Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 26 april 2018, 11:16   #1
BWarrior
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
BWarrior's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juni 2009
Locatie: België
Berichten: 17.542
Standaard Onafhankelijkheidsstreven is tijdverlies

Sedert 1945 kwamen er maar in drie gevallen nieuwe en onafhankelijke lidstaten van de VN bij:
  • 1. Wanneer het kolonies betrof
    2. Indien de centrale overheid toestemming geeft, bv. door een referendum (zie Zuid-Soedan of, een mislukte casus, Schotland en Québec)
    3. Indien de grondwet van de staat voorziet in een uitstaprecht voor de deelgebieden (Joegoslavië, USSR, Tsjechoslovakije...)

De Belgische deelgebieden vallen niet onder deze drie voorwaarden. Hoe gaat men dat hier doen, rekening houdend met de VN- resolutie 1514 van 14 december 1960 waarin het verstoren van de eenheid van een land, werd onverzoenbaar geacht werd met de principes van de VN?
BWarrior is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2018, 11:27   #2
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN
 
Witte Kaproen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 30.803
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
Sedert 1945 kwamen er maar in drie gevallen nieuwe en onafhankelijke lidstaten van de VN bij:
  • 1. Wanneer het kolonies betrof
    2. Indien de centrale overheid toestemming geeft, bv. door een referendum (zie Zuid-Soedan of, een mislukte casus, Schotland en Québec)
    3. Indien de grondwet van de staat voorziet in een uitstaprecht voor de deelgebieden (Joegoslavië, USSR, Tsjechoslovakije...)

De Belgische deelgebieden vallen niet onder deze drie voorwaarden. Hoe gaat men dat hier doen, rekening houdend met de VN- resolutie 1514 van 14 december 1960 waarin het verstoren van de eenheid van een land, werd onverzoenbaar geacht werd met de principes van de VN?
Een meerderheid in het Vlaams Parlement
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2018, 11:41   #3
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.401
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
Sedert 1945 kwamen er maar in drie gevallen nieuwe en onafhankelijke lidstaten van de VN bij:
  • 1. Wanneer het kolonies betrof
    2. Indien de centrale overheid toestemming geeft, bv. door een referendum (zie Zuid-Soedan of, een mislukte casus, Schotland en Québec)
    3. Indien de grondwet van de staat voorziet in een uitstaprecht voor de deelgebieden (Joegoslavië, USSR, Tsjechoslovakije...)

De Belgische deelgebieden vallen niet onder deze drie voorwaarden. Hoe gaat men dat hier doen, rekening houdend met de VN- resolutie 1514 van 14 december 1960 waarin het verstoren van de eenheid van een land, werd onverzoenbaar geacht werd met de principes van de VN?
Best zou Belgie dus de onafhankelijkheid opgeven.

Natuurlijk, een slachtoffer vinden om de kosten van een failliete zaak te blijven betalen, gaat niet gemakkelijk zijn.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2018, 11:51   #4
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
Sedert 1945 kwamen er maar in drie gevallen nieuwe en onafhankelijke lidstaten van de VN bij:
  • 1. Wanneer het kolonies betrof
    2. Indien de centrale overheid toestemming geeft, bv. door een referendum (zie Zuid-Soedan of, een mislukte casus, Schotland en Québec)
    3. Indien de grondwet van de staat voorziet in een uitstaprecht voor de deelgebieden (Joegoslavië, USSR, Tsjechoslovakije...)

De Belgische deelgebieden vallen niet onder deze drie voorwaarden. Hoe gaat men dat hier doen, rekening houdend met de VN- resolutie 1514 van 14 december 1960 waarin het verstoren van de eenheid van een land, werd onverzoenbaar geacht werd met de principes van de VN?
de lidstaten met hun datum van toetreding :

https://nl.wikipedia.org/wiki/Lidsta...renigde_Naties

ik zie er daar op t eerste zicht toch een heel pak tussen staan van na 1945, de meerderheid zelfs.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2018, 12:05   #5
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN
 
Witte Kaproen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 30.803
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
de lidstaten met hun datum van toetreding :

https://nl.wikipedia.org/wiki/Lidsta...renigde_Naties

ik zie er daar op t eerste zicht toch een heel pak tussen staan van na 1945, de meerderheid zelfs.
Inderdaad er kunnen er altijd nog een aantal bij
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2018, 12:08   #6
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.401
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
Sedert 1945 kwamen er maar in drie gevallen nieuwe en onafhankelijke lidstaten van de VN bij:
  • 1. Wanneer het kolonies betrof
    2. Indien de centrale overheid toestemming geeft, bv. door een referendum (zie Zuid-Soedan of, een mislukte casus, Schotland en Québec)
    3. Indien de grondwet van de staat voorziet in een uitstaprecht voor de deelgebieden (Joegoslavië, USSR, Tsjechoslovakije...)

De Belgische deelgebieden vallen niet onder deze drie voorwaarden. Hoe gaat men dat hier doen, rekening houdend met de VN- resolutie 1514 van 14 december 1960 waarin het verstoren van de eenheid van een land, werd onverzoenbaar geacht werd met de principes van de VN?
Belgische eenheid.

- lol -
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2018, 18:00   #7
epicurist_dirk
Staatssecretaris
 
epicurist_dirk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2003
Berichten: 2.991
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Belgische eenheid.

- lol -
Inderdaad zo vlug mogelijk het einde van het huidig sjoemel merk België.

Vervangen door en echte democratie dat wel werkt zoals Zwitserland en merk van degelijkheid en vertrouwen!!!

Net daarom heb ik in het verleden al vele malen er op gehamerd dat de vraag om onafhankelijkheid en onmogelijk te realiseren vraag/utopie is.

Zie toestand Spanje, iedereen is er over eens dat Spanje onmenselijk dictatoriaal handelt tegen over Catalonië, maar krijg toch steun omdat om het makkelijk te stellen de wereld verdeling kaart vastligt juist om Oorlogen en expansiedrang van veroveraars te vermeiden.

Spanje krijgt steun omdat Catalonië "onafhankelijkheid" vraagt verwijzend naar de verkiezing resultaten en toch negeert EU, VS, VN de Catalaanse vraag omdat de perceptie onafhankelijkheid water en vuur is !!!!

Onafhankelijkheid zal inderdaad in de wereld nergens aanvaard of toegestaan worden. Om te vermijden dat rebellengroepen, krijsheren eigen staten uitroepen. Zeldzame uitzondering zijn het gevolg van oorlog en dan nog steeds rechtstreeks gesteund door en grootmacht. En daar bedoel ik niet de EU, maar VS of Rusland! Of denk je dat Poetin hier een soort Krim of Kaliningrad aan de Noordzee gaat planten misschien?

Wat echter NIET verboden is dat de Belgische bevolking kiest om een systeem met zelf beslissende deelstaten of zelfstandig beslissende provincies of ook kantons, het volk kiest wat het wenst, dat is democratie!

Met een rest van klein technisch protocollaire federaal België om het contact met de buitenwereld zoals de VN niet te verstoren. (Moet kunnen hé, Trump heeft het nu al over stad België en het land Brussel)

Waarom moeilijk als het makkelijk kan, zie Zwitserland!

Steeds weer wijs ik naar het economische en politiek perfect werkend Zwitserland met zen kantons en met referendum kiezen voor alles .... waar de politiek nooit uitgeraakt.

Waar de bevolking dus kiest van op de werkvloer van de maatschappij wat in hun eigen gemeenschap en in hun eigen levenssfeer moet gebeuren zonder dat de politiek dictatoriaal eenzijdig beslist voor hen of en andere kanton er zich met de interne keuken kan of mag moeien. Super toch!!!!

De zelf beslissende deelstaten/provincies/kantons beslissen van uit hun eigen kern waar ze willen samen werken en onderhandelen dan hoe en leggen dat dan officieel vast! Geen gezever, geen geleuter....

Wat is verdorie en woord >> als onafhankelijkheid onbereikbaar is en voor oorlog en ellende zorgt >>> als (U kiest maar) zelf beslissende deelstaat/provincie/kanton , waar NANO gewijsde op de persoon gesneden als en maatpak ... als het met referendum kiezen verbonden word aan de verlangens van het volk ter plaatsen kan voldoen.

Zolang er in dit sjoemel merk allen maar partijen zijn die voor zichzelf de macht nastreven heb ik geen kies keuze.... ik droom dus van en echte democratische partij die het politiek systeem zoals in Zwitserland hier wil lanceren!

Maaaaaaar ja, blijkbaar moet men eerst een tijd je LAM liggen zoals ik meegemaakt heb, voor men tot het beseft komt dat er "een groooooooooot verschil is tussen WILLEN en KUNNEN”
__________________
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel
directe referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek, economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.

Laatst gewijzigd door epicurist_dirk : 26 april 2018 om 18:11.
epicurist_dirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2018, 18:30   #8
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Belgische eenheid.

- lol -
"De eenheid van een land"! Zeer belangrijk eigenlijk!
Ook voor wat betreft de onafhankelijkheid van Vlaanderen, want "er is geen eenheid" in dit land!"
Zoals een Siamese tweeling waarvan één niet leefbaar is...
Dus, splitsen maar.

Laatst gewijzigd door andev : 26 april 2018 om 18:34.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2018, 18:40   #9
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN
 
Witte Kaproen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 30.803
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
"De eenheid van een land"! Zeer belangrijk eigenlijk!
Ook voor wat betreft de onafhankelijkheid van Vlaanderen, want "er is geen eenheid" in dit land!"
Zoals een Siamese tweeling waarvan één niet leefbaar is...
Dus, splitsen maar.
Een armbandje voor de liefhebbers

Kost 3 €

Te koop bij de Vlaamse Volksbeweging

Naam: 31345144_1823524581032459_9076934551372038144_n.jpg
Bekeken: 257
Grootte: 19,4 KB

Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 26 april 2018 om 18:44.
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2018, 18:50   #10
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
Sedert 1945 kwamen er maar in drie gevallen nieuwe en onafhankelijke lidstaten van de VN bij:
  • 1. Wanneer het kolonies betrof
    2. Indien de centrale overheid toestemming geeft, bv. door een referendum (zie Zuid-Soedan of, een mislukte casus, Schotland en Québec)
    3. Indien de grondwet van de staat voorziet in een uitstaprecht voor de deelgebieden (Joegoslavië, USSR, Tsjechoslovakije...)

De Belgische deelgebieden vallen niet onder deze drie voorwaarden. Hoe gaat men dat hier doen, rekening houdend met de VN- resolutie 1514 van 14 december 1960 waarin het verstoren van de eenheid van een land, werd onverzoenbaar geacht werd met de principes van de VN?
Maar daarbuiten, bijna heel het vroegere Oostblok, veelal landen die ook kunstmatig bij mekaar gesmeten waren, zoals dit land...
__________________
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven.
Robert Lieberman
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2018, 19:08   #11
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.377
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
Sedert 1945 kwamen er maar in drie gevallen nieuwe en onafhankelijke lidstaten van de VN bij:
  • 1. Wanneer het kolonies betrof
    2. Indien de centrale overheid toestemming geeft, bv. door een referendum (zie Zuid-Soedan of, een mislukte casus, Schotland en Québec)
    3. Indien de grondwet van de staat voorziet in een uitstaprecht voor de deelgebieden (Joegoslavië, USSR, Tsjechoslovakije...)

De Belgische deelgebieden vallen niet onder deze drie voorwaarden. Hoe gaat men dat hier doen, rekening houdend met de VN-resolutie 1514 van 14 december 1960 waarin het verstoren van de eenheid van een land onverzoenbaar geacht werd met de principes van de VN?

Bij een volgende grondwetsherziening kunnen zowel 2. als 3. geregeld worden.

Het zal er alleen op aankomen daar een voldoende grote meerderheid voor te verkrijgen.


Als de 'flamandisation de la Belgique' lang genoeg door blijft gaan, worden de Waalse politiekers misschien zélf vragende partij.
__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2018, 19:24   #12
epicurist_dirk
Staatssecretaris
 
epicurist_dirk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2003
Berichten: 2.991
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Bij een volgende grondwetsherziening kunnen zowel 2. als 3. geregeld worden.

Het zal er alleen op aankomen daar een voldoende grote meerderheid voor te verkrijgen.


Als de 'flamandisation de la Belgique' lang genoeg door blijft gaan, worden de Waalse politiekers misschien zélf vragende partij.
Vreess er voor: omdat de meerderheid links denkt, wil parasiteren in Franstalig België. Liefst Parasiteren van mensen die leven op Vlaamse boden.

Waar en meerderheid is zoals ik >>>> Ik ben voor mensen die zelf “willen” en “kiezen” voor en maatschappij waar men zelf persoonlijk verantwoordelijk is voor zen eigen daden.

NIET voor bende vorming al noemt men het partij/vakbond/belangengroep/ ….omgekocht met maffia praktijken en zwijgplicht die in die hoedanigheid anders denkenden dictatoriaal uitzuigen uit jalousie of wat ook.

Wat hier in dit sjoemel merk België al jaaaaaaaren gebeurd
__________________
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel
directe referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek, economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.
epicurist_dirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2018, 19:33   #13
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door epicurist_dirk Bekijk bericht
Inderdaad zo vlug mogelijk het einde van het huidig sjoemel merk België.

Vervangen door en echte democratie dat wel werkt zoals Zwitserland en merk van degelijkheid en vertrouwen!!!

Net daarom heb ik in het verleden al vele malen er op gehamerd dat de vraag om onafhankelijkheid en onmogelijk te realiseren vraag/utopie is.

Zie toestand Spanje, iedereen is er over eens dat Spanje onmenselijk dictatoriaal handelt tegen over Catalonië, maar krijg toch steun omdat om het makkelijk te stellen de wereld verdeling kaart vastligt juist om Oorlogen en expansiedrang van veroveraars te vermeiden.

Spanje krijgt steun omdat Catalonië "onafhankelijkheid" vraagt verwijzend naar de verkiezing resultaten en toch negeert EU, VS, VN de Catalaanse vraag omdat de perceptie onafhankelijkheid water en vuur is !!!!

Onafhankelijkheid zal inderdaad in de wereld nergens aanvaard of toegestaan worden. Om te vermijden dat rebellengroepen, krijsheren eigen staten uitroepen. Zeldzame uitzondering zijn het gevolg van oorlog en dan nog steeds rechtstreeks gesteund door en grootmacht. En daar bedoel ik niet de EU, maar VS of Rusland! Of denk je dat Poetin hier een soort Krim of Kaliningrad aan de Noordzee gaat planten misschien?

Wat echter NIET verboden is dat de Belgische bevolking kiest om een systeem met zelf beslissende deelstaten of zelfstandig beslissende provincies of ook kantons, het volk kiest wat het wenst, dat is democratie!

Met een rest van klein technisch protocollaire federaal België om het contact met de buitenwereld zoals de VN niet te verstoren. (Moet kunnen hé, Trump heeft het nu al over stad België en het land Brussel)

Waarom moeilijk als het makkelijk kan, zie Zwitserland!

Steeds weer wijs ik naar het economische en politiek perfect werkend Zwitserland met zen kantons en met referendum kiezen voor alles .... waar de politiek nooit uitgeraakt.

Waar de bevolking dus kiest van op de werkvloer van de maatschappij wat in hun eigen gemeenschap en in hun eigen levenssfeer moet gebeuren zonder dat de politiek dictatoriaal eenzijdig beslist voor hen of en andere kanton er zich met de interne keuken kan of mag moeien. Super toch!!!!

De zelf beslissende deelstaten/provincies/kantons beslissen van uit hun eigen kern waar ze willen samen werken en onderhandelen dan hoe en leggen dat dan officieel vast! Geen gezever, geen geleuter....

Wat is verdorie en woord >> als onafhankelijkheid onbereikbaar is en voor oorlog en ellende zorgt >>> als (U kiest maar) zelf beslissende deelstaat/provincie/kanton , waar NANO gewijsde op de persoon gesneden als en maatpak ... als het met referendum kiezen verbonden word aan de verlangens van het volk ter plaatsen kan voldoen.

Zolang er in dit sjoemel merk allen maar partijen zijn die voor zichzelf de macht nastreven heb ik geen kies keuze.... ik droom dus van en echte democratische partij die het politiek systeem zoals in Zwitserland hier wil lanceren!

Maaaaaaar ja, blijkbaar moet men eerst een tijd je LAM liggen zoals ik meegemaakt heb, voor men tot het beseft komt dat er "een groooooooooot verschil is tussen WILLEN en KUNNEN”
Zijn Zwitsers dan ook separatisten?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2018, 19:35   #14
epicurist_dirk
Staatssecretaris
 
epicurist_dirk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2003
Berichten: 2.991
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Een armbandje voor de liefhebbers

Kost 3 €

Te koop bij de Vlaamse Volksbeweging

Bijlage 108798
Nogmaals wat is men met “onafhankelijkheid” als het volk niet zelf kan/mag beslissen dat partijen dat voor hen beslissen?

Als er géén zelf beslissend orgaan is dat het volk laten kiezen van op de werkvloer van HUN eigen maatschappij met referendum democratisch beslissen wat er gebeurd in hun eigen leefomgeving!

“onafhankelijkheid” is IETS waar men NIETS mee bereikt!!!
__________________
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel
directe referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek, economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.
epicurist_dirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2018, 19:46   #15
epicurist_dirk
Staatssecretaris
 
epicurist_dirk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2003
Berichten: 2.991
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Zijn Zwitsers dan ook separatisten?
Waarom zouden ze????????????? ze kiezen zelf wat gebeurd in hun eigen gebied. ze kiezen zelf waar en wat er samen gewerkt word.

En toch slagen ze er in met miljoenen minder Zwitsers dan wij in en geografisch veel moeilijk gebied, om bv tunnels / bruggen te bouwen waarvan de gezamenlijke kosten hoger liggen dat de totale schuldenberg van sjoemel merk België zonder dat hun economie een mega schuldenberg is!!

Waarom zouden ze ruzie maken???? ... ze kiezen en plannen als een familie binnen hun kanton, hun systeem werkt en daardoor krijgen machtswellustelingen géén kans om hen optehitsen tegen en ander kanton!

Ze vinden ruzie maken totaal on efficiënt, lastig, nutteloos gedoe.. en begrijpen ons dus niet: dat wij ons nog steeds zoals in de middeleeuwen laten dicteren door partijen door ons 1X te doen kiezen voor macht-wellusten!
__________________
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel
directe referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek, economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.

Laatst gewijzigd door epicurist_dirk : 26 april 2018 om 19:48.
epicurist_dirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2018, 19:48   #16
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door epicurist_dirk Bekijk bericht
Waarom zouden ze????????????? ze kiezen zelf wat gebeurd in hun eigen gebied. ze kiezen zelf waar en wat er samen gewerkt word.

En toch slagen ze er in met miljoenen minder Zwitsers dan wij in en geografisch veel moeilijk gebied, om bv tunnels / bruggen te bouwen waarvan de gezamenlijke kosten hoger liggen dat de totale schuldenberg van sjoemel merk België zonder dat hun economie een mega schuldenberg is!!

Waarom zouden ze ruzie maken???? ... ze kiezen en plannen als een familie binnen hun kanton, hun systeem werkt en daardoor krijgen machtswellustelingen géén kans om hen optehitsen!

Ze vinden ruzie maken totaal on efficiënt, lastig, nutteloos gedoe.. en begrijpen ons dus niet: dat wij ons nog steeds zoals in de middeleeuwen laten dicteren door partijen door ons 1X te doen kiezen voor macht-wellusten!
Hoe kom je er dan in godsnaam bij Zwitserland met vlaanderen te vergelijken?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2018, 19:56   #17
epicurist_dirk
Staatssecretaris
 
epicurist_dirk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2003
Berichten: 2.991
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Hoe kom je er dan in godsnaam bij Zwitserland met vlaanderen te vergelijken?
Hoe kan het gedrocht sjoemel merk België vergeleken worden met een echte democratie Zwitserland?

Ik vergelijk niet >>>> ik verwijs hoe zonder gereutel een goed functionerende maatschappij uitgebouwd kan worden.

Geen luchtballon maar met verwijzing naar Zwitserland die het al jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaren bewijst dat ze goed bezig zijn! Waar de burger baas is in eigen streek de politiek er is om waar de burger voor koos uitgevoerd of te gecontroleerd dat uitgevoerd word waar de burger voor koos.

Dus geen verdoken dictatuur van de politiek zoals hier!!!!
__________________
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel
directe referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek, economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.

Laatst gewijzigd door epicurist_dirk : 26 april 2018 om 19:58.
epicurist_dirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2018, 19:58   #18
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
Sedert 1945 kwamen er maar in drie gevallen nieuwe en onafhankelijke lidstaten van de VN bij:
  • 1. Wanneer het kolonies betrof
    2. Indien de centrale overheid toestemming geeft, bv. door een referendum (zie Zuid-Soedan of, een mislukte casus, Schotland en Québec)
    3. Indien de grondwet van de staat voorziet in een uitstaprecht voor de deelgebieden (Joegoslavië, USSR, Tsjechoslovakije...)

De Belgische deelgebieden vallen niet onder deze drie voorwaarden. Hoe gaat men dat hier doen, rekening houdend met de VN- resolutie 1514 van 14 december 1960 waarin het verstoren van de eenheid van een land, werd onverzoenbaar geacht werd met de principes van de VN?
Oh, dan moet jij enorm opgelucht zijn.
Je moet dan ook niet meer "strijden" tegen de separatisten: je mag gerust op weekend vertrekken vrijdagavond ...

Wij van onze kant zijn nu nog meer gemotiveerd: we kunnen er gratis een wereldprimeur bij krijgen.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2018, 19:59   #19
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.874
Standaard

Mensen die meer bezig zijn met lijnen op een landkaart dan hetgeen tussen die lijnen gebeurt. Ezels.
__________________
Think I forgot
how to be happy.
Something I'm not
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2018, 20:06   #20
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.941
Standaard

OK.
Allemaal goed & wel maar het ziet ernaar uit dat er nog weinig politieke partijen geloven in onafhankelijkheid.
Wat wel haalbaar is bij een volgende grondwetsherziening: een ver doorgedreven confederalisme waar alleen de spoorwegen & het leger federaal blijven.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:07.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be