Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Debatclub > Algemeen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Algemeen Hier kan een gesloten groep deelnemers debatteren over allerhande onderwerpen. Indien je wil deelnemen dan moet je toegang vragen bij de moderator via je control panel.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 25 maart 2008, 00:36   #21
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TomB's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 januari 2003
Locatie: US
Berichten: 14.572
Standaard

Supersonisch op grote hoogte is de toekomst voor de luchtvaart. De mindere luchtweerstand maakt op voor de langere afstand (uw straal met de aarde is groter) en het hogere verbruik.

Het probleem is dat die ontwikkeling zeer zwaar is en dat de projecten meestal uitsterven voor ze af zijn. Sinds de jaren 60 komt er om de paar jaar een supersonisch project uit, en het wordt nooit afgewerkt. (Op militaire vliegtuigen en de concorde na)

Ik denk dat de luchtvaart een nieuwe visionair a la HH nodig heeft ipv een bende shareholders.
__________________
In het begin was er niets, wat ontplofte.
TomB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2008, 00:38   #22
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TomB's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 januari 2003
Locatie: US
Berichten: 14.572
Standaard

Ik vraag me af of ge uw mile-high-club lidkaart krijgt als ge op het dak van die nieuwe toren eens een wipke doet. Iemand zin om een venture op te zetten op het hoogste verdiep?
__________________
In het begin was er niets, wat ontplofte.
TomB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2008, 14:08   #23
Buyck Ruben
Parlementslid
 
Geregistreerd: 9 mei 2007
Berichten: 1.793
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Moest er in Vlaanderen een toren gebouwd worden van 1600 meter. Bovenaan in de winter bijna altijd sneeuw.

Een uitkijkterras op 1600 meter zou leuk zijn.
Ons land is daar te achterlijk en te bureaucratisch voor. Een toren van
+200m is hier al teveel, typisch Belgische mentaliteit!

Laatst gewijzigd door Buyck Ruben : 25 maart 2008 om 14:09.
Buyck Ruben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2008, 14:18   #24
Buyck Ruben
Parlementslid
 
Geregistreerd: 9 mei 2007
Berichten: 1.793
Standaard Space Adventures plans to deliver tourism in Cosmos!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB Bekijk bericht
Supersonisch op grote hoogte is de toekomst voor de luchtvaart. De mindere luchtweerstand maakt op voor de langere afstand (uw straal met de aarde is groter) en het hogere verbruik.

Het probleem is dat die ontwikkeling zeer zwaar is en dat de projecten meestal uitsterven voor ze af zijn. Sinds de jaren 60 komt er om de paar jaar een supersonisch project uit, en het wordt nooit afgewerkt. (Op militaire vliegtuigen en de concorde na)

Ik denk dat de luchtvaart een nieuwe visionair a la HH nodig heeft ipv een bende shareholders
.
Van nooit gesproken...

The Space Race became an important part of the cultural and technological rivalry between the USSR and the United States during the 1960’s and the early part of the 70’s. But with all these efforts to date, only 3 civilians have been able to finance their multi-million dollar voyage to the International Space Station.


Spaceport in Dubai.

With the recent advent of the Ansari X Prize, the solar system got a lot more interesting with the possibility of affordable suborbital voyages for the rest of us. Space Adventures are working currently on construction of two earth-based Spaceports that will offer suborbital spaceflights, as well as astronaut training facilities. The first facility will be located in Ras Al-Khaimah in the United Arab Emirates, while Singapore’s Changi Airport will grow to accommodate the second Spaceport. The both facilities will offer suborbital voyages as main attraction. Space Adventures has yet to announce how much these voyages will cost tourists, but they are adamant that they will be affordable (for someone ). I am currently preparing some information about Space Adventures` tourist service so stay in touch…


The New Mexico Spaceport Authority Building, New Mexico, Mexico.

http://www.wayfaring.info/2007/05/20...ism-in-cosmos/

Laatst gewijzigd door Buyck Ruben : 25 maart 2008 om 14:23.
Buyck Ruben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2008, 14:22   #25
Buyck Ruben
Parlementslid
 
Geregistreerd: 9 mei 2007
Berichten: 1.793
Standaard Eerste ruimtehotel opent in 2012!

'Galactic Suite' is de naam van het allereerste luxe ruimtehotel dat in 2012 zijn deuren opent.

Een driedaags arrangement in een kosmische driekamersuite zal ongeveer 4 miljoen dollar kosten. In die som is wel een intensieve, achtweekse voorbereidingscursus op een tropisch eiland inbegrepen.

Volgens de initiatiefnemers zijn er ruim 40.000 mensen op de wereld die een dergelijk bedrag zouden kunnen betalen. Tijdens hun verblijf aan boord zullen de gasten vijftien keer de zon zien opkomen. Ze moeten wel een klittenbandpak dragen om zich aan de muren van het ruimtehotel, waar volledige gewichtloosheid heers, vast te hechten. In de douchecabine moet de hotelgast zelf door een mist van waterdruppels zwemmen.

Galactic Suite zal 3 miljard dollar investeren in het project. Het initiatief wordt onder meer financieel gesteund door het Amerikaanse 4Frontiers, dat in de toekomst een nederzetting op Mars wil vestigen.

OFFICIËLE WEBSITE:
http://www.galacticsuite.com/




Laatst gewijzigd door Buyck Ruben : 25 maart 2008 om 14:30.
Buyck Ruben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2008, 14:29   #26
Buyck Ruben
Parlementslid
 
Geregistreerd: 9 mei 2007
Berichten: 1.793
Standaard Reeds vele vluchtten op voorhand volboekt!



Kijk naar hun fotoreportage van de bouw van hun Galactic-spaceflight!
http://gizmodo.com/348092/virgin-gal...ers-up-in-2009

Vliegtuig bijna klaar!

Het Amerikaanse commerciële ruimtevaartbedrijf Virgin Galactic maakte deze week op een persconferentie in Amerika de plannen bekend van het nieuwe commerciële ruimtetuig genaamd SpaceShipTwo. Het ontwerp van dit tuig is afgeleid van datvan het SpaceShipOne model waarmee Burt Rutan in 2004 de befaamde Ansari X Prize won omdat hij als eerste een volledig privaat gebouwd ruimtetuig in de ruimte bracht. De opvolger van de SpaceShipOne zal plaats bieden aan 8 personen (twee politen en 6 betalende passagiers) en moet een maximale hoogte bereiken van 110 kilometer waar de passagiers dan gedurende 5 minuten zullen gewichtloos zijn. Volgens Richard Branson, die de oprichter is van Virgin Galactic, zijn er al meer dan 200 belangstellenden voor een vlucht met de SpaceShipTwo en de eerste echte commerciële vluchten zouden in 2009 al moeten plaats vinden. Net als bij zijn voorganger zal de SpaceShipTwo tot op een hoogte gebracht worden van 15 kilometer door een zogenaamde WhiteKnightTwo drager waarna de SpaceShipTwo zijn raketmotor zal tot ontbranding brengen voor zijn suborbitale ruimtevlucht. Elke passagier zal een speciaal drukpak dragen en familieleden van de ruimtetoesristen zullen de vlucht rechtstreeks kunnen volgen vanuit de WhiteKnightTwo. Momenteel is de SpaceShipTwo al voor 60% klaar en Virgin Galactic hoopt elke ruimtetuig 2 maal per dag te laten vliegen na de eerste testvluchten in 2008 zodat men genoeg "gewone mensen" de kans kan geven even te verblijven in de ruimte.

link: http://www.spacepage.be/content/view/2429/202/

OFFICIËLE WEBSITE: http://www.virgingalactic.com/

Laatst gewijzigd door Buyck Ruben : 25 maart 2008 om 14:31.
Buyck Ruben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2008, 15:25   #27
Percalion
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Percalion's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2003
Locatie: Vrije Markt
Berichten: 10.698
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Buyck Ruben Bekijk bericht
Ons land is daar te achterlijk en te bureaucratisch voor. Een toren van
+200m is hier al teveel, typisch Belgische mentaliteit!
Ik denk dat vooral mensen van Groen! de eersten zouden zijn om te steigeren als er over bouwprojecten van duizendzeshonderd meter gepraat wordt eigenlijk.
__________________
Hitler was a massmurdering fuckhead, as many important historians have said.
Percalion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2008, 15:26   #28
Percalion
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Percalion's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2003
Locatie: Vrije Markt
Berichten: 10.698
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Waarom op 1600 meter? Alles hoger dan 700 meter kan uitkijkterras worden! Hoger dan dat vestigen ze toch geen kantoren.
Ik zou een gig�*ntische klimmuur installeren in die toren.
__________________
Hitler was a massmurdering fuckhead, as many important historians have said.
Percalion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2008, 15:27   #29
Geert C
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 november 2007
Berichten: 15.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Percalion Bekijk bericht
Ik denk dat vooral mensen van Groen! de eersten zouden zijn om te steigeren als er over bouwprojecten van duizendzeshonderd meter gepraat wordt eigenlijk.
En terecht! Waarom zou je een toren van 1600 meter bouwen als je de bovenste 900 meter sowieso niet kan gebruiken?
__________________
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.

Laatst gewijzigd door Geert C : 25 maart 2008 om 15:27.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2008, 15:27   #30
Buyck Ruben
Parlementslid
 
Geregistreerd: 9 mei 2007
Berichten: 1.793
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Percalion Bekijk bericht
Ik denk dat vooral mensen van Groen! de eersten zouden zijn om te steigeren als er over bouwprojecten van duizendzeshonderd meter gepraat wordt eigenlijk.
Ik geef toe op dat vlak ben ik mijn partij een vreemde eend in de bijt. Wat u zegt is volkomen waar, maar het heeft in sommige dossiers ook zijn voordelen.

Laatst gewijzigd door Buyck Ruben : 25 maart 2008 om 15:29.
Buyck Ruben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2008, 15:29   #31
Jazeker
Secretaris-Generaal VN
 
Jazeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 66.000
Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
ik krijg al hoogtevrees als ik naar mijn tenen kijk.
2
__________________
The oncoming storm







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2008, 15:31   #32
Buyck Ruben
Parlementslid
 
Geregistreerd: 9 mei 2007
Berichten: 1.793
Standaard SpaceShipTwo will reach a speed of roughly 4200 km/h (2600 mph)!



Bron: wikipedia
Buyck Ruben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2008, 17:13   #33
Buyck Ruben
Parlementslid
 
Geregistreerd: 9 mei 2007
Berichten: 1.793
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
De Burj Dubai is zelfs al zo goed als klaar ! (2009 opening). Voor een goed visueel overzicht van huidige duizelingwekkende bouwwerken en plannen: http://skyscraperpage.com/diagrams/?
De snelheid van de liften zal ook op zich een nieuw record zijn 65km/h! Ze hebben ook het wereldrecord pompen van beton op grootte hoogte op hun naam op 610m!
Buyck Ruben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2008, 21:58   #34
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2005
Berichten: 34.995
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Buyck Ruben Bekijk bericht
Op topsnelheid 28km hoog, het zal in alle geval per passagier minder CO² uitgestoten. Hoewel ik ook niet sta te springen van zo'n extreme plannen. Maarja we leven in extreme tijden ook.

Ik hoor dat ze nu in het midden Oosten ook een wolkenkrabber willen bouwen of noem het liever een hemelkrabber of zoiets.





De eerste drie torens zijn al goedgekeurd en de graafwerken zijn begonnen. Over de laatste toren (1.6km hoog) mogen de constructeurs intekenen nog tot voor Juli. Dan zouden ze eind dit of begin volgend jaar kunnen beginnen aan de mile toren.

Ik verschiet in niets niet meer... heden ten dage zijn we letterlijk in een versnelling gekomen in de maatschappij!
In de Islamitische wereld kunnen ze het zich nu eenmaal veroorloven om zulke constructies neer te zetten. Daar hoeven ze immers niet te vrezen voor een aanslag met vliegtuigen.

Laatst gewijzigd door Zwartengeel : 26 maart 2008 om 22:00.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2008, 15:23   #35
Buyck Ruben
Parlementslid
 
Geregistreerd: 9 mei 2007
Berichten: 1.793
Standaard Boeing bouwt bijna supersonisch vliegtuig!

SEATTLE - Boeing gaat een bijna supersonisch passagiersvliegtuig bouwen. Het toestel, dat plaats biedt voor bijna driehonderd passagiers, moet 1150 kilometer per uur kunnen vliegen. Vooral op grote afstanden zal het toestel van grote waarde zijn, verwacht het concern.

Bron: afp, dpa, reuters



Nieuwe Boeing 787 is nu al kassucces.

Dankzij de nieuwe '787 Dreamliner' heeft Boeing voor het eerst in vijf jaar meer bestellingen opgetekend dan Airbus. Het toestel werd deze nacht officieel voorgesteld.

De 787 Dreamliner bestaat in twee versies: een voor middellange vluchten (210 plaatsen) en een voor lange vluchten (330 plaatsen). De Dreamliner is het antwoord van Boeing op de A380 van zijn Europese concurrent Airbus, maar toont een compleet andere visie op de toekomst van de burgerluchtvaart.

De A380 is een echt monstervliegtuig dat tot 800 mensen kan vervoeren en dat de verbinding moet maken tussen grote hubs, vanwaar de passagiers met een kleiner toestel verder vliegen naar hun eindbestemming. De A380 kan niet terecht in heel wat middelgrote luchthavens zoals die van Zaventem. De 787 Dreamliner is kleiner, maar met een actieradius van 15.750 km wel geschikt om die middelgrote luchthavens over lange afstanden rechtstreeks met elkaar te verbinden. Airbus werkt aan een concurrent voor de 787, maar dat toestel kan ten vroegste in 2013 in de lucht.

Om de 787 rendabel te maken, heeft Boeing zwaar ingezet op zuinige technologie. De Dreamliner bestaat voor de helft uit lichte composietmaterialen, zoals carbonvezel, in plaats van aluminium. Het vliegtuig zou 20procent minder brandstof verbruiken dan een gelijkwaardig toestel vandaag.

Uitverkocht tot 2015

In elk geval is de 787 Dreamliner nu al een commercieel succes. Air Berlin, de op twee na grootste lagekostenmaatschappij van Europa, heeft dit weekend een bestelling aangekondigd van 25 Dreamliners, goed voor een bedrag van 2,9 miljard euro. De Koeweitse vliegtuigverhuurder wilde er 32 en het Australische Qantas twintig. In totaal haalde Boeing al 677 orders van 47 maatschappijen binnen. De 787 is tot en met 2015 uitverkocht.

bron: het volk
Buyck Ruben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2008, 16:36   #36
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Ah

Scaled Composites van Burt Rutan = mooiste bedrijf ter wereld. Jammer genoeg nemen ze alleen US nationals aan Als ik kon pakte ik men boelke en begon ik daar.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2008, 17:46   #37
Buyck Ruben
Parlementslid
 
Geregistreerd: 9 mei 2007
Berichten: 1.793
Standaard Future is real!





Nu op iets meer dan 620 meter hoogte, nog 200m te gaan!

Laatst gewijzigd door Buyck Ruben : 27 maart 2008 om 17:54.
Buyck Ruben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2008, 17:53   #38
Buyck Ruben
Parlementslid
 
Geregistreerd: 9 mei 2007
Berichten: 1.793
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ah

Scaled Composites van Burt Rutan = mooiste bedrijf ter wereld. Jammer genoeg nemen ze alleen US nationals aan Als ik kon pakte ik men boelke en begon ik daar.
http://www.scaled.com/
Zeer interessant foto's van de opbouw!

Burt Rutan (1943) werd Bachelor of Science in Aeronautical Engineering aan de California Polytechnic University in 1965. Hij zette zijn opleiding voort in het Space Technology Institute in Cal Tech en de Aerospace Research Pilot's School (Edwards AFB). Na een aanvankelijke carrière als testpiloot ontpopte Burt Rutan zich tot een succesvolle ondernemer in de luchtvaarttechnologie. Hij schreef ook tal van innovatieve projecten op zijn naam.

Door zijn opmerkelijke carrière als vernieuwer in de luchtvaarttechnologie kreeg hij verschillende onderscheidingen, zowel in Amerika als in het buitenland. Hij is ook opgenomen als lid van de prestigieuze “National Academy of Engineering”.

Door zijn zuiver industriële loopbaan heeft Burt Rutan vrijwel geen zuiver wetenschappelijke publicaties maar dit wordt ruimschoots gecompenseerd door de vele innovatieve projecten, patenten, voordrachten en andere onderscheidingen die op zijn naam staan. Zijn geïntegreerde realisaties in aerodynamica, materialen en structuren zijn wereldwijd verspreid.

Buyck Ruben is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:50.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be