Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 12 januari 2010, 20:22   #261
Spinoza
Minister-President
 
Spinoza's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2004
Locatie: Breda
Berichten: 5.228
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
weer aant kamscheren spinoza?
de Vlamingen delen jouw mening niet hierover en dat weet je goed genoeg!
Waar scheer ik de Belgen over dezelfde kam? Ik zeg alleen dat Belgen latijnser zijn dan Nederlanders. In mijn scenario zullen de Vlamingen alleen wel moeten kiezen waar ze bij willen horen. Bij Noord-Europa, of bij de andere knoflooketers.
Spinoza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2010, 20:24   #262
Shadowke
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 december 2008
Locatie: De Nederlanden
Berichten: 19.249
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
Waar scheer ik de Belgen over dezelfde kam? Ik zeg alleen dat Belgen latijnser zijn dan Nederlanders. In mijn scenario zullen de Vlamingen alleen wel moeten kiezen waar ze bij willen horen. Bij Noord-Europa, of bij de andere knoflooketers.
ik heb mijn keuze al gemaakt.
goed voor spinoza?
Shadowke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2010, 20:47   #263
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
Waar scheer ik de Belgen over dezelfde kam? Ik zeg alleen dat Belgen latijnser zijn dan Nederlanders. In mijn scenario zullen de Vlamingen alleen wel moeten kiezen waar ze bij willen horen. Bij Noord-Europa, of bij de andere knoflooketers.
En dus heeft iedereen zo zijn gebreken. De enen die dit gewas dagdagelijks verorberen en de anderen die het hen verwijten.

Laatst gewijzigd door system : 12 januari 2010 om 21:01.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2010, 20:53   #264
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza
Waar scheer ik de Belgen over dezelfde kam? Ik zeg alleen dat Belgen latijnser zijn dan Nederlanders. In mijn scenario zullen de Vlamingen alleen wel moeten kiezen waar ze bij willen horen. Bij Noord-Europa, of bij de andere knoflooketers.
Spinoza, dat "de Belgen" latijnser zijn dan de Nederlanders is een nogal onbevredigende stellingname. Om de eenvoudige reden dat "Belgen" slechts een juridisch begrip is. De Franstaligen onder de Belgen, die zijn inderdaad heel wat latijnser, nogal wiedes. In de mate dat Vlamingen onder Franse invloed staan, zullen zij inderdaad wellicht wat latijnser zijn dan de gemiddelde Nederlander.
Spinoza, heb jij iets tegen knoflook? Dan zal het jou misschien choqueren te vernemen dat ik een verwoede knoflooketer én knoflookkweker ben. En wat het laatste betreft, (sta mij toe om mij eens wat aan te stellen): met een heel groot succes. En, het leukste komt nog. Je raadt nooit waar ik mijn knoflookplantsoen heb gekocht... Precies! In Nederland, bij een firma in Dordrecht. Die knoflooketers vind je dus evenzeer in Nederland.
__________________
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord
Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2010, 20:56   #265
ʇɟıɹɥɔsןǝƃǝıds
Banneling
 
 
Geregistreerd: 3 januari 2010
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
europa heeft juist niets te zeggen hierover.
enkel wat er gebeurt met de eu-instellingen in brussel.
Zijt ge zeker dat gij met 'hierover' over hetzelfde spreekt.

Gij zult rekening houden met Europa. Op elk vlak. Nu ja, voor die 5,167 miljard euro die wij als België bijdragen mogen we ook wel wat kwalitatieve bemoeienissen verwachten. De kwantiteit is gratis en zult gij leren erkennen.
ʇɟıɹɥɔsןǝƃǝıds is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2010, 20:59   #266
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Alboreto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2009
Locatie: België
Berichten: 13.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
Waar scheer ik de Belgen over dezelfde kam? Ik zeg alleen dat Belgen latijnser zijn dan Nederlanders. In mijn scenario zullen de Vlamingen alleen wel moeten kiezen waar ze bij willen horen. Bij Noord-Europa, of bij de andere knoflooketers.
hmmmm, knoflook.
__________________
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein)
Alboreto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2010, 21:01   #267
Spinoza
Minister-President
 
Spinoza's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2004
Locatie: Breda
Berichten: 5.228
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Spinoza, dat "de Belgen" latijnser zijn dan de Nederlanders is een nogal onbevredigende stellingname. Om de eenvoudige reden dat "Belgen" slechts een juridisch begrip is. De Franstaligen onder de Belgen, die zijn inderdaad heel wat latijnser, nogal wiedes. In de mate dat Vlamingen onder Franse invloed staan, zullen zij inderdaad wellicht wat latijnser zijn dan de gemiddelde Nederlander.
Spinoza, heb jij iets tegen knoflook? Dan zal het jou misschien choqueren te vernemen dat ik een verwoede knoflooketer én knoflookkweker ben. En wat het laatste betreft, (sta mij toe om mij eens wat aan te stellen): met een heel groot succes. En, het leukste komt nog. Je raadt nooit waar ik mijn knoflookplantsoen heb gekocht... Precies! In Nederland, bij een firma in Dordrecht. Die knoflooketers vind je dus evenzeer in Nederland.
Knoflook is ook een van mijn favorieten hoor. Vaak heb ik de neiging om bij een recept de hoeveelheid knoflook te verdubbelen. Maar in Nederland wordt af en toe gegrapt dat de knoflookgrens door Belgie loopt. Vandaar mijn opmerking. Je moet niet alles wat ik zeg serieus nemen.
Spinoza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2010, 21:04   #268
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spiegelschrift
Geef mij een goede reden waarom de Belgen de hopeloos verouderde en totalitaire grondwet van 1815 en de manier waarop hun die grondwet werd opgedrongen zouden hebben moeten aanvaarden ?
Waar heb jij op dit forum een Vlaamsgezinde gevonden die de verdediging op zich neemt van de huidige versie van de Belgische grondwet? Wie en waar? Je hebt die vraag hier zomaar uit je mouw geschud, maar dat was niet eens nodig. Wie kan er als overtuigde Vlaming gelukkig zijn met de huidige Belgische grondwet? Wat mij betreft, zou er slechts één Belgische grondwet naar mijn zin zijn, namelijk een die van deze staat een echte volwaardige confederatie maakt. Een confederatie waar de beleidsbevoegdheden in de eerste plaats bij de deelstaten liggen. En waarbij een heel beperkt aantal zaken nog door een overkoepelend niveau mogen geregeld worden. Maar dat wil geen enkele Franstalige. Want niet alleen een volwaardige Vlaamse onafhankelijkheid, maar evenzeer een Belgische confederatie wordt door hen verworpen en bestempeld als "du séparatisme".
__________________
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord
Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2010, 21:29   #269
ʇɟıɹɥɔsןǝƃǝıds
Banneling
 
 
Geregistreerd: 3 januari 2010
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Waar heb jij op dit forum een Vlaamsgezinde gevonden die de verdediging op zich neemt van de huidige versie van de Belgische grondwet? Wie en waar? Je hebt die vraag hier zomaar uit je mouw geschud, maar dat was niet eens nodig. Wie kan er als overtuigde Vlaming gelukkig zijn met de huidige Belgische grondwet? Wat mij betreft, zou er slechts één Belgische grondwet naar mijn zin zijn, namelijk een die van deze staat een echte volwaardige confederatie maakt. Een confederatie waar de beleidsbevoegdheden in de eerste plaats bij de deelstaten liggen. En waarbij een heel beperkt aantal zaken nog door een overkoepelend niveau mogen geregeld worden. Maar dat wil geen enkele Franstalige. Want niet alleen een volwaardige Vlaamse onafhankelijkheid, maar evenzeer een Belgische confederatie wordt door hen verworpen en bestempeld als "du séparatisme".
En weer geen antwoord op de vraag. Waarom zo vluchten ? Het is een eenvoudige vraag. En nee, ik heb die niet uit mijn mouw geschud. Die volgt automatisch uit mijn openingspost en uit de kritiek erop.

Plus. Als op vandaag (2010) volgens u een grondwet die niet aanvaard kan worden voldoende is om, en onvermijdelijk leidt tot het herzien van staatsgrenzen, dan is dat ook geldig in 1830.

Dus.

Ofwel blijft u beweren dat de Belgische Omwenteling een te vermijden slechte zaak was en zal u ook een goede reden vinden waarom de Belgen de grondwet van 1815 en de manier waarop die gestemd is maar moesten ondergaan.

Ofwel erkent u het legitieme van de Belgische Omwenteling, het onvermijdelijke ook, en het feit dat men mits het niet accepteren van een rotte grondwet groot onheil heeft afgewend.

Verder gaat u nu zelf 2010 met 1830 vergelijken. Straffer. U treedt mijn stelling tussen de lijnen netjes bij.
ʇɟıɹɥɔsןǝƃǝıds is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2010, 21:51   #270
Sidharta
Minister
 
Geregistreerd: 9 januari 2009
Berichten: 3.321
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
Een van mijn wensen is een soort Noord-Europese Unie. Met de Denen en de andere Scandinaviers is een veel natuurlijker verbond mogelijk dan met de Belgen. Omdat Belgen een stuk latijnser zijn dan Nederlanders, is het een constant gevecht om tot overeenstemming te komen bij tal van kwesties. Dus weg met de Benelux!

Door de cultuurverwantschap met de andere Noord-Europese landen is er een veel krachtdadiger bondgenootschap mogelijk. Dergelijke regionale sub-unies zullen steeds vaker te zien zijn bij een verder uitdijend Europa. Gelijkgestemde volken zullen elkaar opzoeken. De Vlamingen zullen dan moeten kiezen waar ze bij willen horen. De Mediterrane Unie is ook een optie.
Deze mening deel ik.
Nederland moet nu eindelijke eens een keuze maken voor het Noorden.
De Benelux is al 50 jaar mislukt.
En ook de Vlamingen zullen met de billen bloot moeten.
Willen ze Latijns blijven ,met alle gevolgen vandien of kiezen ze voor Noord Europa.
Beide keuzes zijn wat mij betreft prima .Het schept dan wel duidelijkheid.
Sidharta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2010, 21:54   #271
ʇɟıɹɥɔsןǝƃǝıds
Banneling
 
 
Geregistreerd: 3 januari 2010
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Dan is er bijgevolg heden ten dage ook weinig in te brengen tegen de Vlaamse Afscheidingsbeweging, of begrijp ik dat verkeerd?
De huidige Vlaamse Afscheidingsbeweging is een politieke stroming zoals alle andere politieke stromingen. Zij wordt vertegenwoordigd door democratische partijen. Tegen hun bestaansrecht kan en mag niks worden in gebracht. Zij kunnen niet en noot uitgesloten worden van bestuur, ook niet van de wetgevende macht. Zij zijn welkom om samen met de andere politieke stromingen aan ons heden en aan onze toekomst te werken. Zij zijn dus welkom en bevoegd om zowel de problemen te verwoorden als om oplossingen voor te stellen.

Ze moeten gewoon niet onnozel doen als er geen consensus is voor hun verwoording van de problemen. Ook niet als er geen consensus is over de oplossingen die zij voorstellen. Ik zie heel veel luie-stoel-nationalisten de democratie in vraag stellen omdat de consensus naar hun goesting uitblijft.

Een aantal mensen die zichzelf tot de huidige Vlaamse Afscheidingsbeweging reken (waarvan velen vanuit een luie stoel) steunen hun wereldbeeld op leugens en misleidingen, zelfs onverbloemde haat. Al dan niet bewust.

Het ontkennen van de legitimiteit en het onvermijdelijke van de Belgische Omwenteling op basis van een foute perceptie van onze geschiedenis is daar maar één van.

Maar van hetzelfde bedenkelijke niveau zijn uitspraken als 'Alle Walen zijn lui'. Of nog. 'De Walen blokkeren ons goed bestuur'.

Of nog beweren dat de discriminatie in B-H-V niet ontstaan is door een Vlaamse verandering van de wet.

Ik viseer u daar niet mee djimi. Ik heb dergelijke zaken van u nog niet gelezen. Ik beantwoordt gewoon uw vraag. Heeft u meer vragen, en u denk dat het te moeite is om mijn antwoorden te lezen, ga u gang.

Laatst gewijzigd door ʇɟıɹɥɔsןǝƃǝıds : 12 januari 2010 om 21:56.
ʇɟıɹɥɔsןǝƃǝıds is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2010, 22:09   #272
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.402
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ʇɟıɹɥɔsןǝƃǝıds Bekijk bericht
De huidige Vlaamse Afscheidingsbeweging is een politieke stroming zoals alle andere politieke stromingen. Zij wordt vertegenwoordigd door democratische partijen. Tegen hun bestaansrecht kan en mag niks worden in gebracht. Zij kunnen niet en noot uitgesloten worden van bestuur, ook niet van de wetgevende macht. Zij zijn welkom om samen met de andere politieke stromingen aan ons heden en aan onze toekomst te werken. Zij zijn dus welkom en bevoegd om zowel de problemen te verwoorden als om oplossingen voor te stellen.

Ze moeten gewoon niet onnozel doen als er geen consensus is voor hun verwoording van de problemen. Ook niet als er geen consensus is over de oplossingen die zij voorstellen. Ik zie heel veel luie-stoel-nationalisten de democratie in vraag stellen omdat de consensus naar hun goesting uitblijft.

Een aantal mensen die zichzelf tot de huidige Vlaamse Afscheidingsbeweging reken (waarvan velen vanuit een luie stoel) steunen hun wereldbeeld op leugens en misleidingen, zelfs onverbloemde haat. Al dan niet bewust.

Het ontkennen van de legitimiteit en het onvermijdelijke van de Belgische Omwenteling op basis van een foute perceptie van onze geschiedenis is daar maar één van.

Maar van hetzelfde bedenkelijke niveau zijn uitspraken als 'Alle Walen zijn lui'. Of nog. 'De Walen blokkeren ons goed bestuur'.

Of nog beweren dat de discriminatie in B-H-V niet ontstaan is door een Vlaamse verandering van de wet.

Ik viseer u daar niet mee djimi. Ik heb dergelijke zaken van u nog niet gelezen. Ik beantwoordt gewoon uw vraag. Heeft u meer vragen, en u denk dat het te moeite is om mijn antwoorden te lezen, ga u gang.
Ik voelde mij ook niet geviseerd, hoor. Voorlopig heb ik geen vragen voor u, maar dat zou u niet mogen beletten verder te schrijven.

In het slechtste geval lees ik uw bijdragen dan wel met de bedoeling te bestuderen op welke manier(en) Nederlandstaligen zich uitdrukken.
__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2010, 23:29   #273
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
europa heeft juist niets te zeggen hierover.
enkel wat er gebeurt met de eu-instellingen in brussel.
Het is tijd voor de chocomel.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2010, 23:30   #274
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
Waar scheer ik de Belgen over dezelfde kam? Ik zeg alleen dat Belgen latijnser zijn dan Nederlanders. In mijn scenario zullen de Vlamingen alleen wel moeten kiezen waar ze bij willen horen. Bij Noord-Europa, of bij de andere knoflooketers.
Liever bij de zuidelingen dan, alles is beter dan de noordelijke stijve harken.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2010, 08:22   #275
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
Een van mijn wensen is een soort Noord-Europese Unie. Met de Denen en de andere Scandinaviers is een veel natuurlijker verbond mogelijk dan met de Belgen. Omdat Belgen een stuk latijnser zijn dan Nederlanders, is het een constant gevecht om tot overeenstemming te komen bij tal van kwesties. Dus weg met de Benelux!

Door de cultuurverwantschap met de andere Noord-Europese landen is er een veel krachtdadiger bondgenootschap mogelijk. Dergelijke regionale sub-unies zullen steeds vaker te zien zijn bij een verder uitdijend Europa. Gelijkgestemde volken zullen elkaar opzoeken. De Vlamingen zullen dan moeten kiezen waar ze bij willen horen. De Mediterrane Unie is ook een optie.
De Fransen zeggen net dat de Belgen te "Germaans" zijn.

wat is het nu??
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2010, 08:38   #276
Sidharta
Minister
 
Geregistreerd: 9 januari 2009
Berichten: 3.321
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Liever bij de zuidelingen dan, alles is beter dan de noordelijke stijve harken.
Vlamingen zijn na eeuwenlange latinisering en achterstelling, zo door en door latijns geworden, dat ze vervreemd zijn van het Noorden.
Ze hebben zich altijd gedompeld in de warmte van het Franse bad.
De documentaire "(W)arm Wallonie" is hier nog eens een mooi voorbeeld van.
De meest Vlamingen begrijpen niets van Nederland en van Noord Europese landen.
De Belgische bedrijven en banken verkopen zij aan Frankrijk en ook in Europa spelen ze de federalistische kaart van de Latijnse landen.
Daarom is de kloof tussen Nederland en Vlaanderen ,ondanks onze gemeenschappelijke taal, ontzettend groot.
Nederlanders komen graag in Belgie voor het eten en drinken en leren Belgie waarderen.
Andersom komen zeer weinig Belgen in Nederland boven de rivieren en fantaseren vrijelijk met hun ollander aat over het barre Noorden.
Daarom kan een Benelux niets worden en hoeven de Belgicisten niet bang te zijn voor een hereniging met Nederland.
Dus HenriI ,ga rustig slapen.

Laatst gewijzigd door Sidharta : 13 januari 2010 om 08:46.
Sidharta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2010, 08:41   #277
respublica
Minister
 
Geregistreerd: 3 november 2009
Locatie: Diest
Berichten: 3.231
Standaard

Persoonlijk meen ik dat men nooit echt ver kan gaan met historische vergelijkingen. Ook hier niet. In 1830 had het volk niets te zeggen. Heden leven we in een moderne parlementaire democratie met algemeen stemrecht.
In 1830 was kerk en bourgeoisie almachtig. Nu zijn de verhoudingen heel anders.
In 1830 was er geen Europese unie.
respublica is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2010, 08:55   #278
Sidharta
Minister
 
Geregistreerd: 9 januari 2009
Berichten: 3.321
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door respublica Bekijk bericht
Persoonlijk meen ik dat men nooit echt ver kan gaan met historische vergelijkingen. Ook hier niet. In 1830 had het volk niets te zeggen. Heden leven we in een moderne parlementaire democratie met algemeen stemrecht.
In 1830 was kerk en bourgeoisie almachtig. Nu zijn de verhoudingen heel anders.
In 1830 was er geen Europese unie.
1815-1830 is slechts een korte onderbreking geweest, van een eeuwenlange onderwerping van Vlaanderen, die geduurd heeft tot de jaren '60 van de vorige eeuw.
In deze korte tijd dat Willem I, met harde hand, de vernederlandsing van het Zuiden doorvoerde ,in een tijd dat er totaal geen democratie bestond en dat de Franse elite en de RK Kerk de scepter zwaaiden, moest het wel snel tot een breuk leiden.
De Francofonie heeft deze korte Nederlandse periode handig gebruikt om generaties lang ,ollander aat te zaaien en hun positie veilig te stellen.
Sidharta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2010, 09:09   #279
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter
 
Kodo Kodo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2009
Berichten: 8.624
Standaard

Siddharta en Respublica, ik ben het met beide laatste postings eens. Alleen denk ik niet dat we de "francofonie" mogen beschuldigen van die haatzaaierij. Het was het invloedrijke deel van de burgerij, grotendeels franstalig, dat wel, maar we zijn nu stilaan grote jongens en meisjes aan het worden, en we moeten de franstaligen er de schuld niet van blijven geven als sommigen onder ons niet los komen van de dwaasheden van vorige generaties, zoals die belachelijke vooroordelen tegen Nederlanders. Die komen in de kringen waarin ik verkeer overigens nauwelijks voor.
__________________
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible"
Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.”
Kodo Kodo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2010, 09:27   #280
Sidharta
Minister
 
Geregistreerd: 9 januari 2009
Berichten: 3.321
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
Siddharta en Respublica, ik ben het met beide laatste postings eens. Alleen denk ik niet dat we de "francofonie" mogen beschuldigen van die haatzaaierij. Het was het invloedrijke deel van de burgerij, grotendeels franstalig, dat wel, maar we zijn nu stilaan grote jongens en meisjes aan het worden, en we moeten de franstaligen er de schuld niet van blijven geven als sommigen onder ons niet los komen van de dwaasheden van vorige generaties, zoals die belachelijke vooroordelen tegen Nederlanders. Die komen in de kringen waarin ik verkeer overigens nauwelijks voor.
In de kringen hier op het forum, komen ze helaas wel voor.
Sidharta is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:00.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be