Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 17 november 2020, 11:15   #1961
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.074
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bartjeuh Bekijk bericht
Je draait de zaken op hun kop: een rechtbank gaat geen uitspraak doen “gezien een x jaar durende voorgeschiedenis”, maar wél op basis van feiten, bewijzen, stukken, getuigenissen, documenten, vaststellingen,...
Op basis van hun in 2009 opgemaakt dossier heeft de fiscus in Eerste aanleg gelijk gekregen. Alle informatie die wij gedurende 10 jaar
hebben doorgestuurd is rechtstreeks naar de versnipperaar gekatapulteerd.
Het dossier is gedurende al die jaren in Wallonië dus 100% hetzelfde gebleven.
Vorig jaar heeft intern toezicht hun onderzoek afgesloten met de mededeling dat er bij de fiscus in Wallonië GEEN fouten
konden worden vastgesteld. (!!??)
Pas een dikke week geleden heeft de woordvoerder van de fiscus - als weerwoord op een artikel in Het Laatste Nieuws - zonder meer
verklaard dat de fiscus geen fouten heeft gemaakt en dat ze in ALLE procedures tot nu toe in hun gelijk zijn gesteld! (!!???)

Vertel me nog eens dat ze geen rekening houden met hun voorgeschiedenis en rekening gaan houden met bewijzen , feiten, stukken,
getuigenissen, documenten, vaststellingen.

Er is een zeer toepasselijk stuk tekst in onze conclusies opgenomen - ik zal het straks even gaan zoeken en vervolgens posten.
Krab maar alvast achter uw oren.

Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 17 november 2020 om 11:17.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2020, 11:23   #1962
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.074
Standaard

Hier is het bewuste artikel en de reacties van lezers.

https://www.hln.be/economie/als-je-p...omments-anchor
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2020, 12:13   #1963
Bartjeuh
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 juni 2010
Locatie: Aan de kust
Berichten: 1.916
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Hier is het bewuste artikel en de reacties van lezers.

https://www.hln.be/economie/als-je-p...omments-anchor
Allez, alweer een beetje reclame maken voor het boek, op een indirecte manier deze keer. En bij de lezerreacties staan er toch ook enkele met bedenkingen: ik ben dus de enige niet. Maar ja, het blijven HLN-lezers, en daar zit nogal wat "troep" tussen...
Bartjeuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2020, 13:15   #1964
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.074
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bartjeuh Bekijk bericht
ik ben dus de enige niet.
En, ben je daar fier op?

Ik heb ze ook gelezen. Grondig gefundeerde reacties,(!?) bon, je kent zelf die gedachtegang maar al te goed.
wel....
3 op de 38 ... en de andere 35 reacties moeten de mensen hier zelf maar eens gaan lezen.

"walter molenberghs
Weer eentje die dacht een achterpoortje gevonden te hebben. Laten betalen."


"Bernard Mannes
Er staat nergens vermeldt dat de bv verkocht weed, enkel een verandering van zaakvoerder. Terechte belasting dus."


"fien De Coninck
Onzuiver verhaal: als ge uw vennootschap verkoopt, dan EIS je toch dat de zetel verhuist? Op basis van dit artikel kan je weinig zeggen..."

Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 17 november 2020 om 13:25.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2020, 13:19   #1965
Bartjeuh
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 juni 2010
Locatie: Aan de kust
Berichten: 1.916
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
En, ben je daar fier op?
Fierheid zou nogal een absurd sentiment zijn op een per definitie anoniem forum, vind je ook niet?
Bartjeuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2020, 09:43   #1966
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.074
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bartjeuh Bekijk bericht
Je draait de zaken op hun kop: een rechtbank gaat geen uitspraak doen “gezien een x jaar durende voorgeschiedenis”,
maar wél op basis van feiten, bewijzen, stukken, getuigenissen, documenten, vaststellingen,...
Sorry dat ik hier op terug kom maar besef jij dat je net datgene doet wat je claimt dat rechtbanken NIET doen ?
Uw excuus om de schuld van dit hele debacle weg te deviëren van onze overheid haal je bij een al dan niet gepubliceerde jaarrekening
uit de periode voor de overname. (uw bewuste bewering dat men niet kijkt naar een voorgeschiedenis !!?? )

Verder zijn hier reeds genoeg documenten gepubliceerd die aantonen dat de herziening inkomstenbelasting uit de boekjaar 2007
van APM&ed bvba zijn gedestilleerd en naar een verkeerde persoon zijn gestuurd, en dit 2 jaar na de overname.

Een grondig onderzoek wijst uit dat er geen enkele link bestaat tussen mezelf als oprichter (2001) en de vennootschap na de overname.
Het is vandaag dus bewezen dat de overheid, zowel fiscus als justitie, geen rekening houdt met
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bartjeuh Bekijk bericht
feiten, bewijzen, stukken, getuigenissen, documenten, vaststellingen,...
En ze hebben in Mechelen grondig werk geleverd, er is ondertussen nog een extra stapel bijgekomen, deze foto is genomen op 13 april 2016.
Mijn eerste gesprek met de inspecteur die het onderzoek heeft geleid dateert van 24 april 2013. Besef je hoelang de overheid hier al een smerig spel speelt?




Ik zal later eens posten naar wie en wanneer we foto's van deze onweerlegbare bewijzen hebben doorgestuurd. En dan denk ik terug naar
een bewering gepost op het juridisch forum... DE FISCUS HEEFT DE VERPLICHTING OM DE BURGER CORRECT TE BELASTEN ... wat een grap ...
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2020, 09:57   #1967
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.074
Standaard Verslag bezoek GP Mechelen

Dit is de brief die op 25 april 2013 naar het advocatenkantoor in Leuven is gestuurd.
Even bij stilstaan ... dit is bijna 8 jaar geleden.

Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2020, 10:34   #1968
Bartjeuh
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 juni 2010
Locatie: Aan de kust
Berichten: 1.916
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Sorry dat ik hier op terug kom maar besef jij dat je net datgene doet wat je claimt dat rechtbanken NIET doen ?
Uw excuus om de schuld van dit hele debacle weg te deviëren van onze overheid haal je bij een al dan niet gepubliceerde jaarrekening
uit de periode voor de overname.
“Excuus”?? Huh? Ik stel bepaalde onwettelijke zaken vast in de publicaties (of het ontbreken daarvan) in het Belgisch Staatsblad. Dat is een feit, een vaststelling. Ene waar jij tot nog toe geen enkele verklaring voor aangedragen hebt (tenzij de paraplu van je boekhouder opentrekken). Ik probeer helemaal niets weg te deviëren van de overheid. Ik vraag enkel verduidelijking van iemand die precies alleen maar de elementen tot zelfbeklag blijft in de verf zetten, en over de rest heen leest...
Bartjeuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2020, 11:09   #1969
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.074
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bartjeuh Bekijk bericht
“Excuus”?? Huh? Ik stel bepaalde onwettelijke zaken vast in de publicaties (of het ontbreken daarvan) in het Belgisch Staatsblad.
Jij probeert hier verdachtmakingen te posten op basis van wat jij zou hebben vastgesteld in of rond 2005. Je kan misschien ook verkeersovertredingen uit 2005 aanhalen of een BTW- controle uit 2005 waar ik ben 'veroordeeld' tot het betalen van een regularisatie van .... ergens 200€...

Was wel een andere ambtenaar, andere boekhouder en andere zaakvoerder dan bij de BTW-controle van 2008 ...

We kunnen het ook hebben over onwettelijke zaken door de fiscus gepleegd. Neen , niet uit een ver verleden maar zaken die nog brandend actueel zijn.
Valsheid in geschrifte kent geen verjaring zolang de documenten in een hangende zaak als 'bewijsmateriaal' naar voor wordt geschoven.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2020, 13:29   #1970
Bartjeuh
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 juni 2010
Locatie: Aan de kust
Berichten: 1.916
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Jij probeert hier verdachtmakingen te posten op basis van wat jij zou hebben vastgesteld in of rond 2005. Je kan misschien ook verkeersovertredingen uit 2005 aanhalen of een BTW- controle uit 2005 waar ik ben 'veroordeeld' tot het betalen van een regularisatie van .... ergens 200€...

Was wel een andere ambtenaar, andere boekhouder en andere zaakvoerder dan bij de BTW-controle van 2008 ...

We kunnen het ook hebben over onwettelijke zaken door de fiscus gepleegd. Neen , niet uit een ver verleden maar zaken die nog brandend actueel zijn.
Valsheid in geschrifte kent geen verjaring zolang de documenten in een hangende zaak als 'bewijsmateriaal' naar voor wordt geschoven.
Je blijft rond de hete brij draaien zonder een verklaring te geven.

Is het ooit al bij jou opgekomen dat de fiscus wel eens ‘kregelig’ zou kunnen worden tegenover iemand die gedurende 4 jaar hun wettelijke verplichtingen aan zijn laars gelapt heeft?

En by the way, ik heb die vaststellingen deze maand (in 2020) gedaan, en niet in of rond 2005!

Laatst gewijzigd door Bartjeuh : 19 november 2020 om 13:30.
Bartjeuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2020, 13:36   #1971
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Bedrog verpakken en verkopen is één zaak.

Een correcte zaak verkopen waarmee later wordt gefoefeld is een heel ander verhaal en ik zoek de reden waarom het in dit geval riskant is voor de verkoper.
Daar gaat het toch over?

Welk risico loopt een zaakvoerder als hij een zaak overlaat die correct is bestuurd en zonder schulden is?
Neen, je bent ook aansprakelijk voor wat de koper doet met die vennootschap. Dat is het hem net.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2020, 14:24   #1972
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.789
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Neen, je bent ook aansprakelijk voor wat de koper doet met die vennootschap.
Bron ?
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2020, 16:41   #1973
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Bron ?
Boekhouder. Die mij zei dat de aansprakelijkheid niet zomaar verdwijnt als je de vennootschap verkoopt.

En kijk naar Johan, de lijdensweg die hij heeft meegemaakt bewijst dat.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2020, 17:52   #1974
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.074
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Boekhouder. Die mij zei dat de aansprakelijkheid niet zomaar verdwijnt als je de vennootschap verkoopt.
Dat gaat over UW verantwoordelijkheid over UW handelingen als zaakvoerder tijdens de periode dat het UW zaak is.
Men mag me na die 10 jaar eens uitleggen hoe iemand die zijn zaak heeft overgelaten verantwoordelijk kan zijn voor de handelingen van de nieuwe zaakvoerder , bankverrichtingen van de nieuwe zaakvoerder na een overname.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
En kijk naar Johan, de lijdensweg die hij heeft meegemaakt bewijst dat.
Dat bewijst niet dat je verantwoordelijk bent voor alles wat er na de overname gebeurd.
Het bewijst wel dat overheidsdiensten vaak geen besef hebben waar ze mee bezig zijn.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2020, 17:53   #1975
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.074
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Bron ?
Daar ben ik ook benieuwd naar.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2020, 17:56   #1976
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.074
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bartjeuh Bekijk bericht
Is het ooit al bij jou opgekomen dat de fiscus wel eens ‘kregelig’ zou kunnen worden tegenover iemand
...

En wat houdt dat in, 'kregelig' worden?
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2020, 18:05   #1977
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.580
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
...

En wat houdt dat in, 'kregelig' worden?
Ambetant doen.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2020, 11:52   #1978
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.074
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Ambetant doen.
Wel, dan is dit dossier een schitterend voorbeeld van een 'kregelig' geworden fiscus die ambetant doet. Vandaag kunnen we er van uitgaan
dat in december 2009 de fiscus (Ciney/Namen) van gezapige nonchalance is overgegaan naar ‘kregeligheid’.
In die bewuste eerste week is vanuit de fiscus van Brussel informatie over de organisatie die APM&ed bvba heeft overgenomen voor de neus
van de dienst BTW-controle Ciney gevallen.

Er wordt plots deftig in de haren gekrabt. Er is maanden geleden – zie onder – aan de dienst inkomstenbelasting de opdracht gegeven om …
blijkbaar de verkeerde burger te belasten …
Slik … wat nu?

__________________________________________________ _____________________________

Vrije vertaling:

Ciney 17 maart 2009

Ter attentie van de inspecteur dienst personenbelasting,

Naar aanleiding van een uitgevoerde BTW-controle bij de bvba APM&ed ( BTW: BE 474.014.947)
is er geconstateerd dat de de zaakvoerder, de heer Daelemans Johan belangrijke voorschotten naar die vennootschap heeft gestort.

Ter inlichting, Mijnheer Daelemans is “officieel” naar Frankrijk verhuisd sinds maart 2008, maar zijn vrouw is nog steeds op het adres –
rue de l’étoile 3, 5363 Emptinne gedomicileerd.

In bijlage kan je een kopie vinden van de rekening courant zaakvoerder voor de jaren 2006 en 2007 alsook een regularisatie van
17 maart 2009 ( de controle is vandaag nog niet afgesloten).

Nog bruikbare informatie: de boekhouder van de vennootschap is J.V. (+adres en telefooonnummer?* en de GSM nummer van
Mevrouw Muyldermans is 0497/** ** **

Getekend
Hoofdinspecteur
E.O****



Daar gaat ook de strohalm van Bartjeuh ... als ze bij de dienst BTW-controle nog niet de moeite hebben gedaan om fundamentele en toen actuele
informatie op te zoeken, waarom zouden ze dan gaan neuzen zijn in de al of niet gepubliceerde jaarrekeningen die helemaal naast de kwestie zijn?

Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 20 november 2020 om 12:11.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2020, 13:21   #1979
Bartjeuh
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 juni 2010
Locatie: Aan de kust
Berichten: 1.916
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Daar gaat ook de strohalm van Bartjeuh ... als ze bij de dienst BTW-controle nog niet de moeite hebben gedaan om fundamentele en toen actuele
informatie op te zoeken, waarom zouden ze dan gaan neuzen zijn in de al of niet gepubliceerde jaarrekeningen die helemaal naast de kwestie zijn?
Welke strohalm???
Ik hoef me helemaal aan niets vast te klampen, dus al zeker niet aan een «strohalm». Voor ‘t geval je nog twijfelt: dit is «maar» een anoniem, publiek forum, hee.
En waarom zijn niet gepubliceerde jaarrekeningen naast de kwestie? Je geeft dus zélf inbreuken op de wetgeving terzake toe? Mooi. Een fijn begin voor de rechtbank. Veel geluk gewenst...

Laatst gewijzigd door Bartjeuh : 20 november 2020 om 13:21.
Bartjeuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2020, 13:27   #1980
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Dat gaat over UW verantwoordelijkheid over UW handelingen als zaakvoerder tijdens de periode dat het UW zaak is.
Men mag me na die 10 jaar eens uitleggen hoe iemand die zijn zaak heeft overgelaten verantwoordelijk kan zijn voor de handelingen van de nieuwe zaakvoerder , bankverrichtingen van de nieuwe zaakvoerder na een overname.


Dat bewijst niet dat je verantwoordelijk bent voor alles wat er na de overname gebeurd.
Het bewijst wel dat overheidsdiensten vaak geen besef hebben waar ze mee bezig zijn.
Oa voor de borgstelling, die loopt niet af als je je aandelen verkoopt. Als je de aandelen niet hebt volgestort en de koper is niet solvabel bij falliet, mag jij het resterende bedrag ophoesten.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:40.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be