Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 29 mei 2023, 09:53   #81
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Immigratie is geen probleem als immigranten hun plan trekken en aan de bak komen op eigen kracht.
Dat Sinterklaas gespeel van de nazi's heeft duidelijk het motief om bazar te hebben want bazar is meer postjes bij hun staatsapparatski, en meer excuus voor vrijheids beknottende "maatregelen".
Immigratie is een probleem door dat probleem, precies zoals je omschrijft, een oorzaak is problematischer dan een gevolg ervan, het eerste probleem oplossen lost het tweede mee op, omgekeerd niet.
Nuance. Ik vind dat er een onderscheid moet worden gemaakt tussen immigranten en asielzoekers.
Deze laatsten hebben niets te verliezen. Alles is beter dan thuis.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2023, 09:56   #82
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.077
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Nuance. Ik vind dat er een onderscheid moet worden gemaakt tussen immigranten en asielzoekers.
Deze laatsten hebben niets te verliezen. Alles is beter dan thuis.
echte asielzoekers vragen asiel in het eerste veilige land, niet 4000km verder.
__________________







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2023, 16:35   #83
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Omdat er intussen enorm velen zijn die de problemen nog niet meer willen zien misschien?

Is migratie echt ons probleem of zijn degene die migratie veroorzaken en aanzuigen ons probleem?
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2023, 16:38   #84
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Ik vind dat ook.
Vooral sinds 2020, daar gingen ze vèèèèr over de schreef.
Invasief in het prive leven van mensen.
Mensen als lastige kleuters bejegenen.
En vooral, dat openlijk, brutaal optreden. Tot dan was dat overheidstuig nog enigszins bedekt in optreden, ze deden enige moeite om je iets te doen geloven, opdat je in hun pas zouj marsjeren.
Sinds 2020 niet meer dus.
Die initiele "harde lockdown" sloeg werkelijk alles.
Toen ageerden ze als nazi's, die hadden ook dat onbeschaamde brutale.
Behandeld als vee in een stal.

En, ik heb dat hier al vaak gezegd, het net van wegen dat er was, vermaakt tot een kluwen van nauwe doorgangskes en verboten borden, Sinds enkele jaren saboteren ze zelfs HELE km(s lange straten zodanig dat auto's uit tegengestelde richtingen in elkaars weg zitten. Dat valt enorm op als klooierij, maar kijk, ze schuwden zich niet.
We zitten in het Oekraine van 1970 en worden gedicteerd van Moskou, compleet met meerjarenplannen, tegen dat jaar mag dit niet meer, tegen dat jaar mag dat niet meer. Overgangen, transities, noemen "onze" nazi's hun Plannen. elk jaar daarin verregaander wordende.

"Thuis", is weggeschoten, we worden in hokken gestoken, voer en prikken gegeven, 'blijf in je kot", herinner je nog?
Je moet eens kijken langs straat. Woningen worden gesloopt en appartementen in de plaats. Zelfs in dorpjes. Decennia terug was een appartement een tweederangs keus. Die is nu voor velen een enige keus geworden.

En dat heeft een spiegelbeeld, de buit van de nazi's. Die zie je ook langs straat. Allez, je ziet de hekkens en poorten, de siertorentjes, en de videofoon.
Collaboreren onze politici met wapenhandelaars om later als mensensmokkelaars te fungeren? Of daartoe de poort te openen?
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2023, 10:02   #85
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Is migratie echt ons probleem of zijn degene die migratie veroorzaken en aanzuigen ons probleem?
Migratie is zeker het probleem maar ook zij die de migratie veroorzaken hebben er een kwalijke hand in.

Er moet dan ook dringend een HALT! geroepen worden naar de vele asielzoekers & gelukzoekers toe die de EU komen overspoelen en waar wij mensen totaal geen boodschap aan hebben integendeel onze veiligheid komt in de problemen.

Maar als er zijn die dat weten aan te halen en de migratiestroom een halt willen toeroepen dan krijgen die mensen uit bepaalde hoeken snel de stempel racist op hun hoofden geslagen ongeacht het daar eigenlijk niets met te maken heeft maar wel met veilig leven.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 28 juni 2023 om 10:07.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2023, 06:01   #86
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Migratie is zeker het probleem maar ook zij die de migratie veroorzaken hebben er een kwalijke hand in.

Er moet dan ook dringend een HALT! geroepen worden naar de vele asielzoekers & gelukzoekers toe die de EU komen overspoelen en waar wij mensen totaal geen boodschap aan hebben integendeel onze veiligheid komt in de problemen.

Maar als er zijn die dat weten aan te halen en de migratiestroom een halt willen toeroepen dan krijgen die mensen uit bepaalde hoeken snel de stempel racist op hun hoofden geslagen ongeacht het daar eigenlijk niets met te maken heeft maar wel met veilig leven.
Een halte toeroepen zonder de daders bij naam te noemen, ligt nogal moeilijk.
In koor zingen velen het vijandsbeeld van de tv na, maar de oorlogsmisdaden die de grootste golf migratie ooit veroorzaakte, krijgt 0,0 aandacht.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:37.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be