Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

 
 
Discussietools
Oud 10 april 2004, 13:53   #301
bartje
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 augustus 2002
Locatie: West-Vlaanderen
Berichten: 5.765
Standaard

Om nog maar van de rest te zwijgen wat die Blokkers altijd allemaal zeggen van homo's, getuige dit forum hier!
__________________
was ik maar een traan dan werd ik geboren in je ogen , kon ik leven op je wangen en zou ik sterven op je lippen.

Liefde is iets héél kostbaars, dat moet je echt koesteren
bartje is offline  
Oud 10 april 2004, 13:59   #302
bartje
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 augustus 2002
Locatie: West-Vlaanderen
Berichten: 5.765
Standaard

- Het Vlaams Blok hoopt dat het homohuwelijk voorgoed bijgezet wordt in het colombarium van libertijse dwaasheden...;(persbericht van Laeremans en Annemans)
- Wij zullen hard ons best doen om deze wet arf te schaafen. Ik geloof ook dat er een dag zal komen dat we daarin zullen slagen. Natuurlijk zal men op dat moment komen aandraven met het goedkope argument dat er intussen tientallen of honderden homokoppels van de regeling gebruik zullen hebben gemaakt. Dat is dan niet onze verantwoordelijkheid. U bent verantwoordelijk voor de ontsproing die er vandaag wordt aangericht....( Bart Laeremans in de Kamer op 20-01-2003)

Lees en oordeel zelf: het taalgebruik alleen al...
__________________
was ik maar een traan dan werd ik geboren in je ogen , kon ik leven op je wangen en zou ik sterven op je lippen.

Liefde is iets héél kostbaars, dat moet je echt koesteren
bartje is offline  
Oud 10 april 2004, 14:05   #303
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 30 augustus 2002
Berichten: 15.667
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje
- Het Vlaams Blok hoopt dat het homohuwelijk voorgoed bijgezet wordt in het colombarium van libertijse dwaasheden...;(persbericht van Laeremans en Annemans)
- Wij zullen hard ons best doen om deze wet af te schaffen. Ik geloof ook dat er een dag zal komen dat we daarin zullen slagen. Natuurlijk zal men op dat moment komen aandraven met het goedkope argument dat er intussen tientallen of honderden homokoppels van de regeling gebruik zullen hebben gemaakt. Dat is dan niet onze verantwoordelijkheid. U bent verantwoordelijk voor de ontsproing die er vandaag wordt aangericht....( Bart Laeremans in de Kamer op 20-01-2003)
Lees en oordeel zelf: het taalgebruik alleen al...
Over het woordgebruik kan men van mening verschillen, maar de overgrote meerderheid van de wereldbevolking en zeer zeker heel de moslimwereld zal bovenstaande uitspraak bevestigen of veel te flauw vinden.
luc broes is offline  
Oud 10 april 2004, 14:08   #304
bartje
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 augustus 2002
Locatie: West-Vlaanderen
Berichten: 5.765
Standaard

Waarom er die moslims bijhalen. Moet ik er nog enkele andere uitspraken bijzetten misschien. Feit is dat hier héél duidelijk blijkt dat het Blok hetniet op homo's begrepen heeft.
__________________
was ik maar een traan dan werd ik geboren in je ogen , kon ik leven op je wangen en zou ik sterven op je lippen.

Liefde is iets héél kostbaars, dat moet je echt koesteren
bartje is offline  
Oud 10 april 2004, 14:33   #305
Lekker Links!
Parlementslid
 
Lekker Links!'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 april 2003
Berichten: 1.777
Standaard

Het blok is op zijn minste een anti-homo partij te noemen. Alles wat nog maar enigszins ruikt naar progressie vliegt er onverbiddelijk uit. Maar waarschijnlijk doet men zoals bij het 70-puntenplan: bevestigen in eigen kringen , ontkennen in de media. Ik denk er het mijne van.
Lekker Links! is offline  
Oud 10 april 2004, 18:06   #306
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 30 augustus 2002
Berichten: 15.667
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje
Waarom er die moslims bijhalen. Moet ik er nog enkele andere uitspraken bijzetten misschien. Feit is dat hier héél duidelijk blijkt dat het Blok het niet op homo's begrepen heeft.
Ik haal er de moslims bij omdat die meer dan een miljard mensen vertegenwoordigen, in volle opmars zijn en tegenover homo's uitspraken doen die ik hier liever niet aanhaal. Toch niet zo onbelangrijk zou ik denken.
Onafhankelijk wat jij of ik of de moslims er ook over denken: het traditionele huwelijk is in een of andere vorm sinds alle tijden en bij alle volkeren de hoeksteen van de samenleving. Als men dat nu grondig wil wijzigen (ook al bestaan daar goede redenen voor) dan komt daar uiteraard een sterke reactie op, dat is onvermijdelijk. Een zeer groot deel van de wereldbevolking reageert negatief, maar dat wil niet zeggen dat die allemaal homo's haten.
luc broes is offline  
Oud 28 juni 2004, 11:07   #307
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
jan hyoens's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2003
Berichten: 11.300
Standaard

en dit ik sook nog eens interessant om te lezen!
jan hyoens is offline  
Oud 28 juni 2004, 11:17   #308
Seba
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 september 2003
Berichten: 7.241
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje
Waarom er die moslims bijhalen. Moet ik er nog enkele andere uitspraken bijzetten misschien. Feit is dat hier héél duidelijk blijkt dat het Blok het niet op homo's begrepen heeft.
Ik haal er de moslims bij omdat die meer dan een miljard mensen vertegenwoordigen, in volle opmars zijn en tegenover homo's uitspraken doen die ik hier liever niet aanhaal. Toch niet zo onbelangrijk zou ik denken.
Onafhankelijk wat jij of ik of de moslims er ook over denken: het traditionele huwelijk is in een of andere vorm sinds alle tijden en bij alle volkeren de hoeksteen van de samenleving. Als men dat nu grondig wil wijzigen (ook al bestaan daar goede redenen voor) dan komt daar uiteraard een sterke reactie op, dat is onvermijdelijk. Een zeer groot deel van de wereldbevolking reageert negatief, maar dat wil niet zeggen dat die allemaal homo's haten.
tradidite is volgens mij geen rationeel argument, dan maak je er alleen maar een subjectieve emo-discussie van. Bovendien gaat het niet om het kerkelijk huwelijk, maar wel om het burgerlijk huwelijk, een louter "juridische" bedoeling om het heel cru te zeggen. Mijn mening dus: tegen het homohuwelijk zijn echt geen argumenten te vinden, tegen homoadoptie daarentegen wel.
__________________
Voor homohuwelijk, homo-adoptie en vrije meningsuiting, dus:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Storme
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat
Seba is offline  
Oud 28 juni 2004, 12:08   #309
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 30 augustus 2002
Berichten: 15.667
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes
Ik haal er de moslims bij omdat die meer dan een miljard mensen vertegenwoordigen, in volle opmars zijn en tegenover homo's uitspraken doen die ik hier liever niet aanhaal. Toch niet zo onbelangrijk zou ik denken.
Onafhankelijk wat jij of ik of de moslims er ook over denken: het traditionele huwelijk is in een of andere vorm sinds alle tijden en bij alle volkeren de hoeksteen van de samenleving. Als men dat nu grondig wil wijzigen (ook al bestaan daar goede redenen voor) dan komt daar uiteraard een sterke reactie op, dat is onvermijdelijk. Een zeer groot deel van de wereldbevolking reageert negatief, maar dat wil niet zeggen dat die allemaal homo's haten.
tradidite is volgens mij geen rationeel argument, dan maak je er alleen maar een subjectieve emo-discussie van. Bovendien gaat het niet om het kerkelijk huwelijk, maar wel om het burgerlijk huwelijk, een louter "juridische" bedoeling om het heel cru te zeggen. Mijn mening dus: tegen het homohuwelijk zijn echt geen argumenten te vinden, tegen homoadoptie daarentegen wel.
"Traditie is geen rationeel argument" dat is jou persoonlijke opvatting.
Iemand die niet gelovig is en enkel burgerlijk trouwt heeft dus volgens jou enkel een juridische bedoeling. Ook een zeer betwistbare stelling.
luc broes is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:05.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be