Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 13 januari 2008, 19:26   #1
brontosaurus
Burgemeester
 
brontosaurus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 december 2007
Berichten: 530
Standaard Onderwijs de toekomst voor onze jeugd

Op school leer je........
- dat je je mond moet houden.

- dat je moet stilzitten.

- dat er heel veel regels zijn en dat je daarin geen inspraak krijgt.

- die zaken, zogenaamde 'leerstof', die door de regerende elite in onze linkerhersenhelft geplaatst worden met behulp van eindtermen en leerplannen. Sommigen gebruiken de term 'brainwashen'.

- dat het reproduceren van deze zogenaamde 'leerstof' uit je linkerhersenhelft op een examen zorgt voor succes in je verdere leven.



Kortom, je leert op school hoe je je later moet gedragen als een goede industriële werkkracht, net daarom creëerde de regerende elite de huidige vorm van openbare en dwangmatige scholing om dat dan wereldwijd te gaan verspreiden.
http://www.hetechtenieuws.be/index.p...school-leer-je

Voor mij klinkt dit als het opzettelijk dom houden van de mensheid
Dit is een zware mentale verminking,met dank aan onze overheid.
brontosaurus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2008, 19:27   #2
longhorn
Minister-President
 
longhorn's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juli 2005
Berichten: 5.721
Standaard

En wat stel jij voor als alternatief?
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2008, 19:27   #3
koewachtenaar
Provinciaal Gedeputeerde
 
koewachtenaar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2006
Locatie: vlaanderen
Berichten: 816
Standaard

Leve de rebellen!
koewachtenaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2008, 19:40   #4
Em-Jay
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 13 december 2007
Berichten: 30
Standaard

Stevaert waarschijnlijk: "Nee hoor, het enige probleem is dat sommige leerlingen niet mee op schoolreis kunnen gaan"
Em-Jay is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2008, 19:45   #5
lombas
Secretaris-Generaal VN
 
lombas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2005
Berichten: 42.814
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brontosaurus Bekijk bericht
Op school leer je........
- dat je je mond moet houden.

- dat je moet stilzitten.

- dat er heel veel regels zijn en dat je daarin geen inspraak krijgt.
Dat heet opvoeden, en dat is nodig omdat veel ouders tegenwoordig zo in gebreke blijven.

Citaat:
- die zaken, zogenaamde 'leerstof', die door de regerende elite in onze linkerhersenhelft geplaatst worden met behulp van eindtermen en leerplannen. Sommigen gebruiken de term 'brainwashen'.
Daar is inderdaad iets van.

Citaat:
- dat het reproduceren van deze zogenaamde 'leerstof' uit je linkerhersenhelft op een examen zorgt voor succes in je verdere leven.
... en vormt alleen maar de grondslag van onze Westerse beschaving eh, inderdaad: daar moeten we vooral aan gaan twijfelen, om de waarde van het leren/reproduceren te verminderen.

Ik ben daar nogal scholastisch in.
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2008, 20:43   #6
netslet
Minister-President
 
netslet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 mei 2006
Locatie: Isla Tortuga
Berichten: 5.278
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn Bekijk bericht
En wat stel jij voor als alternatief?
Sudbury scholen lijken mij nog wel een interessant alternatief. Die scoren ook vrij goed op sommige parameters zoals aantal mensen dat daarna een hoger diploma haalt etc, dacht ik.
__________________
auction your future!
netslet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2008, 21:17   #7
neejaja
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 3 januari 2008
Berichten: 1
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brontosaurus Bekijk bericht
Voor mij klinkt dit als het opzettelijk dom houden van de mensheid
Dit is een zware mentale verminking,met dank aan onze overheid.
Ik link onderwijs toch niet met het opzettelijk dom houden van de mensheid.... Alleszins niet in België. De stof die we zien zet eerder aan tot nadenken. En om nu te zeggen dat ze ons op school brainwashen? Kom op hé.... Ik nodig je uit om eens een paar dagen door te brengen op de gemiddelde Belgische schoolbanken . Denk je dan dat het hier beter zal zijn als de jeugd niet naar school ging? Onderwijs biedt de jeugd juist wel een toekomst.

Laatst gewijzigd door neejaja : 13 januari 2008 om 21:19.
neejaja is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2008, 21:18   #8
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 januari 2003
Berichten: 13.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brontosaurus Bekijk bericht
Op school leer je........
- dat je je mond moet houden.
- dat je moet stilzitten.
- dat er heel veel regels zijn en dat je daarin geen inspraak krijgt.
Aha, civilisatie!

Citaat:
- die zaken, zogenaamde 'leerstof', die door de regerende elite in onze linkerhersenhelft geplaatst worden met behulp van eindtermen en leerplannen. Sommigen gebruiken de term 'brainwashen'.
De elite streeft altijd een zekere orde na voor de samenleving, dat klopt. Mensen houden er wel van om over die orde te zeuren en tegen de steunberen ervan aan te schoppen, maar als de chaos losbreekt roepen ze om hun moeder of stemmen ze op autoritaire partijen. Toch maar goed dat er zo'n elite is, denk ik dan.

Overigens is de situatie lang niet zo totalitair in scholen als je het hier voorstelt. Vroeger was er geen sprake van dat leerlingen over allerlei wissewasjes hun mening mochten ventileren, gezanten mochten uitsturen om medebeslissingsbevoegdheden te vervullen, etc. Het is misschien nog niet het überkritische denken dat sommigen als ideaal vooropstellen, maar ik ben vrij optimistisch. Ten andere zijn scholen geen "totale instellingen" waar kinderen 24/24 en 7/7 doorbrengen.

Citaat:
- dat het reproduceren van deze zogenaamde 'leerstof' uit je linkerhersenhelft op een examen zorgt voor succes in je verdere leven.
Dat kan inderdaad beter, zeker in de laatste jaren van het S.O.

Citaat:
Kortom, je leert op school hoe je je later moet gedragen als een goede industriële werkkracht, net daarom creëerde de regerende elite de huidige vorm van openbare en dwangmatige scholing om dat dan wereldwijd te gaan verspreiden.
Ik heb netjes mijn diploma S.O. gehaald en ik kan bezwaarlijk een goede industriële werkkracht worden genoemd. En laat ons eerlijk zijn: een samenleving die alleen maar uit rebellen bestaat is dodelijk vermoeiend. Ik krijg er, naarmate ik ouder word, almaar meer het land aan.

Citaat:
Voor mij klinkt dit als het opzettelijk dom houden van de mensheid
Dit is een zware mentale verminking, met dank aan onze overheid.
Je eigen beperkingen niet afschuiven op de overheid, a.u.b. Dat komt zo kinderachtig over.
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2008, 21:28   #9
Mitgard
Banneling
 
 
Mitgard's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 februari 2004
Berichten: 23.890
Standaard

het memoriseren en reproduceren is mooi volkseigen en gaat terug op de kelto-germaansche traditie van druïdes die verhalen en verzen vertelden die de kinderen moesten nazeggen en vanbuiten leren.
in tegenstelling tot wat velen denken kozen zij bewust om het schrift niet te gebruiken, en niet omdat zij te dom waren om te schrijven.
wijsheid werd verbaal overgeleverd, opschrijven zou volgens hen immers het geheugen lui maken.

of zoiets.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2008, 00:03   #10
brontosaurus
Burgemeester
 
brontosaurus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 december 2007
Berichten: 530
Standaard

Wat ik hiermee probeer aan te geven is niet het feit dat onderwijs doelloos is maar dat er dringend noodzaak is aan vernieuwing.Deze vorm van onderwijs is waardeloos en staat onder controle van een dictatoriaal regime.Onderwijs is noodzakelijk maar dan wel met het opzet om te mensheid te doen evolueren.En vooral met de opzet om de kinderen te onderwijzen met waarheid en niet met leugens zoals dat nu wordt geindoctrineerd.Neem eens een kijkje door de categorie education op de site www.becoolbewise.gethost.be en dan snap je wel wat ik bedoel.Deze huidige waardeloze vorm van opvoeding heeft al duidelijk zijn sporen nagelaten in onze verdorven maatschappij.Het is tijd voor verandering maar daarvoor moet het huidige criminele rigime verdwijnen.Het is aan jullie wat je toekomst aan je kinderen wil schenken.
brontosaurus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2008, 00:52   #11
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter
 
Herr Oberst's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 januari 2007
Locatie: De Vlaamse Natie
Berichten: 8.023
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brontosaurus Bekijk bericht
Op school leer je........
- dat je je mond moet houden.

- dat je moet stilzitten.

- dat er heel veel regels zijn en dat je daarin geen inspraak krijgt.
Was het maar waar.

Laatst gewijzigd door Herr Oberst : 14 januari 2008 om 00:52.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2008, 04:40   #12
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bhairav's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2004
Berichten: 18.931
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Aha, civilisatie!



De elite streeft altijd een zekere orde na voor de samenleving, dat klopt. Mensen houden er wel van om over die orde te zeuren en tegen de steunberen ervan aan te schoppen, maar als de chaos losbreekt roepen ze om hun moeder of stemmen ze op autoritaire partijen. Toch maar goed dat er zo'n elite is, denk ik dan.

Overigens is de situatie lang niet zo totalitair in scholen als je het hier voorstelt. Vroeger was er geen sprake van dat leerlingen over allerlei wissewasjes hun mening mochten ventileren, gezanten mochten uitsturen om medebeslissingsbevoegdheden te vervullen, etc. Het is misschien nog niet het überkritische denken dat sommigen als ideaal vooropstellen, maar ik ben vrij optimistisch. Ten andere zijn scholen geen "totale instellingen" waar kinderen 24/24 en 7/7 doorbrengen.



Dat kan inderdaad beter, zeker in de laatste jaren van het S.O.



Ik heb netjes mijn diploma S.O. gehaald en ik kan bezwaarlijk een goede industriële werkkracht worden genoemd. En laat ons eerlijk zijn: een samenleving die alleen maar uit rebellen bestaat is dodelijk vermoeiend. Ik krijg er, naarmate ik ouder word, almaar meer het land aan.



Je eigen beperkingen niet afschuiven op de overheid, a.u.b. Dat komt zo kinderachtig over.
Civilisatie? Dikke zever. In het gareel houden ja.
Bij civilisatie denk ik eerder aan zelfontplooiing, waar ik op school NOOIT iets van gemerkt heb. Zeg ik dit, dan krijg ik als antwoord dat het nog steeds "beter dan niks" is.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2008, 10:38   #13
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 januari 2003
Berichten: 13.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brontosaurus Bekijk bericht
Wat ik hiermee probeer aan te geven is niet het feit dat onderwijs doelloos is maar dat er dringend noodzaak is aan vernieuwing.Deze vorm van onderwijs is waardeloos en staat onder controle van een dictatoriaal regime.Onderwijs is noodzakelijk maar dan wel met het opzet om te mensheid te doen evolueren.En vooral met de opzet om de kinderen te onderwijzen met waarheid en niet met leugens zoals dat nu wordt geindoctrineerd.Neem eens een kijkje door de categorie education op de site www.becoolbewise.gethost.be en dan snap je wel wat ik bedoel.Deze huidige waardeloze vorm van opvoeding heeft al duidelijk zijn sporen nagelaten in onze verdorven maatschappij.Het is tijd voor verandering maar daarvoor moet het huidige criminele rigime verdwijnen.Het is aan jullie wat je toekomst aan je kinderen wil schenken.
Ik zet geen kinderen op deze wereld. Er lopen al genoeg verdoemden rond.

Terzake: Ik begrijp eerlijk gezegd niet wat je probleem is. Je slingert allerlei overtrokken bepalingen het forum op zoals "dictatoriaal regime", "indoctrineren", "leugens", "waardeloze vorm van opvoeding", "crimineel regime", "verdorven maatschappij", etc. en ik slaag er maar niet in dat in verband te brengen met het beschaafde Vlaamse onderwijslandschap. Help mij.
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2008, 11:05   #14
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 januari 2003
Berichten: 13.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Civilisatie? Dikke zever. In het gareel houden ja. Bij civilisatie denk ik eerder aan zelfontplooiing, waar ik op school NOOIT iets van gemerkt heb. Zeg ik dit, dan krijg ik als antwoord dat het nog steeds "beter dan niks" is.
Civilisatie heeft niets met zelfontplooiing te maken. Het zit al in het synoniem 'beschaving': het kind is iets ruws dat bijge-schaafd moet worden. In de praktijk betekent dat: de handelingen van kinderen corrigeren tot ze binnen een sociaal aanvaard spectrum van handelingen vallen. Hoe dat spectrum eruitziet en hoe het geëvolueerd is: lees Norbert Elias' Het Civilisatieproces.

Trouwens, wat is zelfontplooiing? Welk 'zelf' had je gehoopt te ontplooien? Je 'zelf' krijgt maar pas vorm door beschaving, door gedrag en denken dat je aangeleerd respectievelijk afgeleerd wordt (en dat voor elke mens in een gedifferentieerde wereld als de huidige uniek is). Vergelijk die beschaafde mensenwereld nu eens met de onbeschaafde dierenwereld. Heb jij ooit een kwal, een hamster of een springbok gezien met een eigen persoonlijkheid, een 'zelf' van enige betekenis?

Zelfs met jouw stoere rebelliegedrag blijft je perfect binnen de lijntjes kleuren, binnen de vrijheidsgraden die je toegewezen hebt gekregen. Terwijl je tegen de grenzen zit te schoppen, benut je waarschijnlijk nog geen fractie van al de vrijheidsgraden die je ter beschikking staan. En als 'zelfontplooiing' niet meer is dan 'image building' stelt het ook niet veel voor.

Kortom, een hoop drukte om niets.
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2008, 12:11   #15
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN
 
AdrianHealey's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Locatie: Antwerpen Stadstaat
Berichten: 28.290
Standaard

Netslet was me voor.
Intelligente vent, die kerel.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Avicenna
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2008, 12:35   #16
brontosaurus
Burgemeester
 
brontosaurus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 december 2007
Berichten: 530
Standaard

Indien je de problemen niet ziet dan moet je werkelijk nog wakker worden.De samenleving,of wat daar nog van overgebleven is,duikt regelrecht in dezelfde dictatuur als in de tijd van de nazi,s.En ik kan jou verzekeren dat het diezelfde nazi,s zijn die nu weer aan de macht zijn op het wereldtoneel.Maar om je even vooruit te helpen in de richting van mijn doelstelling:
http://www.libertarian.nl/liberty/dutch.html
Of bent u zo trots om staatshoer te zijn.
brontosaurus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2008, 12:55   #17
ericferemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
ericferemans's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2005
Berichten: 12.883
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brontosaurus Bekijk bericht
Op school leer je........
- dat je je mond moet houden.
Dat is hun dan niet gelukt hé, Bronto!
Achteraf gezien is dat wel spijtig
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2008, 13:15   #18
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 januari 2003
Berichten: 13.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brontosaurus Bekijk bericht
Indien je de problemen niet ziet dan moet je werkelijk nog wakker worden.De samenleving,of wat daar nog van overgebleven is,duikt regelrecht in dezelfde dictatuur als in de tijd van de nazi,s.En ik kan jou verzekeren dat het diezelfde nazi,s zijn die nu weer aan de macht zijn op het wereldtoneel.Maar om je even vooruit te helpen in de richting van mijn doelstelling:
http://www.libertarian.nl/liberty/dutch.html
Of bent u zo trots om staatshoer te zijn.
Je kunt van werkelijk alles een probleem maken natuurlijk. Uiteindelijk kan alles waarbij de werkelijke situatie niet overeenkomt met een gekoesterde utopie uitgelegd worden als een problematische situatie. En aangezien elkeen z'n eigen utopieën koestert, ziet elkeen een probleem in de huidige situatie, een probleem dat natuurlijk opgelost moet worden door het autoritair opleggen van de betrokken utopie. Die wordt vervolgens weer door andere lieden als een probleem gezien, wegens niet overeenstemmend met de utopie van die andere lieden, en zo zijn we weer vertrokken.

Vermoeiend allemaal...
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2008, 13:25   #19
brontosaurus
Burgemeester
 
brontosaurus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 december 2007
Berichten: 530
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Je kunt van werkelijk alles een probleem maken natuurlijk. Uiteindelijk kan alles waarbij de werkelijke situatie niet overeenkomt met een gekoesterde utopie uitgelegd worden als een problematische situatie. En aangezien elkeen z'n eigen utopieën koestert, ziet elkeen een probleem in de huidige situatie, een probleem dat natuurlijk opgelost moet worden door het autoritair opleggen van de betrokken utopie. Die wordt vervolgens weer door andere lieden als een probleem gezien, wegens niet overeenstemmend met de utopie van die andere lieden, en zo zijn we weer vertrokken.

Vermoeiend allemaal...
Als u wenst dat er een vorm van autoritair gezag nodig is in u bestaan dan is dat u volste recht maar indien dat niet gewenst is dient u dat ook te respecteren.Iets wat in de belgische rechtstaat niet wordt gerespecteerd.Dat is voor mij een fascistische dictatuur.Als je graag belg wilt zijn dan wens ik je veel succes maar neem niemand het recht af wereldburger te zijn.Mijn God creeerde geen grenzen.Jou staat doet dat wel en dit is een zware beperking op het leven zelf.
brontosaurus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2008, 13:36   #20
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 januari 2003
Berichten: 13.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brontosaurus Bekijk bericht
Als u wenst dat er een vorm van autoritair gezag nodig is in u bestaan dan is dat u volste recht maar indien dat niet gewenst is dient u dat ook te respecteren.
Ik respecteer dat niet en wel omwille van mijn eigen veiligheid. Mensen die niet onder een of ander gezag staan zijn levensgevaarlijk.

Citaat:
Iets wat in de belgische rechtstaat niet wordt gerespecteerd.
Uiteraard, anders was het geen rechtstaat.

Citaat:
Dat is voor mij een fascistische dictatuur.
Dura lex, sed lex.

Citaat:
Als je graag belg wilt zijn dan wens ik je veel succes maar neem niemand het recht af wereldburger te zijn.
Waarvan is een wereldburger 'burger'?

Citaat:
Mijn God creeerde geen grenzen.
Wie? God? D�*t is pas een nazi.

Citaat:
Jou staat doet dat wel en dit is een zware beperking op het leven zelf.
Hoe stel je je de staatloze maatschappij voor?
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:47.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be