Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 2 januari 2014, 23:27   #1
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.082
Standaard Als je uw werk goed doet mag er al eens gefeest worden.

Geen woorden/brieven maar daden!
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  Ambtenarenfeest.JPG‎
Bekeken: 98
Grootte:  49,8 KB
ID: 92388  

Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2014, 10:13   #2
Klojo eerste klas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Klojo eerste klas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 juni 2012
Berichten: 10.091
Standaard

Geen wonder dat er zoveel drank- en versnaperingenleveranciers nu zo'n verminderde omzet kennen....in de privé geeft men geen nieuwjaarsrecepties meer
__________________
Proud to be a koljo, sorry, klojo.
Baai de wei : Het enige alternatief voor het beleid in belgië... Steun de P.O.K.. http://forum.politics.be/showthread....=1#post7447175
Klojo eerste klas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2014, 10:42   #3
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.467
Standaard

Wat ik in mijn eigen kennissenkring zie, is dat er nog wel nieuwjaarsrecepties georganiseerd worden in de privé.
Op kosten van de werkgever.
En die recepties zijn redelijk 'goed'.

Die ambtenaren op dat bal, betalen wel zelf hun drankjes en broodjes.
Tsja, ge moet er wat voor over hebben, om je collega eens binnen te doen ...

De Schoof heeft altijd verlof genomen als hij wou gaan feesten. Dat werd hem niet altijd (of nooit) in dank afgenomen door de vakbondsmilitanten.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2014, 11:53   #4
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lof der Zotheid's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 augustus 2005
Berichten: 14.520
Standaard

Al dat gefeest. Werkdagen zijn er om te werken, zoals de naam al zegt. Wie zonodig moet gaan feesten (een volledig overbodige bezigheid), heeft dat maar in zijn vrije tijd te doen.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Erasmus
Moriae encomium, sive Stultitiae laus
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2014, 17:22   #5
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.467
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lof der Zotheid Bekijk bericht
Al dat gefeest. Werkdagen zijn er om te werken, zoals de naam al zegt. Wie zonodig moet gaan feesten (een volledig overbodige bezigheid), heeft dat maar in zijn vrije tijd te doen.
Ik ben ook van dat gedacht.
Maar ik ben dan ook al zeeeer oud.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2014, 18:32   #6
Dutch_Strawberry
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 juni 2013
Berichten: 2.143
Standaard

Een workaholic zijn is anders ook niet gezond, hoor. Leef daar maar eens samen in een gezin mee. Het leidt vaak tot spanningen en banale ruzies om niets. Echt plezant kan ik zoiets ook niet noemen. Men moet evenwicht in alles vinden in het leven. Of waarom anders denk je dat veel workaholics een burn-out krijgen wanneer ze op pensioen gaan?
Dutch_Strawberry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2014, 19:06   #7
JimmyB
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 17 oktober 2012
Berichten: 7.843
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dutch_Strawberry Bekijk bericht
Een workaholic zijn is anders ook niet gezond, hoor. Leef daar maar eens samen in een gezin mee. Het leidt vaak tot spanningen en banale ruzies om niets. Echt plezant kan ik zoiets ook niet noemen. Men moet evenwicht in alles vinden in het leven. Of waarom anders denk je dat veel workaholics een burn-out krijgen wanneer ze op pensioen gaan?
Een vrouw wil echt alles. De man moet werken en veel geld verdienen maar op een efficiente manier zodat hij nog voldoende tijd heeft om te gaan shoppen en af en toe voor de kinderen te zorgen ed...

Arme wij, mannen.
JimmyB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2014, 12:21   #8
freespirit
Minister-President
 
freespirit's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2006
Berichten: 5.176
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lof der Zotheid Bekijk bericht
Al dat gefeest. Werkdagen zijn er om te werken, zoals de naam al zegt. Wie zonodig moet gaan feesten (een volledig overbodige bezigheid), heeft dat maar in zijn vrije tijd te doen.
Hoewel ik absoluut niet voor 'doodwerken' ben, kan ik u wel ergens gelijk geven.

Het punt is dat ik zowel in openbare dienstverlening werk als deels min of meer als 'freelancer', sowieso moet ik in beide jobs mijn doelstellingen halen (het werk moet gedaan worden, hoe en wanneer maakt eigenlijk niet veel uit), dus ik zie het vaak van beide kanten en plaats me bij voorkeur boven heel de ambtenaar vs. privé discussie. In ieder geval klop ik niet mijn uurtjes op een bureautje van 9 tot 5, dit beeld hebben vele mensen echter nog van de ambtenarij of de publieke sector.

Wat mij stoort aan heel die feestperiode is de algemene inertie die er heerst van ongeveer half december tot de tweede week van januari, in het beste geval. Probeer in die periode maar iets geregeld te krijgen van een bepaalde dienst (zowel openbaar als privé) ! Het kost dan bijzonder veel moeite, want juist de persoon die je nodig hebt zit in vakantiemodus en is dus niet beschikbaar. Indien je zoals ik vaak prestatiegericht werkzaamheden moet uitvoeren en deadlines moet halen, dan is dat op zijn zachtst uitgedrukt bijzonder frustrerend. Helaas hebben vele van die feest- en vakantiegangers daar dan bijzonder weinig begrip voor en ze houden geen rekening met je.

Helaas is de kerst- en nieuwjaarsperiode niet de enige tijd van 'inertie', ook de zomerperiode van half juni tot begin september is meestal een ramp, reken er dan ook nog de Paasperiode bij in april en de pinkster- en hemelvaartsperiode einde mei - begin juni en je komt tot een situatie waarbij ongeveer één derde van het jaar oftewel vier maanden de meeste diensten niet serieus functioneren. Zeer lastig allemaal.

Ik begrijp dat de meeste werknemers stilliggen op 24 en 25 december, voor mijn part ook nog de 26ste, vervolgens op 31 december, 1 januari en misschien ook nog 2 december. Maar waarom moet alles ook nog eens stokken in die dagen tussen Kerst en Nieuwjaar en ook nog eens de week na Nieuwjaar ? Ik vraag het me gewoon af.

Laatst gewijzigd door freespirit : 4 januari 2014 om 12:22.
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2014, 14:24   #9
Dutch_Strawberry
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 juni 2013
Berichten: 2.143
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JimmyB Bekijk bericht
Een vrouw wil echt alles. De man moet werken en veel geld verdienen maar op een efficiente manier zodat hij nog voldoende tijd heeft om te gaan shoppen en af en toe voor de kinderen te zorgen ed...

Arme wij, mannen.
Misschien even verduidelijken: ik had het in mijn bericht over mijn vader. Geweldige man waar ik zielsveel van hou, maar hij is zo'n workaholic. En het leidt vaak tot spanningen en ruzies in het gezin thuis. Zowel ik als mijn broer zijn er van overtuigd dat hij het rustiger aan moet doen, maar ja, niet luisteren, hé. Ik begrijp best dat de centen ergens vandaan moeten komen, maar gezien onze huidige financiele situatie thuis, vind ik dat we zeker niet mogen klagen en dat hij best een job minder mag doen. Veel mensen hier hebben dat bekrompen 'l'homme machine' denkbeeld, de mens als machine die economisch productief moet zijn. Wat ook waar is. Maar dat maakt de mens nog altijd niet tot een machine. Evenwicht is belangrijk. En hiermee zal ik dan ook proberen rekening mee te houden in mijn toekomstige job, al zal het niet gemakkelijk zijn. En ter uwer informatie: veel vrouwen zijn qua verwachtingen redelijker dan u denkt. Bovendien werken in veel gezinnen zowel de vrouw als de man, wat zeker alvast het geval is bij mijn twee oudere nichten. En zoals ik al eerder had vermeld: mits goede planning, timing en wederzijdse bereidheid, is er tevens ook nog tijd om samen gezellig wat te gaan shoppen. Het hangt er allemaal maar van af hoe je de zaken bekijkt.
Dutch_Strawberry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2014, 15:16   #10
JimmyB
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 17 oktober 2012
Berichten: 7.843
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dutch_Strawberry Bekijk bericht
Misschien even verduidelijken: ik had het in mijn bericht over mijn vader. Geweldige man waar ik zielsveel van hou, maar hij is zo'n workaholic. En het leidt vaak tot spanningen en ruzies in het gezin thuis. Zowel ik als mijn broer zijn er van overtuigd dat hij het rustiger aan moet doen, maar ja, niet luisteren, hé. Ik begrijp best dat de centen ergens vandaan moeten komen, maar gezien onze huidige financiele situatie thuis, vind ik dat we zeker niet mogen klagen en dat hij best een job minder mag doen. Veel mensen hier hebben dat bekrompen 'l'homme machine' denkbeeld, de mens als machine die economisch productief moet zijn. Wat ook waar is. Maar dat maakt de mens nog altijd niet tot een machine. Evenwicht is belangrijk. En hiermee zal ik dan ook proberen rekening mee te houden in mijn toekomstige job, al zal het niet gemakkelijk zijn. En ter uwer informatie: veel vrouwen zijn qua verwachtingen redelijker dan u denkt. Bovendien werken in veel gezinnen zowel de vrouw als de man, wat zeker alvast het geval is bij mijn twee oudere nichten. En zoals ik al eerder had vermeld: mits goede planning, timing en wederzijdse bereidheid, is er tevens ook nog tijd om samen gezellig wat te gaan shoppen. Het hangt er allemaal maar van af hoe je de zaken bekijkt.
Wel nu je het zegt, mijn dochter verwijt me nu net hetzelfde. Als ik bvb op zondag werk en ze wil dat ik haar hier of daar ga oppikken, wat niet kan aangezien ik werk, dan verwijt ze me dat ik een workaholic ben.

Maar nu zijn het solden en als ik ga vertellen dat ze het wat rustig aan moet doen met haar uitgaven, dan zal ik weer een vrek zijn of een sukkelaar die niet genoeg verdient.
JimmyB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2021, 11:58   #11
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.440
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Geen woorden/brieven maar daden!
Hoe zou dat maandag verlopen?
Zal er gefeest worden? Ieder vanuit z'n eigen bureel thuis?
Wat met de gestelde lichamen?

Het jaar zal waarschijnlijk anders ingezet worden dan andere jaren.
__________________
N-VA voor een welvarend Vlaanderen.
N-VA is de enige juiste keuze!
Stem federaal en Vlaams dus voor de N-VA
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2021, 11:59   #12
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.440
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klojo eerste klas Bekijk bericht
Geen wonder dat er zoveel drank- en versnaperingenleveranciers nu zo'n verminderde omzet kennen....in de privé geeft men geen nieuwjaarsrecepties meer
En dit jaar de overheid wslk ook niet.
__________________
N-VA voor een welvarend Vlaanderen.
N-VA is de enige juiste keuze!
Stem federaal en Vlaams dus voor de N-VA
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2021, 12:00   #13
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.440
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Wat ik in mijn eigen kennissenkring zie, is dat er nog wel nieuwjaarsrecepties georganiseerd worden in de privé.
Op kosten van de werkgever.
En die recepties zijn redelijk 'goed'.

Die ambtenaren op dat bal, betalen wel zelf hun drankjes en broodjes.
Tsja, ge moet er wat voor over hebben, om je collega eens binnen te doen ...

De Schoof heeft altijd verlof genomen als hij wou gaan feesten. Dat werd hem niet altijd (of nooit) in dank afgenomen door de vakbondsmilitanten.

.
Het feit dat die, op onze kosten levende klootzakken, betaald werden om te feesten, is er al over.
__________________
N-VA voor een welvarend Vlaanderen.
N-VA is de enige juiste keuze!
Stem federaal en Vlaams dus voor de N-VA

Laatst gewijzigd door reservespeler : 1 januari 2021 om 12:00.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2021, 17:36   #14
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.467
Standaard

2021 zal alleszins beginnen met veel minder soa's.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2021, 18:59   #15
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.440
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
2021 zal alleszins beginnen met veel minder soa's.
Leg uit!
__________________
N-VA voor een welvarend Vlaanderen.
N-VA is de enige juiste keuze!
Stem federaal en Vlaams dus voor de N-VA
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2021, 19:10   #16
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.976
Standaard

hmmm.....mijn "eerste werkdag" ,maandag de 4de nadat ik,om geen gezaag met de vakantiekas en de RVA en zo te hebben, dan maar al mijne congé van 20 ,tot op de minuut,opgepakt heb en dus al meer dan een week niet meer ten tonele verschenen ben.


Eens zien,eerst de reeds meer dan een week stilstaande zaken in mijn "smesse" eens overlopen(waar was ik weer gebleven hé,ne ouwe mens onthoudt dat niet meer)...

En dan......zou ik het doen......zou ik het nu nog niet doen.......mijn email openen......


het feest barst los....

Laatst gewijzigd door kelt : 1 januari 2021 om 19:11.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2021, 08:56   #17
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.467
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Leg uit!
Moet ik daar een tekening bij maken????
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2021, 07:21   #18
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.440
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Moet ik daar een tekening bij maken????
Nee, de uitleg is voldoende.
__________________
N-VA voor een welvarend Vlaanderen.
N-VA is de enige juiste keuze!
Stem federaal en Vlaams dus voor de N-VA
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:03.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be