Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Politics.be > Suggesties & Mededelingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Suggesties & Mededelingen In dit forum kan iedere forumgebruiker terecht met voorstellen ter verbetering (van de sfeer) van dit forum. Je vindt er ook de officiële mededelingen terug van Politics.be.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 29 maart 2006, 09:27   #1
Manuel*
Staatssecretaris
 
Manuel*'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2004
Berichten: 2.809
Standaard Schelden d.m.v. citaat toegestaan?

Ik heb herhaaldelijk mijn beklag gedaan bij de moderatie over dit bericht:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lombas
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Manuel*
Dat schijnt u maar niet te willen begrijpen.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Armadel
Gaa zeddeen janet joenge...
De moderatie gaat hier blijkbaar niet op in. Mag ik uit het achterwege blijven van een reactie vanwege de moderatie afleiden dat het maskeren van een scheldpartij als een citaat van iemand anders beschouwd wordt als een aanvaardbare manier om iemand uit te schelden?
__________________

Manuel* is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2006, 10:04   #2
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 116.436
Standaard

Wie zegt dat de moderatie niet op je klacht inging?

Schelden levert 4 strafpunten op maar geen ban.

Dit wordt niet publiek gemaakt op het forum.

Degene die de strafpunten opliep weet het wel.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2006, 10:08   #3
Manuel*
Staatssecretaris
 
Manuel*'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2004
Berichten: 2.809
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Wie zegt dat de moderatie niet op je klacht inging?

Schelden levert 4 strafpunten op maar geen ban.

Dit wordt niet publiek gemaakt op het forum.

Degene die de strafpunten opliep weet het wel.
Ik heb aan de moderatie gevraagd om het bericht te verwijderen. Zolang dat niet gebeurt, wordt de indruk gewekt dat deze vorm van schelden aanvaard wordt. Wat die scheldpartij achter de schermen voor de schelder oplevert, doet niet terzake.
__________________

Manuel* is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2006, 10:54   #4
Nierika
Europees Commissaris
 
Nierika's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2005
Berichten: 7.823
Standaard

Wees nu eens eerlijk, als je je daar al voor het hoofd moet voor gestoten voelen, heb je toch wel eeeeeeeerg korte teentjes.

Misschien (ik gok maar wat) denkt de moderatie daar ook zo over?
__________________
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2006, 11:08   #5
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lincoln's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 februari 2004
Locatie: Ubi bene ibi patria()Qua Patet Orbis
Berichten: 10.540
Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

De enige oplossing is terug schelden met een beetje gezouten koriander, een kees is klaar!
Lincoln is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2006, 11:19   #6
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 116.436
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Manuel* Bekijk bericht
Ik heb aan de moderatie gevraagd om het bericht te verwijderen. Zolang dat niet gebeurt, wordt de indruk gewekt dat deze vorm van schelden aanvaard wordt. Wat die scheldpartij achter de schermen voor de schelder oplevert, doet niet terzake.
Tja...
Superstaaf wordt regelmatig voor hetzelfde uitgescholden. In verstaanbaar Nederlands dan nog.
Al goed dat niet iedereen over dat soort' schelden' gaat klagen bij de moderatie want dan hadden ze hier mods tekort voor knipwerk. En dan heb ik het nog niet over het extra werk wegens overgevoelige tenen bij de 'Suggesties en mededelingen'.

Toch succes gewenst met jouw klacht.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2006, 12:19   #7
1handclapping
Europees Commissaris
 
1handclapping's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juli 2003
Locatie: Antwerpen-Deurne
Berichten: 7.132
Standaard

"Gaa zeddeen janet joenge" is schelden ? Als je het tegen iemand doet die homofoob is waarschijnlijk wel... Maar Lincoln bv. uitmaken voor Islamofoob
zal nauwelijks enig effect hebben dacht ik zo.. Het gebeurt hier veel te veel dat er mensen gaan klagen over "schelden" alleen maar om een "tegenstrever" binnen de kortste keren monddood te maken. Voor mijn part schrijft er hier iemand dat ik een neonazistische homosexuele neger ben.. zulke bewering zou
onverwachte en originele diskussiemogelijkheden openen.
1handclapping is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2006, 12:39   #8
lombas
Secretaris-Generaal VN
 
lombas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2005
Berichten: 42.814
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Manuel* Bekijk bericht
Ik heb herhaaldelijk mijn beklag gedaan bij de moderatie over dit bericht:



De moderatie gaat hier blijkbaar niet op in. Mag ik uit het achterwege blijven van een reactie vanwege de moderatie afleiden dat het maskeren van een scheldpartij als een citaat van iemand anders beschouwd wordt als een aanvaardbare manier om iemand uit te schelden?
Ik heb dat niet gezegd, maar Armadel. Als je dus iets moet hebben, moet je bij hem zijn.

__________________
Born but to die, and reas'ning but to err. (Pope)
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2006, 12:44   #9
lombas
Secretaris-Generaal VN
 
lombas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2005
Berichten: 42.814
Standaard

Overigens vind ik dat Manuel ook niet altijd op het rechte pad blijft, zoals Jozef Ostyn en ik mochten ondervinden, en Jazeker beduidde:

http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=1536

Doen wij daar nu kinderachtig over?
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2006, 13:31   #10
Kallikles
Secretaris-Generaal VN
 
Kallikles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2005
Berichten: 21.225
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elo Bekijk bericht
Janet in Antwerpse context is meer een afweer dan een scheldmiddel.

Het is een belachelijke opwerping, maar niet beledigend.

Tenzij je "homoseksueel" als iets beledigend beschouwd?
"Janet" is van oorsprong een homofoob scheldwoord.

Ik vind dat het fatsoen van de gemiddelde forumgebruiker zeer laag is, maar daar kunnen de moderatoren spijtig genoeg weinig aan doen. Het is een tendens die in heel Vlaanderen aan de gang is. Net zoals in Nederland tijdens het Fortuyntijdperk ziet men een emancipatiebeweging van de aanmatigende domheid & de vulgariteit. We zouden hier een campagne tegen moeten beginnen.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2006, 13:48   #11
lombas
Secretaris-Generaal VN
 
lombas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2005
Berichten: 42.814
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
"Janet" is van oorsprong een homofoob scheldwoord.

Ik vind dat het fatsoen van de gemiddelde forumgebruiker zeer laag is, maar daar kunnen de moderatoren spijtig genoeg weinig aan doen. Het is een tendens die in heel Vlaanderen aan de gang is. Net zoals in Nederland tijdens het Fortuyntijdperk ziet men een emancipatiebeweging van de aanmatigende domheid & de vulgariteit. We zouden hier een campagne tegen moeten beginnen.
Een bepaalde vriendin noemt me zelfs "janetje"... Ik denk dat woorden zoals janet, seut, dommie, snul en zelfs trut enorm aan impact aan het verliezen zijn.

Een groot deel hangt af van intonatie, en die kan je geschreven niet duidelijk maken...
__________________
Born but to die, and reas'ning but to err. (Pope)
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2006, 13:55   #12
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Tiens, is schelden tout court hier niet toegestaan? Of getolereerd?
De moderatie is te laks, naar mijn bescheiden gevoel.
Je moet ook een refleks van ze krijgen bij een klacht, of ze er nu op ingaan (en hoe) of niet. Dat is toch wel een minimum.
Verder vind ik, naar mijn al even bescheiden gevoel, dat het het toch maar beter is dat ze iets te laks zijn dan veel te strak.

Moesten ze nu eens een janet benoemen als moderator, die zou dan gevoeliger zijn voor dat soort scheldwoorden, misschien??? ja toch???

Laatst gewijzigd door eno2 : 29 maart 2006 om 13:57.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2006, 13:56   #13
lombas
Secretaris-Generaal VN
 
lombas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2005
Berichten: 42.814
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
De moderatie is te laks, naar mijn bescheiden gevoel.
Je moet ook een refleks van ze krijgen bij een klacht, of ze er nu op ingaan (en hoe) of niet. Dat is toch wel een minimum.
Verder vind ik, naar mijn al even bescheiden gevoel, dat het het toch maar beter is dat ze iets te laks zijn dan veel te strak.

Moesten ze nu eens een janet benoemen als moderator, die zou dan gevoeliger zijn voor dat soort scheldwoorden, misschien??? ja toch???
Wie zegt dat niemand van de moderatie holebi is?
__________________
Born but to die, and reas'ning but to err. (Pope)
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2006, 13:58   #14
Kallikles
Secretaris-Generaal VN
 
Kallikles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2005
Berichten: 21.225
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Een bepaalde vriendin noemt me zelfs "janetje"... Ik denk dat woorden zoals janet, seut, dommie, snul en zelfs trut enorm aan impact aan het verliezen zijn.
De banalisering en veralgemening van het scheldwoord is op zich nog niet zo'n groot probleem (hoewel, willen we echt in een maatschappij leven waarin we onze vrienden met "hey motherfucker" aanspreken?), erger is de banalisering & veralgemening van het onbeschoft gedrag.

In een maatschappij waarin de burgers geen respect meer hebben voor elkaar, de maatschappij & de openbare instellingen is het onaangenaam leven. Het is trouwens aangetoond dat dit, tenminste wat het respect voor de openbare instellingen betreft, ook gevolgen heeft voor de economische groei. (Ik verwijs hier naar onderzoek van Prof. Moesen (KULeuven))

Citaat:
Een groot deel hangt af van intonatie, en die kan je geschreven niet duidelijk maken...
Reden te meer om deze woorden in de schrijftaal, vooral in postings met onbekenden, achterwege te laten. Maar de moderatoren kunnen daar idd niet veel aan doen.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2006, 14:04   #15
lombas
Secretaris-Generaal VN
 
lombas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2005
Berichten: 42.814
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
De banalisering en veralgemening van het scheldwoord is op zich nog niet zo'n groot probleem (hoewel, willen we echt in een maatschappij leven waarin we onze vrienden met "hey motherfucker" aanspreken?), erger is de banalisering & veralgemening van het onbeschoft gedrag.

In een maatschappij waarin de burgers geen respect meer hebben voor elkaar, de maatschappij & de openbare instellingen is het onaangenaam leven. Het is trouwens aangetoond dat dit, tenminste wat het respect voor de openbare instellingen betreft, ook gevolgen heeft voor de economische groei. (Ik verwijs hier naar onderzoek van Prof. Moesen (KULeuven))
Armadel is een slachtoffer van de MTV-cultus...

Persoonlijk vind ik schelden geen absoluut teken van gebrek aan respect. Je kan namelijk heel onrespectvol zijn zonder te schelden.

Citaat:
Reden te meer om deze woorden in de schrijftaal, vooral in postings met onbekenden, achterwege te laten. Maar de moderatoren kunnen daar idd niet veel aan doen.
Er is een verschil tussen schelden en schelden. Er is een verschil tussen "trut" en "hoer".
__________________
Born but to die, and reas'ning but to err. (Pope)
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2006, 14:24   #16
Kallikles
Secretaris-Generaal VN
 
Kallikles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2005
Berichten: 21.225
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Armadel is een slachtoffer van de MTV-cultus...

Persoonlijk vind ik schelden geen absoluut teken van gebrek aan respect. Je kan namelijk heel onrespectvol zijn zonder te schelden.
Klopt.

Citaat:
Er is een verschil tussen schelden en schelden. Er is een verschil tussen "trut" en "hoer".
Ook dat klopt. Maar of nu het woord "trut" of het woord "hoer" valt, het is weinig waarschijnlijk dat er daarna nog ruimte zal zijn voor een interessante discussie.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2006, 14:27   #17
lombas
Secretaris-Generaal VN
 
lombas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2005
Berichten: 42.814
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Ook dat klopt. Maar of nu het woord "trut" of het woord "hoer" valt, het is weinig waarschijnlijk dat er daarna nog ruimte zal zijn voor een interessante discussie.
Het interessantie-gehalte is een persoonlijke mening. Die mag geuit worden.
__________________
Born but to die, and reas'ning but to err. (Pope)
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2006, 14:39   #18
Kallikles
Secretaris-Generaal VN
 
Kallikles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2005
Berichten: 21.225
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Het interessantie-gehalte is een persoonlijke mening. Die mag geuit worden.
Wat ik wou zeggen is het volgende. Eens er scheldwoorden vallen, zal het moeilijk worden om bij het onderwerp te blijven. De discussie zal persoonlijk worden, tot grote ergernis van "neutrale" disscussiepartners.

Diegenen die hier komen om zich af te reageren zullen het misschien leuk vinden, ja, en je hebt gelijk: het is een persoonlijke mening. Sommigen prefereren misschien een forum waarop vooral persoonlijke scheldpartijen voorkomen.

Ik ben een andere mening toegedaan, en zal deze mening blijven uiten.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2006, 14:40   #19
lombas
Secretaris-Generaal VN
 
lombas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2005
Berichten: 42.814
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Ik ben een andere mening toegedaan, en zal deze mening blijven uiten.
It's a free country.
__________________
Born but to die, and reas'ning but to err. (Pope)
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2006, 14:44   #20
Kallikles
Secretaris-Generaal VN
 
Kallikles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2005
Berichten: 21.225
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
It's a free country.
Dat is een mening die ik met jou deel. Teveel forumdeelnemers trachten België voor te stellen als een dictatuur. België is een liberale democratie met een vrije pers en een vrije oppositie. Bovendien gaat het om een federaal systeem dat de macht verdeelt over verschillende niveaus en zo machtsmisbruik tegengaat enzovoort.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:31.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be