Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Milieu
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, ....

Antwoord
 
Discussietools
Oud 26 augustus 2014, 19:46   #21
hurricane
Europees Commissaris
 
hurricane's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2006
Berichten: 6.625
Standaard

De groenen hebben hier een aantal jaren geleden het idee gestart om afval te sorteren.........en er meteen een flinke prijs op te plaatsen.
Verdoken belastingen toen. En niemand die z'n mond open deed. Want zo zijn we, kuddebeesten. Knikken en betalen.
Het ging ab-so-luut niet over het milieu. Het ging over centen.
Hier in Hoboken is het containerpark nog gratis. Maar niet voor lang meer.
Ik probeer me niet voor te stellen hoe de berg sluikstort gaat groeien, eens men moet betalen. Men doet nu al de moeite niet meer om naar het containerpark te rijden.
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2014, 07:31   #22
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN
 
Eduard Khil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2012
Locatie: Hemel
Berichten: 35.532
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hurricane Bekijk bericht
De groenen hebben hier een aantal jaren geleden het idee gestart om afval te sorteren.........en er meteen een flinke prijs op te plaatsen.
Verdoken belastingen toen. En niemand die z'n mond open deed. Want zo zijn we, kuddebeesten. Knikken en betalen.
Het ging ab-so-luut niet over het milieu. Het ging over centen.
Hier in Hoboken is het containerpark nog gratis. Maar niet voor lang meer.
Ik probeer me niet voor te stellen hoe de berg sluikstort gaat groeien, eens men moet betalen. Men doet nu al de moeite niet meer om naar het containerpark te rijden.
bij ons moet je al lang betalen. Niet meer of minder sluikstorten te zien. Alles hangt af van het totaalbeleid: je kan alles regelen via milieubelastingen, of via de prijs van de vuilzakken of via de prijs van de ophaling van afvalbakken of een mix van alles. Maar de verwerking van afval kost steeds meer en meer. Ik zit zelf in de intercommunale voor afvalverwerking en geloof me vrij: het is niet meer eenvoudig om die boel financieel draaiende te houden.
__________________
MAMBO VOORSPELT MILJARDEN DODEN DOOR HET COVIDVACCIN IN DE KOMENDE PAAR JAAR. MILJARDEN!


Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2014, 07:59   #23
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JBM Bekijk bericht
Tsja, we betalen ons blauw aan belastingen maar toch moeten we voor enorm veel diensten nog eens in de buidel tasten als we er gebruik van willen maken.

Betalen in het containerpark, vuilniszakken die duurder en tegelijk kleiner worden,..

Ik keur sluikstorten compleet af, ik vind het zelfs verschrikkelijk dat sommige mensen dit doen. Maar ik leg de schuld daarvan ook wel gedeeltelijk bij onze overheid.
Wat u hier schrijft, is van dezelfde aard als de schuld voor een snelheidsboete op de politie te schuiven en de snelheidsduivel vrij te pleiten.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2014, 08:00   #24
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hurricane Bekijk bericht
De groenen hebben hier een aantal jaren geleden het idee gestart om afval te sorteren.........en er meteen een flinke prijs op te plaatsen.
Verdoken belastingen toen. En niemand die z'n mond open deed. Want zo zijn we, kuddebeesten. Knikken en betalen.
Het ging ab-so-luut niet over het milieu. Het ging over centen.
Hier in Hoboken is het containerpark nog gratis. Maar niet voor lang meer.
Ik probeer me niet voor te stellen hoe de berg sluikstort gaat groeien, eens men moet betalen. Men doet nu al de moeite niet meer om naar het containerpark te rijden.
Nu moet u mij eens uitleggen waarop uw bewering gestoeld is dat sorteren en recycleren niets met het milieu te maken heeft.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2014, 08:04   #25
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Lemeire Bekijk bericht
Groot gelijk, JBM!

Afval sorteren is lang niet altijd zaligmakend. Bovendien is het belangrijkste, voor het gros van onze afval toch, dat het niet direct terugkeert in de vrije natuur. Zelfs voor plastiek geldt dit: na voldoende tijd wordt dit verteerd. Beter 100 kilo afval in een vuilnisbelt onder de grond dan 1 kilo afval langs de weg dan 10 gram in zee (of zoiets).
Totaal onwaar. Plastic verteert niet. Door licht en weersinvloeden valt het wel in kleine tot zelfs minuscule stukjes, maar verdwijnen zoals een banaanschil bijvoorbeeld doet het niet.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:59.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be