Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Milieu
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, ....

Antwoord
 
Discussietools
Oud 24 augustus 2023, 11:08   #21
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.240
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Infowarrior Bekijk bericht
https://www.ventusky.com/

Het is niet moeilijk hoor. Gewoon je locatie kiezen en enkele parameters instellen.
Dat is geen bron van je bewering.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2023, 11:10   #22
Oma
Europees Commissaris
 
Oma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2010
Berichten: 6.654
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Infowarrior Bekijk bericht
Nee manneke, als ge de temperatuur in DE ZOMER boven asfalt tegen de grond meet is het veel warmer dan op 2 meter hoogte.
Laat u niet vangen, ze schermen hier weer met halve waarheden.
Warmte stijgt, maar dat is maar de halve waarheid want de gemeten temperatuur net boven het asfalten wegdek - dat hitte vasthoudt en zelfs smelt bij grote hitte - is veel groter dan de gemeten t° twee meter in de lucht.

De plaats om de t° te meten is dus belangrijk, door boven het hetere asfalt te meten kunnen ze de t° manipuleren en doen alsof het veel heter is dan het in werkelijkheid is en dat is natuurlijk om te misleiden dat er klimaatopwarming zou zijn en om de schuld op de mens te kunnen steken.

Misleiding door logica te ontkennen om gelijk te kunnen halen....laat ze maar spartelen, ze willen graag klimaattaksen betalen door absoluut de schuld te krijgen van de klimaatopwarming die er niet is.
__________________
Drie dingen kunnen maar kort verborgen blijven:
de zon, de maan en de waarheid.
Oma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2023, 11:11   #23
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.240
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Infowarrior Bekijk bericht
Neen, dat heeft te maken met manipulatie! Er is al toegegeven dat de manier om temperaturen te meten sinds 2022 aangepast is.

Voordien mat men de temperatuur op 1,5 of 2 meter van de grond onder thermometerhut, terwijl dit sinds kort gebeurt op 5 cm van de grond.

Dat weet een kleuter, dat hoe dichter tegen de grond, hoe warmer.

Manipulatie dus.
B R O N ?
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2023, 11:11   #24
Infowarrior
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 21 maart 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 2.121
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Dat is geen bron van je bewering.
Heb je het geprobeerd?
__________________
Ik ben absoluut géén fan van Alex Jones!
Infowarrior is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2023, 11:12   #25
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.240
Standaard

Om zeker te zijn herhaling:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Infowarrior Bekijk bericht
Neen, dat heeft te maken met manipulatie! Er is al toegegeven dat de manier om temperaturen te meten sinds 2022 aangepast is.

Voordien mat men de temperatuur op 1,5 of 2 meter van de grond onder thermometerhut, terwijl dit sinds kort gebeurt op 5 cm van de grond.

Dat weet een kleuter, dat hoe dichter tegen de grond, hoe warmer.

Manipulatie dus.
B R O N ?
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2023, 11:13   #26
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.240
Standaard

Om heel zeker te zijn 2e herhaling van een simpele vraag.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Infowarrior Bekijk bericht
Neen, dat heeft te maken met manipulatie! Er is al toegegeven dat de manier om temperaturen te meten sinds 2022 aangepast is.

Voordien mat men de temperatuur op 1,5 of 2 meter van de grond onder thermometerhut, terwijl dit sinds kort gebeurt op 5 cm van de grond.

Dat weet een kleuter, dat hoe dichter tegen de grond, hoe warmer.

Manipulatie dus.
B R O N ?
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2023, 11:14   #27
Oma
Europees Commissaris
 
Oma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2010
Berichten: 6.654
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
B R O N ?
Logica en gesmolten asfalt?
__________________
Drie dingen kunnen maar kort verborgen blijven:
de zon, de maan en de waarheid.
Oma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2023, 11:17   #28
Oma
Europees Commissaris
 
Oma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2010
Berichten: 6.654
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Om heel zeker te zijn 2e herhaling van een simpele vraag.

B R O N ?
Om heel zeker te zijn: plaats van meting?
Vanaf 2022 manipulatie door meting boven gesmolten asfalt ipv in de lucht?
__________________
Drie dingen kunnen maar kort verborgen blijven:
de zon, de maan en de waarheid.
Oma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2023, 11:46   #29
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.240
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koe de poing Bekijk bericht
en vwala, de eerste complotter is gearriveerd.
En de tweede ook...
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 24 augustus 2023 om 11:46.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2023, 11:50   #30
Infowarrior
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 21 maart 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 2.121
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Om heel zeker te zijn 2e herhaling van een simpele vraag.



B R O N ?
Gij peist dat ik elk artikel dat ik tegenkom opsla ofzo?

Trouwens, ge begon eerst te lullen over de temperatuur onder thermometer hut op 1,5 of 2 meter versus temperatuur op 5 cm van de grond, en daarop heb ik u een link gegeven om mijn bewering te factchecken.

Probeer het uit en antwoord daar al eerst eens op.
__________________
Ik ben absoluut géén fan van Alex Jones!
Infowarrior is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2023, 11:54   #31
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.240
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Infowarrior Bekijk bericht
Gij peist dat ik elk artikel dat ik tegenkom opsla ofzo?

Trouwens, ge begon eerst te lullen over de temperatuur onder thermometer hut op 1,5 of 2 meter versus temperatuur op 5 cm van de grond, en daarop heb ik u een link gegeven om mijn bewering te factchecken.
Dat is uw gelul, geheugenverlies? Kleurtje nodig?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Infowarrior Bekijk bericht
Neen, dat heeft te maken met manipulatie! Er is al toegegeven dat de manier om temperaturen te meten sinds 2022 aangepast is.

Voordien mat men de temperatuur op 1,5 of 2 meter van de grond onder thermometerhut, terwijl dit sinds kort gebeurt op 5 cm van de grond.

Dat weet een kleuter, dat hoe dichter tegen de grond, hoe warmer.

Manipulatie dus.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 24 augustus 2023 om 11:58.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2023, 12:22   #32
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Infowarrior Bekijk bericht
Zelfde antwoord als hierboven.
Ah bon, we gaan de wetten van fysica nu al met de voeten treden. Dan houdt het natuurlijk op. Voor normale mensen stijgt warme lucht en zakt koude lucht. Als dat in uw wereld anders is, dan mag dat, maar dan stopt de discussie.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2023, 13:02   #33
Infowarrior
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 21 maart 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 2.121
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Ah bon, we gaan de wetten van fysica nu al met de voeten treden. Dan houdt het natuurlijk op. Voor normale mensen stijgt warme lucht en zakt koude lucht. Als dat in uw wereld anders is, dan mag dat, maar dan stopt de discussie.
Neen, is niet wat ik bedoelde. Ik weet ook wel dat warme lucht stijgt en dat je het in een verwarmde ruimte warmer zal hebben aan het plafond dan tegen de vloer.

Alles hangt ervan af hoe je meet he. Als je in de zomer een thermometerhut op 5 of 10 cm van de grond zet, kan ik je verzekeren dat het een pak warmer zal zijn dan op 1,5 meter. En al zeker boven asfalt.

Ik baseerde mij op een artikel (dat ik jammer genoeg niet direkt terugvind) dat ik gelezen had waar gesproken werd over de aanpassing van de metingen zoals ik daarnet al zei.
__________________
Ik ben absoluut géén fan van Alex Jones!
Infowarrior is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2023, 13:03   #34
Infowarrior
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 21 maart 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 2.121
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
En de tweede ook...
Je moet niet veel zeggen...
__________________
Ik ben absoluut géén fan van Alex Jones!
Infowarrior is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2023, 13:41   #35
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.240
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Infowarrior Bekijk bericht
Neen, is niet wat ik bedoelde. Ik weet ook wel dat warme lucht stijgt en dat je het in een verwarmde ruimte warmer zal hebben aan het plafond dan tegen de vloer.

Alles hangt ervan af hoe je meet he. Als je in de zomer een thermometerhut op 5 of 10 cm van de grond zet, kan ik je verzekeren dat het een pak warmer zal zijn dan op 1,5 meter. En al zeker boven asfalt.

Ik baseerde mij op een artikel (dat ik jammer genoeg niet direkt terugvind) dat ik gelezen had waar gesproken werd over de aanpassing van de metingen zoals ik daarnet al zei.
Aja van serieus terugkrabbelen gesproken.

Uw opzienbare link van 2022 is spoorloos van het internet verdwenen, dat moet de eerste keer zijn. Climategate ofzo?

Ik heb die tool ff uitgeprobeerd. Is natuurlijk weinigzeggend.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Infowarrior Bekijk bericht
Heb je het geprobeerd?
Yep, zelfs Brussel genomen. Enkel voor lol. Nog dik zomer hé.

Schuifregelaar vanaf 0.00 hr per uurpunt gekeken naar °temp Brussel:

5 cm meting was meestal 2°C kouder, of 17 graden versus 19 graden bij 2 meter meting, dit van 00.00 tem 08.00 = 9 uurpunten lang, check.

en dat veranderde pas rond 09.00 toen was het idem 20 graden, tja met afgerond cijfer...

Naargelang de zon de grond opwarmde vanaf 10.00 hr was het dan tot 2 graden warmer tot 18.00 hr. of 9 uurpunten totaal, logisch bij die bodemreflectie van de opgewarmde grond op amper 5 cm. (pssst daarom meet men bij 1,5 meter met gesloten weerhut = geen bodemreflectie)

Bij 19.00 hr was het idem maar slechts voor 1 uur. Tiens zo laat is het nog niet. Grappige tool met temp-toekomstvoorspelling.

Vanaf 20.00 begint de tempverschil te kippen en wordt het 5 cm boven de grond weer 1°C kouder dan op 2 m-meting, dit tem 23.00. Nog eens 4 uurpunten.

Samenvatting:
13 uurpunten totaal kouder op 5 cm meting.
2 uren totaal ~idem temperatuur. (afgerond cijfer)
9 uurpunten totaal warmer op 5 cm meting.

Dus slechts 9 op 24 uurpunten of 37,5% van deze zomerdag (met deels zon) is het warmer op 5 cm van de grond gemeten. Tja zo zal die manipulatie niet lukken qua gemiddelde luchttemperatuur voor de hele wereldbol voor een jaar.

Die 5 cm boven de grond is interessant voor de boeren en fruittelers (link al gegeven)
Nachtvorst direct boven de grond is zelfs 90% van het jaar mogelijk. (edit)

Btw de correctiefactor open <> gesloten weerhut is zelf 2 graden tijdens de warmste zomerdagen. (wegens die bodemreflectie), en 1,4 graden voor de 3 zomermaanden.
Citaat:
https://www.frankdeboosere.be/vragen/vraag150.php

Wat is het verschil tussen een open en een gesloten thermometerhut?

Een gesloten thermometerhut is een goed geventileerd houten huisje met (in het noordelijk halfrond) een deurtje dat opent aan de noordkant. Op die manier kan er geen zonnestraling (rechtstreeks of onrechtstreeks) aan de thermometers.

Voor 1968 gebeurden de Ukkelse temperatuurmetingen in open thermometerhutten, dat zijn thermometerhutten zonder een deurtje aan de noordkant. Daardoor kon straling indirect een invloed uitoefenen. De temperatuurmetingen verricht in een open hut moeten dus gecorrigeerd worden.

De maxima in open thermometerhut in de maanden juni, juli en augustus zijn gemiddeld gesproken 1,4 graden hoger dan de maxima in gesloten thermometerhutten. Dat weten we omdat tussen februari 1968 en mei 1983 metingen zijn gedaan in een open én een gesloten thermometerhut, die broederlijk naast elkaar stonden.

Men heeft trouwens nog doorlopende waarnemingen in open thermometerhut gedaan tot in het jaar 2005. Genoeg vergelijkingsmateriaal dus.

Voor de wintermaanden zijn de correctiefactoren voor de maximumtemperatuur veel kleiner, aangezien er dan veel minder zonlicht is.

Ook de minima die gemeten zijn in een open thermometerhut, moeten gecorrigeerd worden naar gesloten thermometerhut. Vooral bij koude nachten zal een thermometer in een open hut ook indirecte straling van de bodem oppikken.

We zijn uiteindelijk in juni 1983 officieel overgeschakeld van open naar gesloten thermometerhut.

We hebben voor alle maanden van het jaar correctiefactoren om minima en maxima om te rekenen van een open naar een gesloten thermometerhut. Hierbij is het belangrijk op te merken dat het om gemiddelde waarden gaat, die je enkel mag toepassen op maandgemiddelden.

Daarom is men in 2015 ook gaan kijken naar de hoeveelheid zonneschijn op alle individuele dagen sinds 1901. Men is er in geslaagd om een direct verband te vinden tussen de zonneschijnduur en de correctie die moet worden toegepast om over te gaan van open naar gesloten thermometerhut. Op die manier hebben we toch nog de individuele temperatuurgegevens van januari 1901 tot juni 1983 tot op 0,1 graad nauwkeurig kunnen bepalen.

Drie voorbeelden om dit te illustreren.

Op 19 juli 2006 bedroeg de maximumtemperatuur gemeten in open thermometerhut 38,2 graden. In gesloten thermometerhut was dat "slechts" 36,2 graden. We weten dat heel precies omdat er toen waarnemingen beschikbaar waren in open én gesloten thermometerhut. Een correctiefactor van 36,2 - 38,2 = -2,0 graden.

27 juni 1947 was voor Ukkel de op twee na warmste dag sinds het begin van de waarnemingen. In de open thermometerhut werd 38,8 graden gemeten. Gereduceerd (met de gemiddelde maandelijkse correctiefactor) naar een gesloten thermometerhut is dat 37,4 graden.
Als we rekening houden met de zonneschijnduur op 27 juni 1947, bekomen we uiteindelijk een maximumtemperatuur van 36,8°C.

Tijdens de hittegolf van 1976 werden de temperaturen nog gemeten in open thermometerhut. Op 3 juli 1976 registreerde men in open thermometerhut 36,7°C. Gereduceerd naar gesloten thermometerhut is dat 34,7°C.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 24 augustus 2023 om 13:53.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2023, 13:53   #36
Infowarrior
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 21 maart 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 2.121
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Aja van serieus terugkrabbelen gesproken.

Uw opzienbare link van 2022 is spoorloos van het internet verdwenen, dat moet de eerste keer zijn. Climategate ofzo?

Ik heb die tool ff uitgeprobeerd. Is natuurlijk weinigzeggend.



Yep, zelfs Brussel genomen. Enkel voor lol. Nog dik zomer hé.

Schuifregelaar vanaf 0.00 hr per uurpunt gekeken naar °temp Brussel:

5 cm meting was meestal 2°C kouder, of 17 graden versus 19 graden bij 2 meter meting, dit van 00.00 tem 08.00 = 9 uurpunten lang, check.

en dat veranderde pas rond 09.00 toen was het idem 20 graden, tja met afgerond cijfer...

Naargelang de zon de grond opwarmde vanaf 10.00 hr was het dan tot 2 graden warmer tot 18.00 hr. of 9 uurpunten totaal, logisch bij die bodemreflectie van de opgewarmde grond op amper 5 cm. (pssst daarom meet men bij 1,5 meter met gesloten weerhut = geen bodemreflectie)

Bij 19.00 hr was het idem maar slechts voor 1 uur. Tiens zo laat is het nog niet. Grappige tool met temp-toekomstvoorspelling.

Vanaf 20.00 begint de tempverschil te kippen en wordt het 5 cm boven de grond weer 1°C kouder dan op 2 m-meting, dit tem 23.00. Nog eens 4 uurpunten.

Samenvatting:
13 uurpunten totaal kouder op 5 cm meting.
2 uren totaal ~idem temperatuur. (afgerond cijfer)
9 uurpunten totaal warmer op 5 cm meting.

Dus slechts 9 op 24 uurpunten of 37,5% van deze zomerdag (met deels zon) is het warmer op 5 cm van de grond gemeten. Tja zo zal die manipulatie niet lukken qua gemiddelde luchttemperatuur voor de hele wereldbol voor een jaar.

Die 5 cm boven de grond is interessant voor de boeren en fruittelers (link al gegeven)
Nachtvorst direct boven de grond is zelfs 90% van het jaar mogelijk. (edit)

Btw de correctiefactor open <> gesloten weerhut is zelf 2 graden tijdens de warmste zomerdagen. (wegens die bodemreflectie)

https://www.frankdeboosere.be/vragen/vraag150.php
Is inderdaad sterk afhankelijk van het feit dat de zon schijnt of niet.
__________________
Ik ben absoluut géén fan van Alex Jones!
Infowarrior is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2023, 14:02   #37
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.240
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Infowarrior Bekijk bericht
Alles hangt ervan af hoe je meet he. Als je in de zomer een thermometerhut op 5 of 10 cm van de grond zet, kan ik je verzekeren dat het een pak warmer zal zijn dan op 1,5 meter. En al zeker boven asfalt.
Uw tool heeft dat weerlegt na mijn factcheck voor Brussel (temperatuur daggemiddelde), slechts pakweg 40% van vandaag is dat het geval. Zie vorige post.

Uw verzekeren helpt dus niets als uw aangebrachte tool dat weerlegde...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Infowarrior Bekijk bericht
Is inderdaad sterk afhankelijk van het feit dat de zon schijnt of niet.
En hoe de zon schijnt... zucht...

Daarom -onderaan- gesloten thermometerhut (altijd schaduwmeting en vermijden van bodemwarmte) begin je het te snappen?

Open weerhut:


Naar gesloten weerhut:


Correctie ingevoerd, was zelfs 1,4 °C minder voor 3 Belgische zomermaanden.

De klimaatverandering betreft de ganse aardbol.

Die ene grafiek laat het temperatuurverschillen zien over vele decennia gemeten.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 24 augustus 2023 om 14:11.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2023, 14:10   #38
Infowarrior
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 21 maart 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 2.121
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Uw tool heeft dat weerlegt na mijn factcheck voor Brussel (temperatuur daggemiddelde), slechts pakweg 40% van vandaag is dat het geval. Zie vorige post.

Uw verzekeren helpt dus niets als uw aangebrachte tool dat weerlegde...
Van zodra je een plek neemt waar de zon schijnt keert de situatie zich om.

Brussel was bewolkt daarnet.

Pak nu op dit moment Rotterdam, waar de zon volop schijnt, 25° op 2 meter en 28° op 5 cm.

Maar enfin, soit. Zo kunnen we blijven discuteren.
__________________
Ik ben absoluut géén fan van Alex Jones!
Infowarrior is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2023, 14:14   #39
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.240
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Infowarrior Bekijk bericht
Van zodra je een plek neemt waar de zon schijnt keert de situatie zich om.

Brussel was bewolkt daarnet.

Pak nu op dit moment Rotterdam, waar de zon volop schijnt, 25° op 2 meter en 28° op 5 cm.

Maar enfin, soit. Zo kunnen we blijven discuteren.
En hoelang schijnt de zon (per dag) direct op de grond en hoeveel voor de ganse planeet (heeft 71% water).

Maar op welke post met welke wereldgrafiek reageerde je eigenlijk? Al eens teruggekeken?

Hierzie:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koe de poing Bekijk bericht
laten we vooral beginnen bij de feiten :


alle gegil van internetcomplotters ten spijt: July 2023 Is Hottest Month Ever Recorded
on Earth


meer zelfs: 2023 is het jaar dat volledig "off the charts" gaat. 2023 is het jaar waarop het klimaat op hol is beginnen slaan.
Citaat:
Preliminary analyses show that this July is virtually certain to be the hottest month on record for the planet by a wide margin, largely because of global warming

By Andrea Thompson on July 27, 2023
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 24 augustus 2023 om 14:19.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2023, 09:42   #40
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 juli 2011
Berichten: 14.308
Standaard

Door de droogte wordt de toegang voor schepen tot het Panamakanaal beperkt voor een periode van één jaar.

https://www.lefigaro.fr/conjoncture/...vires-20230825
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:28.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be