Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord
 
Discussietools
Oud 29 juni 2022, 10:07   #26921
Vanguard
Provinciaal Statenlid
 
Vanguard's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 juni 2014
Locatie: in de bunker
Berichten: 791
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erra555 Bekijk bericht
Tomm's clubje hé... geen ballen om het zo ziekelijke Westen te verlaten.
Monumentaal grote ballen moet je hebben om pro Rus te zijn (in het "vrije" Westen)en ervoor uit te komen, dat heeft deze draad ook al bewezen.

Ik ga zeker niet "mijn" Westen verlaten onder druk van een zieke neoliberale ideologie die zich (tijdelijk) meester maakt van zowat alles in het Westen en het Westen suicidaal maakt.

Neoliberalen / woke idiots zijn de nieuwe fascisten.
Vanguard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2022, 10:25   #26922
fcal
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 4 april 2002
Berichten: 8.069
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vanguard Bekijk bericht
Monumentaal grote ballen moet je hebben om pro Rus te zijn (in het "vrije" Westen)en ervoor uit te komen, dat heeft deze draad ook al bewezen.

Ik ga zeker niet "mijn" Westen verlaten onder druk van een zieke neoliberale ideologie die zich (tijdelijk) meester maakt van zowat alles in het Westen en het Westen suicidaal maakt.

Neoliberalen / woke idiots zijn de nieuwe fascisten.
Wat zijn dat neo-liberalen? Zijn dat 'nieuwe' liberalen of zijn dat 'anti'-liberalen? Of zijn dat de nieuwe internationale communisten?
__________________
Het woord 'hond' heeft nooit iemand gebeten - Aristoteles
fcal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2022, 11:29   #26923
jogo
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 30 december 2007
Berichten: 7.716
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vanguard Bekijk bericht
Monumentaal grote ballen moet je hebben om pro Rus te zijn (in het "vrije" Westen)en ervoor uit te komen, dat heeft deze draad ook al bewezen.

Ik ga zeker niet "mijn" Westen verlaten onder druk van een zieke neoliberale ideologie die zich (tijdelijk) meester maakt van zowat alles in het Westen en het Westen suicidaal maakt.

Neoliberalen / woke idiots zijn de nieuwe fascisten.
Begrepen ,ge wilt grotere ballen.
jogo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2022, 12:30   #26924
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.140
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anselmo Bekijk bericht
Merkwaardig, dit geheugenverlies.
Bedoel je dat je de agressie tegen Servië en Irak niet meer weet?
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2022, 12:35   #26925
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vanguard Bekijk bericht
Het begint verder door te dringen in de VS. Ze beginnen het openlijk te zeggen.

"Putin has outsmarted the West"

Weeral eens denk ik dan. Nu dat iedereen dacht dat ze eindelijk Poetin op een strategische fout konden betrappen.

Ik zei het hier al van in het begin, ondanks de tsunami van protesten, hoongelach en beledigingen.

https://www.foxbusiness.com/media/la...utsmarted-west
Welnee, dat is wat IK hier zeg, dat de dwaze streek van Poetin en de even "dwaze" sancties VOOR ONS een enorme meevaller zijn omdat ze de 20 jaar oude groene strategie op haar bakkes laat vallen.

Dat is ONZE redding. Niet die van Poetin.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2022, 12:37   #26926
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vanguard Bekijk bericht
Monumentaal grote ballen moet je hebben om pro Rus te zijn (in het "vrije" Westen)en ervoor uit te komen, dat heeft deze draad ook al bewezen.
Ik denk dat je veel een veel grotere ballen moet hebben (of totaal waanzinnig zijn) om in Rusland uit te komen voor uw pro-westerse houding he. De verhouding van "ballen" is een beetje anders niewaar. Hier kan je van je decadente recht op vrije meningsuiting nog wat gebruik maken. Uw "straf" is om wat tegenwind te krijgen op een forum. Ginder krijgt ge eerder ijzige Siberische tegenwind in uw gezicht als ge dat daar zegt, he.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2022, 12:40   #26927
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Bedoel je dat je de agressie tegen Servië en Irak niet meer weet?
De agressie tegen Servie was een UN tussenkomst om daar een slachtpartij stop te zetten, en ja, dat was verkeerd, want ze waren daar moslims aan het afslachten en we hadden die eerst de boel moeten laten klaren. Zoveel is zeker.

Iedereen is het over eens dat de inval in Irak een stommiteit was, in de eerste plaats de Amerikanen zelf, we mochten dat destijds zeggen he, we hebben de Amerikanen zoveel gezegd, zo een vazallen als die van Wit Rusland zijn we dus niet. Chirac heeft de Amerikanen heel duidelijk gezegd wat hij dacht. En 20 jaar later zijn de Amerikanen daar zelf enorm van bewust en geven dat ook toe.

Aan de andere kant was er geen drama in Irak, want het zijn daar ook moslims.

Laatst gewijzigd door patrickve : 29 juni 2022 om 12:40.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2022, 12:47   #26928
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.140
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
dus is het ok om nu die steden zonder reden plat te gooien?
Anders dan het Westen doet, zijn die steden niet platgegooid.

Plat gooien, dat doe je zo:

https://english.aawsat.com/home/arti...er-isis-ousted

[IMG]Asma Mohammed's father and husband were killed in an air strike then hurriedly buried, like several of their neighbors, in improvised cemeteries on a vacant strip of land.


Iraqi authorities "say they need to investigate before issuing death certificates", she said, sitting in her modest Old City house, itself damaged during the violence.


She is one of many Mosul residents who count family members among those killed in air strikes.


The United States-led coalition against ISIS in Syria and Iraq has admitted to killing 817 civilians.


But according to sources in Mosul, some 2,000 civilians were killed in coalition air strikes and fighting in the city alone.


Since her parents died, Asma and her two children have survived day-to-day on donations from friends and neighbors.


When she thinks of the future, she begins to cry.[/IMG]


2000 dode burgers in slechts EEN stad. Dat is ongeveer de helft van het aantal burgerslachtoffers in HEEL Oekraïne. Belgische piloten namen deel aan die slachting. Waar is de "public outcry"? De verontwaardiging? Voor wanneer het tribunaal?

Tijdens de NAVO agressie tegen Servië vielen minstens 500 burgerslachtoffers volgens de Amerikaanse HRW. Volgens de Servische regering vielen er tot 2500 burgerdoden.
https://en.wikipedia.org/wiki/Civili...ng_of_Ni%C5%A1

Je moet wel weten dat de totale bevolking van Servië 5 keer kleiner is dan die van Oekraïne.

Laatst gewijzigd door tomm : 29 juni 2022 om 12:48.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2022, 12:48   #26929
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.883
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vanguard Bekijk bericht
Monumentaal grote ballen moet je hebben om pro Rus te zijn (in het "vrije" Westen)en ervoor uit te komen, dat heeft deze draad ook al bewezen.

Ik ga zeker niet "mijn" Westen verlaten onder druk van een zieke neoliberale ideologie die zich (tijdelijk) meester maakt van zowat alles in het Westen en het Westen suicidaal maakt.

Neoliberalen / woke idiots zijn de nieuwe fascisten.
Held.
__________________
Think I forgot
how to be happy.
Something I'm not
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2022, 12:51   #26930
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.140
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
De agressie tegen Servie was een UN tussenkomst om daar een slachtpartij stop te zetten, en ja, dat was verkeerd, want ze waren daar moslims aan het afslachten en we hadden die eerst de boel moeten laten klaren. Zoveel is zeker.

Iedereen is het over eens dat de inval in Irak een stommiteit was, in de eerste plaats de Amerikanen zelf, we mochten dat destijds zeggen he, we hebben de Amerikanen zoveel gezegd, zo een vazallen als die van Wit Rusland zijn we dus niet. Chirac heeft de Amerikanen heel duidelijk gezegd wat hij dacht. En 20 jaar later zijn de Amerikanen daar zelf enorm van bewust en geven dat ook toe.

Aan de andere kant was er geen drama in Irak, want het zijn daar ook moslims.
Dat was helemaal geen UN tussenkomst, het was een illegale oorlog zonder toestemming van de UN.

Dus als het moslims zijn liefst zoveel mogelijk burgerdoden, als het geen moslims zijn dan niet. OK, luister, met zo'n ingesteldheid heeft het zelfs geen nut om over burgerdoden of mensenrechten te spreken met U. U bent een genocidair die tegen mensenrechten is. Einde discussie.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2022, 12:56   #26931
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Dat was helemaal geen UN tussenkomst, het was een illegale oorlog zonder toestemming van de UN.
Hazo ?

https://en.wikipedia.org/wiki/Operat...liberate_Force

https://en.wikipedia.org/wiki/United...otection_Force

De NATO ageerde daar in opdracht van de UN he.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2022, 12:57   #26932
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Dus als het moslims zijn liefst zoveel mogelijk burgerdoden, als het geen moslims zijn dan niet.
Eh, ja.

Citaat:
OK, luister, met zo'n ingesteldheid heeft het zelfs geen nut om over burgerdoden of mensenrechten te spreken met U. U bent een genocidair die tegen mensenrechten is. Einde discussie.
Ik ben inderdaad een genocidair die tegen universele mensenrechten is. Dat zou ondertussen toch duidelijk moeten zijn. Ik weet dat dat avant garde is, we gaan dat nog wel inzien, maar voor 't moment is mijn visie een minderheidsvisie, die echter perfect overeenkomt met mijn beeld van de westerse cultuur, of toch hoe ze zou moeten zijn, en hoe ze trouwens lang geweest is.

Dat is dan ook de reden waarom ik denk dat ik niet beinvloedbaar ben door de westerse snotterpropaganda die spijtig genoeg nog steeds antigenocidair en mensenrechten denken voorstaat. Maar het is eigenaardig dat ge geschokt zijt, want dat is nu precies ook het soort visie dat uw helden Xi en Poetin in de grond ook voorstaan. Het is dus wat ironisch dat als ge diezelfde visie eens tegen komt aan "den overkant" ge zelf een beetje moeite hebt, niewaar.

Het is dan ook de reden waarom ik Poetin helemaal niet "verwijt" van iets met mensenrechten en zo scheef te doen. Ik ben niet vatbaar voor dat soort praatjes.

Laatst gewijzigd door patrickve : 29 juni 2022 om 13:01.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2022, 12:59   #26933
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.140
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vanguard Bekijk bericht
Het begint verder door te dringen in de VS. Ze beginnen het openlijk te zeggen.

"Putin has outsmarted the West"

Weeral eens denk ik dan. Nu dat iedereen dacht dat ze eindelijk Poetin op een strategische fout konden betrappen.

Ik zei het hier al van in het begin, ondanks de tsunami van protesten, hoongelach en beledigingen.

https://www.foxbusiness.com/media/la...utsmarted-west
Ik vond het ook een ontzettend brutale stap van de Russen, die ik niet verwachtte. Maar uiteindelijk blijken ze het bij het rechte eind te hebben. Het Westen maakt veel kabaal en zorgt ervoor dat de Russen maar traag vordering maken en de oorlog veel slachtoffers eist, voornamelijk onder militairen, maar uiteindelijk zullen de Russen winnen, de Russischtalige gebieden van Oekraïne worden deel van Rusland. En daarvoor is Rusland gerust bereid de relaties met het Westen (die toch al op een laag pitje stonden) op te geven.

Rusland heeft leren leven met de sancties, die beginnen ook een tweesnijdend zwaard te worden voor het Westen.

Uiteindelijk zal zowel het Westen als Kiev opnieuw met Poetin moeten praten, tenzij ze er een 100 jarige oorlog van willen maken met ook gigantische consequenties voor Europa. En zelfs in dat laatste geval zal Oekraïne niet meer de kracht hebben om gebieden te heroveren dan wordt het een low intensity conflict en Oekraïne een soort Somalië. Dan zullen het niet meer Donetsk en Lugansk zijn die dagelijks bestookt worden maar Kiev, Kremenchuk, Dnipro, etc. Zelfs met 100en miljarden Europese steun komt het dan echt niet meer goed met Oekraïne.

Het Westen en Oekraïne zullen gewoon de realiteit moeten aanvaarden dat ze die gebieden kwijt zijn, dat de grote meerderheid van de lokale inwoners een Russisch paspoort heeft aangevraagd, dat ze zullen moeten leven met een kleiner maar meer coherent Oekraïne. Het zal misschien wel wat tijd vragen voor het besef zal doordringen, maar in veel Europese hoofdsteden is het al doorgedrongen.

Ik weet niet op welke manier de Russen zullen willen onderhandelen. Het KRemlin zegt nu reeds open te staan voor onderhandelingen maar dat er niemand is om mee te onderhandelen. Zelensky zegt dat hij pas wil onderhandelen als hij sterker staat op het slagveld en gebied terug veroverd heeft, of zelfs pas als de Krim terug in handen van Kiev is. Ik zou zeggen: van teveel cocaïne kun je waanvoorstellingen krijgen en de realiteit uit het oog verliezen. Hij schrijft zijn eigen scenario zoals hij dat altijd gedaan heeft. Alleen: jammer maar helaas voor hem is dit geen serie of een film maar de bittere realiteit.

Laatst gewijzigd door tomm : 29 juni 2022 om 13:13.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2022, 13:08   #26934
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Ik vond het ook een ontzettend brutale stap van de Russen, die ik niet verwachtte. Maar uiteindelijk blijken ze het bij het rechte eind te hebben. Het Westen maakt veel kabaal en zorgt ervoor dat de Russen maar traag vordering maken en de oorlog veel slachtoffers eist, voornamelijk onder militairen, maar uiteindelijk zullen de Russen winnen, de Russischtalige gebieden van Oekraïne worden deel van Rusland. En daarvoor is Rusland gerust bereid de relaties met het Westen (die toch al op een laag pitje stonden) op te geven.
Kijk, je vergeet toch het essentiele. De Russische plannen om Europa te veroveren zijn mislukt op het eerste gezicht. Zijn blitzkrieg om aan de poorten van Berlijn te staan, zijn vergeten. Het idee dat hij binnenkort het decadente westen in Europa zou opgedoekt hebben, is totaal in het water gevallen.

En het is inderdaad INTERN bij ons heel heel goed dat de groene zottigheden om voluit fossiel te gaan, tegen het nucleaire in, op hun bakkes vallen voor het helemaal te laat is. Dat die zottigheden aan het licht komen, en dat de groene zever ermee stopt.

DAT is niet Poetin zijn plan, dat is gewoon Poetin die ons eindelijk de GELEGENHEID heeft gegeven om daarmee te stoppen.

Wie nu nog lang fossiel gaat, is eraan voor de moeite, die gaat een ferme muur tegenkomen binnen een decennium of 20 jaar ten laatste. De lachende klanten van Poetin zijn dezelfde fout aan het maken die wij nu aan het rechttrekken zijn. Fossiel is gedaan, maar de groene strategie hier was van voluit fossiel te gaan om het nucleaire af te danken.

DAT toont nu zijn einde. Dank zij Poetin zijn wens om Europa te veroveren die in Oekraine op zijn bakkes is gegaan.

Citaat:
Uiteindelijk zal zowel het Westen als Kiev opnieuw met Poetin moeten praten
In Poetin zijn dromen bestond dat westen, en bestond Kiev niet meer. Daaraan zie je hoe enorm zijn plan gelukt is.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2022, 13:12   #26935
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.140
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Kijk, je vergeet toch het essentiele. De Russische plannen om Europa te veroveren zijn mislukt op het eerste gezicht. Zijn blitzkrieg om aan de poorten van Berlijn te staan, zijn vergeten. Het idee dat hij binnenkort het decadente westen in Europa zou opgedoekt hebben, is totaal in het water gevallen.

En het is inderdaad INTERN bij ons heel heel goed dat de groene zottigheden om voluit fossiel te gaan, tegen het nucleaire in, op hun bakkes vallen voor het helemaal te laat is. Dat die zottigheden aan het licht komen, en dat de groene zever ermee stopt.

DAT is niet Poetin zijn plan, dat is gewoon Poetin die ons eindelijk de GELEGENHEID heeft gegeven om daarmee te stoppen.

Wie nu nog lang fossiel gaat, is eraan voor de moeite, die gaat een ferme muur tegenkomen binnen een decennium of 20 jaar ten laatste. De lachende klanten van Poetin zijn dezelfde fout aan het maken die wij nu aan het rechttrekken zijn. Fossiel is gedaan, maar de groene strategie hier was van voluit fossiel te gaan om het nucleaire af te danken.

DAT toont nu zijn einde. Dank zij Poetin zijn wens om Europa te veroveren die in Oekraine op zijn bakkes is gegaan.



In Poetin zijn dromen bestond dat westen, en bestond Kiev niet meer. Daaraan zie je hoe enorm zijn plan gelukt is.
Poetin wilde Europa niet veroveren, zelfs de Amerikanen hebben dat nooit beweerd. U hebt blijkbaar ook wel last van waanvoorstellingen.

Je ziet dat zelfs als je het hele landschap volpropt met windmolens, er nog geen alternatief is voor fossiele brandstoffen en/of kernreactoren. Misschien dat waterstof energie de toekomst wordt, maar dat is slechts voor een verre toekomst.
Je ziet dat de prijs van gas omhoog schiet, en de hele economie wankelt.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2022, 13:16   #26936
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.140
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Eh, ja.



Ik ben inderdaad een genocidair die tegen universele mensenrechten is. Dat zou ondertussen toch duidelijk moeten zijn. Ik weet dat dat avant garde is, we gaan dat nog wel inzien, maar voor 't moment is mijn visie een minderheidsvisie, die echter perfect overeenkomt met mijn beeld van de westerse cultuur, of toch hoe ze zou moeten zijn, en hoe ze trouwens lang geweest is.

Dat is dan ook de reden waarom ik denk dat ik niet beinvloedbaar ben door de westerse snotterpropaganda die spijtig genoeg nog steeds antigenocidair en mensenrechten denken voorstaat. Maar het is eigenaardig dat ge geschokt zijt, want dat is nu precies ook het soort visie dat uw helden Xi en Poetin in de grond ook voorstaan. Het is dus wat ironisch dat als ge diezelfde visie eens tegen komt aan "den overkant" ge zelf een beetje moeite hebt, niewaar.

Het is dan ook de reden waarom ik Poetin helemaal niet "verwijt" van iets met mensenrechten en zo scheef te doen. Ik ben niet vatbaar voor dat soort praatjes.

Poetin en Xi staan helemaal niet voor genocides. Als dat zo was had Poetin bvb. de oorlog in Oekraïne helemaal anders aangepakt. Gewoon hele steden volledig plat bombarderen, dan waren er veel minder Russische soldaten gesneuveld. En voor iemand zegt dat dat gebeurt is: denk je dan dat er maar 4000 burgerdoden waren gevallen? Russen hebben de vuurkracht en raketten om bvb. heel Kiev met de grond gelijk te maken, te zorgen dat er geen enkel gebouw nog rechtstaat. Dat is grotendeels wat het Westen heeft gedaan in bvb. Mosul. Met tactische kernkoppen ging het nog vlugger en "efficiënter" gaan, daarmee kun je ook de schuilkelders wegvegen.

Laatst gewijzigd door tomm : 29 juni 2022 om 13:18.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2022, 13:19   #26937
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Poetin wilde Europa niet veroveren, zelfs de Amerikanen hebben dat nooit beweerd. U hebt blijkbaar ook wel last van waanvoorstellingen.
Zijn inval in gans Oekraine had geen enkele zin, en de verschoningen die hij gebruikte hadden geen enkele zin, en zijn visie over zijn Groot Rusland hadden geen zin als het niet ging om minstens terug oost Europa onder de knoet te krijgen. Dat zijn concrete plannen nog niet gekend waren zal wel. En dat ze nu voorgoed opgeborgen zijn en "nooit zullen bestaan hebben" zal wel. Het waren trouwens projecties die men in februari maakte he, wanneer valt hij Polen binnen, wanneer valt hij Moldavie binnen, wanneer valt hij Finland binnen.

Waarom denk je dat de Finnen plots bij de NATO willen ? Omdat die plannen nooit zouden bestaan hebben, en totale waanbeelden zijn ?

Nee, uw held zal nu het inderdaad niet zo gemakkelijk lijkt, uiteraard doen alsof dat het idee nooit geweest is, en jullie zullen in koor meezingen. Maar het spreekt vanzelf dat dat het idee was. De historische gelijkenis is gewoon te groot.

DAT is trouwens de reden van de westerse reactie, omdat we INDERDAAD niet zouden geweten hebben hoe hem tegen te houden eens hij succesvol de NATO grenzen zou zijn overgebold, na op 3 dagen Oekraine te hebben genomen. Dit was gewoon een van de (heel oude) scenario's destijds, ten tijde van de koude oorlog. Ik weet er iets van want mijn pa heeft daar destijds nog onderzoek naar gedaan.

Hij heeft destijds meegewerkt aan het boek van generaal Close, "L'Europe sans défense".

https://www.amazon.fr/LEurope-sans-d.../dp/2801600504

Het was toen een andere periode, maar er is uiteraard geen enkele reden dat een nostalgicus zoals Poetin dat anders zou doen he.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2022, 13:20   #26938
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.152
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Kijk, je vergeet toch het essentiele. De Russische plannen om Europa te veroveren zijn mislukt op het eerste gezicht. Zijn blitzkrieg om aan de poorten van Berlijn te staan, zijn vergeten. Het idee dat hij binnenkort het decadente westen in Europa zou opgedoekt hebben, is totaal in het water gevallen.

En het is inderdaad INTERN bij ons heel heel goed dat de groene zottigheden om voluit fossiel te gaan, tegen het nucleaire in, op hun bakkes vallen voor het helemaal te laat is. Dat die zottigheden aan het licht komen, en dat de groene zever ermee stopt.

DAT is niet Poetin zijn plan, dat is gewoon Poetin die ons eindelijk de GELEGENHEID heeft gegeven om daarmee te stoppen.

Wie nu nog lang fossiel gaat, is eraan voor de moeite, die gaat een ferme muur tegenkomen binnen een decennium of 20 jaar ten laatste. De lachende klanten van Poetin zijn dezelfde fout aan het maken die wij nu aan het rechttrekken zijn. Fossiel is gedaan, maar de groene strategie hier was van voluit fossiel te gaan om het nucleaire af te danken.

DAT toont nu zijn einde. Dank zij Poetin zijn wens om Europa te veroveren die in Oekraine op zijn bakkes is gegaan.



In Poetin zijn dromen bestond dat westen, en bestond Kiev niet meer. Daaraan zie je hoe enorm zijn plan gelukt is.
toch nog eens samenvatten voor mensen die twijfelen:

er is geen enkele manier waarop Putin deze oorlog kan winnen, dit om de eenvoudige reden dat de schaaleconomie buiten RU een factor groter is dan RU zelf. Dus RU vechten tegen EU is economisch het meest belachelijke idee die Putin ooit in zijn hoofd gekregen heeft

Wie wint er de oorlog, denk gewoon even na mensen: diegene die het langst, het snelst, het meest wapens kan produceren... Putin heeft een beetje grootheidswaanzin zoals Hitler, hij denkt dat hij superwapens nodig heeft maar in feite heb je gewoon goeie wapens nodig, en vooral een massaproductiesysteem dat je zo goedkoop mogelijk zoveel mogelijk kogels kan maken.

Dus de Howitzer als voorbeeld is een standaard afweergeschut, eenmaal in gebruik in Oekraine die zla bewijzen dat er oneindig aantal kogels beschikbaar zijn veel meer dan RU nu kan produceren. VOoral de productie kan in VS/Canada staan en valt op het eerste moment buiten het bereik van RU

Idemdito is het standaard raketafweersysteem eentje die zodanig standaard een pak verschillende raketten met vershcillende doelen kan bereiken dat je zonder twijfel daarmee jarenlang RU een plezierige bommenparade op hun kop kan geven...

Laat het RU leger zich maar gezellig strechen over Oekranine, hoe verder ze moeten rijdne, hoe moeilijker de logistieke hel wordt, en hoe hoger de kostprijs voor RU en hoe meer posities ze moeten verdedigen hoe moeilijker dat wordt voor RU... Ze zitten één land te kanibaliseren, maar tegelijkertijd hun resources te depleten en hun inkomen te spenderen aan oorlogstuig

Het grote nadeel is dat dankzij zijn oorlog de petroleum ineens dubbel zoveel waard blijkt te zijn, dus de beste oplossing is daar een gigantische tax van 50% op heffen liefst met alle landen van gans de wereld tegelijkertijd zodat ook daar zijn inkomen begint te bloeden...

Dus als hun inkomen terug zakt, en tegelijkertijd hun resources opgeraken zal de oorlog kantelen. Eenmaal de Howitzers , HImas raketten in positie staan en idd je doet dat niet in één maand tijd, gaat de oorlog een uitputtingsfaze worden en een kantelmoment krijgen. T'is gewoon verder volhouden en doorduwen...

Laatst gewijzigd door brother paul : 29 juni 2022 om 13:21.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2022, 13:20   #26939
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter
 
Anselmo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 februari 2003
Locatie: Antwerpen
Berichten: 9.075
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Bedoel je dat je de agressie tegen Servië en Irak niet meer weet?
Kijk!Kijk! Het begrip agressie is terug bovengekomen.Je geheugen is komt langzaam terug.
Nu nog de juiste context! Daarom eerst de agressie DOOR Sevië en Irak nog herinneren.
__________________
Ik begin stilaan respect te krijgen van Franco…Een brave man die tegen de communisten vocht.
Gipsy 26/28 1 2018
"Dat is het enige waar wij, moslims, echt goed in zijn: de schuld bij anderen leggen."
Nadine Al Budair, Saoedische journaliste in de krant Al-Rai (Koeweit) op 15 december 2015.
“Moslims, wat doen die behalve klagen en kebab verkopen?” Jihadexpert Montasser Alde’emeh 10/2016

Laatst gewijzigd door Anselmo : 29 juni 2022 om 13:20.
Anselmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2022, 13:20   #26940
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Poetin en Xi staan helemaal niet voor genocides.
Nee, maar zij hebben een "eigen visie op mensenrechten" he.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:58.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be