Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Bekijk resultaten enquête: akkoord of niet ?
Akkoord, dan zijn we eindelijk van België af 46 67,65%
Niet akkoord, dan modderen we liever nog wat verder met België 22 32,35%
Aantal stemmers: 68. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 13 december 2009, 20:28   #241
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
Wikipedia over de Agustasmeergeldaffaire:



Wikipedia over de beschuldigingen aan het het adres van Lubbers:
Ach, de man was zo gewoon dat de vrouwen altijd en overal "plat" en "wijdbeens" voor hem gingen dat hij dacht dat hij zich alles kon permitteren.
Ik meen me ooit een tv intervieuw te herinneren waar hij de feiten schoorvoetend toegaf.

Lubbers was en is waarschijnlijk nu nog een "rondneuker". Dat is nu eenmaal de aard van het beestje.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2009, 20:29   #242
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
in een confederatie is dat idd mogelijk Hollander.
als er later een federatie komt, zal er toch een keuze moeten gemaakt worden maar als Beatrix of Willem(-Alexander) effectief héél goed om Vlaanderen geeft, zal het zeker in orde komen om de Oranje's te behouden en dat Nederland en Vlaanderen één land vormen.
Wie wil nu nog een Monarchie ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2009, 20:29   #243
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
enkel enquetes:
- 40 % in Vlaanderen
- 70 % in Nederland

hoe het zit over republikein/monarchie weet ik niet.
maar dat de Vlaming tegen een monarchie is? er bestaat ook nog zoiets als de persoon in kwestie die op de troon zit.
Boudewijn bvb was héél geliefd in Vlaanderen. hij heeft het land echt bijeen gehouden. sinds albert ii erop zit, gaat het weer bergaf.
Je reinste speculatie en duimzuigerij.

Uw cijfers kraken in alle voegen.

Laatst gewijzigd door Henri1 : 13 december 2009 om 20:30.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2009, 20:49   #244
Hollander
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hollander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juli 2003
Locatie: Leiden, Lage Landen
Berichten: 11.997
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Je reinste speculatie en duimzuigerij.

Uw cijfers kraken in alle voegen.
ik houd me aanbevolen voor betere cijfers..
Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2009, 20:49   #245
Unie der Provinciën
Parlementslid
 
Unie der Provinciën's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2008
Locatie: Klein Stadje Aan Groot Water
Berichten: 1.837
Standaard

[quote=Jaani_Dushman;4490183]Als de Oranje's hun werk doen, zijn ze een gevaar voor de democratie, en moeten ze afgezet worden. Als de hun werk niet doen, zijn ze feitelijk zinloos, en kunnen ze maar beter afgezet worden.[/QUOTE

Je reinste onzin en jij bent degene die nu ondemocratisch bezig is. Jij beslist voor het Nederlandse volk of ze haar monarchie wil behouden of niet. In je uppie, met enkele sympathisanten die waarschijnlijk helemaal geil worden van Edwin de Roy-van Zuydewijn, denk jij onze wensen te kennen. Maar niets is minder waar. Tot op heden heben zowel de nederlandse politiek als een grote bevolkingsmeerderheid nog geen wens tot afschaffing van de Nederlandse monarchie naar voren gebracht. Laat ons dus in onze waarde wat dit punt betreft en zet je 18e eeuwse guillotine-denkbeelden in de kast. Al zouden we veranderen in een republiek, dan doen we het nog beschaafd!
Unie der Provinciën is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2009, 20:50   #246
Unie der Provinciën
Parlementslid
 
Unie der Provinciën's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2008
Locatie: Klein Stadje Aan Groot Water
Berichten: 1.837
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
En wie gaat beslissen wat er "past" bij de menselijke aard? Juist, ja, diegene die uit de juiste baarmoeder gevallen is.
Het is door God gegeven! Dat moeten jullie als trouwe katholieken toch weten.
Unie der Provinciën is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2009, 20:55   #247
Svennies
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 8 april 2008
Locatie: Mechelen
Berichten: 22.819
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Unie der Provinciën Bekijk bericht
Het is door God gegeven! Dat moeten jullie als trouwe katholieken toch weten.
Wie zegt dat wij hier allemaal trouwe katholieken zijn....
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2009, 20:57   #248
Unie der Provinciën
Parlementslid
 
Unie der Provinciën's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2008
Locatie: Klein Stadje Aan Groot Water
Berichten: 1.837
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renesse Bekijk bericht
Wij hoeven die poppenkast niet. Wij komen er niet bij tot ze zelf daar een beetje verstand kweken. En als ze liever daar een paar charlatans hebben dan 7 miljoen Vlamingen, dan weet ik al hoe veel ze om ons geven: noppes.

Beste Nederlanders, een confederatie Vlaanderen-Nederland betekent geen annexatie. Als je geen water in de wijn kan doen, hoeft het niet voor mij.
Denken 7 miljoen Vlamingen (het worden er met de dag meer zie ik!) nu werkelijk dat Nederland met haar 16 miljoen inwoners zit te wachten op dat onruststokende Vlaamse gebiedsdeel? Geloof me dat wij net zo gelukkig zonder als met jullie zijn. Het is Vlaanderen dat zal worden tot een onbeduidende (maar rijke..dat valt niet te ontkennen) ministaat in Europa. De zoveelste! Een kleiner Belgié vergroot gelijk de macht van Nederland binnen Europa. Wij buigen niet voor chantage. Nederland zal blijven, met al haar symbolen! Hoe kun je eigenlijk een Eurosceptisch volk als de Nederlanders verenigen met een Eurogeil volk als de Vlamingen. Daar komt geharrewar van.
Unie der Provinciën is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2009, 20:58   #249
Unie der Provinciën
Parlementslid
 
Unie der Provinciën's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2008
Locatie: Klein Stadje Aan Groot Water
Berichten: 1.837
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Wie zegt dat wij hier allemaal trouwe katholieken zijn....
Jullie toch? Kom op...jullie doen wel alsof jullie ook onkerkelijker zijn geworden, maar als het een gewetenskwestie wordt en de poppen zijn aan het dansen dan zijn wij opeens weer die Calvinisten en jullie opeens weer die Paapsen!
Unie der Provinciën is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2009, 21:05   #250
Unie der Provinciën
Parlementslid
 
Unie der Provinciën's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2008
Locatie: Klein Stadje Aan Groot Water
Berichten: 1.837
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Ik stel wederom vast dat het "op je donder krijgen" van 1830 nog steeds niet is verteerd in Nederland ?
Er is maar 1 groep mensen die 1830 nog steeds hoog in het vaandel heeft en dat zijn de Belgen. In Nederland weet bijna niemand meer dat 1830 Belgiek zich afscheidde. Ze hadden het ook zo slecht in het Zuiden. Moordende en plunderende Hollanders, Gelderlanders, Friezen en Brabanders trokken door de Zuidelijke Nederlanden en alle grondstoffen werden naar Rotterdam verscheept. De Zuidelijke Schoonen werden aan hun haren naar het noorden ontvoerd en als als klap op de vuurpijl werd een avondklok ingesteld voor belgische frieten. In feite waren de Belgen voor die tijd al zwak en zijn ze dat gebleven...een volk dat zo ontzettend met zichzelf bezig is dat het zichzelf constant heeft verzwakt. En dat doet het nog steeds.
Unie der Provinciën is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2009, 21:08   #251
Shadowke
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 december 2008
Locatie: De Nederlanden
Berichten: 19.249
Standaard

rustig blijven Unie. niet alle Vlamingen zijn zo wat jij hier zit te zeggen.
Shadowke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2009, 21:08   #252
Unie der Provinciën
Parlementslid
 
Unie der Provinciën's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2008
Locatie: Klein Stadje Aan Groot Water
Berichten: 1.837
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Ik zal blijven ijveren voor een nauwere samenwerking met het noorden. Maar geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om dat koningshuis aan de macht te laten.
Ik denk eerder dat het wenselijk is dat Vlaanderen en vooral de Vlaamse bevolking in de toekomst kleur bekent. Of zij wil verdere intensieve samenwerking met Nederland of ze blijft zeuren en ziften over haar Noorderburen. In het geval van het laatste denk ik dat Nederland zich veel sterker moet richten op contacten met haar belangrijkste handelspartner Duitsland en met de Scandinavische landen.
Unie der Provinciën is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2009, 21:11   #253
Unie der Provinciën
Parlementslid
 
Unie der Provinciën's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2008
Locatie: Klein Stadje Aan Groot Water
Berichten: 1.837
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
rustig blijven Unie. niet alle Vlamingen zijn zo wat jij hier zit te zeggen.
Mmmm....ik raak oververhit. Maar ik merk maar 1 ding. Vlamingen willen dit, eisen dat, willen zus en zo...maar willen ze daar iets tegenover stellen? Nee, ze vinden hun land het Gouden Geschenk uit de Hemel. de Heilige Graal. Wat is er mis met Vlaanderen? Ze overtreffen in arrogantie en hoogmoed de Nederlanders op dit moment met overmacht. Wat blijft er over voor de Vlamingen als ze alleen maar onmin hebben met de Fransen, de Walen, de Brusselaars en ook nog eens de Nederlanders?
Unie der Provinciën is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2009, 21:14   #254
Unie der Provinciën
Parlementslid
 
Unie der Provinciën's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2008
Locatie: Klein Stadje Aan Groot Water
Berichten: 1.837
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Ik ben geen fan van een Monarchie met erfopvolging als staatsmodel. Persoonlijk vind ik een Republiek beter daar de leider er rechtstreeks door het volkt wordt verkozen en niet door erfopvolging.

Ik begrijp al helemaal niet hoe U als supergrote tegenstander van onze Monarchie zo een hevige supporter kunt zijn van die Hollandse Oranje Poppenkast, denk jij echt serieus dat die één meter beter zijn dan de Coburgs ?
Ik ben geen fan van de verkozen president. In Amerika en Frankrijk heeft deze teveel macht, in Duitsland en Zwitserland weet men niet eens wie het staatshoofd is. En daarnaast zijn alle grote oorlogen sinds 1918 begonnen door gekozen leiders en dreigen vaak nog steeds conflicten tussen verkozenen. Om president te willen worden moet je toch ook wel over een flinke portie machtwellust beschikken, niet dan?
Unie der Provinciën is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2009, 21:14   #255
Shadowke
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 december 2008
Locatie: De Nederlanden
Berichten: 19.249
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Unie der Provinciën Bekijk bericht
Mmmm....ik raak oververhit. Maar ik merk maar 1 ding. Vlamingen willen dit, eisen dat, willen zus en zo...maar willen ze daar iets tegenover stellen? Nee, ze vinden hun land het Gouden Geschenk uit de Hemel. de Heilige Graal. Wat is er mis met Vlaanderen? Ze overtreffen in arrogantie en hoogmoed de Nederlanders op dit moment met overmacht. Wat blijft er over voor de Vlamingen als ze alleen maar onmin hebben met de Fransen, de Walen, de Brusselaars en ook nog eens de Nederlanders?
Vlamingen zijn nog altijd op zoek naar hun identiteit.
laat ze eerst onder de Belgische vleugels uitkomen en in een confederatie met nederland gaan (twee onafhankelijke staten in een sterk samenwerkingsverband) om hun identiteit te ontdekken.

en geen nood, de Oranje's zullen niet weg moeten
Shadowke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2009, 21:17   #256
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN
 
solidarnosc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2002
Berichten: 20.910
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Unie der Provinciën Bekijk bericht
Denken 7 miljoen Vlamingen (het worden er met de dag meer zie ik!) nu werkelijk dat Nederland met haar 16 miljoen inwoners zit te wachten op dat onruststokende Vlaamse gebiedsdeel? Geloof me dat wij net zo gelukkig zonder als met jullie zijn. Het is Vlaanderen dat zal worden tot een onbeduidende (maar rijke..dat valt niet te ontkennen) ministaat in Europa. De zoveelste! Een kleiner Belgié vergroot gelijk de macht van Nederland binnen Europa. Wij buigen niet voor chantage. Nederland zal blijven, met al haar symbolen! Hoe kun je eigenlijk een Eurosceptisch volk als de Nederlanders verenigen met een Eurogeil volk als de Vlamingen. Daar komt geharrewar van.
Wij weten alles beter. Waarom zouden jullie ons weigeren?
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2009, 21:18   #257
Unie der Provinciën
Parlementslid
 
Unie der Provinciën's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2008
Locatie: Klein Stadje Aan Groot Water
Berichten: 1.837
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
Kortom, Vlaanderen als land in het Koninkrijk? dat lijkt me een goed idee.
Sowieso niet! We zijn toch niet gestoord dat we die ellende aangaan. We zijn een krachtige eenheidsstaat en dat willen we blijven! Geen gemuts met tachtig regeringen in één land!
Unie der Provinciën is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2009, 21:19   #258
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN
 
solidarnosc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2002
Berichten: 20.910
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
Vlamingen zijn nog altijd op zoek naar hun identiteit.
laat ze eerst onder de Belgische vleugels uitkomen en in een confederatie met nederland gaan (twee onafhankelijke staten in een sterk samenwerkingsverband) om hun identiteit te ontdekken.

en geen nood, de Oranje's zullen niet weg moeten
Een essentiëel kenmerk van de Vlaamse identiteit is net dat we geen "ollanders" zijn want bon de dag dat we niets meer zouden hebben tegen "ollanders" kunnen we onzelf evengoed "ollanders" gaan noemen.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2009, 21:19   #259
Unie der Provinciën
Parlementslid
 
Unie der Provinciën's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2008
Locatie: Klein Stadje Aan Groot Water
Berichten: 1.837
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Wij weten alles beter. Waarom zouden jullie ons weigeren?
Dat is juist zo erg...daar kunnen wij niet tegen. Je weet toch dat wij Nederlanders alles beter willen weten
Unie der Provinciën is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2009, 21:21   #260
Unie der Provinciën
Parlementslid
 
Unie der Provinciën's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2008
Locatie: Klein Stadje Aan Groot Water
Berichten: 1.837
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Een essentiëel kenmerk van de Vlaamse identiteit is net dat we geen "ollanders" zijn want bon de dag dat we niets meer zouden hebben tegen "ollanders" kunnen we onzelf evengoed "ollanders" gaan noemen.
Je bent niet goed wies! Ga eens gauw een koude douche nemen, want je begint nog te stralen van blijdschap bij de gedachte alleen. Ik ben ook geen Hollander en ik zal het nooit worden...dat neemt niet weg dat ik wel iedere zaterdag voor de buis zit te kijken naar het programma ''ik hou van holland''
Unie der Provinciën is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:02.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be