Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Bekijk resultaten enquête: Parlementsleden met een dubbele nationaliteit?
Ik zie het probleem niet. 1 3,85%
Onaanvaardbaar. 25 96,15%
Aantal stemmers: 26. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 14 januari 2020, 19:39   #61
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.754
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Dat is Zuhal helemaal niet.
Of het Zuhal Demir effectief is op de foto of niet is bijkomstig, haar soort dient in ons land geen Koerdistan te bepleiten.
__________________

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 14 januari 2020 om 19:40.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2020, 19:44   #62
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.754
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
Nu ik vraag me ook wel af in hoeverre dat verhaal van niet van een nationaliteit afraken klopt. I.e. ik wil er nog in meegaan dat mensen die in Marokko geboren zijn mogelijk niet van die nationaliteit afraken. Maar het merendeel van de Turken en Marrokanen in Belgie zijn 3e of 4e generatie.

I.e. indien de ouders die kinderen niet hadden aangegeven in Marokko hoe kunnen die dan de Marokkaanse nationaliteit hebben? Mogelijk mis ik iets maar me dunkt gaat het hier ook om een keuze (van de ouders in de meeste gevallen) om die nationaliteit te behouden. Of hoe gaat dat anders in zijn werk?
Ik ben geen ervaringsdeskundigen. Ik veronderstel dat er belangen spelen om de kinderen hier geboren aan te geven aan de Turkse en Marokkaanse ambassades opdat ze eigendom zouden erven uit hun thuislanden. Dit zonder via de Vlaamse fiscus te passeren.
__________________
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2020, 19:59   #63
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 juli 2011
Berichten: 14.308
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Ik ben geen ervaringsdeskundigen. Ik veronderstel dat er belangen spelen om de kinderen hier geboren aan te geven aan de Turkse en Marokkaanse ambassades opdat ze eigendom zouden erven uit hun thuislanden. Dit zonder via de Vlaamse fiscus te passeren.
Voor onroerend goed in Turkije maakt het geen enkel verschil of je de Turkse nationaliteit bezit of niet, het Turkse erfrecht is altijd van toepassing. Voor roerend goed is het erfrecht van het land waar je het meest verblijft en waar je de nationaliteit van hebt, van toepassing.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2020, 20:41   #64
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.468
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Het is één v.d. weinige mooie vrouwen in de fed. politiek.
"Wij" zullen haar hier houden.
Zeker weten !
Uw grenzen zijn ook onbestaande.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2020, 21:48   #65
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.754
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Voor onroerend goed in Turkije maakt het geen enkel verschil of je de Turkse nationaliteit bezit of niet, het Turkse erfrecht is altijd van toepassing. Voor roerend goed is het erfrecht van het land waar je het meest verblijft en waar je de nationaliteit van hebt, van toepassing.
Voor Belgische inwoners is de gewestelijke fiscaliteit van toepassing bij erven of schenkingen, ook al betreft het buitenlands vastgoed of banktegoeden.

Personen met dubbele nationaliteit zijn soms schuldig zwijgzaam als ze erven vanuit hun thuisland.
__________________

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 14 januari 2020 om 21:49.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2020, 22:07   #66
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 juli 2011
Berichten: 14.308
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Voor Belgische inwoners is de gewestelijke fiscaliteit van toepassing bij erven of schenkingen, ook al betreft het buitenlands vastgoed of banktegoeden.

Personen met dubbele nationaliteit zijn soms schuldig zwijgzaam als ze erven vanuit hun thuisland.
Als dit een raadgeving is van uw notaris, zou ik heel snel van notaris veranderen.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2020, 23:41   #67
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Voor Belgische inwoners is de gewestelijke fiscaliteit van toepassing bij erven of schenkingen, ook al betreft het buitenlands vastgoed of banktegoeden.
Iets genuanceerder als het om vastgoed gaat:

Citaat:
Als u een onroerend goed erft dat gelegen is in het buitenland, is het mogelijk dat u daar ook erfbelasting moet betalen. Indien dit het geval is, wordt de erfbelasting die in het Vlaamse Gewest verschuldigd is op dit goed, verminderd met de reeds geheven belasting in het buitenland.
https://belastingen.vlaanderen.be/ER...het-buitenland
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2020, 22:42   #68
werkman
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 december 2014
Berichten: 6.830
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Iets genuanceerder als het om vastgoed gaat:



https://belastingen.vlaanderen.be/ER...het-buitenland

Je vergeet wel graag te vermelden dat het in de praktijk over autochtone Belgische inwoners gaat. Degenen met dubbele nationaliteit vergeten natuurlijk graag van hun erfenissen in het buitenland aan te geven.
Bovendien is er vooral de taalproblematiek. Een vertaler krijgen van voorgelegde stukken is geen vanzelfsprekendheid.
Destijds heb ik gesparteld als een vis in het water om de inhoud van aankoopakten van onroerende goederen in het buitenland door Belgen te doorgronden. Mijn bazen van destijds hadden het lumineuze idee om via de publicaties in de dagbladen alle eigenaars; aankopen (indiciaire of financiële afrekeningen) of opbrengsten van verhuringen op te sporen.
Maar of ze er hier het geschikte personeel voor hadden en of dat personeel er de nodige qualificaties of kennis voor had trokken ze zich geen kloten aan.
Zo kwam ik ook tot de bevinding dat 99 % van dat personeel nog niet eens wisten hoe ze een financiële afrekening moesten opmaken.
En dan beleef je de drama's van sommige bazen. Ze kunnen er gerust mee leven dat er geprutst werd aan uw signalement om U te beletten dat je U hogerop kon werken. Tot er een directeur vond dat een beambte met een signalement goed niet thuishoorde op de BBI. En pas dan moest je van dergelijke bazen een signalementsverbetering vragen. En kreeg je verbetering van drie termen in één keer. Pas als zulke bazen U nodig hadden en ze absoluut wilden vermijden dat je moest vertrekken van hun dienst wilden ze nog wel eerlijk spelen. Ik had er voor mijn ziekte dik mijn buik van vol. Goed; ik moest wel aan de BBI werken en ook smerige; sorry gevaarlijke; dossiers afhandelen.
En weet je het resultaat van dat alles.? Wel ik moet het doen met een pensioentje van 1600 Euro. Overweldigend voor een staatsprofiteur!
En dan als toemaatje maakten ze mijn geërfde onroerend goed waardeloos via Stedebouw (zogezegd toch) op vraag van rancuneuze vrienden die ook eens een frank belastingen mochten betalen.
Ik kots van dit Ministerie. En ik kots ook van Stedenbouw.
En ik heb bovendien mijn buik vol van al die onkreukbaren die dergelijke spelletjes gedogen. En ik stel hen nog één vraag! Durven jullie nog beweren dat er nog democratische rechtvaardigheid bestaat?
Maar kom. Je moet en zal niet antwoorden.
Eén antwoord heb ik gekregen. Van Panda. Die kwam mij nog uitlachen.
Zijn plezier kon niet op. En nu beweert hij nog steeds dat ik dement ben.
Ik ben niemand enige dank verschuldigd. Integendeel.
En …..dat kunnen er weinig zeggen. Ik heb daar al meer dan voldoende staaltjes van gezien in dit koninkrijk. Buiten de grenzen gekend om zijn ritsel praktijken. En ook gekend voor zijn politiekers die liever iemands eigendom vernietigen dan ook U iets te gunnen. Ik alleszins ben niet fier mijzelf nog een Belg te mogen noemen. Maar dat besef brengt jullie geen frank meer op zeker? Alles kaat koet. Van mij mag het zo verder gaan.
En nu mag Panda weer eens zijn zeg komen doen.

Wij zullen nooit nog vrienden worden Panda!

Laatst gewijzigd door werkman : 15 januari 2020 om 22:57.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2020, 14:00   #69
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.659
Standaard

Den deze mogen ze zijn Belgische nationaliteit ook wel afnemen en naar Turkije deporteren. Dringend.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2020, 15:28   #70
cookie monster
Secretaris-Generaal VN
 
cookie monster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 34.455
Standaard

ivm Dubbele nationaliteit:
Terroristen , en al wie zich niet gedraagt , zonder boe of bah hun Belgische nationaliteit afpakken !!
__________________
C kie M nster
C U L'8'R WEIRDOGAToRS

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2020, 16:43   #71
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.617
Standaard

Het is ons eigen systeem dat op basis van dubbele nationaliteiten de mist ingaat.

Dubbele nationaliteit

Even terug in de tijd:

Zuhal Demir ‘met dood bedreigd' door Turkse nationalisten

Minister Demir geschokt door oproep Erdogan: “Nefast voor veiligheid”

Ik merk dat er velen zijn die Zuhal een steen werpen en daarbij stel ik mij de vraag: en wat met die groene Meyrem Almaci, die heeft toch nog steeds de dubbele nationaliteit?
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2020, 17:50   #72
cookie monster
Secretaris-Generaal VN
 
cookie monster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 34.455
Standaard

Heel da' groen moet gecolloqueerd worden naar een gesloten gekkenhuis !!
__________________
C kie M nster
C U L'8'R WEIRDOGAToRS

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2020, 20:32   #73
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN
 
Witte Kaproen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 30.802
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Mijn kennis, in Amerika geboren uit Belgische ouders heeft automatisch een dubbele nationaliteit. Dat is gewoon wettelijk zo geregeld. Moest de ouder van mijn kleinkinderen met een ander arbeidscontract(onbeperkte duur) gewerkt hebben, zouden die kleinkinderen automatisch een dubbele nationaliteit gehad hebben.
Dubbele nationaliteit heeft voordelen. Men kan dan in sommige regio's reizen zonder al te veel administratieve poespas.
En bent dus een democraat ,maar gaat wel akkoord met het feit dat er enerzijds super burgers zijn ,die voordelen krijgen wegens hun dubbele nationaliteit en anderzijds burgers met 1 nationaliteit die die die voordelen niet hebben .

Mooie democratie.


Wie meerderjarig wordt zou verplicht moeten kiezen welke nationaliteit hij verkiest.Die van zijn geboorteland of die van het land van zijn ouders.
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2020, 20:39   #74
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
En bent dus een democraat ,maar gaat wel akkoord met het feit dat er enerzijds super burgers zijn ,die voordelen krijgen wegens hun dubbele nationaliteit en anderzijds burgers met 1 nationaliteit die die die voordelen niet hebben .

Mooie democratie.


Wie meerderjarig wordt zou verplicht moeten kiezen welke nationaliteit hij verkiest.Die van zijn geboorteland of die van het land van zijn ouders.
U kan ook de dubbele nationaliteit krijgen. Verhuis naar Mexico alwaar u huwt met een Mexicaanse en na 3 jaar verblijf kan U de Mexicaanse nationaliteit aanvragen.

Dat is vooral handig als u dan nog af en toe naar Vlaanderen wil komen....geen visum nodig en u mag zo lang blijven als u wil bij uw achtergebleven familie. Daarna terugkeren bij uw Mexicaanse schone kan zonder al die zever poespas van administratieve rompslomp 5 X per jaar dezelfde zever.
Ik weet niet welk van probleem dat andere mensen zou berokkenen ?

Dus als U van jezelf vindt dat een tweede nationaliteit u veel ten goede zou komen zou ik er werk van maken.

Maar misschien kan U binnenkort naast uw Vlaamse nationaliteit ook de Waalse aanvragen of zelfs de Brusselse.....altijd handig als je eens naar de Ardennen wil.....moet je niet naar de Waalse ambassade voor een visum.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 22 augustus 2020 om 20:42.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2020, 20:40   #75
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN
 
Eduard Khil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2012
Locatie: Hemel
Berichten: 35.531
Standaard

Waarom zou je in godsnaam in Mexico willen wonen?
__________________
MAMBO VOORSPELT MILJARDEN DODEN DOOR HET COVIDVACCIN IN DE KOMENDE PAAR JAAR. MILJARDEN!


Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2020, 08:56   #76
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.617
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cookie monster Bekijk bericht
Heel da' groen moet gecolloqueerd worden naar een gesloten gekkenhuis !!
De schutkring in met die bende wegens gevaarlijke partij???
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 23 augustus 2020 om 08:58.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2020, 20:36   #77
cookie monster
Secretaris-Generaal VN
 
cookie monster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 34.455
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
De schutkring in met die bende wegens gevaarlijke partij???
Vuurpeleton ??
Anders , geef ze dan maar Europa
__________________
C kie M nster
C U L'8'R WEIRDOGAToRS

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2020, 19:04   #78
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.617
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cookie monster Bekijk bericht
Vuurpeleton ??
Anders , geef ze dan maar Europa
Het vuurpeleton zou een mogelijke optie kunnen zijn.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2020, 22:21   #79
cookie monster
Secretaris-Generaal VN
 
cookie monster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 34.455
Standaard

Afvoeren naar Neptunes of Pluto is ook ok voor mij !!
__________________
C kie M nster
C U L'8'R WEIRDOGAToRS

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2020, 10:21   #80
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.617
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cookie monster Bekijk bericht
Afvoeren naar Neptunes of Pluto is ook ok voor mij !!
Jagen zij ons al niet genoeg op kosten?

Wat er op huidig ogenblik aan de gang is dat is een ware oorlog maar géén mens die het begrijpt laat staan wil begrijpen.

De 'zwarte' bevolking speelde 'handig' in op bepaalde situaties die iedereen wel gezien/gelezen heeft ('moord' Floyd bijvoorbeeld)

Over héél de wereld schoten al de 'slapende' cellen in gang, werden wakker en begonnen andere mensen te belagen om alleen maar hun gelijk proberen te halen.

Géén haan die kraait over Zuid-Afrika waar de blanke boeren afgemaakt worden in sommige gevallen.

Meer dan 5 over twaalf om ze allemaal terug huiswaarts te sturen, niet meer te bepamperen, er géén geld meer in te steken, geen jobs te geven, niet de kans geven om winkeltjes/haatkraaitempels op te starten.

Bovenstaande is dan hun eigen schuld want zij wilden hun willetje opdringen en de regels die in 'ons' land de EU in het algemeen van toepassing zijn niet volgen.

Ik zie de spandoeken al verschijnen met het woord: racisme op.

Pijnlijk detail is wel dat het niets met racisme te maken heeft maar dat wij dat zullen moeten doen om onze eigen veiligheid en die van onze nakomelingen veilig te kunnen stellen.

Misschien zie ik het te zwartgallig allemaal maar toch ...

Ik vervang alvast de fles azijn door een lekker biertje???

p.s.

Even wat 'leuks' toevoegen ...

Enkel-voor-Blanken-berge? Actie tegen racisme
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 26 augustus 2020 om 10:24.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:35.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be