Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Politics.be > Suggesties & Mededelingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Suggesties & Mededelingen In dit forum kan iedere forumgebruiker terecht met voorstellen ter verbetering (van de sfeer) van dit forum. Je vindt er ook de officiële mededelingen terug van Politics.be.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 25 december 2023, 08:31   #21
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant Bekijk bericht
Achter de schermen is vbulletin vervelend in gebruik. Ik ben zelf mod en admin geweest van grote fora, en o.a. de zeer geavanceerde spam filter is al een enorme asset.
Ah, maar als de admin zelf last heeft om dit forum te laten draaien dan neem ik aan dat die zelf de grootste incentive zou hebben om te veranderen. Aan de gebruiker kant lijkt het eerder prima te draaien. Ik zou het dan eerder begrijpen dat het de admin is die zegt "beste gebruikers, ik weet wel dat jullie het langs jullie kant prima vinden, maar ik word zot als ik met die rommel software moet voortdoen, dus ik verander, en sorry als ge daardoor andere gewoontes moet aanleren".

Maar ik zie geen enkele reden, van gebruikerskant, om een verandering te wensen met het risico op onvoorziene problemen.

Dat wil niet zeggen dat:

1) waarschijnlijk tegenwoordig veel modernere soft bestaat met veel toeters en bellen die deze niet heeft en dat als men dat eenmaal gewoon is, men zich afvraagt hoe men zonder kon leven vroeger

2) als er technische redenen zijn om te veranderen, omdat er dingen obsolete zijn geworden, of omdat er jaren oude problemen die ik niet ken maar die dit forum achter de schermen heeft, eindelijk kunnen opgelost worden, ik tegen een verandering zou zijn.

Maar iets dat goed werkt, veranderen omdat het nu eenmaal mode is om te veranderen, en dingen die "oud" zijn nu eenmaal moeten "vernieuwd" worden, daar ben ik geen voorstander van, omdat er meestal altijd ongeanticipeerde nadelen aan zijn.

Laatst gewijzigd door patrickve : 25 december 2023 om 08:36.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2023, 08:57   #22
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.060
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Lijkt me allemaal kompleet onbelangrijk voor een gegeven dat uiteindelijk "hobby" is en morgen plotsklaps verdwenen kan zijn.Naar ik begrijp is het toch al een soort mirakel dat dit forum nog bestaat......
Vind ik ook.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2023, 09:00   #23
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.060
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Dat is zo.
Keerzijde van de medaille is dat er geen nieuwe leden bijkomen, wat maakt dat het forum uitsterft...
Tja, hoe zou dat komen.
Mochten de helft van de mensen, die zich ooit aangemeld hebben, nog actief zijn, het forum was overbelast.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2023, 09:04   #24
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.060
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Kijk, als er iets is dat goed werkte in het jaar 2000, waarom zou dat vandaag niet volstaan ? Als men daar tevreden mee was in 2000, dan is dat toch evenveel reden tot tevredenheid vandaag ?

Ik weet wel dat veel meer mogelijk is, maar de vraag is waarom dat gewenst zou zijn. Het veranderen van software is altijd een tweesnijdend zwaard, en het wordt altijd verkocht voor de nieuwe gadgets, en men vergeet altijd dat er ook nieuwe problemen bijkomen. Als de oude dingen niet doen wat men wil, dan is het normaal om nieuwe dingen te installeren die dat wel doen, of meer doen. Maar als het oude ding doet wat men wil, dan is er geen reden om problemen binnen te halen om nieuwe gadgets waar men zonder kon tot hier toe, erbij te willen.

Gezien wij al tientallen jaren tevreden zijn met hoe het werkt, waarom zouden we nu plots ontevreden moeten zijn en andere dingen willen ? En daarbij riskeren dat er een ganse hoop problemen die er nu NIET zijn, bij krijgen ?

Mocht de garantie 100% zijn dat er enkel maar nieuwe snufjes bijkomen, en dat er geen enkel probleem gaat optreden, dan zou er nog iets voor te zeggen zijn, maar dat is zelden zo. Er is altijd een prijs te betalen. Er zijn altijd dingen die niet draaien zoals men het dacht.

Niks is robuuster dan een oud stuk soft dat men helemaal onder de knie heeft. In de markt doet men dat niet omdat er steeds de druk is om nieuw spul te verkopen, maar daardoor zijn er ook altijd ook nieuwe bugs, nieuwe problemen en zo voort. Wat op zich ook leuk is voor de markt, die daar dan weer nieuwe oplossingen voor kan trachten te verkopen. Maar oude soft die goed werkt is goud waard. Omdat daar alle problemen uit weggewerkt zijn en de functionaliteit perfect gekend is.
Klopt helemaal.
Ik heb dat bijvoorbeeld met Excel. Ik had dat goed onder de knie, door steeds te veranderen werd het voor mij moeilijke en moeilijker. De functies bleven eigenlijk hetzelfde, de knoppen en het overzicht wijzigde steeds, wat het zeker niet beter maakte.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2023, 09:06   #25
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.060
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Voor PC gebruikers is het forum helemaal ok, en "if it ain't broke don't fix it". Is hier helemaal de voorkeur.
Voor smartphone of tablet gebruikers is het misschien niet aangepast, dus een vraag voor modernisering van die kant is begrijpelijk.
Ik bekijk het ook alleen maar op PC, dus heb geen nood aan verandering, maar ik begrijp wel waarom de jeugd een "responsive design" vraagt. Dat is tegenwoordig wel de standaard denk ik.
Ik wil het eigenlijk alleen gebruiken via de PC, met meer mogelijkheden, ga ik jullie nog meer vervelen met mijn gezaag en geklaag.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2023, 22:47   #26
Pontifex
Super Moderator
 
 
Geregistreerd: 2 juli 2011
Berichten: 6.863
Standaard

Reminder voor iedereen.


Dit forumgedeelte wordt héél streng gemodereerd.
In onderstaande link, kan iedereen zien hoe het er hier al een tijdje aan toegaat.
Samengevat:
Dit forumgedeelte is enkel voor volwassen forumgebruikers.
Alle getroll, off topic, onzinreacties, applaus via een 2-tje, meta-discussies, gehakketak, gekissebis, smileys, gezeik en meer irrelevant gebrabbel zoals op de forumkaternen met politieke en maatschappelijke topics wordt hier onherroepelijk geknipt.
Enkel ernstige discussie, on topic wordt gedoogd.
Wie blijft de zaken hier vertroebelen, vliegt er onherroepelijk en definitief uit, zonder compassie.


!!!Nieuwe richtlijn gebruik Suggesties en Mededelingen!!!



De moderatie.
Pontifex is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2023, 22:48   #27
Pontifex
Super Moderator
 
 
Geregistreerd: 2 juli 2011
Berichten: 6.863
Standaard

Reminder voor iedereen.


Dit forumgedeelte wordt héél streng gemodereerd.
In onderstaande link, kan iedereen zien hoe het er hier al een tijdje aan toegaat.
Samengevat:
Dit forumgedeelte is enkel voor volwassen forumgebruikers.
Alle getroll, off topic, onzinreacties, applaus via een 2-tje, meta-discussies, gehakketak, gekissebis, smileys, gezeik en meer irrelevant gebrabbel zoals op de forumkaternen met politieke en maatschappelijke topics wordt hier onherroepelijk geknipt.
Enkel ernstige discussie, on topic wordt gedoogd.
Wie blijft de zaken hier vertroebelen, vliegt er onherroepelijk en definitief uit, zonder compassie.


!!!Nieuwe richtlijn gebruik Suggesties en Mededelingen!!!


PS: ook contestatie van dit beleid, is een reden tot ban voor onbepaalde duur....


De moderatie.
Pontifex is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2024, 16:58   #28
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.668
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Zou dit helpen om terug in de zoekresultaten terecht te komen ? Want naar aanleiding van een post van een medeforummer net wat testjes gedaan. Sinds corona is dit forum uit de resultaten van de zoekmachines gebonjourd lijkt het. Kwam het forum vroeger nog hoog in de resultaten voor als je enkele termen bij elkaar zette die bijna enkel naar dit forum konden leiden dan is dit niet langer het geval. Zelfs als je hele zinnen copiert niet meer. De reden dat velen hier tegenwoordig dingen kunnen zeggen die elders niet kunnen is dat dit forum door techcensuur is onschadelijk gemaakt.

Het forum lijkt terug opgenomen in de zoekresultaten door de zoekmachines.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:09.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be