Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

 
 
Discussietools
Oud 4 juni 2004, 15:54   #41
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 3 oktober 2003
Locatie: Zou ik ook graag weten
Berichten: 14.746
Standaard

Ik stel mij alvast tegenkandidaat.

Iemand enig idee wanneer de eerste voorzittersverkiezingen in eender welke politieke partij er is ? Kan ik mij daar overal kandidaat stellen.

Trouwens als ik mij goed herinner is Stercks ook niet verkozen maar aangeduid.

Jakkes al twee ondemocratische partijen in 't land.

Hoe gebeurt dat in Walonnie trouwens ? Mogen daar alle leden stemmen bij voorzittersverkiezingen ? Want anders zijn het ook geen democraten.

Zeg nu nie dat ze daar nie mogen stemmen he. En ook de vreemdelingen zouden mee moeten mogen stemmen vind ik. Das pas democratisch.
__________________
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline  
Oud 4 juni 2004, 17:53   #42
iPod
Partijlid
 
iPod's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 mei 2004
Berichten: 221
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
Trouwens als ik mij goed herinner is Stercks ook niet verkozen maar aangeduid..
Typisch op zijn bloks, de waarheid verdraaien om hun gelijk te kunnen halen.

Sterckx is interim voorzitter. Hij is niet aangeduid als DE voorzitter. Hij moet gewoon de VLD door de verkiezingen leiden.
__________________

'We leven al jaren in een multiculturele maatschappij. Antwerpen is één van die steden met de meeste multiculturele invloeden. Anders had je nooit zo'n grote groeiende economie, haven en nieuwe trendzettende stad gehad'

-Jurgen Verstrepen-
iPod is offline  
Oud 4 juni 2004, 18:40   #43
dorus
Banneling
 
 
dorus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 augustus 2003
Locatie: Antwerpen
Berichten: 2.829
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iPod
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
Trouwens als ik mij goed herinner is Stercks ook niet verkozen maar aangeduid..
Typisch op zijn bloks, de waarheid verdraaien om hun gelijk te kunnen halen.

Sterckx is interim voorzitter. Hij is niet aangeduid als DE voorzitter. Hij moet gewoon de VLD door de verkiezingen leiden.
Stevaert en Di Rupo zijn ook verkozen. zoals kameraad Stalin, met 95% van de stemmen!!!!

Laat ons kort en bondig lachen: [size=6]HA![/size]
dorus is offline  
Oud 8 juni 2004, 16:55   #44
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mc Mullem
wanneer mogen we onze premier zelf kiezen. wanneer mogen we onze burgemeesters kiezen. wanneer zullen ze coöptatie afschaffen. De ondemocratische paarse regering heeft samen met bracke & co hebben beslist dat het vlaams blok ondemocatisch is. goe bezig......
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mc Mullem
vlaams blok is de enige democratische partij
Uit je post blijkt dat je nietsvan democratie begrijpt (en daarom bij 't ZB terecht gekomen bent?)
filosoof is offline  
Oud 8 juni 2004, 20:03   #45
ancapa
Secretaris-Generaal VN
 
ancapa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 oktober 2003
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 20.121
Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nou nou
Kan trouwens iemand mij uitleggen waarom het Blok ook overal bananen bijhaalt?
die zijn niet voor onze kiezers !
maar voor de apen en ze zijn gratis !
__________________
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline  
Oud 8 juni 2004, 20:03   #46
TC
Provinciaal Gedeputeerde
 
TC's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2004
Berichten: 808
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mc Mullem
wanneer mogen we onze premier zelf kiezen. wanneer mogen we onze burgemeesters kiezen. wanneer zullen ze coöptatie afschaffen. De ondemocratische paarse regering heeft samen met bracke & co hebben beslist dat het vlaams blok ondemocatisch is. goe bezig......
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mc Mullem
vlaams blok is de enige democratische partij
Uit je post blijkt dat je nietsvan democratie begrijpt (en daarom bij 't ZB terecht gekomen bent?)
Ter verduidelijking, Filosoof, een democratie is een staatvorm waar het volk regeert. Als het volk regeert in België, waarom krijgen we dan het migranten stemrecht door onze strot geramt terwijl 80% van het volk tegen is ? Zou het kunnen dat het volk dan toch niet regeert...hmmmm ik vraag het mij af.... of wilt ge nog voorbeelden ?

Dus België een democratie ? das goe gelachen... een paarse dictatuur ja, dat is belgië.
__________________
In tijden van universeel bedrog is het vertellen van de waarheid een revolutionaire daad.
TC is offline  
Oud 8 juni 2004, 20:05   #47
Seba
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 september 2003
Berichten: 7.241
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TC
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof

Uit je post blijkt dat je nietsvan democratie begrijpt (en daarom bij 't ZB terecht gekomen bent?)
Ter verduidelijking, Filosoof, een democratie is een staatvorm waar het volk regeert. Als het volk regeert in België, waarom krijgen we dan het migranten stemrecht door onze strot geramt terwijl 80% van het volk tegen is ? Zou het kunnen dat het volk dan toch niet regeert...hmmmm ik vraag het mij af.... of wilt ge nog voorbeelden ?

Dus België een democratie ? das goe gelachen... een paarse dictatuur ja, dat is belgië.
u noemt democratie je baseren op één enkele peiling die nog geen fractie van de Belgische bevolking vertegenwoordigt???
__________________
Voor homohuwelijk, homo-adoptie en vrije meningsuiting, dus:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Storme
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat
Seba is offline  
Oud 8 juni 2004, 20:08   #48
fernand
Europees Commissaris
 
fernand's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juli 2002
Locatie: ertvelde/evergem
Berichten: 7.551
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iPod
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jonas Elossov
Vent toch, als ge toch zo tegen democratie zijt, waarom doet ge er dan aan mee... Nog nooit aan gedacht om uw leden wapens te geven en een privé-nazi-leger te vormen... Dan hebt ge direct de macht in handen!!! Schieten kunnen ze blijkbaar in jullie kamp toch al...
Oei nog eene die de geschiedenis van het blok blijkbaar niet kent. Vroeger hadden ze zo'n leger (het VMO) met net als al qaeda dus ook trainingskampen. Die milities zijn bij wet verboden. En toen heeft men bij het blok een slimme beslissing (ja ik moet het ze aangeven) genomen. If you can't beat them join them! Zo probeert men nu de democratie op democratische wijze te vernietigen.

Maar in deze topic komt dus de ware aard van de blokker naar boven. Ze roepen nog net niet "sieg heil"
U bent aan het lasteren of liegen. DE VMO was een organisatie binnen de VOLKSUNIE, dus niet binnen het Vlaams Blok. De VMO is door de heer schild opgelost geworden. Degenen die hem gedient hebben heeft hij laffelijk in de rug geschoten.
De bende Happart kent ge niet zeker?
fernand is offline  
Oud 8 juni 2004, 20:15   #49
TC
Provinciaal Gedeputeerde
 
TC's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2004
Berichten: 808
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TC

Ter verduidelijking, Filosoof, een democratie is een staatvorm waar het volk regeert. Als het volk regeert in België, waarom krijgen we dan het migranten stemrecht door onze strot geramt terwijl 80% van het volk tegen is ? Zou het kunnen dat het volk dan toch niet regeert...hmmmm ik vraag het mij af.... of wilt ge nog voorbeelden ?

Dus België een democratie ? das goe gelachen... een paarse dictatuur ja, dat is belgië.
u noemt democratie je baseren op één enkele peiling die nog geen fractie van de Belgische bevolking vertegenwoordigt???
euuh.. verklaar u nader a.u.b. ?
__________________
In tijden van universeel bedrog is het vertellen van de waarheid een revolutionaire daad.
TC is offline  
Oud 8 juni 2004, 20:16   #50
ancapa
Secretaris-Generaal VN
 
ancapa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 oktober 2003
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 20.121
Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

HART ONDER DE RIEM !

Meer dan zesduizend Vlaams Bloksympathisanten verzamelden zondag onder een stralende zon op de Antwerpse Linkeroever om het Vlaams Blok-partij-gezinsfeest bij te wonen.

Sterk dat tientallen vrijwilligers, militanten en sympathisanten het Vlaams Blok een hart onder de riem komen steken. Het familiefeest met enkele optredens van artiesten zoals Gary Hagger en Vanessa Chinitor, met veel kinderanimatie, enkele drukbezochte verkiezingsstands met de reekshoofden en uiteraard ook de 2 politieke toespraken : het hoogtepunt van de dag door Filip en Frank.

Een indrukwekkend en zelfs emotioneel moment. Een zee van vlaggen, een grote massa volk en een enthousiast publiek zorgden voor een ongelooflijke sfeer !

Het worden nog lange dagen en …nachten. De volgende dagen verspreidt het Vlaams Blok 50.000 affiches en één miljoen deurhangers met de boodschap “stem het vreemdelingenstemrecht weg”. Daarna nog meer dan 2.000.000 brochures !

De Vlamingen pikken het niet dat het migrantenstemrecht hen door de strot werd geduwd zonder geraadpleegd te worden. De Vlamingen zijn het beu telkens opnieuw vast te moeten stellen dat hun mening genegeerd wordt. De kiezers willen dat de politici naar hen luisteren en niet alleen op 13 juni, ook daarna.

"Stand up, men of the West ! Vote Vlaams Blok !"

Op 13 juni meer dan ooit ! Op naar de 1.000.000 kiezers !
Het Vlaams Blok wordt nog veel groter dan ooit ter voren !
Het Vlaams Blok zal blijven zeggen wat u denkt !
__________________
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline  
Oud 8 juni 2004, 20:24   #51
ancapa
Secretaris-Generaal VN
 
ancapa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 oktober 2003
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 20.121
Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Tien hefbomen voor een onafhankelijk Vlaanderen
Het Vlaams Blok is bereid een minderheidsregering te steunen of eventueel deel te nemen aan de Vlaamse regering op voorwaarde dat de regerende coalitie minstens volgend programma onverwijld en volgens een strak en vooraf vastgelegd tijdschema uitvoert :

1. Meer democratie in Vlaanderen.
Invoering van het met verkiezingen samenvallende bindende referendum in Vlaanderen; rechtstreekse verkiezingen van de burgemeester; onmiddellijke en onvoorwaardelijke splitsing van het kiesarrondissement Brussel-Halle-Vilvoorde.

2. Splitsing van de sociale zekerheid, te beginnen met de kinderbijslag en de gezondheidszorg; stopzetten van alle transfers van Vlaanderen naar Wallonië;

3. Volledige bevoegdheid over de eigen gewestelijke belastingen, ondermeer de tarifering.

4. Aanvaarden van de basisresoluties van het Vlaams Parlement als minimum uitgangspunt van een daadkrachtig en doorgedreven communautair overleg; Splitsing van het kiesarrondissement Brussel-Halle-Vilvoorde; stopzetten van het subsidiëren van het Franstalig onderwijs in Halle-Vilvoorde, opstellen en uitvoeren van een Vlaams actieplan voor het uitbouwen van een Vlaamse welzijnssector in Brussel.

5. Tewerkstelling stimuleren door een verlaging van de loonlast met 10% ingevolge het creëren van een eigen fiscaliteit, een daling van de vennootschapsbelasting en de splitsing van de sociale zekerheid. De Lambermontgelden moeten in eerste instantie dienen om de wachtlijsten in de gehandicaptensector, de sociale huisvesting en de bejaardeninstellingen weg te werken.

6. In afwachting van het invoeren van een opvoedersloon voor de thuiswerkende ouder wordt voor ieder kind vanaf de geboorte tot drie jaar een kindercheque van maandelijks €400 uitgekeerd.

7. Verplichte inburgering van alle in ons land verblijvende vreemdelingen en van alle vreemdelingen die de jongste vijf jaar onze nationaliteit hebben verworven. Koppeling van de verblijfsvergunning aan een inburgeringproef. Sancties (beperken van de toegang tot de sociale zekerheid) t.a.v. die vreemdelingen die weigeren in te burgeren of die niet slagen in de inburgeringproef.

8. Oprichting van een Vlaams Veiligheidskorps waarbij alle pseudo-agenten (stadswachters, flatwatchers, plein- en buurttoezichters, bus-, tram- en metrobegeleiders, …) met één statuut, één uniform, één opleiding en één leiding in één structuur ondergebracht worden.

9. Een einde maken aan de ideologische betutteling van het onderwijs. Gelijke kansen voor het vrij- en het gemeenschapsonderwijs.

10. De provincies worden afgeschaft. In de plaats komen grootstedelijke gewesten en regiobesturen die nauwer aansluiten bij de economische en sociale realiteit van Vlaanderen.

Het Vlaams Blok wil tevens dat de partijen die deze breekpuntennota onderschrijven zich engageren om op federaal vlak de nodige initiatieven te nemen om het vreemdelingenstemrecht af te schaffen.

Filip Dewinter
__________________
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline  
Oud 9 juni 2004, 15:33   #52
ancapa
Secretaris-Generaal VN
 
ancapa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 oktober 2003
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 20.121
Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

laat ze eens een referendum organiseren !

democratie demos en cratos of de wil van het volk !

80 % was tegen het vreemdelingenstemrecht in Vlaanderen !
__________________
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline  
Oud 9 juni 2004, 16:53   #53
Chucky
Provinciaal Statenlid
 
Chucky's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 mei 2004
Berichten: 664
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa
laat ze eens een referendum organiseren !

democratie demos en cratos of de wil van het volk !

80 % was tegen het vreemdelingenstemrecht in Vlaanderen !

8) Evenveel volk, is ook TEGEN separatisme
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PAJOT
Vandaag nog twee homo-abnormalen gezien. 'k Heb ze maar eens goed uitgescholden.
Chucky is offline  
Oud 9 juni 2004, 18:35   #54
fernand
Europees Commissaris
 
fernand's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juli 2002
Locatie: ertvelde/evergem
Berichten: 7.551
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chucky
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa
laat ze eens een referendum organiseren !

democratie demos en cratos of de wil van het volk !

80 % was tegen het vreemdelingenstemrecht in Vlaanderen !

8) Evenveel volk, is ook TEGEN separatisme
In Vlaanderen geloof ik dat nog niet zo beste vriend. Veel kan het niet bommen. Maar dat wil niet zeggen dat ze er tegen zijn.
Geen verkeerde conclusies trekken uit statistieken!
fernand is offline  
Oud 9 juni 2004, 18:51   #55
psychodad
Partijlid
 
psychodad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2003
Berichten: 201
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fernand
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chucky


8) Evenveel volk, is ook TEGEN separatisme
In Vlaanderen geloof ik dat nog niet zo beste vriend. Veel kan het niet bommen. Maar dat wil niet zeggen dat ze er tegen zijn.
Geen verkeerde conclusies trekken uit statistieken!
Ook niet vergeten dat die statistieken van 80 % tegen het vreemdelingenstemrecht nutteloos waren (door verkeerde vraagstelling). Wanneer gevraagd werd naar 'gemeentelijk stemrecht voor diegenen die hier 5 jaar wonen' was er wel nog een meerderheid tegen, maar niet zo groot als wel beweerd wordt door VB
psychodad is offline  
Oud 9 juni 2004, 19:25   #56
Chucky
Provinciaal Statenlid
 
Chucky's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 mei 2004
Berichten: 664
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fernand
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chucky


8) Evenveel volk, is ook TEGEN separatisme
In Vlaanderen geloof ik dat nog niet zo beste vriend. Veel kan het niet bommen. Maar dat wil niet zeggen dat ze er tegen zijn.
Geen verkeerde conclusies trekken uit statistieken!

De meerderheid van de Vlamingen, is zelfs nog koningsgezinder dan de Walen.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PAJOT
Vandaag nog twee homo-abnormalen gezien. 'k Heb ze maar eens goed uitgescholden.
Chucky is offline  
Oud 9 juni 2004, 19:32   #57
fernand
Europees Commissaris
 
fernand's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juli 2002
Locatie: ertvelde/evergem
Berichten: 7.551
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chucky
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fernand
In Vlaanderen geloof ik dat nog niet zo beste vriend. Veel kan het niet bommen. Maar dat wil niet zeggen dat ze er tegen zijn.
Geen verkeerde conclusies trekken uit statistieken!

De meerderheid van de Vlamingen, is zelfs nog koningsgezinder dan de Walen.
Wat heeft dat te maken met een onafhankelijk Vlaanderen?
fernand is offline  
Oud 9 juni 2004, 20:01   #58
Chucky
Provinciaal Statenlid
 
Chucky's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 mei 2004
Berichten: 664
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fernand
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chucky


De meerderheid van de Vlamingen, is zelfs nog koningsgezinder dan de Walen.
Wat heeft dat te maken met een onafhankelijk Vlaanderen?

8) Koningsgezinden, zijn wel voor het behoud van België.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PAJOT
Vandaag nog twee homo-abnormalen gezien. 'k Heb ze maar eens goed uitgescholden.
Chucky is offline  
Oud 9 juni 2004, 20:05   #59
Lesane
Provinciaal Statenlid
 
Lesane's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 november 2002
Locatie: Lille, Leuven
Berichten: 781
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door radicaal
[size=7]GEEN VERDEELDHEID IN ONZE RANGEN! LEVE ONZE LEIDER![/size]
Ik denk eerder dat het een leidster wordt.
__________________
If there is going to be any peace on earth, it is going to come in the consequence of our people uniting to defeat US imperialism once and for all!!!

http://www.faithfreedom.org
http://dutch.faithfreedom.org/forum

Forumnar Hans1 over de Vlaamse transfers naar Wallonië: "Bovendien komt er niet voldoende economische steun uit het noorden zoals van West- naar Oost-Duitsland."
Lesane is offline  
Oud 9 juni 2004, 20:06   #60
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chucky
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fernand
In Vlaanderen geloof ik dat nog niet zo beste vriend. Veel kan het niet bommen. Maar dat wil niet zeggen dat ze er tegen zijn.
Geen verkeerde conclusies trekken uit statistieken!

De meerderheid van de Vlamingen, is zelfs nog koningsgezinder dan de Walen.
Populariteit koningshuis krijgt knauw
Van onze redacteurBRUSSEL -

Het vertrouwen in politie en gerecht blijft groeien.

Dat blijkt uit de Vlaamse Regionale Indicatoren
die donderdag worden voorgesteld. Het vertrouwen in het koningshuis krijgt echter een klap.
NA de Witte Mars van oktober 1996 stortte het vertrouwen van de Vlaming in politie en gerecht als een kaartenhuisje in mekaar. Boezemden politie en rijkswacht in 1996 bijna de helft van de Vlamingen nog veel vertrouwen in, dan zakte dat percentage in 1998 naar een dieptepunt met 27,7 procent. Hetzelfde met het gerecht: van bijna 20 procent daalde het aantal Vlamingen met veel vertrouwen in het gerecht naar 13 procent in 1998. Misschien door de politiehervorming, misschien door het gevoel dat politie en gerecht toch ook niet zo slecht bezig zijn: maar beide kwamen terug. Die evolutie zette ook in 2002 door, zo blijkt nu. Het vertouwen in de politie zit bijna op het niveau van 1996. Het gerecht zit daar al over. Opvallend is hoe de populariteit van de koning een knauw krijgt. Van 51 procent in 2000 naar 39,6 in 2002 - al blijkt uit de hele statistiek dat 2000 misschien eerder een uitschieter was, dankzij het huwelijk van prins Filip in december 1999. De Vlaamse politiek en de Vlaamse administratie komen niet zo slecht uit deze studie, de Belgische politiek iets minder. Opvallend is ook dat de vakbonden weer meer vertrouwen genieten. Zelfs de pers is over haar dieptepunt heen. Maar de absolute topper blijft - en zijn voorsprong wordt steeds groter - het onderwijs. Dat laatste bleek onlangs ook uit een studie van de KU Leuven (DS 30 maart). In die studie genoot het onderwijs meer vertrouwen dan de huisvuilophaling, de Post en de VRT.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:24.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be