, maar gaat er van uit dat Vlaamse onafhankelijkheid de eerste optie is waarna men kan nadenken wat er kan volgen.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 8 december 2007, 13:10   #62
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 januari 2003
Berichten: 13.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf Bekijk bericht
Geef toch gewoon toe dat u het wel zeer enge taalnationalisme van de Brusselse bourgeoisie wil gehonoreerd zien.

Waarom zouden zij anders recht hebben op een eigen mini-staatje, en de inwoners van Antwerpen, Luik of Charleroi niet?
Ik ga uit van taalhomogene staten. Voor Brussel en wijde omgeving is dat onmogelijk: wat historisch gegroeid is, trek je niet zo gauw weer recht. Dat gebied wordt dus gescheiden van Vlaanderen om ten minste Vlaanderen taalhomogeen te houden (maar wel met voldoende garanties voor bestaanssterkte). Zo niet wordt ook Brussel-Vlaanderen een staat �* la België, met alle gezeur en gezever vandien over faciliteiten zus en taalwetten zo.

Als Antwerpen zich wil afscheuren, mag het dat van mij doen. Ik heb nergens daartegen gepleit. Of het ook aan de orde is, is nog wat anders.
Den Duisteren Duikboot is offline  
Oud 8 december 2007, 13:13   #63
Kortaf
Europees Commissaris
 
Kortaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 mei 2007
Locatie: Op tijd weg
Berichten: 7.588
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Ik ga uit van taalhomogene staten.
U bent dus een taalnationalist.

Ik ga daar mijn appreciatie niet meer over geven, u kent die.
Kortaf is offline  
Oud 8 december 2007, 13:14   #64
Leo
Gouverneur
 
Geregistreerd: 29 augustus 2003
Locatie: Lage Landen
Berichten: 1.088
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Zelfs het VB is tegen de hereniging der Nederlanden.
O, nee? Waar staat dat of wie zegt dat?
Het enige dat ik weet is dat een hereniging er niet kan komen zolang de Franstaligen iets in de pap te brokken hebben. Die boycotten zelfs de Benelux. De Vlaamse onafhankelijkheid is op die manier een noodzakelijke tussenstap voor wie een hereniging nastreeft. VB en NVA voldoen aan die voorwaarde ook al hebben ze de hereniging niet als einddoel maar dat wil nog niet zeggen dat ze tégen zijn. Het is gewoon later zorg. Ondertussen stapelen de redenen om tot hereniging over te gaan zich op: niet alleen kultureel maar ook in het bedrijfsleven. Nu heet het nog "samenwerking" en die is nodig maar de rijksgrens vormt een belemmering. Ik hoor dat Stevaert langs een omwegje ook zo denkt. Het is gewoon onvermijdelijk voor de welvaart van het Nederlandse volk waar we toe behoren, iets waar ik trots op ben. Dat door een hereniging het onrecht dat Vlamingen, Brabanders en Limburgers aangedaan is goedgemaakt wordt is op zijn minst mooi meegenomen.
__________________
Heer, laat het Prinsenvolk der oude Nederlanden niet ondergaan in haat, in broedertwist en schande;
Maak dat uit d’oude bron nieuw leven nogmaals vloeit, schenk ons de taaie kracht om fier, vol vroom vertrouwen,
Met nooit gebroken moed ons land herop te bouwen, tot statig als een eik voor U ons volk herbloeit.
Leo is offline  
Oud 8 december 2007, 13:17   #65
Burkide
Europees Commissaris
 
Burkide's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 augustus 2007
Locatie: Achter Gods rug
Berichten: 6.255
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Ik ga uit van taalhomogene staten.
De enige werkelijk taalhomogene staten in Europa die ik op het eerste zicht zie zijn IJsland, San Marino en Liechtenstein (al zullen daar ook wel recente inwijkelingen zijn die een andere taal spreken). Verder is er een land als Frankrijk dat niet taalhomogeen is, maar er wel alles aan doet om dat te worden.

Waarom dus uitgaan van taalhomogene staten wanneer juist die zéér zeldzaam zijn?

Citaat:
Voor Brussel en wijde omgeving is dat onmogelijk: wat historisch gegroeid is, trek je niet zo gauw weer recht. Dat gebied wordt dus gescheiden van Vlaanderen om ten minste Vlaanderen taalhomogeen te houden (maar wel met voldoende garanties voor bestaanssterkte).
Hoe zou een staatkundige scheiding tussen een "post-Vlaamsgewestelijke staat" en een "post-Brusselshoofdstedelijkgewestelijke staat" de taalhomogeniteit ervoor kunnen zorgen dat die eerste staat taalhomogeen zou blijven (aangenomen dat zij dat al is, quod non). Het lijkt mij juist waarschijnlijker dat Brussel hierdoor bevestigd wordt als Franstalige staat en dit door de demografisch-ruimtelijke expansie van het Brusselse urbaan gebied juist een verdere aantasting van die taalhomogeniteit zou betekenen.

Citaat:
Zo niet wordt ook Brussel-Vlaanderen een staat �* la België, met alle gezeur en gezever vandien over faciliteiten zus en taalwetten zo.
Of �* la Finland, waar er amper gezeur is.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Het racisme van MR-FDF tegen de volkwijken en de "allochtonen" die er zich in bevinden is hetzelfde oude racisme van MR-FDF tegen de "sales flamands". Dàt is de sociologische realiteit in Brussel. Het wordt tijd dat we ons allemaal verenigen tegen deze onuitstaanbare, misprijzende bourgeoisie i.p.v. ons steeds opnieuw te laten verdelen.
Burkide is offline  
Oud 8 december 2007, 16:26   #66
Luc Bekaert
Gouverneur
 
Luc Bekaert's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 februari 2005
Berichten: 1.243
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Burkide Bekijk bericht


Of �* la Finland, waar er amper gezeur is.
Omdat de taalwetten rigoureus worden nagellefd . Het is geen toeval dat Finland op heel wat internationale parameters bovenaan staat ; onderwijs , efficientie van de administratie, welvaartpeil .....
__________________
Luc Bekaert is offline  
Oud 10 december 2007, 02:49   #67
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
U vergeet de Franstalige Brusselaars en de DuitsTALIGEN. En iedereen die de Belgische nationaliteit heeft is Belg.
alle gij. Dus als ik het goed versta kleef ik morgen op een Twee PK het embleem Mercedes en dan is dat genoeg om een Mercedes te zijn.
Garry is offline  
Oud 10 december 2007, 02:55   #68
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
De Vlamingen kiezen voor België, de Vlaamse separatistische partijen hebben nog altijd maar 22 van de 88 Vlaamse zetels.
Daar kan snel verandering in komen
Garry is offline  
Oud 10 december 2007, 02:59   #69
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Uw paspoort vermeldt niet uw volksculturele geaardheid, maar uw nationaliteit. Wat erop staat kan derhalve onmogelijk een leugen zijn. De dag dat de staat beslist mijn volksculturele aard op mijn paspoort te printen, verhuis ik naar Engeland.
Daaaaag
Garry is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:46.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be