Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 11 november 2020, 17:31   #81
edwinp
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 april 2020
Berichten: 3.908
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik ben altijd voor de legalisering van moord geweest. Ik denk dat dat veel problemen oplost. Ik denk dat wij de oplossende kracht van geweld totaal miskennen. Geweld is wat structureert en vorderingen laat maken.
ik denk dat trollen een hobby van u is, enfin dat hoop ik toch..
edwinp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2020, 17:32   #82
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
off topic, maar het geweldsmonopolie bestaat. Moord IS al gelegaliseerd. De staat MAG moorden, ze moet alleen voldoende idioten vinden die de legalese uitleg voor de moord geloven.
Voila. En ik wil dat recht terug in eigen handen. Meer is daar niet aan.

Zoals ik al stelde, ik denk dat na een kleine "fun party", er eigenlijk weinig zou veranderen, behalve voor dat volk dat niemand graag ziet rondlopen, maar waartegen we nu niks mogen ondernemen van onze eigen staten.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2020, 17:32   #83
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwinp Bekijk bericht
ik denk dat trollen een hobby van u is, enfin dat hoop ik toch..
Soms denk ik zelf wel dat ik wel moet trollen, het kan toch niet dat ik dat echt denk he.... en dan krijg ik schrik
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2020, 17:34   #84
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.292
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik ben altijd voor de legalisering van moord geweest. Ik denk dat dat veel problemen oplost. Ik denk dat wij de oplossende kracht van geweld totaal miskennen. Geweld is wat structureert en vorderingen laat maken.
Moord legaliseren is niet praktisch, patrick. Je gaat dan zelf geen seconde meer rustig kunnen slapen. Iemand anders (bv je buurman die last heeft van de schaduw van jouw huis, of gewoon een slechte dag heeft ) zou wel eens willen vorderingen maken en de oplossende kracht van geweld gebruiken om het probleem te structureren.

Als buurman zijn probleem daardoor opgelost is, ben jij er niet meer.

Lijkt me niet echt een strak plan te zijn...


Waar ik het wel volmondig mee eens ben is iets wat forumlid Maddox regelmatig op wijst : geweld is enkel efficiënt als je het in voldoende grote mate gebruikt. Het is zuiver een efficiëntie vraagstuk.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2020, 17:37   #85
Ferre
Parlementslid
 
Geregistreerd: 15 mei 2005
Berichten: 1.573
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht
geef mij eens een paar voorbeeldjes van hoe en waar trump juist gepolariseerd heeft?
Ik heb dat gisteren en vandaag reeds 2 maal gedaan als reactie op iemand anders.

Citaat:
ik heb toch heel wat meer schrik van BLM en dergelijke, die wel bewezen gevaarlijk en gewelddadig zijn.
Schrik is nooit een goede raadgever.
Ferre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2020, 17:41   #86
edwinp
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 april 2020
Berichten: 3.908
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ferre Bekijk bericht
Ik heb dat gisteren en vandaag reeds 2 maal gedaan als reactie op iemand anders.



Schrik is nooit een goede raadgever.
u bent te bescheiden, ik kan zo een dozijn leugens plaatsen die alleen dienden om te polariseren..en ik gebruik alleen die na de verkiezingen

Die man heeft overheidsgeld misbruikt om zijn persoonlijke verkiezing veilig te stellen, gelukkig voor hem kon alleen een senaat die zijn hielen likt, zich daar over uitspreken.

Nixon was a pussy ivm de huidige Potus

Laatst gewijzigd door edwinp : 11 november 2020 om 17:43.
edwinp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2020, 17:42   #87
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Moord legaliseren is niet praktisch, patrick. Je gaat dan zelf geen seconde meer rustig kunnen slapen.
Je moet gewoon aanvaarden dat elke seconde je laatste kan zijn, maar eens je dat geintegreerd hebt, geniet je tenvolle van je slaap he. Omdat elke seconde enorm waardevol wordt: het is misschien je laatste !

Het leuke is dat gewoon dat ENE punt ongeveer alles doet instorten. Niks blijft nog overeind van gans de staat, de wetten en dergelijke. "vrije moord" is de spil die, als je het uittrekt, gans het kaartenhuisje laat ineenstorten.

Omdat de verhoudingen dan weer tot heel elementaire zaken worden herleid, en zoals je zegt, is elke hoop op overleven futiel. Dat verandert veel.

Citaat:
Als buurman zijn probleem daardoor opgelost is, ben jij er niet meer.
Maar DAT probleem is ook weer snel opgelost. Voor de schaduw van uw boom zelfs maar riskeert van een probleem voor je buurman te zijn, moet je het probleem "buurman" dus oplossen hee.

Laatst gewijzigd door patrickve : 11 november 2020 om 17:43.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2020, 17:45   #88
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 juli 2011
Berichten: 14.308
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Je moet gewoon aanvaarden dat elke seconde je laatste kan zijn, maar eens je dat geintegreerd hebt, geniet je tenvolle van je slaap he. Omdat elke seconde enorm waardevol wordt: het is misschien je laatste !

Het leuke is dat gewoon dat ENE punt ongeveer alles doet instorten. Niks blijft nog overeind van gans de staat, de wetten en dergelijke. "vrije moord" is de spil die, als je het uittrekt, gans het kaartenhuisje laat ineenstorten.

Omdat de verhoudingen dan weer tot heel elementaire zaken worden herleid, en zoals je zegt, is elke hoop op overleven futiel. Dat verandert veel.



Maar DAT probleem is ook weer snel opgelost. Voor de schaduw van uw boom zelfs maar riskeert van een probleem voor je buurman te zijn, moet je het probleem "buurman" dus oplossen hee.
Kan je vanavond in het lang en het breed uitleggen aan tafel tegen je vrouw en kinderen. Je kan hen dan ook al vertellen wie je als eerste wil vermoorden.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2020, 17:45   #89
edwinp
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 april 2020
Berichten: 3.908
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Je moet gewoon aanvaarden dat elke seconde je laatste kan zijn, maar eens je dat geintegreerd hebt, geniet je tenvolle van je slaap he. Omdat elke seconde enorm waardevol wordt: het is misschien je laatste !

Het leuke is dat gewoon dat ENE punt ongeveer alles doet instorten. Niks blijft nog overeind van gans de staat, de wetten en dergelijke. "vrije moord" is de spil die, als je het uittrekt, gans het kaartenhuisje laat ineenstorten.

Omdat de verhoudingen dan weer tot heel elementaire zaken worden herleid, en zoals je zegt, is elke hoop op overleven futiel. Dat verandert veel.



Maar DAT probleem is ook weer snel opgelost. Voor de schaduw van uw boom zelfs maar riskeert van een probleem voor je buurman te zijn, moet je het probleem "buurman" dus oplossen hee.
daar heb ik geen moord(complot) voor nodig, gezondheidsproblemen in mijn onmiddellijke omgeving zijn genoeg..
edwinp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2020, 17:49   #90
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Maar DAT probleem is ook weer snel opgelost. Voor de schaduw van uw boom zelfs maar riskeert van een probleem voor je buurman te zijn, moet je het probleem "buurman" dus oplossen hee.
En dan moet je de volgende buurman aflappen en zoverder. Dat is het recht van de sterkste zoals we dat nu in fijne plaatsen als Liberia, Soedan en Yemen aan het werk zien. Veel opbouwend is daar niet aan.

En vroeg of laat bots je tegen een collectief die samenwerken op basis van onderlinge overeenkomsten en Wetten en die dus wel opbouwend kunnen functioneren.

En dan leg je de duimen he.

Het is nog altijd het georganiseerde softe Westen dat in Liberia , Yemen en Soedan militair intervenenieert en niet omgekeerd, of ze moeten wel heel onopvallend te werk gaan.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2020, 17:52   #91
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vette Pois(s)on's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2007
Berichten: 13.235
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik ben altijd voor de legalisering van moord geweest. Ik denk dat dat veel problemen oplost. Ik denk dat wij de oplossende kracht van geweld totaal miskennen. Geweld is wat structureert en vorderingen laat maken.
ik zou snel zonder kogels zitten vrees ik
__________________
Vette Pois(s)on is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2020, 17:55   #92
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

En On Topic : Ja, Trump en zijn medestanders zijn wel degelijk bezig om een Coup te organiseren, zo lijkt het althans volgens de gekende Historicus van Yale, prof. Timothy Snyder, een expert in oost-europese geschiedenis waar ook een paar autocraten rondlopen, zoals in Belarus waar zittend "president" Lukashenko ook de verkiezingen verloor maar met geweld bleef zitten.

Een overduidelijk lichtend voorbeeld voor Trump.

https://www.bostonglobe.com/2020/11/...ard-autocracy/

Citaat:
After all, a claim that an election was illegitimate is a claim to remaining in power. A coup is under way, and the number of participants is not shrinking but growing. Few leading Republicans have acknowledged that the race is over. Important ones, such as Mitch McConnell and Mike Pompeo, appear to be on the side of the coup. We might like to think that this is all some strategy to find the president an exit ramp. But perhaps that is wishful thinking. The transition office refuses to begin its work. The secretary of defense, who did not want the army attacking civilians, was fired. The Department of Justice, exceeding its traditional mandate, has authorized investigations of the vote count. The talk shows on Fox this week contradict the news released by Fox last week. Republican lawmakers find ever new verbal formulations that directly or indirectly support Trump’s claims. The longer this goes on, the greater the danger to the Republic.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2020, 18:11   #93
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht
als mijn hoofd u om de een of andere reden niet aanstaan, polariseer ik u dan?

trump is nu niet de meest verbindende man, maar het is de media die voor de polarisering gezorgd heeft door steeds maar leugens en haat te verspreiden.
Laat ons daar eerlijk en helder over zijn: zowel de media als Trump hebben leugens en haat verspreid. De media hebben misschien wat minder nadrukkelijk verspreid maar door hun selectie van de feiten en hun "duiding" proberen ze constant de publieke opinie in een bepaalde richting te sturen, dat is zowel het geval in de VS als in Europa.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2020, 18:12   #94
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Trump is zeker in staat om een staatsgreep te plannen maar of hij dat ook kan uitvoeren lijkt me eerder twijfelachtig.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2020, 18:13   #95
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.070
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
En On Topic : Ja, Trump en zijn medestanders zijn wel degelijk bezig om een Coup te organiseren, zo lijkt het althans volgens de gekende Historicus van Yale, prof. Timothy Snyder, een expert in oost-europese geschiedenis waar ook een paar autocraten rondlopen, zoals in Belarus waar zittend "president" Lukashenko ook de verkiezingen verloor maar met geweld bleef zitten.

Een overduidelijk lichtend voorbeeld voor Trump.

https://www.bostonglobe.com/2020/11/...ard-autocracy/
Als hij op 14 december niet toegeeft vrees ik voor een burgeroorlog. Die gast is in staat om het leger de straat op te sturen. Dat wou hij met de BLM betogingen ook al doen.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2020, 18:14   #96
gunter5148
Europees Commissaris
 
gunter5148's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juli 2020
Berichten: 7.884
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
En On Topic : Ja, Trump en zijn medestanders zijn wel degelijk bezig om een Coup te organiseren, zo lijkt het althans volgens de gekende Historicus van Yale, prof. Timothy Snyder, een expert in oost-europese geschiedenis waar ook een paar autocraten rondlopen, zoals in Belarus waar zittend "president" Lukashenko ook de verkiezingen verloor maar met geweld bleef zitten.

Een overduidelijk lichtend voorbeeld voor Trump.

https://www.bostonglobe.com/2020/11/...ard-autocracy/
Fraude plegen is geen coup dan?
__________________
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2020, 18:15   #97
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Ardennees's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2004
Locatie: aan lager wal
Berichten: 13.520
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Laat ons daar eerlijk en helder over zijn: zowel de media als Trump hebben leugens en haat verspreid. De media hebben misschien wat minder nadrukkelijk verspreid maar door hun selectie van de feiten en hun "duiding" proberen ze constant de publieke opinie in een bepaalde richting te sturen, dat is zowel het geval in de VS als in Europa.
+ er zullen altijd mensen zijn die Trumps onzin slikken, zelfs hier. Trump mag morgen gaan beweren dat bananen rood zijn, er zullen nadien altijd wel mensen gaan verklaren dat er inderdaad een rode schijn opzit. Op een bepaald moment stopt de discussie, en Biden heeft groot gelijk dat ie het negeert. Ik denk wel dat de kans groter wordt dat Trump manu militari uit het Witte Huis zal moeten worden verwijderd.
__________________
Citaat:
Ivan DeVadder in "De keien vd Wetstraat"14/09/07: vindt u zichzelf 1 van de keien van de Wetstraat?
-Louis Tobback: goh, dat is niet aan mij om dat uit te maken
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent

Laatst gewijzigd door Den Ardennees : 11 november 2020 om 18:19.
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2020, 18:18   #98
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.889
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Als hij op 14 december niet toegeeft vrees ik voor een burgeroorlog. Die gast is in staat om het leger de straat op te sturen. Dat wou hij met de BLM betogingen ook al doen.
Of de strijdkrachten daar aan gaan meewerken betwijfel ik. Een marionet als minister installeren is daarvoor niet genoeg.
__________________
Think I forgot
how to be happy.
Something I'm not
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2020, 18:20   #99
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.070
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Of de strijdkrachten daar aan gaan meewerken betwijfel ik. Een marionet als minister installeren is daarvoor niet genoeg.
Dat is dus de vraag. In principe moeten die de president gehoorzamen.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2020, 18:22   #100
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Kan je vanavond in het lang en het breed uitleggen aan tafel tegen je vrouw en kinderen. Je kan hen dan ook al vertellen wie je als eerste wil vermoorden.
DAT blijft een verrassinkje voor het laatste
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:27.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be