Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 20 mei 2019, 00:33   #1
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard het stereotype van de asian hoer

Beste mensen,

Laten we het bij deze over het stereotype van de Aziatische hoer hebben, u weet wel het beeld dat spontaan -al dan niet (on)bewust, optreedt bij de veelal van oorsprong Caucasische man/vrouw wanneer hij/zij geconfronteerd wordt met een visueel beeld -noem het een visuele stimuli- van een lid van het vrouwelijke Aziatische geslacht.

Men kan uiteraard bij hoog & laag verkondigen dat dit overdreven en subjectief is, en/of dat het vanuit mijn zogezegde onverwerkte trauma's ontsproten is, maw dat ik dit verzin/quatsch verkoop om het blanke ras in een slecht daglicht te plaatsen en blablabla; niettemin kan ik jullie nagenoeg objectief meedelen dat het wel degelijk zo is dat een groot aantal blanke Westerlingen -if not, 'het grootste deel, vrouwelijke Aziaten zien als een hoertje. Meer bepaald wanneer zij zich ietwat opgetutterd in het openbaar vertoont manifesteert zich dit, neem nu bijvoorbeeld een Aziatisch restaurant, welnu, de waitress zal dit 9 op de 10 kunnen beamen.

Neem bvb een Aziatische supermarkt, ook daar zal het personeel het kunnen bevestigen; of neem nu bvb een Aziatische eetgelegenhied waar een vrouwelijke Aziatische persoon iets komt nuttigen... Gegarandeerd dat als zij dan nog eens vergezeld is van een Caucasisch uitziende man dat men (blanke gasten) haar zal bestempelen als hoer en nagenoeg alle blikken -al dan niet openlijk/ongegeneerd- op haar zullen gericht zijn.

Ook helpt het uiteraard niet dat in de Westerse media dit beeld van de 'sucky sucky 5 dollah love you long time' asian f nog al te vaak heerst. Of wat zegt u van het beeld van de onderdanige Aziatische die haar man als een 'echte man' (wat dat ook mogen wezen maar goed) beschouwt & behandelt, en die dus maw diametraal tegenover de bazige Westerse feministische bitch staat.

En zo kan men verder gaan als u begrijpt wat ik bedoel. Nou, ik ga stoppen met deze rant maar ik mag hopen dat jullie nu wat meer snappen waarom ik als Aziatisch uitziende niet opgezet ben met het beeld dat menig blanke van mij heeft, of liever gezegd 'van mijn verschijning' want in the end ben ik nog altijd een banana aka geel vanbuiten, blank vanbinnen.

Ja het is een straf die me opgelegd werd en waar ik mee moet leren leven. Ik moet aanvaarden dat hoe ik er voor de buitenwereld uitzie bepalend is voor het beeld/stereotype dat zij van een bepaald ras hebben. Maw, ik moet leren aanvaarden dat ik -zolang ik hier ih Westen vertoef, steeds de vreemde eet in de bijt zal zijn -ook al spreek en versta ik welmlicht stukken beter de plaatselijke landtaal/ het Nederlands (alsook het Frans). Ja het stemt me droevig dat ik omwille van m'n 'geelheid' een teruggetrokken bestaan leid, ver van de boze buitenwereld, ver van de agressieve/racistische opmerkingen die ik reeds heb mogen incasseren...

Ver van de ni hao's of konnichiwa's die ik van blanken mocht aanhoren bij bvb het opstappen van tram/bus. Ja vooral dat eerste stemt me woest dat menig autochtoon me als een vuile Chinese beschouwt -terwijl ik nagenoeg niets met China heb (vind het een vies land met vieze inwoners die zich boertig & onbeschoft gedragen, maar dat terzijde). Ik vind het dan ook ergens een affront dat men niet verder dan zijn/haar neus denkt -precies of iedere blanke is een Oost-Europeaan (om maar iets te zeggen).

Dus ja, het is een driedubbele straf die ik als geaopteerde moet verduren. *sigh* bembem forever alone, bb sad, bb the yellow prisoner in the West
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2019, 00:35   #2
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Yes I have to break free from this prison. I have to MOVE to ASIA!!

bb goes to Asia!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

bb out!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2019, 00:36   #3
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

bembem has to be HAPPY!
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2019, 05:37   #4
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.468
Standaard

Pijp jij voor 5€ Bem?
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2019, 06:00   #5
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Wat is het probleem ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2019, 06:22   #6
jogo
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 30 december 2007
Berichten: 7.716
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Beste mensen,

Laten we het bij deze over het stereotype van de Aziatische hoer hebben, u weet wel het beeld dat spontaan -al dan niet (on)bewust, optreedt bij de veelal van oorsprong Caucasische man/vrouw wanneer hij/zij geconfronteerd wordt met een visueel beeld -noem het een visuele stimuli- van een lid van het vrouwelijke Aziatische geslacht.

Men kan uiteraard bij hoog & laag verkondigen dat dit overdreven en subjectief is, en/of dat het vanuit mijn zogezegde onverwerkte trauma's ontsproten is, maw dat ik dit verzin/quatsch verkoop om het blanke ras in een slecht daglicht te plaatsen en blablabla; niettemin kan ik jullie nagenoeg objectief meedelen dat het wel degelijk zo is dat een groot aantal blanke Westerlingen -if not, 'het grootste deel, vrouwelijke Aziaten zien als een hoertje. Meer bepaald wanneer zij zich ietwat opgetutterd in het openbaar vertoont manifesteert zich dit, neem nu bijvoorbeeld een Aziatisch restaurant, welnu, de waitress zal dit 9 op de 10 kunnen beamen.

Neem bvb een Aziatische supermarkt, ook daar zal het personeel het kunnen bevestigen; of neem nu bvb een Aziatische eetgelegenhied waar een vrouwelijke Aziatische persoon iets komt nuttigen... Gegarandeerd dat als zij dan nog eens vergezeld is van een Caucasisch uitziende man dat men (blanke gasten) haar zal bestempelen als hoer en nagenoeg alle blikken -al dan niet openlijk/ongegeneerd- op haar zullen gericht zijn.

Ook helpt het uiteraard niet dat in de Westerse media dit beeld van de 'sucky sucky 5 dollah love you long time' asian f nog al te vaak heerst. Of wat zegt u van het beeld van de onderdanige Aziatische die haar man als een 'echte man' (wat dat ook mogen wezen maar goed) beschouwt & behandelt, en die dus maw diametraal tegenover de bazige Westerse feministische bitch staat.

En zo kan men verder gaan als u begrijpt wat ik bedoel. Nou, ik ga stoppen met deze rant maar ik mag hopen dat jullie nu wat meer snappen waarom ik als Aziatisch uitziende niet opgezet ben met het beeld dat menig blanke van mij heeft, of liever gezegd 'van mijn verschijning' want in the end ben ik nog altijd een banana aka geel vanbuiten, blank vanbinnen.

Ja het is een straf die me opgelegd werd en waar ik mee moet leren leven. Ik moet aanvaarden dat hoe ik er voor de buitenwereld uitzie bepalend is voor het beeld/stereotype dat zij van een bepaald ras hebben. Maw, ik moet leren aanvaarden dat ik -zolang ik hier ih Westen vertoef, steeds de vreemde eet in de bijt zal zijn -ook al spreek en versta ik welmlicht stukken beter de plaatselijke landtaal/ het Nederlands (alsook het Frans). Ja het stemt me droevig dat ik omwille van m'n 'geelheid' een teruggetrokken bestaan leid, ver van de boze buitenwereld, ver van de agressieve/racistische opmerkingen die ik reeds heb mogen incasseren...

Ver van de ni hao's of konnichiwa's die ik van blanken mocht aanhoren bij bvb het opstappen van tram/bus. Ja vooral dat eerste stemt me woest dat menig autochtoon me als een vuile Chinese beschouwt -terwijl ik nagenoeg niets met China heb (vind het een vies land met vieze inwoners die zich boertig & onbeschoft gedragen, maar dat terzijde). Ik vind het dan ook ergens een affront dat men niet verder dan zijn/haar neus denkt -precies of iedere blanke is een Oost-Europeaan (om maar iets te zeggen).

Dus ja, het is een driedubbele straf die ik als geaopteerde moet verduren. *sigh* bembem forever alone, bb sad, bb the yellow prisoner in the West
De beste remedie is in uw geval is gaan werken (om die gedachte de kop in te drukken, dat gij de kost als hoer zou verdienen)
En ge komt uit uw isolement, gaat respect van uzelf en uw omgeving verdienen.
jogo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2019, 07:34   #7
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

weer ferm racistisch tov die hardwerkende Chinezen.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2019, 07:48   #8
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lof der Zotheid's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 augustus 2005
Berichten: 14.516
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
weer ferm racistisch tov die hardwerkende Chinezen.
Niet moeilijk. Die werken, hee...
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Erasmus
Moriae encomium, sive Stultitiae laus
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2019, 08:53   #9
Het Verzet
Europees Commissaris
 
Het Verzet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 maart 2010
Berichten: 7.686
Standaard

Anderzijds, ik was nog geen uur in Thailand, of er kwam al een dame naast mij aan tafel zitten of ze van mij iets mocht drinken.
Dan zijt ge moe van de vlucht en busreis, en wilt ge met de mannen van ons gezelschap iets gaan drinken rechtover 't hotel.
Maar een aziatische dame d'office beschouwen als hoer, nee, eigenlijk niet.
__________________
Disclaimer: de hierboven geschreven mening strookt niet altijd met de werkelijke gedachtengang van zijn auteur. Sjans.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2019, 09:08   #10
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
Anderzijds, ik was nog geen uur in Thailand, of er kwam al een dame naast mij aan tafel zitten of ze van mij iets mocht drinken.
Dan zijt ge moe van de vlucht en busreis, en wilt ge met de mannen van ons gezelschap iets gaan drinken rechtover 't hotel.
Maar een aziatische dame d'office beschouwen als hoer, nee, eigenlijk niet.
Ze dacht misschien " ha een bekend gezicht".
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2019, 09:19   #11
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
Anderzijds, ik was nog geen uur in Thailand, of er kwam al een dame naast mij aan tafel zitten of ze van mij iets mocht drinken.
Dan zijt ge moe van de vlucht en busreis, en wilt ge met de mannen van ons gezelschap iets gaan drinken rechtover 't hotel.
Maar een aziatische dame d'office beschouwen als hoer, nee, eigenlijk niet.
dame d'office, is dat office lady in t Engels?
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2019, 11:23   #12
IJsboer
Europees Commissaris
 
IJsboer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juli 2009
Berichten: 7.252
Standaard

Je kan mensen toch niet kwalijk nemen dat mensen hier het verschil tussen Chinees (ni hao) en Japans (konnichi-wa) niet kennen? Toen ik in China was en ik ging Italiaans eten (Don't ask) zei die ober "Gracias"... Dicht genoeg, dacht ik dan

Wel opmerkelijk dat niemand "Annyeong Haseyo" zegt dan...

Tegen mij zegt niemand hallo als ik de tram opstap.
__________________
Het probleem met de wereld is dat de lompe mensen vol zelfzekerheid zitten en de slimme mensen vol twijfels.
IJsboer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2019, 20:41   #13
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Ja bon ik zie dat het weer ih belachelijke wordt getrokken (want er bestaat geen racisme tov geeltjes hoor nee nee () ); either way, om een ander vb te geven: Oost-Europese & Russische vrouwen komen dat ook tegen -met het verschil dat het bij hen pas is wanneer ze hun mond open doen vermits ze uiterlijk gezien op de autochtonen lijken. Aziaten hebben dat 'voordeel' (re-) niet, die moeten maar willens nillens met deze materie geconfronteerd worden. Thank god dat ik er niet Thais uitzie, het zou nog 1000x erger zijn xD.

Laatst gewijzigd door bembem : 20 mei 2019 om 20:42.
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2019, 20:46   #14
Wapper
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Wapper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 juni 2014
Locatie: 't Steen
Berichten: 15.456
Standaard

Zouden er Aziatische burgertrutten bestaan??
Wapper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2019, 20:52   #15
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Enfin, ergens verbaast het me niet; zelfs ik (die normaal gezien -bijna- geen bias zou behoren te hebben) wanneer ik zo'n gemengd koppel zie (i.e. Caucasian m met Asian f), heb zoiets van: "hé! daar loopt een hoer!"..... "waar zou hij die opgescharreld hebben?".... enz......
Dus tja, eigenlijk mag ik de blanke medemens daarvoor niet aansprakelijk stellen; als ik al zo denk.................. (Niettemin zijn ze imo wel -mede- verantwoordelijk if you see what I mean)
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2019, 20:52   #16
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.238
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Wat is het probleem ?
5 dollar is niet echt veel, het vergt heeel veel inspanning om zo rijk te worden. Dat werkt op het gemoed...
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2019, 20:57   #17
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Ik weet nog toen ik jaren terug een Vdab cursus volgde; er zat een Russisch meisje in de groep en ik had meteen zoiets van 'oh, een mail order bride!'..... Wel, bleek dat zij effectief via huwelijk hier verzeild was geraakt..... Ook zat ze er nogal warmpjes in -dankzij dat huwelijk dus, ik weet nog dat zij allerlei reisjes maakte, altijd volgens de laatste mode rondliep, maw niks tekort kwam op materieel vlak terwijl wij -de andere cursisten- het met een schamele werkloosheidsuitkering moesten doen.

Laatst gewijzigd door bembem : 20 mei 2019 om 21:00.
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2019, 20:59   #18
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Voor haar was dat laten we zeggen 'pocket money'. Ah ja, alliantie aangaan met een autochtoon heeft zo zijn voordelen..........
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2019, 21:06   #19
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.980
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Ik weet nog toen ik jaren terug een Vdab cursus volgde; er zat een Russisch meisje in de groep en ik had meteen zoiets van 'oh, een mail order bride!'..... Wel, bleek dat zij effectief via huwelijk hier verzeild was geraakt..... Ook zat ze er nogal warmpjes in -dankzij dat huwelijk dus, ik weet nog dat zij allerlei reisjes maakte, altijd volgens de laatste mode rondliep, maw niks tekort kwam op materieel vlak terwijl wij -de andere cursisten- het met een schamele werkloosheidsuitkering moesten doen.
Die Russische was dan toch van plan om iets met haar tijd hier te doen.
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2019, 21:07   #20
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Nu ik blijf mede daarom bewust single, heb nl weinig zin dat men zou zeggen van "hey daar loopt de hoer!" &/of andere van zulke zaken.... Komt erbij dat ik tegenwoordig op financieel vlak weinig te klagen heb, dus tja I am very lucky dat ik tenminste de benen niet moet spreiden voor een zelfingenomen bleekscheet die denkt dat hij met een Asian f de meerdere is (ik zeg dit want de meeste v die blanke m hebben het niet zo op met -ik citeer-die 'feministische blanke wijven', am I not right ), re-xD

Laatst gewijzigd door bembem : 20 mei 2019 om 21:09.
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:25.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be