Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 30 juli 2014, 22:48   #41
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.364
Standaard

"Anders word ik weer helemaal depressief"

Ja man, want jij maakt wat mee !

Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2014, 22:52   #42
Lance
Banneling
 
 
Geregistreerd: 22 juli 2014
Berichten: 1.553
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Aldus een trotse uitkeringstrekker.

Jij bent best wel walgelijk.
Ergens heeft hij wel gelijk. Ik ben zelf een tijd uit circulatie geweest, dus zonder job, toen ik het moeilijk had. Daarna wou ik terug herbeginnen, maar geen enkele werkgever wou me een kans geven. De enige aanbiedingen kwamen er van interimbureaus met 'kutjobkes voor een hongerloon' die niemand wil doen zoals huishouhulp (zwaar onderbetaald voor dat werk) en postbode (dezer dagen ook onderbetaald en veel stress om de ronde op tijd af te werken, overuren worden niet betaald).
In elk geval, ik kreeg geen job aangeboden navenant mijn diploma, maar ik werd geschikt bevonden voor de 'afvaljobkes'. Voor die jobs moet je dan blijkbaar geen stabiel werkverleden hebben.
Ik persoonlijk had het geluk uiteindelijk toch een werkgever te vinden die me de kans wou geven, maar ik kan me best voorstellen dat sommige mensen die kans nooit krijgen en jarenlang blijven zitten in het vinden van een job die gerelateerd is aan zijn/haar capaciteiten.

Laatst gewijzigd door Lance : 30 juli 2014 om 23:11.
Lance is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2014, 22:54   #43
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.364
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lance Bekijk bericht
Ergens heeft ze wel gelijk. Ik ben zelf een tijd uit circulatie geweest, dus zonder job, toen ik het moeilijk had. Daarna wou ik terug herbeginnen, maar geen enkele werkgever wou me een kans geven. De enige aanbiedingen kwamen er van interimbureaus met 'kutjobkes voor een hongerloon' die niemand wil doen zoals huishouhulp (zwaar onderbetaald voor dat werk) en postbode (dezer dagen ook onderbetaald en veel stress om de ronde op tijd af te werken, overuren worden niet betaald).
In elk geval, ik kreeg geen job aangeboden navenant mijn diploma, maar ik werd geschikt bevonden voor de 'afvaljobkes'. Voor die jobs moet je dan blijkbaar geen stabiel werkverleden hebben.
Ik persoonlijk had het geluk uiteindelijk toch een werkgever te vinden die me de kans wou geven, maar ik kan me best voorstellen dat sommige mensen die kans nooit krijgen en jarenlang blijven zitten in het vinden van een job die gerelateerd is aan zijn/haar capaciteiten.
Nee, het is allemaal heel simpel.

Er zijn altijd beroepen, banen, altijd. Het punt is alleen dat de kans relatief groot is dat het banen zijn die je misschien niet geweldig vindt.

Nu hoef je van mij die banen ook niet te doen, maar verwacht dan niet van andere mensen dat ze je van levensbehoeftes voorzien.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2014, 22:55   #44
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
"Anders word ik weer helemaal depressief"

Ja man, want jij maakt wat mee !

zoals een forummer hier eens opmerkte: bestaansonzekerheid

zorgt heus voor veel stress
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2014, 22:58   #45
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.364
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
zoals een forummer hier eens opmerkte: bestaansonzekerheid

zorgt heus voor veel stress
Ga gewoon werken, mr slachtofferrol.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2014, 22:59   #46
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Nee, het is allemaal heel simpel.

Er zijn altijd beroepen, banen, altijd. Het punt is alleen dat de kans relatief groot is dat het banen zijn die je misschien niet geweldig vindt.

Nu hoef je van mij die banen ook niet te doen, maar verwacht dan niet van andere mensen dat ze je van levensbehoeftes voorzien.
er zit een logica in wat je zegt, maar stel dat je effectief geen inkomen hebt uit arbeid en voor de rest niks om in die levensbehoeftes te voorzien, tja wat zijn de mogelijke opties dan? onder de brug in een kartonnen doos en verkommeren?
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2014, 23:00   #47
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Ga gewoon werken, mr slachtofferrol.
o maar ik zoek best wel ... helaas kan ik niet toveren ...
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2014, 23:11   #48
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lance Bekijk bericht
Ergens heeft ze wel gelijk. Ik ben zelf een tijd uit circulatie geweest, dus zonder job, toen ik het moeilijk had. Daarna wou ik terug herbeginnen, maar geen enkele werkgever wou me een kans geven. De enige aanbiedingen kwamen er van interimbureaus met 'kutjobkes voor een hongerloon' die niemand wil doen zoals huishouhulp (zwaar onderbetaald voor dat werk) en postbode (dezer dagen ook onderbetaald en veel stress om de ronde op tijd af te werken, overuren worden niet betaald).
In elk geval, ik kreeg geen job aangeboden navenant mijn diploma, maar ik werd geschikt bevonden voor de 'afvaljobkes'. Voor die jobs moet je dan blijkbaar geen stabiel werkverleden hebben.
Ik persoonlijk had het geluk uiteindelijk toch een werkgever te vinden die me de kans wou geven, maar ik kan me best voorstellen dat sommige mensen die kans nooit krijgen en jarenlang blijven zitten in het vinden van een job die gerelateerd is aan zijn/haar capaciteiten.
klopt, we worden maar verondersteld van ons leven lang vieze, stresserende en slecht betaalde jobjes te doen .. en als we dan op onze manier op de barricades gaan staan via de dop, worden we scheef bekeken.

tja wat wil je, als mensen geen voldoening vinden in wat ze doen en met de peut en tegenzin iedere dag gaan werken, dan is het niet abnormaal dat ze liever thuis blijven en iets minder 'verdienen' ..
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2014, 23:14   #49
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

neem nu het vb. van de batterijkip vs. het kipje in vrije uitloop ..

iedereen wilt natuurlijk liever in vrije uitloop dan in de plaats van dat batterijkipje

logisch toch
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2014, 23:16   #50
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.364
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
er zit een logica in wat je zegt, maar stel dat je effectief geen inkomen hebt uit arbeid en voor de rest niks om in die levensbehoeftes te voorzien, tja wat zijn de mogelijke opties dan? onder de brug in een kartonnen doos en verkommeren?


Of gewoon gaan werken.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2014, 23:18   #51
Lance
Banneling
 
 
Geregistreerd: 22 juli 2014
Berichten: 1.553
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
o maar ik zoek best wel ... helaas kan ik niet toveren ...
Er is natuurlijk wel altijd de mogelijkheid om een opleiding te volgen voor iets waar wel vraag achter is en wat je wel graag doet.
Indien ik na een jaar nog geen job had gevonden zou ik dat gedaan hebben. Gratis opleiding, gratis openbaar vervoer naar de opleiding, bepaalde opleidingen extra premies als het tot werk leidt, enz... De overheid geeft het je met de gouden paplepel op, als je maar je mond wilt opendoen.
Lance is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2014, 23:19   #52
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.364
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
o maar ik zoek best wel ... helaas kan ik niet toveren ...
Nogmaals, de banen liggen voor het oprapen.

Ga desnoods vrijwilligerswerk doen.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2014, 23:27   #53
Lance
Banneling
 
 
Geregistreerd: 22 juli 2014
Berichten: 1.553
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gratis feest Bekijk bericht
Mensen die werken in de zorgsector draaien ondankbare jobs voor een laag loon. Zij verzorgen gehandicapten en bejaarden, doen vaak de vuilste zaken voor die mensen. Kuisen hun stront en kots af, geven hen eten, wassen en verplaatsen hen.

Deze mensen dragen bij tot een betere wereld.

Waarom zou een of andere bleiter zich niet moeten schamen?
Ja, het wordt tijd dat die sector wordt opgewaardeerd qua verloning. Want eigenlijk verdient een verzorgende een hoger loon dan een manager. Al die onlogica in onze huidige samenleving: WEG ERMEE!
Lance is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2014, 23:34   #54
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gratis feest Bekijk bericht
Het is geen schande om niet "conventioneel" te werken, zo lang men op andere manieren bijdraagt tot de maatschappij. Bijvoorbeeld een huisvrouw die kinderen opvoedt, of gewoon er is voor haar man of familie/vrienden.

Of een gezellige kunstenaar die vreugde verzorgt in het jeugdhuis en kinderen stimuleert om creatief te ontwikkelen.

Maar diegenen die enkel willen ontvangen en verder niet willen deelnemen aan de maatschappij, er voor niemand willen zijn, de wereld geen betere plek willen maken, zij moeten zich schamen voor hun bestaan.
hum ik en Lace ik denk dat we heus wel weten dat anderen op het eerste zicht 'meer' bijdragen aan de maatschappij, maar langs de andere kant zouden die van de Vdab, Rva etc. zonder gevallen als wij allemaal zonder werk en bijgevolg doel in het leven zitten, om nog maar niet van de vele zielenknijpers, pillenpushers, farmaceutica en kwakzalvers allerhande te spreken, als je nader kijkt zijn wij gewoon onmisbaar lolz
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2014, 23:42   #55
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Nogmaals, de banen liggen voor het oprapen.

Ga desnoods vrijwilligerswerk doen.
vrijwilligerswerk is goed als je volkomen achter het idee staat, ik zie het als een vorm van uitbuiting, wat het tenslotte in verkapte vorm is, waarom zou de één wel beloont worden voor arbeid en de ander slechts een habbekrats?
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2014, 23:45   #56
Lance
Banneling
 
 
Geregistreerd: 22 juli 2014
Berichten: 1.553
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gratis feest Bekijk bericht
De verloningen en de manier waarop ze ontstaan hebben met andere zaken te maken, maar dat is geen discussie voor hier.
Jawel, want onze maatschappij staat bol van de onlogische systemen, net zoals werklozen die perfect in staat zijn om te werken en beschikken over vele talenten, maar die toch langdurig werkloos zijn en een uitkering trekken.
Als de zgn. knelpuntenberoepen betaald zouden worden volgens inspanning dan zouden er al heel wat minder werklozen zijn. Wie zou er zo gek zijn om zich drie jaar te gaan omscholen, een fysiek en emotioneel moeilijke job te hebben met nachtdienst, enz. voor een verhoudingsgewijs veel te laag loon als verpleegster, wanneer je kan doppen? Natuurlijk blijf je dan liever in je situatie zitten.

Een mens heeft nu eenmaal hersenen gekregen om te bedenken hoe hij het gemakkelijkst kan leven met de minst mogelijke inspanning. En ge kunt u moeilijk schamen om uw hersenen te gebruiken.
Lance is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2014, 23:47   #57
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tamil Bekijk bericht
3 jaar avondschool en je hebt bachelor ...
Wat is je excuus?
geen excuus, ik hoef dat niet meer, op dat vlak heb ik rust lol
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2014, 23:48   #58
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
vrijwilligerswerk is goed als je volkomen achter het idee staat, ik zie het als een vorm van uitbuiting, wat het tenslotte in verkapte vorm is, waarom zou de één wel beloont worden voor arbeid en de ander slechts een habbekrats?
Uitbuiting ?
Ge krijgt een vrij riant loon via uw uitkering.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2014, 23:49   #59
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tamil Bekijk bericht
uitbuiting? IK werk VRIJWILLIG voor daklozen inloop (mosselfeest De Steenhouwer 23/24 AUG St Andries)
Ik tap VRIJWILLIG (free beer ) in het Bos (Ankerrui )
Jij doet GEEN ZAK buiten KLAGEN !!!
ho ho ho je bedoelt "ik laat me vrijwillig rollen" ...

als je echt die daklozen plezier wilt doen, geef je ze af en toe een zakcentje, daar zijn ze blijer mee dan één die wat bier staat te tappen ...
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2014, 23:51   #60
Lance
Banneling
 
 
Geregistreerd: 22 juli 2014
Berichten: 1.553
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
hum ik en Lace ik denk dat we heus wel weten dat anderen op het eerste zicht 'meer' bijdragen aan de maatschappij, maar langs de andere kant zouden die van de Vdab, Rva etc. zonder gevallen als wij allemaal zonder werk en bijgevolg doel in het leven zitten, om nog maar niet van de vele zielenknijpers, pillenpushers, farmaceutica en kwakzalvers allerhande te spreken, als je nader kijkt zijn wij gewoon onmisbaar lolz
'k Ben wel niet akkoord met je houding, ik vermoed dat je ook wel sarcasme gebruikt, maar in essentie heb je gelijk. Als er geen werklozen zouden zijn, vallen al de jobs in de sectoren verbonden aan werklozen ook weg en worden zij op hun beurt werkloos. Wel grappig als je erover nadenkt: zonder doppers zouden er veel minder jobs zijn. Ze creëren werk.
Lance is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:14.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be