Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2004) > Hans Van de Cauter (B.U.B.) - 23 tot 29 februari
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Hans Van de Cauter (B.U.B.) - 23 tot 29 februari "België staat centraal in het leven van deze 31-jarige Brusselse advocaat. Omdat de profilering op het vlak van unitarisme uitbleef binnen Vivant koos hij de moeilijkste weg, een eigen partij oprichten. Sinds juli 2002 is hij dan ook de nationale voo

 
 
Discussietools
Oud 22 februari 2004, 21:34   #1
John Stufflebeam
Parlementslid
 
John Stufflebeam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 april 2002
Locatie: Reetveerdegem
Berichten: 1.643
Standaard

Waarom was de BUB lijst voor BHV in 2003 ingeschreven op Franse taalrol?

Geen voor de hand liggende keuze, vermits lijsttrekker Hans Van De Cauter Nederlandstalig is, en vermits een groot deel van het kiesdistrict in eentalig Nederlands gebied ligt.

Betekent dit dat de partij in 2004 voor het Brussels parlement ook voor de Franse taalrol zal kiezen?
John Stufflebeam is offline  
Oud 22 februari 2004, 21:58   #2
FunckyBoy
Burger
 
FunckyBoy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 december 2003
Berichten: 133
Stuur een bericht via MSN naar FunckyBoy
Standaard

De partij is niet de voorzitter (zo zou het toch niet mogen zijn). Als grote delen van de BUB nu eenmaal frans was is het niet toevallig dat het eerst frans was, je kan moeilijk beiden tegelik doen, probeer jij maar eens een hele site op te zetten direct in 2 talen.

Een partij klein maken omwille dat hun eerste tekst frans is vind ik toch maar zwakke argumentering.

(BUB heeft al genoeg zwakke argumenten moeten verteren, neem ze beter eens grondig aan met een argument dat ze niet opzij kunnen zetten)

MVG Funcky
__________________
Vivant. Geen revolutie zoals de sossen destijds, maar een niet tegen te houden evolutie.
Kleinhouden lukt tijdig, tegenhouden niet. Wij denken op langen termijn, en niet op korte termijn.

think global, act local !!
FunckyBoy is offline  
Oud 22 februari 2004, 22:08   #3
Lien
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 2 januari 2004
Berichten: 91
Standaard

Nog zoiet: als ge op het forum van de bub klikt komt ge op een frans forum: http://www.belgischeunie.be/ned/forum.htm

en wie zit er daar ook op? (enkele hier bekende zelle)

1 alain Bruxelles 11 Jan 2004 13
2 pierre BXL 11 Jan 2004 2
3 therese bxl 11 Jan 2004 0
4 cedric vloemans België 11 Jan 2004 56
5 Hans 11 Jan 2004 21
6 Atomium 12 Jan 2004 0
7 Yann 15 Jan 2004 6
8 Kevinlux 15 Jan 2004 0
9 carlos 15 Jan 2004 20
10 Joachim 16 Jan 2004 5
11 Kim België 16 Jan 2004 44
12 Thomas 18 Jan 2004 0
13 BCD WVl 19 Jan 2004 3
14 Demonie Staden, België 20 Jan 2004 0
15 David 22 Jan 2004 6
16 Charles Winné Brussel 31 Jan 2004 0
17 j-m.opdebeeck 05 Fév 2004 0
18 cyrildivoul 16 Fév 2004 0
19 Immanuel Kant
Lien is offline  
Oud 22 februari 2004, 22:13   #4
John Stufflebeam
Parlementslid
 
John Stufflebeam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 april 2002
Locatie: Reetveerdegem
Berichten: 1.643
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FunckyBoy
De partij is niet de voorzitter (zo zou het toch niet mogen zijn). Als grote delen van de BUB nu eenmaal frans was is het niet toevallig dat het eerst frans was, je kan moeilijk beiden tegelik doen, probeer jij maar eens een hele site op te zetten direct in 2 talen.

Een partij klein maken omwille dat hun eerste tekst frans is vind ik toch maar zwakke argumentering.

(BUB heeft al genoeg zwakke argumenten moeten verteren, neem ze beter eens grondig aan met een argument dat ze niet opzij kunnen zetten)

MVG Funcky
Ik heb het hier niet over de website van de BUB.

Op 18 mei deed de BUB mee aan de verkiezingen, ook in Brussel-Halle-Vilvoorde. Voor zo een lijst dien je te kiezen voor een taalrol: Nederlands of Frans. De BUB diende een lijst in met Nederlandstalige en Franstalige kandidaten, getrokken door de voorzitter. Om een voor mij onbekende reden koos de BUB voor de Franse taalrol.

Dit had o.a. tot gevolg dat officiële documenten rond de BUB lijst eentalig Frans waren. Zo hingen er voor alle kieslokalen kandidatenlijsten uit. In mijn Vlaams-Brabantse woonplaats las ik op die officiële kandidatenlijst dat HansI een avocat was uit Bruxelles.

Ik vind dat vreemd: een Nederlandstalige die ook in Vlaams-Brabant officiëel het Frans wil gebruiken. Daarom vraag ik waarom dit gebeurt.
John Stufflebeam is offline  
Oud 22 februari 2004, 22:26   #5
FunckyBoy
Burger
 
FunckyBoy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 december 2003
Berichten: 133
Stuur een bericht via MSN naar FunckyBoy
Standaard

Een partij opstarten is niet makkelijk. Dit gebuert met veel vallen en opstaan. In het begin is het altijd een weg zoeken wat zeker niet gemakelijk is.
Nu, waarom ze frans kozen weet ik ook niet. Daarvoor moet je niet bij mij zijn, maar moet je wachten tot hans online komt.

Ben ik hier de enige die Hans1 verdedigt?
__________________
Vivant. Geen revolutie zoals de sossen destijds, maar een niet tegen te houden evolutie.
Kleinhouden lukt tijdig, tegenhouden niet. Wij denken op langen termijn, en niet op korte termijn.

think global, act local !!
FunckyBoy is offline  
Oud 23 februari 2004, 00:23   #6
Nello
Staatssecretaris
 
Nello's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 januari 2003
Locatie: België - Belgique - Belgien - Belgium
Berichten: 2.736
Stuur een bericht via MSN naar Nello
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FunckyBoy
Ben ik hier de enige die Hans1 verdedigt?
Neen, Funcku, maar wij slapen soms nog in tussentijd

Citaat:
en wie zit er daar ook op? (enkele hier bekende zelle)
Ik hoop, Lien, dat het voor een BUB-lid niet verboden is actief te zijn op het eigen forum?

Wat betreft de franstalige rol, daar moet je voor bij de voorzitter zijn. Ik hield mij bezig met de provincie waar ik ondervoorzitter ben.
__________________
En toch blijft separatisme crimineel en des duivels!
Nello is offline  
Oud 23 februari 2004, 11:06   #7
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 3 oktober 2003
Locatie: Zou ik ook graag weten
Berichten: 14.746
Standaard

Ik geloof dat de vraag dan ook aan die voorzitter gesteld is zeker. Nu alleen nog zijn antwoord krijgen. Goei vraag trouwens.
__________________
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline  
Oud 23 februari 2004, 14:01   #8
Hans Van de Cauter
 
 
Hans Van de Cauter's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 februari 2004
Berichten: 239
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door John Stufflebeam
Waarom was de BUB lijst voor BHV in 2003 ingeschreven op Franse taalrol?

Geen voor de hand liggende keuze, vermits lijsttrekker Hans Van De Cauter Nederlandstalig is, en vermits een groot deel van het kiesdistrict in eentalig Nederlands gebied ligt.

Betekent dit dat de partij in 2004 voor het Brussels parlement ook voor de Franse taalrol zal kiezen?
In Brussel bestaat het probleem dat unitaire partijen geen tweetalige lijst mogen oprichten. Het moet een Nederlandstalige of een Franstalige zijn. Wij hebben toen gekozen voor een Franstalige omdat de meeste kiezers in Brussel (zowat 90%) Franstalig zijn. In de toekomst zullen we een Nederlandstalige en een Franstalige lijst hebben.

De B.U.B. betreurt de stand van de wetgeving op dat vlak en klaagt die ook aan. We kunnen echter de wet niet alleen veranderen.
Hans Van de Cauter is offline  
Oud 23 februari 2004, 15:29   #9
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 12 januari 2003
Locatie: Derde bol rond de zon
Berichten: 18.546
Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans Van de Cauter
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door John Stufflebeam
Waarom was de BUB lijst voor BHV in 2003 ingeschreven op Franse taalrol?

Geen voor de hand liggende keuze, vermits lijsttrekker Hans Van De Cauter Nederlandstalig is, en vermits een groot deel van het kiesdistrict in eentalig Nederlands gebied ligt.

Betekent dit dat de partij in 2004 voor het Brussels parlement ook voor de Franse taalrol zal kiezen?
In Brussel bestaat het probleem dat unitaire partijen geen tweetalige lijst mogen oprichten. Het moet een Nederlandstalige of een Franstalige zijn. Wij hebben toen gekozen voor een Franstalige omdat de meeste kiezers in Brussel (zowat 90%) Franstalig zijn. In de toekomst zullen we een Nederlandstalige en een Franstalige lijst hebben.

De B.U.B. betreurt de stand van de wetgeving op dat vlak en klaagt die ook aan. We kunnen echter de wet niet alleen veranderen.
Pleit u nu voor de splitsing van Brussel-Halle-Vilvoorde?

Het gaat hem voorlopig immers niet om Brussel alleen, maar om Brussel-Halle-Vilvoorde. Zoals ELK klein kind kan opzoeken, is daar geen 90% Franstalige meerderheid (tenminste: tenzij je de BUB en het FDF laat doen).

De cijfers: 843 367 geldige stemmen waarvan 364 694 op Vlaamse partijen hebben gestemd. Is dat 90%? Eerder 56%. U neemt uw wendromen voor werkelijkheid.

Kleine opmerking: in Brussel zelf zijn er 475 673 kiezers. Reken uit, met UW cijfer van 90% Franstaligen zou dat in heel BHV 415 261 VLAAMSE kiezers moeten oplevere. Zo zien we dat de niet splitsing Vlaanderen verfranst. Bent u daar voorstander van?
__________________
Ik distantieer me van al wat ik vroeger heb geschreven
Tantist is offline  
Oud 23 februari 2004, 18:53   #10
Foundation
Minister
 
Foundation's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 oktober 2003
Locatie: Antwerpen
Berichten: 3.834
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lien
Nog zoiet: als ge op het forum van de bub klikt komt ge op een frans forum: http://www.belgischeunie.be/ned/forum.htm

en wie zit er daar ook op? (enkele hier bekende zelle)

1 alain Bruxelles 11 Jan 2004 13
2 pierre BXL 11 Jan 2004 2
3 therese bxl 11 Jan 2004 0
4 cedric vloemans België 11 Jan 2004 56
5 Hans 11 Jan 2004 21
6 Atomium 12 Jan 2004 0
7 Yann 15 Jan 2004 6
8 Kevinlux 15 Jan 2004 0
9 carlos 15 Jan 2004 20
10 Joachim 16 Jan 2004 5
11 Kim België 16 Jan 2004 44
12 Thomas 18 Jan 2004 0
13 BCD WVl 19 Jan 2004 3
14 Demonie Staden, België 20 Jan 2004 0
15 David 22 Jan 2004 6
16 Charles Winné Brussel 31 Jan 2004 0
17 j-m.opdebeeck 05 Fév 2004 0
18 cyrildivoul 16 Fév 2004 0
19 Immanuel Kant
Effe rechtzetten: als u uw profiel aanpast kan u uw taal perfect aanpassen naar het Nederlands of het Duits. Franstalig forum? Bijlange na niet! En uiteraard zitten er bekenden...
__________________
Bloei O Land, In Eendracht Niet Te Breken,
Wees Immer Uzelf En Ongeknecht
Het Woord Getrouw, Dat G' Onbevreesd Moogt Spreken,
Voor Vorst, Voor Vrijheid En Voor Recht!
Foundation is offline  
Oud 23 februari 2004, 18:59   #11
Lien
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 2 januari 2004
Berichten: 91
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Foundation
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lien
Nog zoiet: als ge op het forum van de bub klikt komt ge op een frans forum: http://www.belgischeunie.be/ned/forum.htm

en wie zit er daar ook op? (enkele hier bekende zelle)

1 alain Bruxelles 11 Jan 2004 13
2 pierre BXL 11 Jan 2004 2
3 therese bxl 11 Jan 2004 0
4 cedric vloemans België 11 Jan 2004 56
5 Hans 11 Jan 2004 21
6 Atomium 12 Jan 2004 0
7 Yann 15 Jan 2004 6
8 Kevinlux 15 Jan 2004 0
9 carlos 15 Jan 2004 20
10 Joachim 16 Jan 2004 5
11 Kim België 16 Jan 2004 44
12 Thomas 18 Jan 2004 0
13 BCD WVl 19 Jan 2004 3
14 Demonie Staden, België 20 Jan 2004 0
15 David 22 Jan 2004 6
16 Charles Winné Brussel 31 Jan 2004 0
17 j-m.opdebeeck 05 Fév 2004 0
18 cyrildivoul 16 Fév 2004 0
19 Immanuel Kant
Effe rechtzetten: als u uw profiel aanpast kan u uw taal perfect aanpassen naar het Nederlands of het Duits. Franstalig forum? Bijlange na niet! En uiteraard zitten er bekenden...
Het staat wel als basis in 't frans he. Weeral typisch.
Lien is offline  
Oud 23 februari 2004, 19:42   #12
Foundation
Minister
 
Foundation's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 oktober 2003
Locatie: Antwerpen
Berichten: 3.834
Standaard

Tja makker, als we het in het Nederlands hadden gezet, dan had men aan Franstalige kant geprotesteerd. We moeten eenmaal een keuze maken, PHPBB2 biedt de mogelijkheid niet.

Vergelijk het met die wetgeving over de taalrollen: een unitaire partij moet er een kiezen. Hoewel we dit met tegenzin doen: we zijn ertoe verplicht.
__________________
Bloei O Land, In Eendracht Niet Te Breken,
Wees Immer Uzelf En Ongeknecht
Het Woord Getrouw, Dat G' Onbevreesd Moogt Spreken,
Voor Vorst, Voor Vrijheid En Voor Recht!
Foundation is offline  
Oud 23 februari 2004, 19:48   #13
MoW
Vreemdeling
 
MoW's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 februari 2004
Berichten: 99
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Foundation
Tja makker, als we het in het Nederlands hadden gezet, dan had men aan Franstalige kant geprotesteerd. We moeten eenmaal een keuze maken, PHPBB2 biedt de mogelijkheid niet.

Vergelijk het met die wetgeving over de taalrollen: een unitaire partij moet er een kiezen. Hoewel we dit met tegenzin doen: we zijn ertoe verplicht.
Dat gaat toch tegen het tweetalig principe van de BUB ?
Als het niet tweetalig beschikbaar is , zelf eentje maken eh .
MoW is offline  
Oud 23 februari 2004, 20:07   #14
Foundation
Minister
 
Foundation's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 oktober 2003
Locatie: Antwerpen
Berichten: 3.834
Standaard

Inderdaad, dat gaat daar tegenin.

Geen van ons heeft kennis over php genoeg alsook de ervaring of de tijd om zulke veranderingen door te voeren. Om het te laten doen hebben we geen geld: we krijgen geen subsidies in het handje gedrukt van de staat.

En onze kieswet kunnen we jammer genoeg nog niet zelf maken.
__________________
Bloei O Land, In Eendracht Niet Te Breken,
Wees Immer Uzelf En Ongeknecht
Het Woord Getrouw, Dat G' Onbevreesd Moogt Spreken,
Voor Vorst, Voor Vrijheid En Voor Recht!
Foundation is offline  
Oud 23 februari 2004, 22:07   #15
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.297
Standaard

Citaat:
Tja makker, als we het in het Nederlands hadden gezet, dan had men aan Franstalige kant geprotesteerd.
Dus werd er dan maar voor gekozen om de 'Nederlandstalige kant' te laten protesteren.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 23 februari 2004, 22:10   #16
Nello
Staatssecretaris
 
Nello's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 januari 2003
Locatie: België - Belgique - Belgien - Belgium
Berichten: 2.736
Stuur een bericht via MSN naar Nello
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Citaat:
Tja makker, als we het in het Nederlands hadden gezet, dan had men aan Franstalige kant geprotesteerd.
Dus werd er dan maar voor gekozen om de 'Nederlandstalige kant' te laten protesteren.
Louter toeval, Knuppel, louter toeval, maar je hebt zeker en vast geen probleem om het Frans te begrijpen?

En het belangrijkste zijn de discussies, en die gebeuren vnl in het Nederlands.
__________________
En toch blijft separatisme crimineel en des duivels!
Nello is offline  
Oud 23 februari 2004, 22:27   #17
[R]Evolution
Vreemdeling
 
[R]Evolution's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juli 2003
Locatie: Tienen en Brugge
Berichten: 81
Stuur een bericht via MSN naar [R]Evolution
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nello
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel

Dus werd er dan maar voor gekozen om de 'Nederlandstalige kant' te laten protesteren.
Louter toeval, Knuppel, louter toeval, maar je hebt zeker en vast geen probleem om het Frans te begrijpen?

En het belangrijkste zijn de discussies, en die gebeuren vnl in het Nederlands.
als ge u inschrijft kunt ge heel gemakkelijk uw taalinstellingen veranderen, dus zeikt daar trouwens ni over!
__________________
In de politiek wordt je voor de minste "misstap" afgestraft, behalve als je alles "gratis" wilt maken
[R]Evolution is offline  
Oud 23 februari 2004, 22:33   #18
Nello
Staatssecretaris
 
Nello's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 januari 2003
Locatie: België - Belgique - Belgien - Belgium
Berichten: 2.736
Stuur een bericht via MSN naar Nello
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door [R
Evolution]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nello

Louter toeval, Knuppel, louter toeval, maar je hebt zeker en vast geen probleem om het Frans te begrijpen?

En het belangrijkste zijn de discussies, en die gebeuren vnl in het Nederlands.
als ge u inschrijft kunt ge heel gemakkelijk uw taalinstellingen veranderen, dus zeikt daar trouwens ni over!
Er blijven altijd stukjes Franstalig, maar ja, sommigen zagen zelfs als ge creme glace zegt ipv roomijs...
__________________
En toch blijft separatisme crimineel en des duivels!
Nello is offline  
Oud 23 februari 2004, 22:38   #19
Foundation
Minister
 
Foundation's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 oktober 2003
Locatie: Antwerpen
Berichten: 3.834
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Citaat:
Tja makker, als we het in het Nederlands hadden gezet, dan had men aan Franstalige kant geprotesteerd.
Dus werd er dan maar voor gekozen om de 'Nederlandstalige kant' te laten protesteren.
Voor sommigen is het ook nooit goed... Als jij zo'n scriptje kan schrijven zodat iemand zich als gast in de taal van zijn keuze kan aanmelden, steeds welkom.
__________________
Bloei O Land, In Eendracht Niet Te Breken,
Wees Immer Uzelf En Ongeknecht
Het Woord Getrouw, Dat G' Onbevreesd Moogt Spreken,
Voor Vorst, Voor Vrijheid En Voor Recht!
Foundation is offline  
Oud 23 februari 2004, 23:50   #20
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 12 januari 2003
Locatie: Derde bol rond de zon
Berichten: 18.546
Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Foundation
Tja makker, als we het in het Nederlands hadden gezet, dan had men aan Franstalige kant geprotesteerd. We moeten eenmaal een keuze maken, PHPBB2 biedt de mogelijkheid niet.

Vergelijk het met die wetgeving over de taalrollen: een unitaire partij moet er een kiezen. Hoewel we dit met tegenzin doen: we zijn ertoe verplicht.
Dan dan kiezen jullie natuurlijk de taal van slechts 40% van de Belgen. Zoals België steeds gedaan heeft. Symbolischer kan haast niet.
__________________
Ik distantieer me van al wat ik vroeger heb geschreven
Tantist is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:28.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be