Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord
 
Discussietools
Oud 12 augustus 2013, 20:44   #1
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Boadicea's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2006
Locatie: Antwerpen
Berichten: 10.422
Standaard eBay is groot internationaal fraudeparadijs

Mensen, bij deze wil ik oproepen niks via eBay te kopen, gezien de grote meerderheid van de internationale verkopers daar namaakgoederen verkoopt en deze site er niets aan doet.
Ik kocht zo onder andere een horloge van Hello Kitty voor een buurmeisje, metmaar toestemming en medeweten van haar ouders. Na maanden is het pakket nog niet aangekomen, maar vandaag kreeg ik minder goed nieuws. Blijkbaar ging het om een namazkartikel en mag ik nu 130 euro betalen, als minnelijke schikking, terwijl die buitenlandse verkoper de status van powerseller heeft en erkende dealer beweerde te zijn.
Die verkoper zit in het buitenland en daar doen ze niets tegen. Hij bood zijn artikelen ook met foto' uit de catalogus van de fabricant aan. Alles leek normaal en eBay beweerd streng op te treden tegen namaak.

Ik heb de brief van React eens met het artikelnummer naar hen doorgestuurd. Ze doen niets. Ook kocht ik een zilveren hanger, die wel gestempeld was, maar geen zilver.

Teljens meld ik dit en trek ik aan het kortste eind. eBay helpt dus liever de fraudeurs die hen geld opleveren dan gedupeerde kopers.
__________________
Opgepast voor geiteneukende honden:
http://www.youtube.com/watch?v=ZLyyrLC3cQc
Boadicea is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2013, 21:03   #2
Stingray
Banneling
 
 
Geregistreerd: 5 maart 2011
Berichten: 5.921
Standaard

Ik weet niet hoe je betaalt hebt, maar via PayPal kan je je geld terugeisen als ze het betaalde goed niet overmaken.

Ik doe nogal tamelijk veel bestellingen in de US ivm met mijn hobby. Ben gelukkig nog niet teveel in het zak gezet. Maar je moet wel wat selecteren voor je zaken doet. Als het over echt veel geld gaat, zoek je beter wat contacten ter plaatse die de zaak kunnen gaan inspecteren en voor jou de deal afhandelen.
Van China zou ik bijvoorbeeld nooit iets kopen. Dan heb je aan waarschijnlijkheid grenzende zekerheid dat het namaak is.

Voor wat betreft de boete : ik zou ze een briefje terugschrijven met de melding dat ik nooit enig namaak stuk ontvangen heb en dat ik hen zou verzoeken mij de nodige bewijzen te bezorgen dat ik het wel in handen heb.

Voor het overige is ebay inderdaad nogal bedenkelijk.

Laatst gewijzigd door Stingray : 12 augustus 2013 om 21:07.
Stingray is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2013, 12:22   #3
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Boadicea's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2006
Locatie: Antwerpen
Berichten: 10.422
Standaard

Wel, mijn geld van de aankoop heb ik terug, maar ik moet daarboven wel 130 euro ophoesten, omdat men mij blijkbaar namaak in mijn boot gedraaid had. Ik heb eBay hiervan op de hoogte gesteld, maar ze trekken partij voor hun Powerseller en niet voor gedupeerde kopers. Ze doen dus niets in de strijd tegen namaakproducten en deze mogen zomaar rustig verder verkocht worden. Ik heb de producten zelf nooit gezien, dus ik kan er niet over oordelen. Op de foto's van de aanbiedingen stonden wel originele stukken en de verkoper beweerde een officiële dealer te zijn. Maar de douane heeft het in beslag genomen, zegt dat het namaak is en ik mag betalen.

En eBay doet gewoon niets. Die verkoper biedt nog steeds dezelfde nepartikelen aan.

Ik heb wel gereageerd, maar gewoon het feit dat een pakket met nepartikelen naar mijn adres en op mijn naam verstuurd was, is genoeg om mij te laten opdraaien voor illegale import. Ik koop dus nooit meer via eBay. Het artikel dat ik wou, was niet meer beschikbaar in België, dus kocht in het in het buitenland bij wat een officiële dealer zou geweest zijn. Deze wil me ook niet verder helpen. Hij is kwaad omdat hij me de aankoopsom heeft moeten terugbetalen, verzending incluis, maar de 130 euro die ik moet betalen, daar kan niemand me bij helpen.

Dus koop nooit via online artikelen, want je kan er mee gekloot zijn. Voortaan koop ik gewoon alles in een winkel.
__________________
Opgepast voor geiteneukende honden:
http://www.youtube.com/watch?v=ZLyyrLC3cQc

Laatst gewijzigd door Boadicea : 13 augustus 2013 om 12:25.
Boadicea is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2013, 13:37   #4
Thomas-
Parlementslid
 
Geregistreerd: 10 juni 2006
Berichten: 1.787
Standaard

Zelf heb ik nog nooit problemen gehad met eBay, maar ik koop meestal om relatief kleine bedragen of bij eBay webshops uit de EU, en het gaat dan meestal ook niet echt om "merkproducten".

Bij aankoop van producten die verzonden worden van buiten de EU en met een bedrag van meer dan 22EUR is het natuurlijk wel steeds opletten geblazen aangezien hier redelijk wat douanekosten kunnen bijkomen
Thomas- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2013, 13:38   #5
Belask0
Banneling
 
 
Geregistreerd: 31 december 2012
Locatie: gevallen engel
Berichten: 2.709
Standaard

stuur geen pakken geld over de grens , ik koop dingen voor 10 dollar , voor de fun
Belask0 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2013, 14:35   #6
Scherven A. Mok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 21 april 2008
Berichten: 12.832
Standaard

Laatst kocht ik een gouden festina. Bleek die vals. 35 euro voor niets.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2013, 16:53   #7
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.705
Standaard

Ik heb afgeleerd van op ebay van buitenlandse kopers te kopen.
En nog wat later heb ik afgeleerd van op ebay te kopen.
De meerkost door Paypal/ebay is gewoon te groot en je moet maar enkele negatieve ervaringen hebben (lees: verlies door oplichting/post dieven), om de over een jaar gedane moeite voor lagere prijzen tov winkel te zien verloren gaan.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2013, 15:20   #8
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.599
Standaard 1 uur lid van ebay geweest

Toevallig was ik vorige week totaal 1 uur ingeschreven op ebay. Ik ben dus alweer uitgeschreven. Ik had een wide angle converter voor mijn camera gevonden op ebay en toen ik die wilde bestellen bleek dat ik lid moest worden. Nu had ik net paypal geregeld - zit nog te wachten op de eerste bestelling direct van een leverancier - dus leek ebay een geschikte optie. Maar de info die ebay geeft over kopen en verkopen is niet bepaald beknopt en overzichtelijk. Wat ebay in rekening brengt weet ik tot op heden niet. Maar goed, de aanbieding van de lens was inclusief shipping. Echter, op de afrekening stond het aankoopbedrag $32,00 + $46,90 voor shipping. Ik kon niet zien of dat het totaal bedrag was of alleen het bedrag voor shipping. Ik zag toen pas dat de aanbieder in California zat. Dus ik baalde en had meteen geen zin meer in ebay. Toen zocht ik de knop annuleren. die was er niet. Via een FAQ kwam ik op een window met cancel the bid en de site had mijn bid al zelfstandig gevonden - heel knap van de site. Daar moest ik redenen opgeven voor de canceling en een verzoek indienen om het bod te cancellen. Ik was zo te zien verplicht om af te nemen als de aanbieder op mijn bod zou ingaan. Ik heb een reden ingevuld en de canceling is uitgevoerd. Toen wilde ik mijn account opheffen. Op mijn account pagina was dat echter niet mogelijk. Weer de FAC opgezocht en dat leidde inderdaad naar een procedure van cancelling. Opnieuw moest ik in verschillende schermen keer op keer redenen opgeven in een keuzemenu waarom ik mij liet uitschrijven. De echte stond er niet bij dus pakte ik maar waar anders. Van mij mag ebay naar de hel lopen.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2013, 16:07   #9
Thomas-
Parlementslid
 
Geregistreerd: 10 juni 2006
Berichten: 1.787
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Wat ebay in rekening brengt weet ik tot op heden niet. Maar goed, de aanbieding van de lens was inclusief shipping. Echter, op de afrekening stond het aankoopbedrag $32,00 + $46,90 voor shipping. Ik kon niet zien of dat het totaal bedrag was of alleen het bedrag voor shipping. Ik zag toen pas dat de aanbieder in California zat.
Bij buitenlandse bestellingen is het inderdaad altijd op te letten, maar eens je weet hoe eBay in elkaar zit is het vrij eenvoudig. Vermoedelijk telde die gratis verzending enkel en alleen voor adressen in de VS, onderaan de advertentie kan je dan de verzendkosten voor andere landen zien. Verder dien je ook rekening te houden met het feit dat de douane nog extra kosten kan aanrekenen als ze jouw pakje uitselecteren voor inspectie.
Thomas- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2013, 16:48   #10
giserke
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 augustus 2003
Berichten: 24.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Laatst kocht ik een gouden festina. Bleek die vals. 35 euro voor niets.
Ze moesten U in den bak draaien.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2013, 17:01   #11
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 64.309
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Mensen, bij deze wil ik oproepen niks via eBay te kopen, gezien de grote meerderheid van de internationale verkopers daar namaakgoederen verkoopt en deze site er niets aan doet.
Ik kocht zo onder andere een horloge van Hello Kitty voor een buurmeisje, metmaar toestemming en medeweten van haar ouders. Na maanden is het pakket nog niet aangekomen, maar vandaag kreeg ik minder goed nieuws. Blijkbaar ging het om een namazkartikel en mag ik nu 130 euro betalen, als minnelijke schikking, terwijl die buitenlandse verkoper de status van powerseller heeft en erkende dealer beweerde te zijn.
Die verkoper zit in het buitenland en daar doen ze niets tegen. Hij bood zijn artikelen ook met foto' uit de catalogus van de fabricant aan. Alles leek normaal en eBay beweerd streng op te treden tegen namaak.

Ik heb de brief van React eens met het artikelnummer naar hen doorgestuurd. Ze doen niets. Ook kocht ik een zilveren hanger, die wel gestempeld was, maar geen zilver.

Teljens meld ik dit en trek ik aan het kortste eind. eBay helpt dus liever de fraudeurs die hen geld opleveren dan gedupeerde kopers.
En aan wie moet U die €130 betalen?
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:27.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be