Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 6 januari 2022, 13:43   #41
Jan Janssen
Minister-President
 
Geregistreerd: 10 december 2016
Berichten: 5.165
Standaard

In principe zou de bescherming van het vaccin op zich voldoende beloning moeten zijn voor de gevaccineerden. Hoera, ik word niet meer zwaar ziek of besmet of ga niet meer dood.

Nu het blijkt dat ze grotendeels gefopt zijn geweest, kunnen ze het niet verkroppen dat er nog mensen rondlopen die niet gefopt zijn. En nu moet er op een andere manier een beloning komen voor hun goed gedrag. Zoals ik mag nog binnen in de cinema en jij niet.
Medisch heeft dit niks vandoen.
Jan Janssen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2022, 15:30   #42
jogo
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 30 december 2007
Berichten: 7.717
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Janssen Bekijk bericht
In principe zou de bescherming van het vaccin op zich voldoende beloning moeten zijn voor de gevaccineerden. Hoera, ik word niet meer zwaar ziek of besmet of ga niet meer dood.

Nu het blijkt dat ze grotendeels gefopt zijn geweest, kunnen ze het niet verkroppen dat er nog mensen rondlopen die niet gefopt zijn. En nu moet er op een andere manier een beloning komen voor hun goed gedrag. Zoals ik mag nog binnen in de cinema en jij niet.
Medisch heeft dit niks vandoen.
Djokovik is toch vrij om een appart toernooi voor wappies te organiseren.
jogo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2022, 15:32   #43
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jogo Bekijk bericht
Djokovik is toch vrij om een appart toernooi voor wappies te organiseren.
De essentie maar ontlopen he.

Zeg nu eens welke grote ramp Djokovic de Australiers zou aandoen door als niet-gevaccineerde, niet-besmette ginder gaan te spelen ? Ja, dat hij ginder door Australiers misschien besmet zou worden kan zijn natuurlijk (dat gaat trouwens niet afhangen van zijn vaccinatie status). Zijn de Australiers bang dat hij ginder de gezondheidszorg niet zal kunnen betalen misschien ?
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2022, 18:12   #44
jogo
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 30 december 2007
Berichten: 7.717
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
De essentie maar ontlopen he.

Zeg nu eens welke grote ramp Djokovic de Australiers zou aandoen door als niet-gevaccineerde, niet-besmette ginder gaan te spelen ? Ja, dat hij ginder door Australiers misschien besmet zou worden kan zijn natuurlijk (dat gaat trouwens niet afhangen van zijn vaccinatie status). Zijn de Australiers bang dat hij ginder de gezondheidszorg niet zal kunnen betalen misschien ?
Een grote ramp voor Djokovic zou zo'n tennistoernooi voor wappies niet zijn, mijn inschatting is dat hij dat zelfs wel eens zou kunnen winnen.
jogo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2022, 18:23   #45
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jogo Bekijk bericht
Een grote ramp voor Djokovic zou zo'n tennistoernooi voor wappies niet zijn, mijn inschatting is dat hij dat zelfs wel eens zou kunnen winnen.
"de essentie maar ontlopen".

Het is toch totaal belachelijk om in een land waar men een explosie van besmettingen kent, na 2 jaar belachelijke lockdowns, iemand te weigeren die negatief getest heeft, om wat tennis komen te spelen he. Dat er "regeltjes zijn" kan wel, maar het zijn idiote regeltjes die niks bijdragen aan de sanitaire situatie in Australie.

Laatst gewijzigd door patrickve : 6 januari 2022 om 18:24.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2022, 18:54   #46
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.835
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Janssen Bekijk bericht
In principe zou de bescherming van het vaccin op zich voldoende beloning moeten zijn voor de gevaccineerden. Hoera, ik word niet meer zwaar ziek of besmet of ga niet meer dood.

Nu het blijkt dat ze grotendeels gefopt zijn geweest, kunnen ze het niet verkroppen dat er nog mensen rondlopen die niet gefopt zijn. En nu moet er op een andere manier een beloning komen voor hun goed gedrag. Zoals ik mag nog binnen in de cinema en jij niet.
Medisch heeft dit niks vandoen.
Veel zever allemaal, negatief testen zou voldoende moeten zijn, dat is het hier ook.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2022, 19:02   #47
Eurosceptic
Minister
 
Geregistreerd: 19 mei 2014
Berichten: 3.814
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
De Aussies waren woedend.
Ben ik echt de enige die opmerkt dat het altijd de media zijn die dit zeggen?

Ik geloof hier namelijk geen fluit van. De Aussies zijn al van in den beginne woedend op het totalitaire regime van hun eigen staat. Ik heb daar een jaar gewoond en ik weet hoe autoritair alles daar is. Vooral ook naar alcoholconsumptie.

Veel mensen hebben sympathie voor Djokovic. Deze kwestie gaat niet over woede tav Djokovic. Het zet gewoon wereldwijd in de verf hoe Australië mensenrechten schendt op basis van een vals medisch voorwendsel
__________________
Wat van mij is, is van mij! En wat van jou is, is van ons
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2022, 19:04   #48
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.068
Standaard

De familie Djoko zijn niet alleen wappies maar eveneens religieuze mafketels.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20220106_94825719

Citaat:
Op een persconferentie in Belgrado vergeleek Srdjan Djokovic, de vader van Novak, zijn zoon met Jezus Christus. “Jezus werd gekruisigd, maar heeft het doorstaan en leeft nog steeds onder ons”, zei hij. “Nu proberen ze Novak op dezelfde manier te kruisigen.”

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 6 januari 2022 om 19:04.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2022, 19:05   #49
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN
 
Eduard Khil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2012
Locatie: Hemel
Berichten: 35.531
Standaard

Anti-vaxxers zijn altijd achterlijk. Een paar tennisspelletjes winnen maakt u daarom niet minder achterlijk. Well done, Aussies.
__________________
MAMBO VOORSPELT MILJARDEN DODEN DOOR HET COVIDVACCIN IN DE KOMENDE PAAR JAAR. MILJARDEN!


Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2022, 19:06   #50
Eurosceptic
Minister
 
Geregistreerd: 19 mei 2014
Berichten: 3.814
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Uiteraard moet Djokovic niet bevoordeeld worden tov de rest. Het probleem is echter dat hij in Australie benadeeld wordt tov anderen. Hij is voor de Australische autoriteiten een untermensch en dat is hier het grote schandaal. Die mens wordt dus nu gewoon opgesloten in Australie hé en er zijn hier mensen die dat toejuichen. 2 jaar geleden was zoiets compleet onvoorstelbaar en je ziet dus maar hoe snel fascisme zich kan verspreiden als de overheidsnarrative maar goed zit. Heel veel mensen zijn daar dus echt vatbaar voor.
De mensen die het toejuichen zijn quasi allemaal gepensioneerd. Tijdens mijn huisbezoeken stel ik vast dat de tv de hele dag aan staat. Bijna altijd is het de staatspropaganda over "de cijfers" die uiteraard totaal gemanipuleerd zijn. Nu doordat men gevaccineerden niet meer gaat testen.

Het is alsof 60 plussers niet meer het intellect hebben om zich kritische vragen te stellen bij alles wat op tv gezegd wordt. Ze geloven alles onmiddellijk, en ze verdedigen het fanatiek. Straks zelfs de experimentele vaccinatie van kinderen.

Het fascisme is zich in een razendsnel tempo aan het verspreiden. En als je het hen zegt noemen ze je gewoon een wappie. Dit gaat helemaal fout aflopen
__________________
Wat van mij is, is van mij! En wat van jou is, is van ons
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2022, 19:15   #51
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Als de regels er zijn, moeten de regels gerespecteerd worden.
Het is niet omdat je beroemd zijt en veel geld hebt, dat er voor u andere regels gelden.
Goed zo Australië om zo standvastig te zijn.
In België zijn ze dan weer niet zo "standvastig". Wie herinnert zich bijvoorbeeld nog het Open VLD-feestje?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2022, 19:18   #52
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik zit te wachten op het bericht dat die tennisspeler met zijn klikken en zijn klakken op een vliegtuig gezet wordt, met een straf aan zijn broek dat hij x jaren niet meer welkom is in Australië.

Dat zou hopelijk enig preventief effect hebben op die antivaxers en wappies die niet 100 procent koppig zijn en blijven.
Als de overheid tot voor kort voortdurend benadrukte dat vaccinatie een vrijwillig gegeven, waarom zou een burger dan geen gebruik mogen maken van die legale vrijheid?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2022, 19:20   #53
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Onzijdig Bekijk bericht
Geen medelijden mee. Het is zijn vrije keuze om zich niet te laten vaccineren, zijn goed recht. Maar hij wist op voorhand dat er consequenties aan waren.
Hij dient in geen geval een voorkeursbehandeling te krijgen. Dat zou een slag in het gezicht zijn van al diegenen die wel een vaccin haalden.
Het confronteert "al diegenen die wel een vaccin haalden" met hun eigen onderdanigheid en makke volgzaamheid, daar waar die sporter tenminste tegen de stroom durft ingaan.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2022, 19:25   #54
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN
 
Eduard Khil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2012
Locatie: Hemel
Berichten: 35.531
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
De mensen die het toejuichen zijn quasi allemaal gepensioneerd. Tijdens mijn huisbezoeken stel ik vast dat de tv de hele dag aan staat. Bijna altijd is het de staatspropaganda over "de cijfers" die uiteraard totaal gemanipuleerd zijn. Nu doordat men gevaccineerden niet meer gaat testen.

Het is alsof 60 plussers niet meer het intellect hebben om zich kritische vragen te stellen bij alles wat op tv gezegd wordt. Ze geloven alles onmiddellijk, en ze verdedigen het fanatiek. Straks zelfs de experimentele vaccinatie van kinderen.

Het fascisme is zich in een razendsnel tempo aan het verspreiden. En als je het hen zegt noemen ze je gewoon een wappie. Dit gaat helemaal fout aflopen
maar wappie toch
__________________
MAMBO VOORSPELT MILJARDEN DODEN DOOR HET COVIDVACCIN IN DE KOMENDE PAAR JAAR. MILJARDEN!


Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2022, 20:29   #55
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.596
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Veel zever allemaal, negatief testen zou voldoende moeten zijn, dat is het hier ook.
Als ik naar een ander land ga pluis ik grondig de corona regels uit. Dat was zo als ik naar Barcelona, Wenen, 2 keer Italië, Frankrijk etc, en nu Praag ga en maak dat ik voldoe aan de regels, ook als ik terugkom naar België. Ik sta niet boven de wet en ga niet zo stom zijn de wise guy te spelen.

De manier waarop die Djokovic het gespeeld heeft was niet alleen arrogant, onprofessionneel maar vooral superdom. Als men zijn vader hoort die hem vergelijkt met Christus heeft hij het blijkbaar niet van vreemden.

Hij moet nu de gevolgen dragen. Visa of documenten niet in orde, niet binnen zo simpel is het. Het is niet omdat hij goed tegen een bal kan kloppen dat hij boven de wet staat.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2022, 20:51   #56
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Max van Dietschland's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juni 2005
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.930
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Lol, hij zit nu tot maandag in een hotel voor asielzoekers en dan terug naar het land van herkomst.
Goed zo Aussies.

https://www.youtube.com/watch?v=_D-LmRNdQiQ
Tot een ander land hetzelfde gaat doen moet een Australische sporter...
We gaan ze dan eens horen.
__________________
NIET MIJN REGERING - TIJD VOOR VLAAMSE ONAFHANKELIJKHEID - EIGEN VOLK EERST

https://www.youtube.com/watch?v=8kd7y2bBhgo
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2022, 21:07   #57
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.286
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jogo Bekijk bericht
Djokovik is toch vrij om een appart toernooi voor wappies te organiseren.

goeike !
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2022, 21:09   #58
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.957
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Novak Djokovic moet na lange visumsoap dan toch Australië verlaten, zelfs president bemiddelt.

HBVL 05-01-2022
Novak Djokovic, de nummer één van de wereld in het mannentennis, is definitief de toegang tot Australië ontzegd vanwege een probleem met zijn visum. De Servische twintigvoudige grandslamwinnaar zat woensdag al een halve dag vast op de luchthaven van Melbourne en zou donderdag uit het land gevlogen worden. Daarmee lijkt een einde te komen aan een lange soap over zijn vaccinatiestatus en deelname als titelverdediger aan de Australian Open. Zijn advocaten zullen de beslissing aanvechten en ook de Servische president probeert ondertussen nog te bemiddelen.

Een pijnlijk einde van een slechte soap. De deelname van titelverdediger Novak Djokovic aan de Australian Open sleept al maanden aan. Australië verbiedt immers ongevaccineerde personen de toegang tot zijn grondgebied en de Servische nummer één van de wereld weigert om bekend te maken of hij al dan niet gevaccineerd is. Allicht liet Djokovic nooit een coronaprik zetten, want hij kantte zich in het verleden altijd openlijk tegen verplichte vaccinatie en is sowieso een koele minnaar van de moderne geneeskunde.



Als de regels er zijn, moeten de regels gerespecteerd worden.
Het is niet omdat je beroemd zijt en veel geld hebt, dat er voor u andere regels gelden.
Goed zo Australië om zo standvastig te zijn
.
100 % akkoord !!!
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2022, 21:11   #59
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.957
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Als ik naar een ander land ga pluis ik grondig de corona regels uit. Dat was zo als ik naar Barcelona, Wenen, 2 keer Italië, Frankrijk etc, en nu Praag ga en maak dat ik voldoe aan de regels, ook als ik terugkom naar België. Ik sta niet boven de wet en ga niet zo stom zijn de wise guy te spelen.

De manier waarop die Djokovic het gespeeld heeft was niet alleen arrogant, onprofessionneel maar vooral superdom. Als men zijn vader hoort die hem vergelijkt met Christus heeft hij het blijkbaar niet van vreemden.

Hij moet nu de gevolgen dragen. Visa of documenten niet in orde, niet binnen zo simpel is het. Het is niet omdat hij goed tegen een bal kan kloppen dat hij boven de wet staat.
Vooral arrogant.
Hij heeft een goed lesje gehad.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2022, 21:20   #60
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.596
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Vooral arrogant.
Hij heeft een goed lesje gehad.
De les gaat veel verder gaan dan dat. Geen enkel land ter wereld die corona inreis regels heeft zal hem nog toelaten na deze Australische grap. Misschien dat men hem hier en daar nog een oogje had dichtgeknepen maar ik zie niet in hoe hij pakweg probleemloos nog in Frankrijk of England ongevaccineerd gaat binnen geraken. Adieu Grand Slam en hij heeft het aan zichzelf te danken.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:54.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be