Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 12 oktober 2008, 09:35   #1
jodewa
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 31 mei 2004
Locatie: oost vlaanderen
Berichten: 366
Standaard Integratie? zolang het maar niets kost!

Mijn kinderen zitten in een gemiddelde vlaamse school waar steeds meer vreemde kinderen deel van uitmaken. Ik denk zoals in de meeste vlaamse scholen.
- Kinderen die geen woord nederlands kennen worden er gedropt en de leerkracht en de andere kinderen betalen de tol omdat alles in twee talen moet worden uitgelegd en de het leerplan vertraging oploopt.
- Kinderen die thuis totaal geen gezag kennen en dit als dusdanig op school duidelijk maken tegen medeleerlingen. Wanneer ze dan terechtgewezen worden kan hun dat geen bal schelen
- uitstappen zoals skiklassen (die nog éénmaal doorgaan) worden door ons 100 % betaald, vreemde kinderen hebben een"aangepaste" oplossing nl. de kansenpas waardoor een gedeelte word betaald uit een of andere kas
- etc....
Wil ik maar zeggen dat wij eigenlijk gediscrimineerd worden door de buitenlanders binnen ons eigen systeem en stilaan het slachtoffer worden van hun "je m'en fout" mentaliteit en onze idiote beleidmensen die niet anders doen als dit te cultiveren.
Het meest schrijnende is het eetfestijn dat de school eens per jaar geeft en waarvan de opbrengst dient om kleinschalige projecten op school te financieren.
Daar met je pas hoe belangrijk die mensen integratie vinden.
Jaarlijks komt er minder en minder volk. Niet omdat de kwaliteit slecht is, maar d�*�*r is geen enkele buitenlander te bespeuren... niemand.
Tja.. daar moet nu eenmaal betaald worden voor een kaart.
Op het menu stond behalve varkensvlees of kalkoen en vis (speciaal voor de islamieten!).
Daarmee word nog maar eens het bewijs gegeven dat integratie zich voor hun enkel en alleen beperkt tot geld krijgen en dat die mensen totaal geen enkele meerwaarde hebben binnen ons systeem, laat staan respect betonen voor onze samenleving.
Ik vraag mij eerlijk gezegd af waar dat gaat eindigen en hou lijn hart als vast voor de toekomst van mijn dochters.
Op wie kunnen we nog stemmen om de huidige situatie te kenteren om lange termijn?
jodewa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2008, 09:47   #2
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Hoeveel jaar heb je erover gedaan om tot die conclusie te komen?

Vanaf het moment dat je uit het indoctrinatie onderwijs kwam om dan later bij je eigen kinderen pardoes terug in de realiteit te geraken?

Het is werkelijk een schande dat we wat ooit hét kwaliteitsonderwijs was, laten verloederen en zo heeldere toekomstige generaties terug in de tijd katapulteren.

het begint te lijken op de degeneratie die ontstond na de val van het Romeinse rijk: eeuwen duurt het voordat dit terug wordt ingehaald.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2008, 09:50   #3
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Ik neem aan dat het niet verplicht is om je kinderen op bosklassen te sturen? Als de moslims mogen weigeren, mogen de dhimmies dit ook weigeren.
tijd voor een apart tussendoortje met ouders en kinderen in het laagseizoen? Dat ze hun halal-fret dan maar zelf opeten.

Het wordt HOOGTIJD dat wij zelf eens wat tegenreactie gaan geven op de langzaam maar zekere kolonisatie door de "barbaren"... of de geschiedenis herhaalt zich drie keer.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2008, 10:48   #4
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jodewa Bekijk bericht
Mijn kinderen zitten in een gemiddelde vlaamse school waar steeds meer vreemde kinderen deel van uitmaken. Ik denk zoals in de meeste vlaamse scholen.
1 - Kinderen die geen woord nederlands kennen worden er gedropt en de leerkracht en de andere kinderen betalen de tol omdat alles in twee talen moet worden uitgelegd en de het leerplan vertraging oploopt.
2 - Kinderen die thuis totaal geen gezag kennen en dit als dusdanig op school duidelijk maken tegen medeleerlingen. Wanneer ze dan terechtgewezen worden kan hun dat geen bal schelen
3 - uitstappen zoals skiklassen (die nog éénmaal doorgaan) worden door ons 100 % betaald, vreemde kinderen hebben een"aangepaste" oplossing nl. de kansenpas waardoor een gedeelte word betaald uit een of andere kas
- etc....
4 Wil ik maar zeggen dat wij eigenlijk gediscrimineerd worden door de buitenlanders binnen ons eigen systeem en stilaan het slachtoffer worden van hun "je m'en fout" mentaliteit en onze idiote beleidmensen die niet anders doen als dit te cultiveren.
Het meest schrijnende is het eetfestijn dat de school eens per jaar geeft en waarvan de opbrengst dient om kleinschalige projecten op school te financieren.
Daar met je pas hoe belangrijk die mensen integratie vinden.
Jaarlijks komt er minder en minder volk. Niet omdat de kwaliteit slecht is, maar d�*�*r is geen enkele buitenlander te bespeuren... niemand.
Tja.. daar moet nu eenmaal betaald worden voor een kaart.
Op het menu stond behalve varkensvlees of kalkoen en vis (speciaal voor de islamieten!).
Daarmee word nog maar eens het bewijs gegeven dat integratie zich voor hun enkel en alleen beperkt tot geld krijgen en dat die mensen totaal geen enkele meerwaarde hebben binnen ons systeem, laat staan respect betonen voor onze samenleving.
Ik vraag mij eerlijk gezegd af waar dat gaat eindigen en hou lijn hart als vast voor de toekomst van mijn dochters.
Op wie kunnen we nog stemmen om de huidige situatie te kenteren om lange termijn?
1 Alles wordt in 2 talen uitgelegd? Kennen al die leerkrachten als tweede taal de taal van die kinderen?
2 Het enige kind dat bij mijn kinderen in klas zat en totaal geen gezag kende was een kind uit een zuiver Vlaams gezin.
3 Bij mijn kinderen wordt de skiklas georganisserd tijdens de paasvakantie en is dus niet verplicht. Mijn kinderen gaan ook niet mee, wegens te duur.
Voor de driedaagse (verplichte) uitstap is er een spaarsysteem.
Over welke kas heb je het eigenlijk, waaruit men zou kunnen putten met een "kansenpas"?
Besef je dat zeer veel Vlaamse gezinnen ook problemen hebben om voor hun kinderen alle uitstappen te betalen.
4 De meeste kinderen die op school "gedropt" worden kennen zeer goed nederlands. Een enkele nieuwkomer niet. Het is daarom belangrijk dat nieuwkomers, tijdelijk, onderwijs kunnen volgen dat deels in hun eigen taal wordt gegeven.
Ik vind het erg , dat iedere school commerciële activiteiten moet organiseren, om het "gratis onderwijs" te kunnen aanbieden.
Zoek je een partij, die hoogstaand onderwijs wil, met gelijke kansen voor iedereen, stem dan PVDA.
http://www.chengetheworld.org/nl/ind...cle&pid=1772#3
COMAC, de jongerenafdeling van PVDA, steunt repact http://www.respact.be/
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2008, 10:51   #5
bentje
Parlementsvoorzitter
 
bentje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 november 2006
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 2.061
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
1 Alles wordt in 2 talen uitgelegd? Kennen al die leerkrachten als tweede taal de taal van die kinderen?
2 Het enige kind dat bij mijn kinderen in klas zat en totaal geen gezag kende was een kind uit een zuiver Vlaams gezin.
3 Bij mijn kinderen wordt de skiklas georganisserd tijdens de paasvakantie en is dus niet verplicht. Mijn kinderen gaan ook niet mee, wegens te duur.
Voor de driedaagse (verplichte) uitstap is er een spaarsysteem.
Over welke kas heb je het eigenlijk, waaruit men zou kunnen putten met een "kansenpas"?
Besef je dat zeer veel Vlaamse gezinnen ook problemen hebben om voor hun kinderen alle uitstappen te betalen.
4 De meeste kinderen die op school "gedropt" worden kennen zeer goed nederlands. Een enkele nieuwkomer niet. Het is daarom belangrijk dat nieuwkomers, tijdelijk, onderwijs kunnen volgen dat deels in hun eigen taal wordt gegeven.
Ik vind het erg , dat iedere school commerciële activiteiten moet organiseren, om het "gratis onderwijs" te kunnen aanbieden.
Zoek je een partij, die hoogstaand onderwijs wil, met gelijke kansen voor iedereen, stem dan PVDA.
http://www.chengetheworld.org/nl/ind...cle&pid=1772#3
COMAC, de jongerenafdeling van PVDA, steunt repact http://www.respact.be/
Dus die mens zijn ervaring is fout en compleet uit de lucht gegrepen omdat jij een andere ervaring meemaakte?
__________________
bentje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2008, 11:00   #6
Depth of Field
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 juli 2008
Locatie: Occupied Flanders
Berichten: 1.624
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Een enkele nieuwkomer
...
PVDA
Twee begrippen met ongeveer dezelfde geloofwaardigheid
Depth of Field is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2008, 11:12   #7
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
De meeste kinderen die op school "gedropt" worden kennen zeer goed nederlands
In uw vlaams dorp misschien wel.
In de grootsteden geven leerkrachten les aan kinderen van ZEVENTIEN verschillende nationaliteiten in één klasje! Tegen dat het pasen is kennen ze elkaars naam en kunnen ze tenminste al "goedemorgen" zeggen.


En ja, de witte kindjes verdwijnen dan uit vroegere elitescholen zoals "de Dames" in Antwerpen: die moeten nu vanuit de grootstad 'smorgens pendelen naar de scholen in nog niet gekoloniseerde gemeenten, zoals Beveren vb.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 12 oktober 2008 om 11:13.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2008, 11:26   #8
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
In uw vlaams dorp misschien wel.
In de grootsteden geven leerkrachten les aan kinderen van ZEVENTIEN verschillende nationaliteiten in één klasje! Tegen dat het pasen is kennen ze elkaars naam en kunnen ze tenminste al "goedemorgen" zeggen.


En ja, de witte kindjes verdwijnen dan uit vroegere elitescholen zoals "de Dames" in Antwerpen: die moeten nu vanuit de grootstad 'smorgens pendelen naar de scholen in nog niet gekoloniseerde gemeenten, zoals Beveren vb.
Mijn Vlaams dorp is Kortrijk. Dit is dus geen dorp, en ook geen grootstad.
In de grootstad, en zeker in de zogeheten "concentratiescholen" zullen er meer nieuwkomers zijn, die de taal niet voldoende kennen.
Ik stelde :
"Het is daarom belangrijk dat nieuwkomers, tijdelijk, onderwijs kunnen volgen dat deels in hun eigen taal wordt gegeven."
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2008, 11:42   #9
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Mijn Vlaams dorp is Kortrijk. Dit is dus geen dorp, en ook geen grootstad.
In de grootstad, en zeker in de zogeheten "concentratiescholen" zullen er meer nieuwkomers zijn, die de taal niet voldoende kennen.
Ik stelde :
"Het is daarom belangrijk dat nieuwkomers, tijdelijk, onderwijs kunnen volgen dat deels in hun eigen taal wordt gegeven."

Antwerpen telt meer dan 150 verschillende nationaliteiten. Ga je voor al die verschillende talen ook apart onderwijs inrichten? En waarom moeten die kinderen eerst "in hun eigen" taal onderwezen worden? Loop je nu nog zoveel jaren achter? In Nederland heeft men dit ridicule project al jaren geleden ingevoerd en na een paar jaar terug afgeschaft. Wat bleek?
- turkse kinderen die in het turks les kregen, bleken na drie jaar nog steeds geen Nederlands te kennen.
- berberse kinderen die in het arabisch les kregen (bemerk de KENNIS van de poco organizatoren) bleken na drie jaar noch arabisch noch Nederlands te kennen.
- arabisch sprekende kinderen die in het arabisch les kregen bleken raar genoeg na drie jaar OOK geen Nederlands te kennen.
- en aziatische kinderen worden blijkbaar Nederlandstalig geboren, want die kregen geen apart OALT onderwijs aangeboden.

Waar ik wèl voor pleit zijn aparte instapklassen waar nederlandsonkundige kinderen op een zo kort mogelijke termijn (één schooljaar) ENKEL een goede basiskennis van het Nederlands worden aangeleerd, zodat ze het jaar nadien naadloos kunnen instappen in het reguliere onderwijs.
Maar blijkbaar is zoiets discriminerend en rassiesties.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 12 oktober 2008 om 11:45.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2008, 13:59   #10
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lincoln's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 februari 2004
Locatie: Ubi bene ibi patria()Qua Patet Orbis
Berichten: 10.540
Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Antwerpen telt meer dan 150 verschillende nationaliteiten. Ga je voor al die verschillende talen ook apart onderwijs inrichten? En waarom moeten die kinderen eerst "in hun eigen" taal onderwezen worden? Loop je nu nog zoveel jaren achter? In Nederland heeft men dit ridicule project al jaren geleden ingevoerd en na een paar jaar terug afgeschaft. Wat bleek?
- turkse kinderen die in het turks les kregen, bleken na drie jaar nog steeds geen Nederlands te kennen.
- berberse kinderen die in het arabisch les kregen (bemerk de KENNIS van de poco organizatoren) bleken na drie jaar noch arabisch noch Nederlands te kennen.
- arabisch sprekende kinderen die in het arabisch les kregen bleken raar genoeg na drie jaar OOK geen Nederlands te kennen.
- en aziatische kinderen worden blijkbaar Nederlandstalig geboren, want die kregen geen apart OALT onderwijs aangeboden.

Waar ik wèl voor pleit zijn aparte instapklassen waar nederlandsonkundige kinderen op een zo kort mogelijke termijn (één schooljaar) ENKEL een goede basiskennis van het Nederlands worden aangeleerd, zodat ze het jaar nadien naadloos kunnen instappen in het reguliere onderwijs.
Maar blijkbaar is zoiets discriminerend en rassiesties.
Circe, je begint zoals een echte immigrant te denken !
__________________
"Moslim freedom, Now !!!"
"Free people around the ka3ba for a free faith around the world !"
Lincoln is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2008, 15:58   #11
/Sarah/
Partijlid
 
Geregistreerd: 16 januari 2006
Berichten: 234
Standaard

Ten eerste: ik ken geen elke school die in 2 talen les geeft, zit jij op een nederlandstalige school dan wordt er enkel Nederlands gesproken (andere taal mag niet!)
ten tweede: over kansenpas heb ik nog nooit gehoord...leg dat eens verder uit aub?!

omdat ze niet naar dat eetfestijn gaan.... betekend dat volgens jou dat ze weigeren om te integreren?! dat is echt onzin...
Van alle autochtonen die daar op school zitten, hoeveel gaan er naar dat eetfestijn?
/Sarah/ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2008, 16:10   #12
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

/sarah/: elke normaal handelende ouder gaat als het even kan naar het jaarlijkse schoolfeest om daar wat euro's te gaan spenderen waar hun kinderen of later de kinderen van anderen profijt aan hebben.

Probeer gij maar eens een allochtoon te bespeuren op gelijkwelke vlaamse kermis voor gelijkwelk goed doel: als het niet VOOR hen gesubsidieerd wordt, VOOR hen voorgeknauwd en liefst nog half verteerd, VOOR hen apart wordt aangeboden (aparte togen voor moslimfood en kafferfood en dranken) etc... dan zie je geen kat, buiten die ketterse katers.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2008, 16:19   #13
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
/sarah/: elke normaal handelende ouder gaat als het even kan naar het jaarlijkse schoolfeest om daar wat euro's te gaan spenderen waar hun kinderen of later de kinderen van anderen profijt aan hebben.

Probeer gij maar eens een allochtoon te bespeuren op gelijkwelke vlaamse kermis voor gelijkwelk goed doel: als het niet VOOR hen gesubsidieerd wordt, VOOR hen voorgeknauwd en liefst nog half verteerd, VOOR hen apart wordt aangeboden (aparte togen voor moslimfood en kafferfood en dranken) etc... dan zie je geen kat, buiten die ketterse katers.
Zoals de meeste ouders ging ik ook jaarlijks naar het schoolfeest op de lagere school. Ik ben er nooit gebleven voor het eetfestijn.
Op het schoolfeest waren de ouders van de allochtone leerlingen er ook.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2008, 16:25   #14
shaddy
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 mei 2008
Berichten: 2.789
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
1 Alles wordt in 2 talen uitgelegd? Kennen al die leerkrachten als tweede taal de taal van die kinderen?
2 Het enige kind dat bij mijn kinderen in klas zat en totaal geen gezag kende was een kind uit een zuiver Vlaams gezin.
3 Bij mijn kinderen wordt de skiklas georganisserd tijdens de paasvakantie en is dus niet verplicht. Mijn kinderen gaan ook niet mee, wegens te duur.
Voor de driedaagse (verplichte) uitstap is er een spaarsysteem.
Over welke kas heb je het eigenlijk, waaruit men zou kunnen putten met een "kansenpas"?
Besef je dat zeer veel Vlaamse gezinnen ook problemen hebben om voor hun kinderen alle uitstappen te betalen.
4 De meeste kinderen die op school "gedropt" worden kennen zeer goed nederlands. Een enkele nieuwkomer niet. Het is daarom belangrijk dat nieuwkomers, tijdelijk, onderwijs kunnen volgen dat deels in hun eigen taal wordt gegeven.
Ik vind het erg , dat iedere school commerciële activiteiten moet organiseren, om het "gratis onderwijs" te kunnen aanbieden.
Zoek je een partij, die hoogstaand onderwijs wil, met gelijke kansen voor iedereen, stem dan PVDA.
http://www.chengetheworld.org/nl/ind...cle&pid=1772#3
COMAC, de jongerenafdeling van PVDA, steunt repact http://www.respact.be/

ik heb meer geloof in de woorden van de opstarter dan in die van een poco die braaf in het islamitisch gareel loopt.
shaddy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2008, 16:26   #15
shaddy
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 mei 2008
Berichten: 2.789
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Mijn Vlaams dorp is Kortrijk. Dit is dus geen dorp, en ook geen grootstad.
In de grootstad, en zeker in de zogeheten "concentratiescholen" zullen er meer nieuwkomers zijn, die de taal niet voldoende kennen.
Ik stelde :
"Het is daarom belangrijk dat nieuwkomers, tijdelijk, onderwijs kunnen volgen dat deels in hun eigen taal wordt gegeven."
Kortrijk de plaats waar het station al lang niet meer veilig is. De plaats waar rondhangkongeren graag mesje steek doen. Jij komt hier dan zeggen dat je geen problemen hebt. jaja ik geloof direct dat ge van kortrik zet.
shaddy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2008, 16:50   #16
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door shaddy Bekijk bericht
ik heb meer geloof in de woorden van de opstarter dan in die van een poco die braaf in het islamitisch gareel loopt.
Het staat je vrij te geloven wat in jou kraam past.
Waarop baseer jij je om te stellen dat ik braaf in het islamitisch gareel loop?
Citeer een bericht van mij waaruit dit blijkt.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2008, 16:55   #17
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door shaddy Bekijk bericht
Kortrijk de plaats waar het station al lang niet meer veilig is. De plaats waar rondhangkongeren graag mesje steek doen. Jij komt hier dan zeggen dat je geen problemen hebt. jaja ik geloof direct dat ge van kortrik zet.
Het station van Kortrijk al lang niet meer veilig? Daar heb ik nog niets van gemerkt, en ik kom er elke werkdag. Waar schuilt het gevaar?
"Rondhangjongeren" doen er graag mesje steek? Om dit aan te tonen kan je gegarandeerd een artikel linken.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2008, 17:02   #18
Aleandor
Vreemdeling
 
Aleandor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 oktober 2008
Locatie: Antwerpen, Vlaanderen
Berichten: 64
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
1 Alles wordt in 2 talen uitgelegd? Kennen al die leerkrachten als tweede taal de taal van die kinderen?
Even niet zo bijdehand doen aub, u weet evengoed dat de leerkracht zijn best zal doen om zicj bij de vreemdelingen ook verstaanbaar te maken en dat impliceert nu net dat er kostbare tijd verloren gaat die beter zou gebruikt worden om Nederlandstalige kinderen verder te kunnen onderwijzen.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Het enige kind dat bij mijn kinderen in klas zat en totaal geen gezag kende was een kind uit een zuiver Vlaams gezin.
+
COMAC, de jongerenafdeling van PVDA, steunt repact
Totaal geen gezag kennen en COMAC is inderdaad een perfecte combinatie.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
4 De meeste kinderen die op school "gedropt" worden kennen zeer goed nederlands. Een enkele nieuwkomer niet. Het is daarom belangrijk dat nieuwkomers, tijdelijk, onderwijs kunnen volgen dat deels in hun eigen taal wordt gegeven.
En wie zou dat bekostigen in deze barre tijden? Als ik trouwens als Vlaming in China zou gaan willen studeren zal er zich daar niemand ontfermen over mijn linguistieke vermogens van de Mandarijnse taal tenzij ik er persoonlijk een som geld voor zou neertellen.
Aleandor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2008, 17:09   #19
shaddy
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 mei 2008
Berichten: 2.789
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Het staat je vrij te geloven wat in jou kraam past.
Waarop baseer jij je om te stellen dat ik braaf in het islamitisch gareel loop?
Citeer een bericht van mij waaruit dit blijkt.
constant ontkennen dat er problemen zijn - kortrijk zijn zeer zware problemen - weet het uit ervaring neef neergestoken door rondhangjongeren zonder enige reden behalve verveling en tja geen volgeling van het ware geloof zekers grappig dat je hier komt vertellen dat er geen enkel probleem is in kortrijk
shaddy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2008, 17:28   #20
/Sarah/
Partijlid
 
Geregistreerd: 16 januari 2006
Berichten: 234
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Zoals de meeste ouders ging ik ook jaarlijks naar het schoolfeest op de lagere school. Ik ben er nooit gebleven voor het eetfestijn.
Op het schoolfeest waren de ouders van de allochtone leerlingen er ook.
hier se ... hier heb je het bewijs al, ook autochtonen gaan niet naar het eetfestijn. Op het schoolfeest moet je aanwezig zijn, vind ik?! Maar het eetfestijn... Het blijft dan ook een keus: gaan of niet gaan?
/Sarah/ is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:16.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be