Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 10 oktober 2006, 14:34   #1
araneus
Gouverneur
 
Geregistreerd: 26 juli 2006
Berichten: 1.117
Standaard meisje dat zich niet aan ramadan hield aangevallen

Uit De Standaard

Citaat:
Meisje dat zich niet aan ramadan hield aangevallen

LYON - In de Zuid-Franse stad Lyon heeft een groep tieners stenen gegooid naar een meisje dat een sandwich at tijdens de ramadan, zo heeft de politie dinsdag bekendgemaakt.
Het 14-jarige meisje vluchtte haar school binnen. Haar ouders hebben een klacht ingediend tegen de vier stenengooiers, die tussen 14 en 16 jaar zouden zijn. Twee van de vier, die gevangen werden gezet, hebben bekend.
araneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2006, 15:06   #2
MARE
Provinciaal Gedeputeerde
 
MARE's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 oktober 2006
Berichten: 851
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door araneus Bekijk bericht
Uit De Standaard

Tja, 't zal hier binnen de kortste keren wel veel vol staan met berichten van onnozelaars die dit alleenstaand feit opnieuw gaan relativeren. 't Zal wel beteren, hé.
MARE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2006, 19:07   #3
Laya
Minister
 
Geregistreerd: 30 september 2006
Berichten: 3.230
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door araneus Bekijk bericht
Uit De Standaard
amai.. erg... niets gebeurd in Noord-Korea? Timboektoe? Sidney? Smijt maar binnen he, vooral als het met de Islaam te maken heeft...
Laya is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2006, 19:08   #4
Karma
Europees Commissaris
 
Karma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2005
Berichten: 6.611
Standaard

deze topic is al enige dagen lopende op "maatschappelijke discussies"
Karma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2006, 04:35   #5
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MARE Bekijk bericht
Tja, 't zal hier binnen de kortste keren wel veel vol staan met berichten van onnozelaars die dit alleenstaand feit opnieuw gaan relativeren. 't Zal wel beteren, hé.
Je kunt er wel je dagen mee vullen met die "losstaande feiten"! Men zou beter eens een paar weken of maanden al die losstaande feiten op een rijtje zetten en publiceren. Doe er hetzelfde bij voor de andere omringende landen en trek de nodige conclusies...
Hoeveel jaren zullen sommigen nog nodig hebben om te snappen wat er rond hen gebeurt?
Laten we er nog een concert en wat sirenes bij laten huilen, dat zal helpen...
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2006, 04:37   #6
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laya Bekijk bericht
amai.. erg... niets gebeurd in Noord-Korea? Timboektoe? Sidney? Smijt maar binnen he, vooral als het met de Islaam te maken heeft...
Inderdaad, overal waar men met de Islam opgezadeld zit is er ambras...
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2006, 08:04   #7
araneus
Gouverneur
 
Geregistreerd: 26 juli 2006
Berichten: 1.117
Standaard

Tja, of zoals het verhaaltje zoals vandaag in de krant. Een zwanger meisje (16 jaar) wordt op een school in elkaar geslagen door een groepje Marokanen. Ze heeft enkele weken niet naar school kunnen gaan uit vrees voor weer dezelfde marokanen die haar voor hoer uitmaken. Pikkant detail, vader is betrokken bij Blockwatch en wou het nieuws niet naar buiten brengen. Nu (net na de verkiezingen) doet hij dat toch.

Zonder mij uit te spreken over tienerzwangerschappen is er nog altijd het respect voor - ongeboren - leven. Het schoppen op een zwangere buik moet altijd zeer zwaar bestraft worden. Het feit dat een gedeelte van het groepje marokanen nog steeds op die school zit maakt dit nog veel erger. Naar alle waarschijnlijkheid zullen er maar twee van de school worden gezet.
araneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2006, 08:37   #8
Laya
Minister
 
Geregistreerd: 30 september 2006
Berichten: 3.230
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door araneus Bekijk bericht
Tja, of zoals het verhaaltje zoals vandaag in de krant. Een zwanger meisje (16 jaar) wordt op een school in elkaar geslagen door een groepje Marokanen. Ze heeft enkele weken niet naar school kunnen gaan uit vrees voor weer dezelfde marokanen die haar voor hoer uitmaken. Pikkant detail, vader is betrokken bij Blockwatch en wou het nieuws niet naar buiten brengen. Nu (net na de verkiezingen) doet hij dat toch.

Zonder mij uit te spreken over tienerzwangerschappen is er nog altijd het respect voor - ongeboren - leven. Het schoppen op een zwangere buik moet altijd zeer zwaar bestraft worden. Het feit dat een gedeelte van het groepje marokanen nog steeds op die school zit maakt dit nog veel erger. Naar alle waarschijnlijkheid zullen er maar twee van de school worden gezet.
Foutje, hij is er wel voor de verkiezingen mee naar buiten gekomen, jij hebt dat enkel niet gemerkt blijkbaar.
Laya is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2006, 08:48   #9
Laya
Minister
 
Geregistreerd: 30 september 2006
Berichten: 3.230
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Inderdaad, overal waar men met de Islam opgezadeld zit is er ambras...
Goed dat wij christenen allemaal heilig zijn, alle miserie die in ons land gebeurd komt door de moslims, alle mannen die (hun) kinderen misbruiken (zelfs priesters!) doen dat door de schuld van de islam blablabla....
Ik denk niet dat het probleem de Islam is maar opvoeding of het gebrek daaraan, cultuur, bepaalde afkomst... zie ik dat verkeerd of is het meestal met arabieren van een bepaalde afkomst dat er problemen zijn?
Laya is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2006, 08:52   #10
baarle
Eur. Commissievoorzitter
 
baarle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2006
Locatie: waar mijn stella staat
Berichten: 8.427
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laya Bekijk bericht
Goed dat wij christenen allemaal heilig zijn, alle miserie die in ons land gebeurd komt door de moslims, alle mannen die (hun) kinderen misbruiken (zelfs priesters!) doen dat door de schuld van de islam blablabla....
Ik denk niet dat het probleem de Islam is maar opvoeding of het gebrek daaraan, cultuur, bepaalde afkomst... zie ik dat verkeerd of is het meestal met arabieren van een bepaalde afkomst dat er problemen zijn?
Waarom wil jij de feiten verdoezelen door er misdaden van katholieken bij te sleuren? Welk baat heb jij daar bij? Ga jij nooit een dochter hebben die zwanger over straat zal lopen en dus mogelijk slachtoffer kan worden van deze barbaren?
__________________
baarle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2006, 08:59   #11
araneus
Gouverneur
 
Geregistreerd: 26 juli 2006
Berichten: 1.117
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laya Bekijk bericht
Foutje, hij is er wel voor de verkiezingen mee naar buiten gekomen, jij hebt dat enkel niet gemerkt blijkbaar.
Het feit zelf lijkt u minder belangrijk dan het feit of ik het al opgemerkt zou hebben in de kranten. Dit zegt genoeg m.i.
araneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2006, 14:43   #12
Laya
Minister
 
Geregistreerd: 30 september 2006
Berichten: 3.230
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
Waarom wil jij de feiten verdoezelen door er misdaden van katholieken bij te sleuren? Welk baat heb jij daar bij? Ga jij nooit een dochter hebben die zwanger over straat zal lopen en dus mogelijk slachtoffer kan worden van deze barbaren?
Nee want ik heb een zoon en wil geen kinderen meer
Het werkt me gewoon op de zenuwen dat er mensen zijn die iets wat 800km van hier gebeurd willen gebruiken om bepaalde mensen zwart te maken, net of wij zijn heilig. Denk eerder dat die mensen willen verdoezelen, niet ik.
Laya is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2006, 14:45   #13
Laya
Minister
 
Geregistreerd: 30 september 2006
Berichten: 3.230
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door araneus Bekijk bericht
Het feit zelf lijkt u minder belangrijk dan het feit of ik het al opgemerkt zou hebben in de kranten. Dit zegt genoeg m.i.
Nee, ik vind het belangrijk genoeg om je erop te wijzen, maakt geen verschil uit voor de feiten maar je moet geen dingen insinueren die onwaar zijn.
Laya is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2006, 15:15   #14
araneus
Gouverneur
 
Geregistreerd: 26 juli 2006
Berichten: 1.117
Standaard

De feiten, nl. het meisje dat in elkaar werd geslagen door marokanen, is spijtig genoeg wel waar. Alle andere discussies is wat gerommel in de marge. Of komt het hard aan dat soortgelijke feiten ook dichtbij gebeuren en niet op 800 km afstand. De relevantie van die 800 km is ook in twijfel te trekken. Onze maatschappij geraakt meer en meer europeser getint, dus een verhaal vanuit Frankrijk is zeker relevant. Na de relletjes in Parijs begonnen ook de relletjes hier in België. Om het spreekwoordelijk uit te drukken "als het regent in Parijs, druppelt het in Brussel"

Een interessant detail hierbij is dat een groep Marokanen nodig is om een meisje in elkaar te kloppen !
araneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2006, 19:05   #15
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laya Bekijk bericht
Nee want ik heb een zoon en wil geen kinderen meer
Het werkt me gewoon op de zenuwen dat er mensen zijn die iets wat 800km van hier gebeurd willen gebruiken om bepaalde mensen zwart te maken, net of wij zijn heilig. Denk eerder dat die mensen willen verdoezelen, niet ik.
De mensen maken zich niet druk over wat er 800km van hier gebeurt, maar wel over al hetgeen er hier gebeurt, oa door mensen die ginder hun roots hebben en hun gewoontes en ideëen hier willen uitzaaien, onder het mom van "multicul" is "in", je kunt niet zonder enz !
En ook al probeert men zoveel mogelijk de problemen van de multicul te verdoezelen, ze zijn er wel degelijk en maken langzaam maar zeker onze maatschappij kapot. Dat werkt op veel mensen hun zenuwen, juist.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2006, 23:35   #16
carlgustaaf
Banneling
 
 
carlgustaaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juli 2005
Berichten: 10.858
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laya Bekijk bericht
amai.. erg... niets gebeurd in Noord-Korea? Timboektoe? Sidney? Smijt maar binnen he, vooral als het met de Islaam te maken heeft...
stenen op uw bakkes omdat ge een sandwich eet....niet erg hé?Fanatieke idioten!
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2006, 23:40   #17
carlgustaaf
Banneling
 
 
carlgustaaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juli 2005
Berichten: 10.858
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laya Bekijk bericht
Goed dat wij christenen allemaal heilig zijn, alle miserie die in ons land gebeurd komt door de moslims, alle mannen die (hun) kinderen misbruiken (zelfs priesters!) doen dat door de schuld van de islam blablabla....
Ik denk niet dat het probleem de Islam is maar opvoeding of het gebrek daaraan, cultuur, bepaalde afkomst... zie ik dat verkeerd of is het meestal met arabieren van een bepaalde afkomst dat er problemen zijn?
wie komt er naar hier denkt gij? De meest waardevolle exemplaren van de bevolking van die verre landen?Wie denkt ge dat Koning Hassan 40 jaar geleden als eersten heeft aangespoord om maar naar België te trekken?De elite van Marokko, of degenen waar niets mee aan te vangen viel?
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2006, 10:38   #18
Laya
Minister
 
Geregistreerd: 30 september 2006
Berichten: 3.230
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
wie komt er naar hier denkt gij? De meest waardevolle exemplaren van de bevolking van die verre landen?Wie denkt ge dat Koning Hassan 40 jaar geleden als eersten heeft aangespoord om maar naar België te trekken?De elite van Marokko, of degenen waar niets mee aan te vangen viel?
Dat is nu net mijn punt. De Islam is niet het probleem maar arabieren van een bepaalde cultuur, bepaalde afkomst. De meeste moslims die ik ken zijn opgegroeid in het midden-oosten in een land waar de mensen bijna net zoals bij ons leven (ik zeg bijna, niet helemaal). Met die mensen zijn hier geen problemen, die hebben zich aangepast, die hebben waar nodig Islam-regels in samenstpraak met een Imam aangepast om niet tegen de wet in te druisen.
De arabieren waar hier problemen mee zijn die komen uit een totaal ander milieu, zelfs een ander werelddeel, dat naar wat we zien zo goed als niet verenigbaar is met onze cultuur.
Vandaar dat ik er problemen mee heb als hier gepraat wordt over 'de moslims' want dat bestaat niet, zet es een Egyptische, een Marokkaanse, een Syrische moslim naast elkaar... je gaat zeker het verschil merken en niet alleen uiterlijk.
Laya is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2006, 10:47   #19
Basy Lys
Minister
 
Basy Lys's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 mei 2004
Locatie: Dar al-Harb
Berichten: 3.926
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laya Bekijk bericht
... Vandaar dat ik er problemen mee heb als hier gepraat wordt over 'de moslims' want dat bestaat niet, zet es een Egyptische, een Marokkaanse, een Syrische moslim naast elkaar... je gaat zeker het verschil merken en niet alleen uiterlijk.
Een paar dingen hebben de inwoners van die landen wel gemeen: intolerantie, onderdrukking van de vrouw, onderdrukking van minderheden, gewelddadigheid, etc.

Zoals het Arab Human Development van 2002 het omschrijft:

Specifically, the report concludes that Arab countries need to embark on rebuilding their societies on the basis of:
- Full respect for human rights and freedoms as the cornerstone of good governance, leading to human development.
- the complete empowerment of Arab women, taking advantage of all opportunities to build their capabilities and to enable them to exercise those capabilities to the full.
- The consolidation of knowledge acquisition and its effective utilisation. As a key driver of progress, knowledge must be brought to bear efficiently and productively in all aspects of society, with the goal of enhancing human well being across the region.
__________________
Le drame de notre temps, c'est que les gens bêtes pensent.
Basy Lys is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2006, 11:09   #20
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
smiley's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juli 2004
Berichten: 10.199
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laya Bekijk bericht
De Islam is niet het probleem....
Hoe kun jij zoiets schrijven? De islam is wel degelijk het probleem. Het zijn niet alleen Arabieren. Er is niks mis met Arabieren wel met volgelingen van die rotideologie. De kern van die rotideologie is het probleem. Een autochtoon die zich tot die rotideologie bekeert kan net zo gevaarlijk worden als een Arabier. Kijk maar naar die waalse trioen die zich heeft opgeblazen. Hou op met (uit onwetendheid) het probleem (de islam) de hand boven het hoofd te houden, of schaaf je kennis wat bij. Luister eens wat ex-moslims over die rotideologie van misdadiger rotmo allemaal te zeggen hebben.

http://www.dutch.faithfreedom.org/index.html

Dit is het forum

http://www.dutch.faithfreedom.org/fo...a7b4fdbde71902

Ps: Laat je moslimvriend dit forum ook maar eens bezoeken.
__________________
De kernoorzaak van alle terreurdaden zijn terroristische ideologieen. De kernoorzaak van het islamitisch terrorisme is de islamitische ideologie.
http://www.exmoslim.org/http://www.youtube.com/watch?v=jHnxdgk3P68
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:01.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be