Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

 
 
Discussietools
Oud 17 juni 2004, 22:52   #1
Cleo
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 17 juni 2004
Locatie: Brussel
Berichten: 23
Standaard

Ik volg min of meer het politieke landschap hier in vlaanderen en belgie,maar toch kan ik niet altijd volgen,vandaar deze vraag.
Misschien dat trouwe aanhangers van het vlaams blok me iets meer kunnen vertellen.

Bij de berichtgeving vorige zondag en ook op foto's in kranten en tijdschriften viel me meteen op dat Marie-Rose Morel, nieuw partijlid en ook nieuw verkozene voor 't Blok, zeer prominent aanwezig was.
Dat leek me toch enigszins vreemd,aangezien zij pas recent bij het Blok is gekomen vanuit de NVA-stal. Ik kan me voorstellen dat er bij het Blok nog meer gemotiveerde nieuwkomers zijn,of kandidaten die zich al jarenlang inzetten voor de partij.

Mijn vraag is dus: wat maakt morel zo bijzonder dat ze direct tot de top wordt gekatapulteerd en meteen op de foto gaat met de winter,vanhecke,vannieuwenhuyse en company.

Als ik me niet vergis heeft de echtgenote van van nieuwenhuyse bijvoorbeeld trouwens ook op de lijst gestaan, en zij heeft het;met vele andere VB kandidaten, nooit zo ver geschopt.


ok, morel heeft natuurlijk de looks wel,maar ik denk dat er meer nodig is dan dat.

(zie trouwens ook het van quickenborne syndroom,maar dat is een andere discussie)

thx a lot

Cleo
Cleo is offline  
Oud 17 juni 2004, 22:59   #2
jules
Staatssecretaris
 
jules's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 oktober 2003
Locatie: Antwerpen en zo
Berichten: 2.565
Standaard

En aanvullend :
het Vlaams Blok heeft in het verleden toch steeds zitten afgeven op overlopers en postjesjagers ?
jules is offline  
Oud 17 juni 2004, 23:00   #3
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN
 
solidarnosc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2002
Berichten: 20.910
Standaard

Is ze nu onder [size=2]'de'[/size] voorzitter van de fractie in het Vlaams Parlement of ondervoorzitter?
solidarnosc is offline  
Oud 17 juni 2004, 23:06   #4
Cleo
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 17 juni 2004
Locatie: Brussel
Berichten: 23
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jules
En aanvullend :
het Vlaams Blok heeft in het verleden toch steeds zitten afgeven op overlopers en postjesjagers ?
Tja, daar doelde ik niet op eigenlijk. Van mij mag iedereen overlopen zoveel hij wil,vroeg of komen ze dan wel terug waar ze zijn gestart.


:lol:



Hele volksverhuizingen in het belgisch politiek landschap!!!

Maar we dwalen af, terug naar Morel.

Wat maakt haar zo bijzonder?
Cleo is offline  
Oud 17 juni 2004, 23:13   #5
ingenious
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 mei 2004
Locatie: Vlaanderen Boven
Berichten: 10.598
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jules
En aanvullend :
het Vlaams Blok heeft in het verleden toch steeds zitten afgeven op overlopers en postjesjagers ?
hier wil ik ook wel eens een antwoord op. jarenlang zat het vlaams blok zwaar af te geven op bv's in de politiek, overlopers en babes in de politiek (zijnde vrouwen die meer voor de looks dan voor de brains op de lijst worden gezet). tot dat er ineens bv's, overlopers en babes richting blok liepen. toen werden ze met open armen ontvangen en worden ze inens tot kopstukken gebombardeerd. voorbeelden: van dermeersch, verstrepen, morel

dus vraag aan de blokkertjes hier: zijn dit geen 2 maten en 2 gewichten.

[size=2]en hopelijk blijven ze weer ni zo stil als gewoonlijk wanneer er een kritische vraag wordt gesteld. [/size]
__________________

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Inge heeft altijd gelijk.
ingenious is offline  
Oud 17 juni 2004, 23:50   #6
zorroaster
Europees Commissaris
 
zorroaster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 november 2002
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Berichten: 7.391
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cleo

Hele volksverhuizingen in het belgisch politiek landschap!!!

Maar we dwalen af, terug naar Morel.

Wat maakt haar zo bijzonder?
Morel is een torpedo met een tweevoudig doel:

-De N-VA blijven bestoken, door haar aan het hoofd te zetten van een groepje overlopers genaamd de "Welkomgroep" dat de N-VA-leden aanschrijft en oproept hun kar te keren.

-Zij kan het symbool worden van die al lang aangekondigde "verzachting", de trek naar het centrum waar het Blok al zo lang van droomt en wat ze vrij pijnloos kan doen. Rechts van hen is er immers geen alternatief, dus hoe ver ze ook opschuiven naar dat centrum, hun oorspronkelijke kiezers blijven toch op hen stemmen.
zorroaster is offline  
Oud 17 juni 2004, 23:54   #7
Vengeance
Burger
 
Geregistreerd: 19 maart 2004
Berichten: 160
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cleo

Hele volksverhuizingen in het belgisch politiek landschap!!!

Maar we dwalen af, terug naar Morel.

Wat maakt haar zo bijzonder?
Morel is een torpedo met een tweevoudig doel:

-De N-VA blijven bestoken, door haar aan het hoofd te zetten van een groepje overlopers genaamd de "Welkomgroep" dat de N-VA-leden aanschrijft en oproept hun kar te keren.

-Zij kan het symbool worden van die al lang aangekondigde "verzachting", de trek naar het centrum waar het Blok al zo lang van droomt en wat ze vrij pijnloos kan doen. Rechts van hen is er immers geen alternatief, dus hoe ver ze ook opschuiven naar dat centrum, hun oorspronkelijke kiezers blijven toch op hen stemmen.
de haat zit toch wel diep zo te zien, straks in Polspoel&Desmet zit ze samen met haren buddy, De Wever, zou die ook nog steeds zo verzuurd zijn?
Vengeance is offline  
Oud 18 juni 2004, 08:48   #8
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
jan hyoens's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2003
Berichten: 11.300
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cleo
Ik volg min of meer het politieke landschap hier in vlaanderen en belgie,maar toch kan ik niet altijd volgen,vandaar deze vraag.
Misschien dat trouwe aanhangers van het vlaams blok me iets meer kunnen vertellen.

Bij de berichtgeving vorige zondag en ook op foto's in kranten en tijdschriften viel me meteen op dat Marie-Rose Morel, nieuw partijlid en ook nieuw verkozene voor 't Blok, zeer prominent aanwezig was.
Dat leek me toch enigszins vreemd,aangezien zij pas recent bij het Blok is gekomen vanuit de NVA-stal. Ik kan me voorstellen dat er bij het Blok nog meer gemotiveerde nieuwkomers zijn,of kandidaten die zich al jarenlang inzetten voor de partij.

Mijn vraag is dus: wat maakt morel zo bijzonder dat ze direct tot de top wordt gekatapulteerd en meteen op de foto gaat met de winter,vanhecke,vannieuwenhuyse en company.

Als ik me niet vergis heeft de echtgenote van van nieuwenhuyse bijvoorbeeld trouwens ook op de lijst gestaan, en zij heeft het;met vele andere VB kandidaten, nooit zo ver geschopt.


ok, morel heeft natuurlijk de looks wel,maar ik denk dat er meer nodig is dan dat.

(zie trouwens ook het van quickenborne syndroom,maar dat is een andere discussie)

thx a lot

Cleo
Omdat bij ons het programma op de eerste plaats komt en niet de persoon zoals bij andere partijen!
jan hyoens is offline  
Oud 18 juni 2004, 10:21   #9
Griffin
Eur. Commissievoorzitter
 
Griffin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 januari 2004
Locatie: België, Nederland
Berichten: 9.987
Standaard

't Blijft inderdaad stil
__________________
Het is de NWO!
Eentje voor Pindar & co:
http://video.google.com/videoplay?docid=-3214024953129565561&hl=en-CA



en ook wel hilarisch is
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.
Ik quote mezelf niet vaak, maar deze vond ik toch de moeite:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin Bekijk bericht
Filosofie is een beetje verdrinken op de rand van een plas water.
Griffin is offline  
Oud 18 juni 2004, 10:37   #10
zorroaster
Europees Commissaris
 
zorroaster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 november 2002
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Berichten: 7.391
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cleo
Ik volg min of meer het politieke landschap hier in vlaanderen en belgie,maar toch kan ik niet altijd volgen,vandaar deze vraag.
Misschien dat trouwe aanhangers van het vlaams blok me iets meer kunnen vertellen.

Bij de berichtgeving vorige zondag en ook op foto's in kranten en tijdschriften viel me meteen op dat Marie-Rose Morel, nieuw partijlid en ook nieuw verkozene voor 't Blok, zeer prominent aanwezig was.
Dat leek me toch enigszins vreemd,aangezien zij pas recent bij het Blok is gekomen vanuit de NVA-stal. Ik kan me voorstellen dat er bij het Blok nog meer gemotiveerde nieuwkomers zijn,of kandidaten die zich al jarenlang inzetten voor de partij.

Mijn vraag is dus: wat maakt morel zo bijzonder dat ze direct tot de top wordt gekatapulteerd en meteen op de foto gaat met de winter,vanhecke,vannieuwenhuyse en company.

Als ik me niet vergis heeft de echtgenote van van nieuwenhuyse bijvoorbeeld trouwens ook op de lijst gestaan, en zij heeft het;met vele andere VB kandidaten, nooit zo ver geschopt.


ok, morel heeft natuurlijk de looks wel,maar ik denk dat er meer nodig is dan dat.

(zie trouwens ook het van quickenborne syndroom,maar dat is een andere discussie)

thx a lot

Cleo
Omdat bij ons het programma op de eerste plaats komt en niet de persoon zoals bij andere partijen!
Ik hoop dat dit om te lachen bedoeld is!
Uw twee grote "vernieuwers" Morel en Verstrepen kunnen niet genoeg benadrukken dat er "een deel" van het Blok-programma (hoe groot dat is zeggen ze nooit) is waar het niet mee eens zijn.

Ze zijn nu allebei verkozen, omdat ze een schitterende plaats kregen (Morel zelfs twee) op de Blok-lijsten. Zou dat niet een tikje te maken hebben met het effect dat het Blok wilde genereren via hun PERSOONLIJKHEID en niet hun programma, want dat onderschreven ze immers niet...
zorroaster is offline  
Oud 18 juni 2004, 10:43   #11
ingenious
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 mei 2004
Locatie: Vlaanderen Boven
Berichten: 10.598
Standaard

nu gaat het nog stiller worden denk ik
__________________

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Inge heeft altijd gelijk.
ingenious is offline  
Oud 18 juni 2004, 11:32   #12
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
driewerf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2004
Locatie: mechelen
Berichten: 11.969
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens
Cleo
Omdat bij ons het programma op de eerste plaats komt en niet de persoon zoals bij andere partijen![/quote]

Was dat niet erg om te lachen? Morel bleek duidelijk in tegenspraak met verschillende punten het VB en dringend moest worden teruggefloten (homohuwelijk, drugbeleid). Verstrepen antwoordde tijdens de persconferentie waarin hij aankondigde dat hij op een VB lijst ging staan op nagenoeg alle vragen dat hij daar geen mening over had.

Zoek wat anders.
driewerf is offline  
Oud 19 juni 2004, 14:29   #13
zorroaster
Europees Commissaris
 
zorroaster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 november 2002
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Berichten: 7.391
Standaard

Het blijft hier wel opmerkelijk stil...
zorroaster is offline  
Oud 19 juni 2004, 15:05   #14
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 10 december 2003
Berichten: 8.043
Standaard

Marie-Rose Morel komt goed over in de media, is onverdacht vlaams-nationalistisch en kan een hoop mensen aanspreken die anders niet op het VB zouden stemmen.

Ie. dat kadert dus idd in 'een verbreding'/'verzachting' van het profiel van het VB. Zolang ze het vlaams nationalisme trouw blijven is er m.i. geen probleem.

Btw: het is niet alsof enkel het VB dat doet. Andere partijen doen dat evenzeer, denk bvb maar eens aan Inge Vervotte die ook vanuit het niets naar de top werd gecatapulteerd.

Mat Marie-Rose Morel heb ik geen probleem, maar over Jurgen Verstrepen ben ik heel wat minder zeker.
Rr00ttt is offline  
Oud 19 juni 2004, 15:06   #15
boeha
Schepen
 
Geregistreerd: 20 mei 2004
Berichten: 424
Standaard

*tumbleweed floating by ... *

*this is the sound ... of silence *

boeha is offline  
Oud 19 juni 2004, 16:35   #16
Spelev
Minister
 
Spelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 december 2003
Locatie: Brabant
Berichten: 3.199
Stuur een bericht via MSN naar Spelev
Standaard

Ze is een Ariër
Ze is knap
niks
__________________
Spelev is offline  
Oud 19 juni 2004, 17:11   #17
Cleo
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 17 juni 2004
Locatie: Brussel
Berichten: 23
Standaard

hallo???????

is er dan echt niemand, liefst uit het blok zelf, die op mijn toch vrij eenvoudige vraag kan/wil antwoorden?

wat maakt morel, van alle nieuwkomers bij het blok, zo bijzonder dat zij wordt 'voorgetrokken' tegenover alle andere, al jaren kandiderende mensen binnen het blok?

heb ik hier nu zonder dat ik het besefte een gevoelige snaar geraakt?


tja, hier komt blijkbaar geen respons op.

jammer.


Cleo
Cleo is offline  
Oud 19 juni 2004, 18:00   #18
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 10 december 2003
Berichten: 8.043
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cleo
hallo???????

is er dan echt niemand, liefst uit het blok zelf, die op mijn toch vrij eenvoudige vraag kan/wil antwoorden?

wat maakt morel, van alle nieuwkomers bij het blok, zo bijzonder dat zij wordt 'voorgetrokken' tegenover alle andere, al jaren kandiderende mensen binnen het blok?

heb ik hier nu zonder dat ik het besefte een gevoelige snaar geraakt?


tja, hier komt blijkbaar geen respons op.

jammer.


Cleo
Eeuh sorry? Er is toch al geantwoord, kan je niet lezen of zo?
Rr00ttt is offline  
Oud 19 juni 2004, 18:58   #19
zorroaster
Europees Commissaris
 
zorroaster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 november 2002
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Berichten: 7.391
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt

Eeuh sorry? Er is toch al geantwoord, kan je niet lezen of zo?
U bedoelt hopelijk niet dit ronduit hilarische antwoord van Jan Hyoens:

"Omdat bij ons het programma op de eerste plaats komt en niet de persoon zoals bij andere partijen!"

Ter verdediging van het voortrekken van twee kandidaten die voortdurend benadrukken dat ze het met een deel van het partijprogramma niet eens zijn. Hoe dwaas kan een mens zijn?
zorroaster is offline  
Oud 19 juni 2004, 20:46   #20
Jonas Elossov
Europees Commissaris
 
Jonas Elossov's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2004
Locatie: Veurne
Berichten: 6.609
Stuur een bericht via MSN naar Jonas Elossov
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spelev
Ze is een Ariër
Ze is knap
niks
Én ze is rijk (geen militant gedoe en afkeer van vakbonden!)
en ze is niet ziek van zaakjes (ze heeft een bureau van luxe-prostituees!)
Én ze is te dom om zelf het programma en het verleden van haar eigen partij goed door te nemen (en niet te miskennen voordeel!)
__________________
Jonas Elossov is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:47.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be