Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 26 april 2018, 09:39   #201
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
Ja, maar dan ook wel nog enkel op de puntjes die in't kraam passen.
Nu zitten we zelfs al over de wapenwetgeving in de VS (of beter de politiek standpunten).
Anders zoeken we wel iets anders, zoals het verkeersreglement.
En dan er enen met een verwijzing naar abortus, manna uit de hemel!
Daar kunnen we dan opspringen en de puntjes uit filteren die onze analogie staven.
En zoniet, beginnen we wel te leuteren over evolutie of vrije wil.

Maar kom, het blijft genieten om u te zien spartelen
Spartelen?? net het omgekeerde !

Dan doe ik moeite om uitgebreide argumentaties uit te werken (die ik trouwens niet allemaal zelf uitgevonden heb), analogieën te maken ... Maar dat mag blijkbaar niet! Daar worden jullie zoooo moe van! Ocharmekes toch, zo zielig! Die stoute geertvdb maakt analogieën over Amerika zeg! zo ver weg!

Dat hier blowers onwaarschijnlijke stupide vergelijkingen maken met Hitler maken, daar hebt ge géén enkel probleem mee! Dat vindt ge de normaalste zaak van de wereld!

Wat komen jullie op een discussie forum eigenlijk doen? Klagen dat ge geen gelijk krijgt? Wel vergeet het. Als hier iemand komt beweren dat cannabis kanker geneest, dan krijgt ge van mij de wind van voor. Omdat ik een hekel heb aan gewetensloze leugens. Gij blijkbaar niet. Ik wel.

Laatst gewijzigd door geertvdb : 26 april 2018 om 09:45.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2018, 09:47   #202
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

niemand van de gebruikers hier die al in de Lidle kocht? of kan zeggen wat dit betekent die THC <1%
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2018, 10:01   #203
Het Verzet
Europees Commissaris
 
Het Verzet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 maart 2010
Berichten: 7.686
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
niemand van de gebruikers hier die al in de Lidle kocht? of kan zeggen wat dit betekent die THC <1%
Dat ge er niet stoned van gaat worden.
Er zit wat meer CBD in, zoals in wiet gebruikt voor medische doeleinden. Maar als ge dat dan gaat roken, kunt ge evengoed stro kauwen, 't zal gezonder zijn.

Laatst gewijzigd door Het Verzet : 26 april 2018 om 10:16.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2018, 10:08   #204
morte-vivante
Eur. Commissievoorzitter
 
morte-vivante's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 december 2010
Berichten: 9.726
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
In de US is wapenbezit namelijk totaal vrij.
niet liegen geert
__________________
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin
"When you're accustomed to privilege equality feels like oppression."
morte-vivante is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2018, 10:15   #205
Het Verzet
Europees Commissaris
 
Het Verzet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 maart 2010
Berichten: 7.686
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Spartelen?? net het omgekeerde !

Dan doe ik moeite om uitgebreide argumentaties uit te werken (die ik trouwens niet allemaal zelf uitgevonden heb), analogieën te maken ... Maar dat mag blijkbaar niet! Daar worden jullie zoooo moe van! Ocharmekes toch, zo zielig! Die stoute geertvdb maakt analogieën over Amerika zeg! zo ver weg!
Allez.

Ge maakt de vergelijking met het verkeersreglement. Goed en wel, makkelijk afdwingbaar, aangezien ge weet waar ge moet gaan zoeken. Daarom staan er geen flitspalen in't bos. En als ge uw analogie dan volgt, als ik op privéterrein zo snel mag rijden als ik wil, mag ik daar ook blowen zoveel ik wil.

Ge maakt de vergelijking met wapens. Wel, ik mag een wapenvergunning aanvragen bij de gouverneur (of politie?), en in een club zoveel gaan schieten als ik wil. Maar met wiet niet, nochtans bestaan social-clubs in Spanje.

Ge maakt de vergelijking met wapens in de VS. Of nee, ge gebruikt het argument om wapens te verbieden. Dat is weer gewoon een menig van een paar poltici, ondertussen blijven de wapens vrij verkrijgbaar, en wordt cannabis er meer en meer legaal.

Als iemand over de lethaliteit van wapens begint, komt ge af met dat ge niet het product op zich moet beschouwen, maar wel de wetgeving errond. Terwijl ge dat zelf niet doet, maar er wat uit gaat cherrypicken.

Over Hitler, sorry, ik dacht dat dat argument niet serieus bedoeld was.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2018, 10:25   #206
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.016
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
niemand van de gebruikers hier die al in de Lidle kocht? of kan zeggen wat dit betekent die THC <1%
Ik ben nog nooit in een Belgische Lidl geweest, laat staan in een Schweitze.
Misschien verkopen ze daar ook opium met minder dan 1% opium?
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2018, 11:33   #207
Het Verzet
Europees Commissaris
 
Het Verzet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 maart 2010
Berichten: 7.686
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Wat komen jullie op een discussie forum eigenlijk doen? Klagen dat ge geen gelijk krijgt? Wel vergeet het. Als hier iemand komt beweren dat cannabis kanker geneest, dan krijgt ge van mij de wind van voor. Omdat ik een hekel heb aan gewetensloze leugens. Gij blijkbaar niet. Ik wel.
Kanker genezen? Hah, gij hebt nog niks gezien! Michael Phelps, die blowende olympisch kampioen zwemmen kent ge hé. Awel, voor die begon te blowen was dat een melaats zonder benen.

PS: Ik geloof ook niet dat cannabis zomaar kanker 'geneest'. Maar dude, lighten up. (of light up).

En eigenlijk kom ik mij hier vooral wa amuseren, want:
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2018, 12:36   #208
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
niet liegen geert
Nee? In de praktijk kan iedere gestoorde zot een automatisch wapen kopen. Volgt gij het nieuws niet? De protesten niet gevolgd van de Amerikaanse linkie winkies? Die vergissen zich dan?
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2018, 13:37   #209
morte-vivante
Eur. Commissievoorzitter
 
morte-vivante's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 december 2010
Berichten: 9.726
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Nee? In de praktijk kan iedere gestoorde zot een automatisch wapen kopen. Volgt gij het nieuws niet? De protesten niet gevolgd van de Amerikaanse linkie winkies? Die vergissen zich dan?
euhm, nope. In de praktijk hangt het vnl af in welke staat je het wapen wilt kopen.
__________________
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin
"When you're accustomed to privilege equality feels like oppression."
morte-vivante is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2018, 13:56   #210
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.331
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
wat wil dat eigenlijk zeggen in de praktijk thc<1 ? anyone?
THC is de psycho-actieve stof in cannabis.
Als je cannabis weet te kweken die nagenoeg geen THC bevat (in de meeste landen noemen ze dat medicinale cannabis) mag het in Zwitserland blijkbaar vrij verkocht worden.
Je kan het een beetje vergelijken met alcohol-vrij bier...
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2018, 14:11   #211
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.331
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Berre berre is gestorven van overmatig joints gebruik
Dat klopt niet. Integendeel zelfs, zonder cannabis was Berre al jaren eerder gestorven.
Het zit zo;

Omdat het aantal zelfmoorden in Vlaanderen bleef pieken op momenten dat De Kreuners op de radio gedraaid werden maar er geen afdoende pressingsmiddelen bestonden om De Kreuners tot stoppen te dwingen besloot het Ministerie van Gezondheid destijds om Walter Grootaers een ultiem voorstel te doen. Stop met De Kreuners en je mag gemeenteraadslid worden in Lier.
Walter nam het voorstel aan en zette De Kreuners op pauze.

Omdat rond die tijd de breedbeeld-tv aan een opmars bezig was bood men Ben Crabbé een tv-carriere aan. Het was met die breedbeeld-tv's namelijk zo dat, wanneer je het toestel op zijn kant draaide, Ben's voorhoofd er ook helemaal op kon.

De andere Kreuners werd beloofd dat ze uit het collectieve geheugen van Vlaanderen zouden worden gewist zodat niemand hun naam nog zou herinneren en ze nooit nog op straat aangesproken zouden worden met "Hé, kijk! Da's die van De Kreuners"

Omdat voor Berre het toen al bijna te laat was en zijn traumatische depressie van jarenlang Kreuners-lid geweest te zijn al zo ver gevorderd was gaf men Berre de toestemming om cannabis te gebruiken om alzo toch nog te kunnen profiteren van een paar laatste kwaliteitsvolle jaren.

En dat werkte. Berre genoot weer van het leven. Tot enkele jaren later Walter hem alsnog opbelde voor een come-back van De Kreuners en dat de druppel was die Berre's emmer deed overlopen. Hij werd nog in allerijl naar het ziekenhuis gevoerd maar de shock was hem te veel geworden.

Met cannabis heeft Berre's dood dus niks te maken. Voor de media was cannabis natuurlijk de voor de hand liggende dader. Ook trachtte men een nieuwe golf van zelfdodingen te voorkomen door zoveel mogelijk te zwijgen over de echte oorzaak, nl. de come-back van De Kreuners.

Het is ook daarom dat mensen voor een Kreuners-concert tegenwoordig medisch gescreend worden en je ze ook nagenoeg nooit meer op de radio hoort. Men wou absoluut geen risico's nemen, zeker omdat tegenwoordig Axl Peleman lid is van de dood en verderf zaaiende groep.

En dat is de echte oorzaak van Berre's dood.
Ik weet het, het is een tragisch verhaal maar het is niet anders.
__________________
It's just a ride.

Laatst gewijzigd door BigF : 26 april 2018 om 14:12.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2018, 14:20   #212
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.331
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Nee? In de praktijk kan iedere gestoorde zot een automatisch wapen kopen.
Dat is cultureel bepaald. Amerika houdt niet zo van handgeschakelde dingen. Zoek er maar eens een auto met versnellingen, omzeggens na niet te vinden aldaar.
Men gaat dus zeker de meest kwetsbare groep (die van de geregistreerde gestoorde zotten) niet aan iets met versnelling laten beginnen. Dat zou fout lopen, er zouden doden kunnen vallen.

En dat is de reden dat in Amerika iedere gestoorde zot een automatisch wapen mag kopen. Gewoon omdat een handgeschakeld wapen in de handen van een gestoorde zot levensgevaarlijk zou zijn.

Je ziet; er is over nagedacht.
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2018, 17:23   #213
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Dat is cultureel bepaald. Amerika houdt niet zo van handgeschakelde dingen. Zoek er maar eens een auto met versnellingen, omzeggens na niet te vinden aldaar.
Men gaat dus zeker de meest kwetsbare groep (die van de geregistreerde gestoorde zotten) niet aan iets met versnelling laten beginnen. Dat zou fout lopen, er zouden doden kunnen vallen.
Huh... ? Gij hebt een overijverige fantasie! Wapens vergelijken met auto's! En ik wordt hier verweten dat ik (bizarre) vergelijkingen maak!
De Amerikanen hebben géén enkel probleem met handgeschakelde wapens, dat doet hun denken aan the wild west!


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
En dat is de reden dat in Amerika iedere gestoorde zot een automatisch wapen mag kopen. Gewoon omdat een handgeschakeld wapen in de handen van een gestoorde zot levensgevaarlijk zou zijn.

Je ziet; er is over nagedacht.
Euuuuu??? WA???
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2018, 17:27   #214
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Dat klopt niet. Integendeel zelfs, zonder cannabis was Berre al jaren eerder gestorven.
Het zit zo;

Omdat het aantal zelfmoorden in Vlaanderen bleef pieken op momenten dat De Kreuners op de radio gedraaid werden maar er geen afdoende pressingsmiddelen bestonden om De Kreuners tot stoppen te dwingen besloot het Ministerie van Gezondheid destijds om Walter Grootaers een ultiem voorstel te doen. Stop met De Kreuners en je mag gemeenteraadslid worden in Lier.
Walter nam het voorstel aan en zette De Kreuners op pauze.

Omdat rond die tijd de breedbeeld-tv aan een opmars bezig was bood men Ben Crabbé een tv-carriere aan. Het was met die breedbeeld-tv's namelijk zo dat, wanneer je het toestel op zijn kant draaide, Ben's voorhoofd er ook helemaal op kon.

De andere Kreuners werd beloofd dat ze uit het collectieve geheugen van Vlaanderen zouden worden gewist zodat niemand hun naam nog zou herinneren en ze nooit nog op straat aangesproken zouden worden met "Hé, kijk! Da's die van De Kreuners"

Omdat voor Berre het toen al bijna te laat was en zijn traumatische depressie van jarenlang Kreuners-lid geweest te zijn al zo ver gevorderd was gaf men Berre de toestemming om cannabis te gebruiken om alzo toch nog te kunnen profiteren van een paar laatste kwaliteitsvolle jaren.

En dat werkte. Berre genoot weer van het leven. Tot enkele jaren later Walter hem alsnog opbelde voor een come-back van De Kreuners en dat de druppel was die Berre's emmer deed overlopen. Hij werd nog in allerijl naar het ziekenhuis gevoerd maar de shock was hem te veel geworden.

Met cannabis heeft Berre's dood dus niks te maken. Voor de media was cannabis natuurlijk de voor de hand liggende dader. Ook trachtte men een nieuwe golf van zelfdodingen te voorkomen door zoveel mogelijk te zwijgen over de echte oorzaak, nl. de come-back van De Kreuners.

Het is ook daarom dat mensen voor een Kreuners-concert tegenwoordig medisch gescreend worden en je ze ook nagenoeg nooit meer op de radio hoort. Men wou absoluut geen risico's nemen, zeker omdat tegenwoordig Axl Peleman lid is van de dood en verderf zaaiende groep.

En dat is de echte oorzaak van Berre's dood.
Ik weet het, het is een tragisch verhaal maar het is niet anders.
Gij méént dat of wa?

Is dit een zwanske? Of serieus??
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2018, 18:11   #215
Het Verzet
Europees Commissaris
 
Het Verzet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 maart 2010
Berichten: 7.686
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Gij méént dat of wa?

Is dit een zwanske? Of serieus??
Allez jong, komaan. Ge gaat me toch niet zeggen dat ge dat toen niet hebt gehoord in het 7uur journaal op den BRT.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2018, 18:24   #216
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.331
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Gij méént dat of wa?

Is dit een zwanske? Of serieus??
Ik ben bloedserieus.
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2018, 20:42   #217
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
Allez jong, komaan. Ge gaat me toch niet zeggen dat ge dat toen niet hebt gehoord in het 7uur journaal op den BRT.
In den Dag Allemaal zeker?
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2018, 20:44   #218
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Ik ben bloedserieus.
Ik ga nog even mijn vraag herhalen, ok?

Gij zijt er zeker van dat de laatste 30 jaar nooit iemand onder invloed van cannabis een auto is ingestapt, is beginnen rijden en een dodelijk ongeval heeft veroorzaakt? Gij denkt dus dat dat nooit is gebeurd. Wel (honderd)duizenden keren met alcohol, maar niet met cannabis?
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2018, 20:48   #219
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
Allez.

Ge maakt de vergelijking met het verkeersreglement. Goed en wel, makkelijk afdwingbaar,
gemakkelijk? Elke dag zijn er vluchtmisdrijven.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
aangezien ge weet waar ge moet gaan zoeken. Daarom staan er geen flitspalen in't bos. En als ge uw analogie dan volgt, als ik op privéterrein zo snel mag rijden als ik wil, mag ik daar ook blowen zoveel ik wil.
maar gij moogt niet doen wat ge wilt op prive terrein. ge moogt bvb geen motorcross organiseren.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht

Ge maakt de vergelijking met wapens. Wel, ik mag een wapenvergunning aanvragen bij de gouverneur (of politie?), en in een club zoveel gaan schieten als ik wil. Maar met wiet niet, nochtans bestaan social-clubs in Spanje.
zo een vergunning is voor bepaalde wapens. Niet voor bazookas.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht

Ge maakt de vergelijking met wapens in de VS. Of nee, ge gebruikt het argument om wapens te verbieden. Dat is weer gewoon een menig van een paar poltici, ondertussen blijven de wapens vrij verkrijgbaar, en wordt cannabis er meer en meer legaal.
Ja, maar ... de roep om te verstrengen is zeer groot, vooral ... bij de liberals die door de band cannabis willen legaliseren. Snapt ge echt niet de omgekeerde hypocrisie?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht

Als iemand over de lethaliteit van wapens begint, komt ge af met dat ge niet het product op zich moet beschouwen, maar wel de wetgeving errond. Terwijl ge dat zelf niet doet, maar er wat uit gaat cherrypicken.

Over Hitler, sorry, ik dacht dat dat argument niet serieus bedoeld was.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2018, 21:08   #220
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
gemakkelijk? Elke dag zijn er vluchtmisdrijven.
maar gij moogt niet doen wat ge wilt op prive terrein. ge moogt bvb geen motorcross organiseren. zo een vergunning is voor bepaalde wapens. Niet voor bazookas.
Ja, maar ... de roep om te verstrengen is zeer groot, vooral ... bij de liberals die door de band cannabis willen legaliseren. Snapt ge echt niet de omgekeerde hypocrisie?
Euh ? Wa ?
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:43.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be