Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 3 april 2021, 15:15   #121
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.957
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jad°relen°ir Bekijk bericht
En met welk recht denk je dat een ruiter met paard een vrouw mag vertrappelen? Misschien zien sommige mannen dat anders.. maar het lijkt mij dat dit wettelijk niet echt toegestaan is.. dus komt het op hetzelfde neer als al die andere vrouwen/mannen die het zelf zoeken omdat ze zich niet conform de regels van sommigen gedragen.

Ik sta er versteld van dat mensen dit politionele geweld goedkeuren.
Ze hadden u vorig jaar verdorie moeten vertrappelen omdat ge naar feestje ging waar teveel volk was!
Ik sta er versteld van dat uitgerekend JIJ zoiets schrijft.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2021, 15:53   #122
jad°relen°ir
Staatssecretaris
 
jad°relen°ir's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 maart 2016
Berichten: 2.831
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Ik sta er versteld van dat uitgerekend JIJ zoiets schrijft.
Ja.. omdat jij je zo verkneukelt in mensen die vertrappeld worden omdat ze zich niet aan 'regeltjes' houden..

Ik ben van mening dat men die jongeren gewoon had moeten laten doen.. net zoals ik ook gewoon mijn ding doe.. ik ben niet degene die vind dat geweld de oplossing is of dat het terecht is dat die vrouw werd vertrappeld werd.. degene die dat wel vinden, dienen zich ten alle tijde aan de regels te houden.. zo niet > vertrappelen, onder luid gejuich van de braafsten van de klas.

Jij had dus vertrappeld moeten worden.. want zie je.. jij deed vorig jaar wat die vrouw nu deed.. die vrouw dacht vast: ik ga lekker naar het park in het zonnetje zitten met m'n borsten bloot.. die had niet verwacht dat daar zoveel volk ging zijn.. wat moest ze doen? Terugkeren? Nu, ik ga niet hypocriet doen hé.. ik hoor ook te worden vertrappeld.. en hard.. maar ik zit doorgaans zelf al op m'n paard, dat ze al met olifanten moeten afkomen..
jad°relen°ir is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2021, 16:03   #123
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.957
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jad°relen°ir Bekijk bericht
Ja.. omdat jij je zo verkneukelt in mensen die vertrappeld worden omdat ze zich niet aan 'regeltjes' houden..

Ik ben van mening dat men die jongeren gewoon had moeten laten doen.. net zoals ik ook gewoon mijn ding doe.. ik ben niet degene die vind dat geweld de oplossing is of dat het terecht is dat die vrouw werd vertrappeld werd.. degene die dat wel vinden, dienen zich ten alle tijde aan de regels te houden.. zo niet > vertrappelen, onder luid gejuich van de braafsten van de klas.

Jij had dus vertrappeld moeten worden.. want zie je.. jij deed vorig jaar wat die vrouw nu deed.. die vrouw dacht vast: ik ga lekker naar het park in het zonnetje zitten met m'n borsten bloot.. die had niet verwacht dat daar zoveel volk ging zijn.. wat moest ze doen? Terugkeren? Nu, ik ga niet hypocriet doen hé.. ik hoor ook te worden vertrappeld.. en hard.. maar ik zit doorgaans zelf al op m'n paard, dat ze al met olifanten moeten afkomen..
verkneukelt ?
dat is de allerindividueelste expressie van iets dat verkeerd geïnterpreteerd wordt.
Die vrouw werd NIET vertrappeld: ze werd opzij aangereden.
Die vrouw dacht...
Die vrouw was nat gespoten door de politie en wrong haar kledij uit.
Een half uur lang VROEG de politie aan de mensen dat die het terrein zouden verlaten; daarna zegden ze dat ze zouden het waterkanon inzetten, daarna dat ze zouden chargeren met (8 ?) paarden.
Dat waren de FEITEN.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2021, 16:15   #124
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Is er iemand die ondertussen iets gelezen heeft over de huidige toestand van die vrouw ?
Die confrontatie met dat paard was niet bepaald zachtaardig.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2021, 16:16   #125
jad°relen°ir
Staatssecretaris
 
jad°relen°ir's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 maart 2016
Berichten: 2.831
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Die vrouw werd NIET vertrappeld: ze werd opzij aangereden.
Ja, je hebt gelijk, langs opzij aangereden worden met een paard is natuurlijk niets om dramatisch over te doen.. eigenlijk wel wat flauw van dat mens om zich te laten vallen eh..

De feiten waren vooral dat die mensen vreedzaam in een park zaten om te genieten van het mooie weer.. niets vernielden, niemand lastig vielen.. maar covid loert om de hoek hé... 't verstopt zich achter de bomen.. dus mogen mensen niet meer samenkomen buiten. Ook al is ondertussen al vaker aangetoond dat een aantal maatregelen absoluut geen effect hebben op de besmettingen.. 't zijn vooral psychologische schokken die de overheid aanbrengt. En de jongeren zijn dat beu. Misschien moet er eens geluisterd worden naar de jongeren? Maar neen, 't zijn allemaal labbekakskes hé.. geen discipline, verwend en verwaand.

Ik ben nu wel benieuwd of de cijfers gaan stijgen naar aanleiding van het park-feestje.. na alle vorige betogingen/rellen bleek dat alleszins niet het geval. Toch niet om dramatisch over te doen..
jad°relen°ir is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2021, 16:30   #126
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.957
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jad°relen°ir Bekijk bericht
Ja, je hebt gelijk, langs opzij aangereden worden met een paard is natuurlijk niets om dramatisch over te doen.. eigenlijk wel wat flauw van dat mens om zich te laten vallen eh..

De feiten waren vooral dat die mensen vreedzaam in een park zaten om te genieten van het mooie weer.. niets vernielden, niemand lastig vielen.. maar covid loert om de hoek hé... 't verstopt zich achter de bomen.. dus mogen mensen niet meer samenkomen buiten. Ook al is ondertussen al vaker aangetoond dat een aantal maatregelen absoluut geen effect hebben op de besmettingen.. 't zijn vooral psychologische schokken die de overheid aanbrengt. En de jongeren zijn dat beu. Misschien moet er eens geluisterd worden naar de jongeren? Maar neen, 't zijn allemaal labbekakskes hé.. geen discipline, verwend en verwaand.

Ik ben nu wel benieuwd of de cijfers gaan stijgen naar aanleiding van het park-feestje.. na alle vorige betogingen/rellen bleek dat alleszins niet het geval. Toch niet om dramatisch over te doen..
OK maar er waren NOG andere feiten: Een groot deel v.d. mensen hield zich duidelijk niet aan de corona-regels, of die nu goed zijn of fout, ze ZIJN er.
Er werd nogal gedronken en het is normaal dat mensen dan nonchalanter worden.
De jongeren zijn het beu. Het is nu al een cliché: IEDEREEN is het beu.
Op kleine afstand v.h. Terkameren bos is een univ. kliniek waar quasi ALLE bedden bezet zijn met covid- en andere patiënten.
Het zorgpersoneel geraakt moe, méér dan moe...
Moedeloos.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2021, 16:36   #127
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jad°relen°ir Bekijk bericht
Ja, je hebt gelijk, langs opzij aangereden worden met een paard is natuurlijk niets om dramatisch over te doen.. eigenlijk wel wat flauw van dat mens om zich te laten vallen eh..
Het was gewoonweg een stom, dwaas, te betreuren accident.
Of ze nu zat of nuchter was, het maakt niets uit.
Het doet mij denken aan een ambulance die met zwaailicht en sirene door het rood licht en een ongeval veroorzaakt. Shit happens.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2021, 16:46   #128
jad°relen°ir
Staatssecretaris
 
jad°relen°ir's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 maart 2016
Berichten: 2.831
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
OK maar er waren NOG andere feiten: Een groot deel v.d. mensen hield zich duidelijk niet aan de corona-regels, of die nu goed zijn of fout, ze ZIJN er.
Er werd nogal gedronken en het is normaal dat mensen dan nonchalanter worden.
De jongeren zijn het beu. Het is nu al een cliché: IEDEREEN is het beu.
De regel om geen gsm achter het stuur te gebruiken is er ook. Ik zie vaak mensen met een mondmasker al rijdend op hun scherm kijken. Blijkbaar is de ene regel de andere niet. Voorbeelden genoeg met allerlei regeltjes.. enkel die van covid zijn van groot belang. Ik vind dat een beetje hypocriet.

Ojee, er werd wat gedronken.. drinken en dansen in de zon mag niet, Maggie heeft het nog zo gezegd.

De jongeren zijn het beu en maken dit kenbaar. Zij ondervinden ook het meeste hinder van het gemaatregel. Als anderen het ook beu zijn, mogen ze dit ook kenbaar maken.. maar verder dan wat neuzelen op sociale media raken ze niet. Dat hebben de jongeren trouwens ook al gedaan, maar die beseffen al wat sneller dat zoiets geen zoden aan de dijk brengt, dus hanteren ze andere tactieken. En gelukkig zijn nog niet alle jongeren murw geslagen dat ze zomaar alles slikken.. maar dat komt nog wel hé.. we krijgen ze wel klein..

Trouwens.. in vergelijking met de opstanden in sommige andere landen heeft het 'verzet' bij ons nog lang geduurd.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Op kleine afstand v.h. Terkameren bos is een univ. kliniek waar quasi ALLE bedden bezet zijn met covid- en andere patiënten.
Het zorgpersoneel geraakt moe, méér dan moe...
Moedeloos.
Meer zorgpersoneel en dan is dat probleem ook opgelost..
Tijdje geleden waren de ziekenhuizen trouwens nagenoeg leeg..
Want 't was voorspelbaar hé, dat als je de lock-down opheft, dat de besmettingen weer zouden stijgen en dus ook de ziekenhuisopnames.. als je dus zulke tactieken wil toepassen, moet je er maar voor zorgen dat er voldoende krachten zijn om het bol te werken. Maar kijk, na een jaar covid-circus staan we nog steeds even ver. Geen extra hulp voor de zorg. Want blijkbaar is het niet zo simpel als een blik opentrekken om er wat hulpjes uit te schudden. Ik ga er trouwens vanuit dat een ziekenhuis met X-aantal bedden ook genoeg zorgverleners heeft om alle patiënten te helpen.. maar illusies hoef ik me daaromtrent niet te maken, afgelopen TIG jaren was dat immers al niet het geval en waren de verzorgers onderbemand, zowel in ziekenhuizen als rusthuizen. Toen was er zelfs geen covid.

Tja.. als je oorlogje wil spelen met een half uitgerust leger, moet je niet versteld staan dat je niet lijkt te winnen hé.

Laatst gewijzigd door jad°relen°ir : 3 april 2021 om 16:48.
jad°relen°ir is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2021, 16:47   #129
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.849
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jad°relen°ir Bekijk bericht
Ja.. omdat jij je zo verkneukelt in mensen die vertrappeld worden omdat ze zich niet aan 'regeltjes' houden..

Ik ben van mening dat men die jongeren gewoon had moeten laten doen.. net zoals ik ook gewoon mijn ding doe.. ik ben niet degene die vind dat geweld de oplossing is of dat het terecht is dat die vrouw werd vertrappeld werd.. degene die dat wel vinden, dienen zich ten alle tijde aan de regels te houden.. zo niet > vertrappelen, onder luid gejuich van de braafsten van de klas.

Jij had dus vertrappeld moeten worden.. want zie je.. jij deed vorig jaar wat die vrouw nu deed.. die vrouw dacht vast: ik ga lekker naar het park in het zonnetje zitten met m'n borsten bloot.. die had niet verwacht dat daar zoveel volk ging zijn.. wat moest ze doen? Terugkeren? Nu, ik ga niet hypocriet doen hé.. ik hoor ook te worden vertrappeld.. en hard.. maar ik zit doorgaans zelf al op m'n paard, dat ze al met olifanten moeten afkomen..
Naar ik lees en verneem werden die mensen gedurende meer dan een halfuur op de hoogte gebracht dat ze zich moesten verspreiden en het park verlaten.
Ze werden gedurende een half uur verwittigd dat tegen wie dit niet deed er geweld zou kunnen gebruikt worden.

Waren die mensen dan doof ?

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 3 april 2021 om 16:49.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2021, 16:49   #130
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
OK maar er waren NOG andere feiten: Een groot deel v.d. mensen hield zich duidelijk niet aan de corona-regels, of die nu goed zijn of fout, ze ZIJN er.
Wat wil dat eigenlijk zeggen, de "regels zijn er" ? Het wil zeggen dat wat kwasten die zichzelf de rol aanmeten van dwingeland, wat regeltjes bedenken en die uitvaardigen. Je vraagt je af waarom je meer rekening zou moeten houden met wat die kwasten zeggen, dan met wat uw kleine zegt, of wat uw buurman zegt he. Waarom geven wij daar enig belang aan, dat enkele kwiebussen regeltjes bedenken ? De enige reden is dat er nogal veel gewelddadige kwiebussen (politie heet dat) denkt dat het feit dat die kwasten dat gezegd hebben, hen het recht geeft om geweld te gebruiken.

Als je vindt dat wat die kwasten regeltjes noemen, totaal idioot is, wel, dan moet je dat niet beschouwen als regeltjes he. Je moet gewoon uitkijken voor die geweldenaars, da's alles.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2021, 16:50   #131
jad°relen°ir
Staatssecretaris
 
jad°relen°ir's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 maart 2016
Berichten: 2.831
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Naar ik lees en verneem werden die mensen gedurende meer dan een halfuur op de hoogte gebracht dat ze zich moesten verspreiden en het park verlaten.

Waren die mensen dan doof ?
En dus is het goed om met paarden mensen aan te rijden?

Het waterkanon en de pepperspray.. tot daar aan toe.. maar mensen die niets vernielen met paarden omverrijden? En dan nog eens laf langs achter..? En dat terwijl de politie niets onderneemt als er geplunderd wordt? Ik dacht dat ik mayo in de kop had.
jad°relen°ir is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2021, 16:50   #132
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jad°relen°ir Bekijk bericht
En met welk recht denk je dat een ruiter met paard een vrouw mag vertrappelen? Misschien zien sommige mannen dat anders.. maar het lijkt mij dat dit wettelijk niet echt toegestaan is.. dus komt het op hetzelfde neer als al die andere vrouwen/mannen die het zelf zoeken omdat ze zich niet conform de regels van sommigen gedragen.

Ik sta er versteld van dat mensen dit politionele geweld goedkeuren.
Ze hadden u vorig jaar verdorie moeten vertrappelen omdat ge naar feestje ging waar teveel volk was!
Vertrappelen?
Met wat te zien was op tv, is dit woord er een van een drama-queen.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2021, 16:51   #133
jad°relen°ir
Staatssecretaris
 
jad°relen°ir's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 maart 2016
Berichten: 2.831
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Vertrappelen?
Met wat te zien was op tv, is dit woord er een van een drama-queen.


Toch maar weer aandacht gekregen hé..
jad°relen°ir is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2021, 16:51   #134
Jan Janssen
Minister-President
 
Geregistreerd: 10 december 2016
Berichten: 5.165
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Naar ik lees en verneem werden die mensen gedurende meer dan een halfuur op de hoogte gebracht dat ze zich moesten verspreiden en het park verlaten.
Ze werden gedurende een half uur verwittigd dat tegen wie dit niet deed er geweld zou kunnen gebruikt worden.

Waren die mensen dan doof ?
Ze verbieden elk protest, dus hoe kan je dan nog protesteren. Er was niks geweldadig gebeurd toen de politie begon met chargeren.

Dit is heel iets anders dan een BLM betoging, waar ze onmiddellijk begonnen met plunderen en de politie er gewoon op staat kijken. Totaal verschillend.

Laatst gewijzigd door Jan Janssen : 3 april 2021 om 16:51.
Jan Janssen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2021, 16:56   #135
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jad°relen°ir Bekijk bericht
En dus is het goed om met paarden mensen aan te rijden?

Het waterkanon en de pepperspray.. tot daar aan toe.. maar mensen die niets vernielen met paarden omverrijden? En dan nog eens laf langs achter..? En dat terwijl de politie niets onderneemt als er geplunderd wordt? Ik dacht dat ik mayo in de kop had.
Je hebt wel een punt ivm dat plunderen. Daar moet nog kordater tegen opgetreden worden, dan op deze illegale en gevaarlijke bijeenkomst.

Maar verder: zo lang mijn herinnering reikt, weet ik dat flikken soms paarden gebruiken om betogingen uiteen te rammelen.
Ik persoonlijk vind ook wel dat betogingen die in mijn politieke kraam passen, niet mogen uit mekaar gerammeld worden.
Maar dat de democratisch aangestelde scheidsrechters geen rekening houden met mijn persoonlijke voorkeuren, daar kan ik wel vrede mee hebben. Ten minste: zo lang ze maar de grondwettelijke vrijheden respecteren. (wat ze dus vaak niet doen, maar wat ze wel degelijk deden in deze betoging).
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2021, 16:56   #136
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.957
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jad°relen°ir Bekijk bericht
...
...

Meer zorgpersoneel en dan is dat probleem ook opgelost..
Tijdje geleden waren de ziekenhuizen trouwens nagenoeg leeg..
Want 't was voorspelbaar hé, dat als je de lock-down opheft, dat de besmettingen weer zouden stijgen en dus ook de ziekenhuisopnames.. als je dus zulke tactieken wil toepassen, moet je er maar voor zorgen dat er voldoende krachten zijn om het bol te werken. Maar kijk, na een jaar covid-circus staan we nog steeds even ver. Geen extra hulp voor de zorg. Want blijkbaar is het niet zo simpel als een blik opentrekken om er wat hulpjes uit te schudden. Ik ga er trouwens vanuit dat een ziekenhuis met X-aantal bedden ook genoeg zorgverleners heeft om alle patiënten te helpen.. maar illusies hoef ik me daaromtrent niet te maken, afgelopen TIG jaren was dat immers al niet het geval en waren de verzorgers onderbemand, zowel in ziekenhuizen als rusthuizen. Toen was er zelfs geen covid.

Tja.. als je oorlogje wil spelen met een half uitgerust leger, moet je niet versteld staan dat je niet lijkt te winnen hé.
het is niet zo simpel...
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2021, 16:58   #137
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.849
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Janssen Bekijk bericht
Ze verbieden elk protest, dus hoe kan je dan nog protesteren. Er was niks geweldadig gebeurd toen de politie begon met chargeren.

Dit is heel iets anders dan een BLM betoging, waar ze onmiddellijk begonnen met plunderen en de politie er gewoon op staat kijken. Totaal verschillend.
Ik geef je niet direct ongelijk maar het zijn twee verschillende discussies.

Er was niks gewelddadig gebeurd maar er waren wel orders. Deze werden gedurende meer dan een half uur verspreid.

Als de politie de opdracht had om de mensen te verspreiden zie ze het park te doen verlaten hadden ze geen andere keuze dan uiteindelijk hardhandig op te treden.
Wie niet wou ingaan op de eis deed dat op eigen verantwoordelijkheid.

Dat de corona maatregelen met de voeten werden getreden lijkt me toch geen verzinsel. De meeste mensen daar droegen geen mondmasker en hielden weinig of geen rekening met afstand.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 3 april 2021 om 17:01.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2021, 16:58   #138
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ten minste: zo lang ze maar de grondwettelijke vrijheden respecteren. .
Want jij hebt nog niet begrepen dat die gewoon opgeschort werden een goed jaar geleden ?
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2021, 16:58   #139
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Naar ik lees en verneem werden die mensen gedurende meer dan een halfuur op de hoogte gebracht dat ze zich moesten verspreiden en het park verlaten.
Ze werden gedurende een half uur verwittigd dat tegen wie dit niet deed er geweld zou kunnen gebruikt worden.

Waren die mensen dan doof ?
Ja maar misschien gingen de flikken pas echt optreden nadat die paardenpieten een dressuur-show en dito carrousel gedemonstreerd hadden ...
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2021, 16:58   #140
jad°relen°ir
Staatssecretaris
 
jad°relen°ir's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 maart 2016
Berichten: 2.831
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Janssen Bekijk bericht
Ze verbieden elk protest, dus hoe kan je dan nog protesteren. Er was niks geweldadig gebeurd toen de politie begon met chargeren.

Dit is heel iets anders dan een BLM betoging, waar ze onmiddellijk begonnen met plunderen en de politie er gewoon op staat kijken. Totaal verschillend.
Inderdaad.. en wat betreft je eerste zin, ben ik razend benieuwd naar de "tal van mogelijkheden om ongenoegen te uiten".

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Als je problemen hebt met de corona wetgeving of whatever zijn er tal van andere mogelijkheden om je ongenoegen te uiten.
Stickertje plakken op de achterruit en een lezersbrief sturen naar demorgen.. of wat lullen op een forum tot er ene vraagt om ruimte te laten voor normaal-denkende mensen..

Resistance is futile...
Better believe it..
jad°relen°ir is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:40.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be