Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 7 februari 2004, 14:23   #1
Cynicus
Banneling
 
 
Cynicus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 oktober 2003
Berichten: 3.399
Standaard

Het vreemdelingenprobleem in Europa neemt steeds dramatischer proporties aan. In heel wat Europese steden waar veel vreemdelingen wonen, is de toestand ronduit onhoudbaar geworden. Doordat de hier aanwezige vreemdelingen meer kinderen krijgen, zal hun proportioneel aandeel in de Europese bevolking steeds groter worden. Ook de legale en illegale migratie naar Europa blijft toenemen. Europa dreigt te worden overspoeld door islamieten en door negers. Over enkele decennia zouden de blanken in Europa wel eens een minderheid kunnen worden, en worden ze misschien behandeld zoals de negers de blanken behandelden ten tijde van de dekolonisatie. Waarom laten we dat toch allemaal gebeuren ?????????? Waarom wordt er om te beginnen geen waterdichte immigratiestop ingevoerd ?????????? De geschiedenis heeft toch al duidelijk bewezen dat het binnenhalen van massa's vreemden (toen het tijdelijk economisch goed ging) nefaste gevolgen heeft. Zelfs in het verdraagzame en progressieve Nederland wordt er nu zonder complexen gesproken van het multiculdrama. Waarom worden er toch geen lessen getrokken uit de geschiedenis ???????????????
Cynicus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2004, 15:31   #2
Max
Gouverneur
 
Max's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 juli 2003
Locatie: London, UK
Berichten: 1.102
Standaard

Welke geschiedenis heeft dit bewezen?
Max is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2004, 16:02   #3
Tjolder
Parlementslid
 
Tjolder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 oktober 2002
Locatie: West-Vlaanderen
Berichten: 1.521
Standaard

Rome en de Germaanse barbaren ?

De Romeinen waren te goed voor het zware werk en lieten het door Germaanse barbaren uitvoeren.
Ook dienen in het Legioen kwam te lastig en vreemdelingen mochten ook in het leger. (Tiens klinkt bekend)
Ze hebben het dan nog een tijdje uitgezongen totdat een of andere Germaan de macht gegrepen heeft.

(Vraag me geen namen of data)
__________________
Vlaanderen onze thuis. ...

Tjolder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2004, 16:22   #4
Max
Gouverneur
 
Max's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 juli 2003
Locatie: London, UK
Berichten: 1.102
Standaard

Nuance: rome heeft de macht niet verloren over haar thuisland Italië. Ze heeft enkel de macht verloren over de gebieden die notabene van de Germanen waren. Germanen zijn geen vreemdelingen in hun eigen landen.
Max is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2004, 19:09   #5
Vlaanderen Boven
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlaanderen Boven's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 mei 2003
Locatie: Leuven, Vlaanderen
Berichten: 12.732
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max
Nuance: rome heeft de macht niet verloren over haar thuisland Italië. Ze heeft enkel de macht verloren over de gebieden die notabene van de Germanen waren. Germanen zijn geen vreemdelingen in hun eigen landen.
Ik dacht nochtans dat er Gallo-Romeinen woonden, toch wel wat anders dan Germanen...
Vlaanderen Boven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2004, 20:51   #6
Tjolder
Parlementslid
 
Tjolder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 oktober 2002
Locatie: West-Vlaanderen
Berichten: 1.521
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max
Nuance: rome heeft de macht niet verloren over haar thuisland Italië. Ze heeft enkel de macht verloren over de gebieden die notabene van de Germanen waren. Germanen zijn geen vreemdelingen in hun eigen landen.


Kijk ik ben nu niet speciaal ne krak in geschiedenis. Maar het West-romeinse rijk is ooit tenonder gegaan met Rome erbij.

edit " Het moet natuurlijk het West-romeinse rijk zijn mijn kompas stond verkeerd "

De laatste Romeinse keizer werd door een Germaanse generaal afgezet.
Ik ken wel geen data of namen meer

(Ze kunnen me natuurlijk op school ook iets wijsgemaakt hebben)

Is er geen leraar geschiedens in de zaal ?
__________________
Vlaanderen onze thuis. ...

Tjolder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2004, 22:24   #7
Nom@d
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 6 januari 2003
Berichten: 341
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tjolder
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max
Nuance: rome heeft de macht niet verloren over haar thuisland Italië. Ze heeft enkel de macht verloren over de gebieden die notabene van de Germanen waren. Germanen zijn geen vreemdelingen in hun eigen landen.

Kijk ik ben nu niet speciaal ne krak in geschiedenis. Maar het Oost-romeinse rijk is ooit tenonder gegaan met Rome erbij.

De laatste Romeinse keizer werd door een Germaanse generaal afgezet.
Ik ken wel geen data of namen meer

Is er geen leraar geschiedens in de zaal ?
Volgens de overlevering werd Rome gesticht in 754 voor Christus, door twee afstammelingen van de godin Venus, Romulus en Remus. Na een periode van Etruskisch bewind werd in 509 de laatste koning verdreven en de Romeinse Republiek gesticht. Deze Romeinse staat breidde snel haar grondgebied uit, aanvankelijk ten koste van hun buurvolkeren, zoals de Etrusken en de Griekse kolonisten in Zuid-Italië.

In 27 voor Christus kwam er een einde aan de Republiek: Rome werd een keizerrijk met Augustus als eerste keizer. Onder zijn opvolgers, vooral keizer Trajanus, bereikte het rijk zijn grootste omvang, van Engeland tot aan Perzië, van de Rijn tot aan de Sahara. Na dit hoogtepunt in de tweede eeuw na Christus, begon langzaam maar zeker het verval. Men kon de grenzen niet langer effectief verdedigen tegen invallende volkeren: door de enorme omvang waren er veel problemen, zoals met communicatie en met controle op de legers en ambtenaren in de buitengewesten.

Uiteindelijk werd het rijk in tweeën gedeeld. Het westelijke deel hield Rome als hoofdstad. Deze helft, het eigenlijke Romeinse Rijk, ging in 476 na Christus tenonder, toen de Germanen de laatste Romeinse keizer met pensioen stuurden. Deze keizer werd dan ook spottend Augustulus genoemd, het verkleinwoord voor de keizerlijke titel Augustus.

Rond 1200 werd Lotario Conti tot paus gekozen. Zijn pauselijke naam was Innocentius de Derde. Hij stelde zich de wereldlijke heerschappij van de kerk ten doel.
"zo hielp de vroegchristelijke kerk de onderdrukte massa's van het Romeinse Rijk zingeving en waardigheid te ontdekken in hun bestaan. Het succes van de kerk leidde er echter toe dat ze werd bevolkt door steeds grotere aantallen geestelijken die op de eerste plaats werden aangetrokken door een egoïstisch verlangen naar welstand en macht, zodat de kerk haar energie steeds minder richtte op de gemeenschap en die in plaats daarvan inzette voor haar eigen voordeel"


Nom@d is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2004, 22:43   #8
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 12 januari 2003
Locatie: Derde bol rond de zon
Berichten: 18.546
Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

't Is 753 voor Christus, maar voor de rest...
__________________
Ik distantieer me van al wat ik vroeger heb geschreven
Tantist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2004, 01:50   #9
Max
Gouverneur
 
Max's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 juli 2003
Locatie: London, UK
Berichten: 1.102
Standaard

Feit blijft dat vóór de Romeinen de Germanen hadden "getemd" , de Germanen een entiteit waren, een volk met hun eigen land. Proberen de germanen analoog te vergelijken met de huidige vreemdelingenproblematiek is incorrect. De Europese cultuur kan in theorie als in defensie beschouwd worden tegen een te strikt multiculturalisme , maar dit is helemaal niet te vergelijken met een agressief imperium zoals het Romeinse rijk dat gebieden buiten hun wil annexeerde en in de lange termijn deze gebieden terug verloor aan de rechtmatige eigenaars. Ik zie helemaal geen analogisme noch voorgeschiedenis met de huidige vreemdelingenproblematiek. Dit is een nieuw probleem van de 20ste en 21ste eeuw.
Max is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2004, 02:10   #10
Aangebrande Phönix
Minister
 
Aangebrande Phönix's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 juni 2003
Locatie: Hoofd
Berichten: 3.818
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tjolder
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max
Nuance: rome heeft de macht niet verloren over haar thuisland Italië. Ze heeft enkel de macht verloren over de gebieden die notabene van de Germanen waren. Germanen zijn geen vreemdelingen in hun eigen landen.
8O

Kijk ik ben nu niet speciaal ne krak in geschiedenis. Maar het West-romeinse rijk is ooit tenonder gegaan met Rome erbij.

edit " Het moet natuurlijk het West-romeinse rijk zijn mijn kompas stond verkeerd :wink: "

De laatste Romeinse keizer werd door een Germaanse generaal afgezet.
Ik ken wel geen data of namen meer :oops:

(Ze kunnen me natuurlijk op school ook iets wijsgemaakt hebben)

Is er geen leraar geschiedens in de zaal ?
Ook Italië werd Germaans terrein. Ostrogoten bevolkten het Noorden. Byzanthijnen het zuiden. Gallië viel ten onder aan Germaanse krijgsheren. noord-Iberië evenzeer. Rome zelf werd overrompeld door barbaren olv Alaric. De West-Romeinen gaven de stad op toen ze de hoofdstad naar Ravenna, noordelijker gelegen, verplaatsten. De laatste Romeinse keizers waren niet meer dan vazaller voor de Germaanse landlords. Tot uiteindelijk één van hen er genoeg van had en zich tot koning van het Ostrogothische rijk kroonde.
__________________
Ik sta in den avond
Op den rand van een afgrond
En schouw in het Heelal
Niets was, niets is, niets zal
Aangebrande Phönix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2004, 02:13   #11
Aangebrande Phönix
Minister
 
Aangebrande Phönix's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 juni 2003
Locatie: Hoofd
Berichten: 3.818
Standaard

O ja: Cynicus, blij dat je eens over een lichter onderwerp schrijft. Het doet me deugd dat je eens uit je would-be-provocatieve typetje stapt, aangezien ik het erg vermoeiend vind jouw topics te lezen.
__________________
Ik sta in den avond
Op den rand van een afgrond
En schouw in het Heelal
Niets was, niets is, niets zal
Aangebrande Phönix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2004, 02:27   #12
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 12 januari 2003
Locatie: Derde bol rond de zon
Berichten: 18.546
Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max
Feit blijft dat vóór de Romeinen de Germanen hadden "getemd" , de Germanen een entiteit waren, een volk met hun eigen land.
Ah ja? Feit is dat dit geen feit is, maar fictie. De Germanen veroverden heel Europa (en eigenlijk maar goed ook, anders woonden wij hier niet)
__________________
Ik distantieer me van al wat ik vroeger heb geschreven
Tantist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2004, 02:28   #13
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 12 januari 2003
Locatie: Derde bol rond de zon
Berichten: 18.546
Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

PS: Waarom gebruiken we zoveel uitroeptekens ??????????????????????
__________________
Ik distantieer me van al wat ik vroeger heb geschreven
Tantist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2004, 02:34   #14
Aangebrande Phönix
Minister
 
Aangebrande Phönix's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 juni 2003
Locatie: Hoofd
Berichten: 3.818
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max
Feit blijft dat vóór de Romeinen de Germanen hadden "getemd" , de Germanen een entiteit waren, een volk met hun eigen land.
Ah ja? Feit is dat dit geen feit is, maar fictie. De Germanen veroverden heel Europa (en eigenlijk maar goed ook, anders woonden wij hier niet)
"Veroveren" is een groot woord. De Mongolen "veroverden" ook de hele wereld, met als verschil dat het gecoördineerd gebeurde. En het enige dat ze hebben gedaan is hun generaals aan het hoofd van de staten gezet. De cultuur hebben ze nimmer kunnen doordrukken, de nomaden werden dan ook ahw opgeslokt door de reeds bestaande structuren en tradities. Anders zou men nu in Frankrijk, Italië en Spanje een Germaanse taal spreken. Ze konden dat niet opleggen, de Romeinen zijn daar wel in geslaagd. Beste bewijs is de Belgische taalgrens: Hoewel er bijzonder weinig "zuiders" bloed door de Waalse aderen stroomt (of het moet zijn door de Italiaanse inwijkelingen), zijn ze wel steeds tot de Romaanse cultuur blijven behoren. De hordes hebben gebieden overrompeld en een nieuwe elite aangebracht, maar van een echte verovering kan je volgens mij niet spreken. Maar dat ligt ook aan de persoonlijke invulling die ik aan het begrip geef.
__________________
Ik sta in den avond
Op den rand van een afgrond
En schouw in het Heelal
Niets was, niets is, niets zal
Aangebrande Phönix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2004, 02:40   #15
Max
Gouverneur
 
Max's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 juli 2003
Locatie: London, UK
Berichten: 1.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max
Feit blijft dat vóór de Romeinen de Germanen hadden "getemd" , de Germanen een entiteit waren, een volk met hun eigen land.
Ah ja? Feit is dat dit geen feit is, maar fictie. De Germanen veroverden heel Europa (en eigenlijk maar goed ook, anders woonden wij hier niet)
Hallo? Duid mij de historische fout die ik maak in uw quotje? Ga je mij hier vertellen dat de Romeinen de Germanen een aanzienlijke tijd niet hebben getemd ofwat? Of dat de Germanen geen onderscheidbare groep waren vóór de Romeinen? Of dat deze groep geen land had die door de Romeinen was ingepakt? Of dat - en nu komen we tot de kern van de discussie - er geen enkele vergelijking is met de huidige vreemdelingen problematiek in het Westen ? Ik zie geen voorbarige veronderstellingen van mijn kant. Europa van vandaag als entiteit, is een rijke federatie van de gewilligen , met een influx van cultureel achtergestelde mensen uit de Zuidelijke hemisfeer. WTF is de vergelijking met agressief imperialisme van oude rijken van 2000 jaar geleden die "on the whim" gebieden annexeerde zonder het huidige kader?
Max is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2004, 13:02   #16
skye
Gouverneur
 
skye's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2003
Berichten: 1.374
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist

Ah ja? Feit is dat dit geen feit is, maar fictie. De Germanen veroverden heel Europa (en eigenlijk maar goed ook, anders woonden wij hier niet)
Hallo? Duid mij de historische fout die ik maak in uw quotje? Ga je mij hier vertellen dat de Romeinen de Germanen een aanzienlijke tijd niet hebben getemd ofwat? Of dat de Germanen geen onderscheidbare groep waren vóór de Romeinen? Of dat deze groep geen land had die door de Romeinen was ingepakt? Of dat - en nu komen we tot de kern van de discussie - er geen enkele vergelijking is met de huidige vreemdelingen problematiek in het Westen ? Ik zie geen voorbarige veronderstellingen van mijn kant. Europa van vandaag als entiteit, is een rijke federatie van de gewilligen , met een influx van cultureel achtergestelde mensen uit de Zuidelijke hemisfeer. WTF is de vergelijking met agressief imperialisme van oude rijken van 2000 jaar geleden die "on the whim" gebieden annexeerde zonder het huidige kader?
De Romeinen hebben nooit over de Germanen geregeerd. U vergist zich waarschijnlijk met de kelten. In Belgie en Gallie woonden in die tijd nog geen Germanen.
De Romeinen zijn ooit Germania binnengevallen maar zijn daar redelijk snel buitengesmeten geweest.
__________________
Live free or die.
skye is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2004, 13:17   #17
Max
Gouverneur
 
Max's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 juli 2003
Locatie: London, UK
Berichten: 1.102
Standaard

Citaat:
De Romeinen hebben nooit over de Germanen geregeerd. U vergist zich waarschijnlijk met de kelten. In Belgie en Gallie woonden in die tijd nog geen Germanen.
De Romeinen zijn ooit Germania binnengevallen maar zijn daar redelijk snel buitengesmeten geweest
Excuseer? "snel buitengesmeten"? "Nooit geregeerd"? De eerste invasie door de Romeinen was in 15 VC en Germania is 200 jaar geregeerd door de Romeinen. Pas laat na de splitsing hebben ze daar hun controle verloren.

Ik dacht trouwens dat de discussie begon met de veronderstelling dat de Romeinen vreemde barbaren zoals de Germanen hun werk lieten doen.
Max is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2004, 13:52   #18
Mustapha
Gouverneur
 
Mustapha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 augustus 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.248
Standaard

Ik heb ooit een professor gehoord die zei "Europa is een schande, klagen over de muur in Israel maar rond Europa bestaat die muur al jaar en dag".

Europa heeft 1 van de strengste immigratiebeleid.
Mustapha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2004, 14:06   #19
Darwin
Banneling
 
 
Darwin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 augustus 2002
Berichten: 5.668
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max
Citaat:
De Romeinen hebben nooit over de Germanen geregeerd. U vergist zich waarschijnlijk met de kelten. In Belgie en Gallie woonden in die tijd nog geen Germanen.
De Romeinen zijn ooit Germania binnengevallen maar zijn daar redelijk snel buitengesmeten geweest
Excuseer? "snel buitengesmeten"? "Nooit geregeerd"? De eerste invasie door de Romeinen was in 15 VC en Germania is 200 jaar geregeerd door de Romeinen. Pas laat na de splitsing hebben ze daar hun controle verloren.
Dat is dat stukske Zuid-Duitsland achter de "Limes" tussen Rijn en Donau.

De Germanen drongen echter regelmatig het Romeinse Rijk binnen en vestigden zich onder andere in onze streken, de kempen en verder zuidwestwaarts, van waaruit ze het Frankische Rijk uitbouwden.
Darwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2004, 14:23   #20
Aangebrande Phönix
Minister
 
Aangebrande Phönix's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 juni 2003
Locatie: Hoofd
Berichten: 3.818
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darwin
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max

Excuseer? "snel buitengesmeten"? "Nooit geregeerd"? De eerste invasie door de Romeinen was in 15 VC en Germania is 200 jaar geregeerd door de Romeinen. Pas laat na de splitsing hebben ze daar hun controle verloren.
Dat is dat stukske Zuid-Duitsland achter de "Limes" tussen Rijn en Donau.

De Germanen drongen echter regelmatig het Romeinse Rijk binnen en vestigden zich onder andere in onze streken, de kempen en verder zuidwestwaarts, van waaruit ze het Frankische Rijk uitbouwden.
Stukje waar de Allemanen woonden. Vandaar de huidige naam van Duitsland in het Frans..

Die inval der Romeinen zal de veroveringstocht van De Verhevene geweest zijn. Hij poogde de grens van de Rijn naar de Elbe te verleggen. Toen hij echter een behoorlijk aantal legioenen verloor (een complex die zijn oudoom al moest torsen) in het een of ander woud waar de naam mij van ontsnapt -adem- werden geen pogingen meer ondernomen. De Noordgrenzen van Het Rijk lagen vast (buiten latere veroveringen van Traianus in Dacia en territoriale winsten in Caledonia).
__________________
Ik sta in den avond
Op den rand van een afgrond
En schouw in het Heelal
Niets was, niets is, niets zal
Aangebrande Phönix is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:48.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be